Blog

>> SzervizLaller156 // Alfa 156 2.0 jts Selespeed // 2011-01-17

Ez a nap is elérkezett 10kor jelenésünk volt a helyi vizsga állomáson.Begurulva az összes dolgozó csodálkozó és persze elismerő pillantásokat vettettek Morcira,láttam rajtuk,hogy hiába német és japán autó pártiak szerettek volna beülni a pilóta ülésbe.
Az autó vizsgára való felkészítés a motor bemelegítésével véget is ért. :D
Szinte hiba nélkül vette az akadályokat Morci.
Sikeres vizsgát tettünk,ám fény derült némi gyenge pontra(első lengéscsillapító) ami hamarosan orvoslásra is fog kerülni.erről majd később...
Kilométer állás:73400

 
>> SzervizThomika // Alfa 155 2.0 TS 8V // 2011-01-18

Egy korábbi gixer folyományaként teljesen megadta magát a váltó, így komplett felújításon esett át. Most tökéletes! Mikor elhoztam a szervizből, azt hittem új autóban ülök. Nagyon király lett, és végre visszanyerte erejét az autó! :)) Tény,hogy nem volt olcsó, de nagyon baráti áron csinálták! Thx Jani bácsi! :)))))

 
>> EgyébATE TR // Alfa 156 1.6 // 2011-01-18

Az idei évi tervekben sok mindent fel kellett venni. :-) leírom, mert elfelejtem.
Szóval kezdem a "pár" szavas listát:
-bal első ajtóhatároló
-gyertyák (úgy gondolom elég volt neki a 70 ezer km)
-kormány, váltó- és kézifékszoknya bőrözése (valahol úton van már, de nem volt időm foglalkozni a témával)
-kárpitok cseréje plüssre vagy a bőr felújítása (ez egy örök kérdés)
-valószínű a fólia visszakerül előre (emelkedik ennek %-a)
-kell egy korrekt futómű állítás, mert a jobb hátulja nem tetszik
-fényezés...
-klímacsövet le kell szedni. Már nem emlékszem melyik, hol engedi a gázt...
-ülésfűtés
-tempomat :-) szerencsére nincs meg a gyári csatlakozó, ezért ezzel nem fogok foglalkozni. Egyel kevesebb.
-szélvédő csere
-ja, meg most a generátor (csak ideírom, de tuti ez lesz az első, amit kihúzok innen)

Na, jól van ennyi elég, mert menni kell focizni. :-)

 
>> EseményATE TR // Alfa 156 1.6 // 2011-01-18

Első tippem a generátor hibája. Remélem marad is és nem kell babrálnom több dologgal. Hétvégén lesz időm és megbújom a gépet alul-elől...csak még bírja beindítani az aksi. Megint PUGgal nyomom az útjaim, mert a kicsi Alfában nincs töltés. :-O A műszerfalon nem tetszik a piros akkumulátor lámpácska. :-)

Megleptem magam egy kézzel gravírozott amore-s pohárral, amit egy kolléganőm készített nekem...

 

