Blog

A 2022-es túrán kezdődik a történet. Ausztriában az autópályán 120 felett egyre hangosabban süvített a szél a bal oldali ablaknál, pont a fülem környékén. 125 feletti tempót már nem is nagyon lehetett menni. Az egyik kútnál vettem ragasztó szalagot és megpróbáltam itt-ott leragasztani az ablakot (érdekes volt a jobb oldalról beszállni a kormányhoz), de nem lett jobb.
Azóta többször próbálkoztam a csökkentésével, de mindig az jött ki hogy igazából nem is az ablaknál süvít a szél, csak ott hallatszik be. Honnan jön a hang??

A tavasznyitó Balaton kör előtt feltűnt hogy a tető éle a bal oldalon kicsit kiáll az ablakkeret síkjából. A bal oldali tetőkampón egyet csavartam befelé. Újra nehéz volt becsukni és lám már kisebb volt a szélzaj.
Arra jutottam hogy valami zavarja az egyenletes légáramlást az ablaknál...

Kikerestem a 2800 oldalas szervizkönyvből az ablakbeállításra vonatkozó részt, méreteket ír és spéci szerszámokat (sablonokat).
Nosza, nézzük tudunk-e vele okosak lenni!

Először lekaptam az ajtó borítást (1.kép)
Első gyanúsítottam a tükör lett. A lötyögő borítást megoldottam.
A második gyanúsított a tükör szélének a felfekvése volt az "A" oszlopon. A jobb oldalon egyértelmű volt hogy a pereme rátakar az oszlopra, a bal oldalinál rés van. A tartó csavarokon (2.kép) lazítva egyértelmű volt hogy a kívánt irányba már nem lehet állítani, így leszedtem az egészet, Itt jött a lötyögés mentesítés.
A gumitömítés kissé deformáltnak tűnt, rákerestem hogy lehet-e kapni. Nos, igen. Csak az ára egy kicsit soknak tűnik. (3.kép) Kicsit nyomkodtam rajta és sikerült visszarakni úgy hogy a tükör széle már elér a keretig. (4.kép) Még kéne 1-2 mm, de egyenlőre ennyi. Rés már nincs.
Az eredeti állapot az 5-ös képen. Sajna a teló a háttérre fókuszált, de a rés jól kivehető.

 
>> EseményKrTibi // Alfa Giulietta 1.4TB Distinctive EU6 // 2024-03-18

Nagykorú lett.

100.000 km

 
>> SzervizWolf // Alfa 147 1.9 jtd 16v // 2024-03-19

Aktuális olajcsere megvolt, pio A-200 vagy milyen fejegység lecserélése folyamatban. Helyén van, helyenként működik, helyenként nem, tolatókamera… azt még nem sikerült életre keltenem.
Egy ideje kempingezik egy pár bullet tweeter a szekrényben, eljött az ideje a beépítesnek. Új fej képes kezelni, a dsp önmagában erre nem képes😳. Új fej, meg nem is fej, plazmatévé… 10” os android monitor fejegység vagy minek hívják. Android teljesen megfelel az elvárásaimnak: nagyon jó, és nagyon nem jó. Egyszerre… pfff. Nincsen olyan, hogy win-win. Valamit valamiért.

>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.6 Twin Spark // 2024-03-18

Tünet hogy bizonyos fordulatnál rángatta magát az autó és hogy hidegindítás után másodszor indult el.

Tankban a szűrőt kitakarítottam, sok kosz nem volt benne.

Az autó alján lévő üzemanyag szűrőt kicseréltem újra. Ott a rámenő csatlakozó eltört így azt ki kellett cserélnem másikra.

Motortérben a légszűrőtől a pillangószelepig szétszedtem mindent, kitakarítottam és tömítettem mindent is. Ez oldotta meg a problémát, most elsőre szépen indul és nincs rángatás sem és alapjárat sem ingadozik kedve szerint. Valahol tömítetlen volt és fals levegőt szívott. Harmonika cső egészséges.

Kapott új kalaptartót. 10.000,-

Hoztam hozzá tartalékba két első gólyalábat. 8.000,-

Önindító is lett hozzá tartalékba, az viszont ajándék volt.