Pontosan ma 3 éve, hogy birtokba vettük az Alfát. Így, ezen a jeles napon, ismét kell írni néhány sort, jelezvén, hogy mi minden történt azóta.
Hol is lehetne kezdeni. Egy élet is kevés megismerni/kiismerni egy másik embert. Úgy gondolom, hogy ez jellemző lehet az Alfára is. Vannak kisebb „viták”, de a szerelem még mindig él, csak úgy, mint amikor először láttam azt a "csőrös, hol a fenében van hátul a kilincs?" autót 97-ben, ami eleinte nem is tetszett. Jó tíz évnek kellett eltelnie ahhoz, hogy magaménak tudhassak egyet, és ez a vágyakozással teli bő tíz év csak megerősített abban, hogy nekem kell egy 156-os.
Hogy miért? Mert a legszebb autó a világon. Erős, gyors, kényelmes, és a legjobban vezethető autó, amit valaha vezettem. Tény, hogy az első autóm egy Trabant volt (Kázmér), és a második az Alfa (Béta), de ezalatt az idő alatt vezettem néhány kategóriával alacsonyabb és magasabb autót is, de a vigyort az arcomra csak az Alfa varázsolta.
Megbízhatóság. Ez az örökös vitatéma az olasz autóknál. Megbízható? Igen! Törődést, odafigyelést igényel. Mint az ember. Ha elhanyagolják, elkallódik. Etetni, itatni kell. Mint minden autót, csak ezzel kicsit többet kell törődni, mert érzékenyebb az átlag autóknál, és az átlag autót nem elfogultságból írom, mert a mai napig megnézik az emberek, pedig már 12 éves. Három év nem sok idő, de azért így is hallottam már néhányszor, hogy „szép, csak olasz, az olaszok mindent túlspiláznak” stb. És épp ezért jó. A hengerenkénti két gyertya, a vezérlésmódosító, a futómű. Ettől lesz átlagon felüli. És persze a külső miatt.
„Viszi a pénzt”. Ez így van. Melyik autó hozza a pénz? Aki szereti az Alfát, kibékül ezzel is. Csak úgy, mint a futómű kopogásával, hogy innen-onnan mindenféle megmagyarázhatatlan zajok jönnek, amiktől az ember már lassan a haját tépi, az állandó izzócserélgetéstől, de mégis szeretjük, és ráköltjük azt a pénz, amit valóban meg is érdemel. Megérdemli, mert meghálálja, igaz, hogy néha nem annyira, mint kéne, mert mint tudjuk, a baj nem jár egyedül.
Szóval átéltünk már néhány dolgot; belekeveredtünk pár életveszélyes előzésbe, teljes futómű csere után összetörtek, eddig csak a tolatólámpa és a hátsó ködlámpa izzóját nem cseréltem, stb. Minden kötelező csere és javítás megvolt már, és remélem, hogy még néhány ilyen kényszeres szervizelés vár még ránk. Amit még mindig nem tudtam megcsináltatni, az a fényezési hibák javítása. Készülünk az áprilisi műszaki vizsgára: alapjárati motor (csere), futómű (csere [elöl-hátul]).
Mivel a xenont kiszereltették, és az éjszakai vezetés felér a vakon vezetéssel, úgy döntöttem, eme jeles nap alkalmával megajándékozom egy Osram Night Breaker Plus izzókészlettel.

km: 188.898

 
>> Tuning és extrabeero155 // Alfa 155 1,8 Twinspark // 2011-01-17

led helyzetjelző
jégfehér színben lett beforrasztva a foglalatba..

 
>> Tuning és extraszasza911 // Alfa 155 Q4 // 2011-02-11

megjött a toronymerevítőm, már csak be kell rakni!
upgrade 02.11.: bent van! (az olajködöt meg majd egyszer, ha már jobb idő lesz lefotosoppolom a szelepfedélről...)

 
>> SzervizHoZee // Alfa 147 "Vadállatosított" EcoTS :) // 2011-01-17

A Csörgő Autószerviz jóvoltából ma végre Rómeó átesett a fékcserén, ami már régóta érett neki. Berohadt betétek, elkopott tárcsák helyett most szép új alkatrészeket tett fel Attila és apukája, még egy hálás köszönet nekik!

 
>> SzervizIron(F)Man // Alfa 156 SW 1.9JTD // 2011-01-17

Nem is tudósitok, csak tényeket közlök!
WR Diesel, Fiamm légszűrő, olajszűrő.
Megszűnt a nem gyorsulok, inkább kormolok. :) EGR szelep ledugózása következtében. Csitt-csatt, ezzel sem lesz gond többet. ...
A futómű lesz a következő. Lengőkarok, egy két hátsó szilent.
De legelőbb kilicsek szét, hátha sikerül orvosolni a beragadást...