 
>> Tuning és extraV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.9 JTD // 2024-03-18

Vettem eredeti üléseket aminek a huzatait lehúzom és úgy takarítom ki. Van itthon hozzá másik hátsó üléssor és egy darab első ülés is. A két szettből lesz majd egy. Rendeltem hozzá ülésfűtést a két első ülésre (alsó és háttámla részt is fűti). Ülés szett: 10.000,- ülésfűtés: 14.500,-

Vissza rakom az eredeti padlószőnyeget is (fekete), az alá pedig be lesz húzva az erősítő kábel ha a későbbiekben mélynyomó lesz az autóban. Kábel szett: 4.000,-

Új tetőkárpit , még egy darab volt készleten. 15.000,-

Új kalaptartó , ebből kettőt hoztam, egyet a TS-be és egyet a JTD-be. Darabja 10.000,-

Nyárra van tervezve a csere, addig egy SE kormányt is megkell csinálni ami van is itthon, illetve fényezés is tervben van, de előtte akarok egy szélvédő cserét mivel nagyon karcos az üveg.

 

Tartalék pótfeklámpa és vonószem takaró fedőlap.

 
>> SzervizSporter // Alfa GT Q2 1.9 JTD // 2024-03-18

Mivel dobhatunk fel egy borús, unalmas szombatot......csináljuk meg végre a szervízt a GT-n :)

Olaj: Selenia WR 5W-40
Szűrők: Originali Ricambi :)

Az ablakállítás közben feltűnt hogy mozog a balos tükör borítása. Nem nagyon, de jól érezhetően. Ha már a szélzajjal küzdök ennek is utána kell járni.
Mivel egyértelmű hogy a tükörlap felől kell bontani nem vágtam neki egyszerre. Van egy jobbos bontott tükröm, először azt szedtem szét. Itt királyság van, mert a tükörlap egy pattintható műanyagon van. A tükörlapot kézzel elbillentve egy műanyag kárpit leszedővel be lehet nyúlni és lepattan. Igaz oda is van ragasztva, de az már szinte semmit sem tartott. (1-4. kép) Külön csoda hogy a 98-ban gyártott tükrön a pattintó kampók még működnek és nem törnek porrá. A 4. képen látni hogy még mind ép.
A sikeren felbuzdulva nekiálltam a saját tükrömnek.
A meglepi most jött mert a faceliftes tükör másképp néz ki.
Itt nincs pattintós rész, simán rá van ragasztva a tükörlap a motorra.
Szerencsére a kárpitleszedővel be lehet nyúlni és el lehet választani a az alaptól. A ragasztó még így 22 év után sem volt száraz, nyúlt és mindenhová odaragadt. Féktisztítóval sikerült kicsit feloldani és így le lehetett kapirgálni.
A lötyögés oka a tükröt összetartó 4 csavar volt, mindegyiken lehetett húzni és már nem is lötyögött.
Kétoldalassal visszaragasztottam a tükörlapot és kész a mű :-)

 
>> SzervizZsoltikj ૐ // Alfa 156 2,4 jtd sw // 2024-03-17

kopogott a stabrúd a szilenteknél, beszereztem egy új gyári gta stabrudat, az átmérőn kívül semmi különbség nincs a gta és nem gta közt (gta 24mm vastag a normál meg 22mm) semmi kedven nem volt csak a szilentek cseréjével szopni, mivel gyárilag össze van peremezve a "háza", igaz lehet kapni külön csak szilentet de ha a rúd is kopott akkor lófaszt nem ér és überszopás szétszedett állapotban visszatenni a helyére ezért cseréltem komplett rudat.
árban is jobban jött ki mivel a gyári gta rúd 37e volt(ha tovább keresgélek lehetett volna 30e is) a normál gyári meg 97e ft, plusz akkor már a stabpálcák is újra cserélve, illetve az alsó nyomatéktámasz mert még mindig mozgatta a motor gyorsításnál a váltókart.
Jó nagy szopás kicserélni, mivel nem csak a segédkeretet kell lejjebb engedni hanem a "kardáalagúl" felső lemezét is amin a kézifék és a váltókar is ül. Annak aki meg az alsó nyomatéktámasz egyik rögzítőcsavarját anno elszakította és nem kifúrta a beszakadt csavart majd rakott volna egy átmenő csavart a helyére(mivel elfér és hozzá is lehet férni) hanem a odahegesztette a segédkerethez a nyomatéktámaszt a kezét kéne eltörni szilánkosra, hogy ne tudjon autót szerelni többé.

 
>> SzervizVityaGoku // Alfa 156 Sedan // 2024-03-17

Március 9.-én végre megkapta tőlem az olaj cserét...Motul 10w40, minden sallangok is cserélve :) Közben le tüsszentettem az ablaktörlő keretet is, és az esőtálca szokásos műanyag ápolást megkapta.
147-es Alfa légszűrő házat kapott mivel régi kuka volt szokásos repedések.
Közben jobb oldalt valszeg talpas gömbfejem elkezdett nyikorogni izomból rettentően idegesítő de mindegy egyszer meg lesz csinálva..
Tegnap volt egy szuper független autós tali így esőben..persze előtte lett viaszolva 20 órával.