Blog

Végre, 42K-ért világít a jobb oldali xenon :DD.
Röviden: tönkrement az alsó, ami a lámpa aljára van felszerelve. Ezt követően 4x volt hajlandó bekapcsolni, utána tönkrement az, ami a lámpatestben van :)).
Thx admirális - nak az infóért, hogy hőlégfúvóval szét kell nyitni a lámpát, és előcsalogatni a trafót.

 
>> SzervizKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2011-01-04

Ma a hideg de napos idő örömére úgy döntöttem nem tétlenkedek és nekiugrok egykis szervíznek...
Az LMM-et féktisztítóval lekezeltem,hogy féktelenül áramolhasson át rajta a szükséges mennyiségű levegő.
Az EGR még nálam nemvolt kitisztítva,ahogy elnéztem az előző tulajnál sem.
Zsíroldó (gumikesztyűben!), víz ,és WD40 után vártam az eredményét a munkámnak...
Megdőbbentő az eredmény..nem gondoltam hogy ennyit ért ez a 2 órás munka...
A vas sokkal egyenletesebben húz,gyorsabb gázreakció...Megérte a munka...Sűrűbben csinálom majd.
Km: 187775

 
>> SzervizJampi // Alfa 156 1.6 TS // 2011-01-03

Dec 30-án egy sátoraljaújhelyi vasúti átjárónál kigyulladt a légzsák hiba kontroll lámpa. Ma voltam diagnosztikán és az anyósülés alatt volt érintkezési hiba.
A lamda csere után egyébként még egyszer sem köhögött, már csak egy kis alapjárat ingadozás van. A fogyasztás mérséklődött, már amennyire mínusz 10 fokban hidegindításokkal és városi közlekedéssel mérsékeltnek nevezhető a 11l.

>> EgyébLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2011-01-03

Újra eltelt egy év, ill. egy fél amióta az utolsó terv összefoglalót leírtam.
Mit lehet ilyenkor év elején tenni, összegezni az elmúlt évet, és megtervezni az elkövetkezőt. :)
Elképzelések azok vannak bőven, de jelenleg semmi feleslegesre nem akarok költeni, ez az autó kérdés igencsak másodlagos most. Mármint az „úri huncutságokra” gondolok, mint például a teli fény, amiből egyhamar nem lesz semmi. Őszintén szólva sajnálom rá a pénzt és az időt, hiszen gyakorlatilag magam csinálnám Vittorio barátom segítségével, tehát ugyan töredék áron lenne mintha odaadnám egy fényező műhelynek, hogy akkor itt van, tessék csináljátok, mikor jöhetek érte?,de akkor sem érzem szükségességét. Se kedvem, se időm ezzel foglalkozni.
Viszont műszakilag patentnak kell lennie, minden tekintetben. Szeretnék vele sok helyet bejárni 2011ben, ami eddig elmaradt.
Lássuk mik a legfontosabb dolgok:
1. Km-óra bekötése végre, már megvan a hiba oka is, van új műszeregységem is, csak idő és kedv kellene hogy beüzemeljem, és végre tudjam mennyit megyek pontosan. A sebesség már nem számít, megtanultam a fordulatszámról hogy épp mennyivel megyek.. :)
2. Kuplung munkahenger csere kell.
3. Jelenleg valami baj van autóval, mert sokat eszik (15-18L városban), és 2000 RPM-nél erőtlenné válik. Alatta és fölötte +-200RPM-el már minden rendben. A lambda szondában van kb. 16.000 km, és Bosch, nem univerzális. Kipufogó szaga normális, nem rángat, nem torpan, látszólag minden OK. Tehát egy diagnosztikára mindenképp elviszem hamarosan.
Két dologra tudok gondolni, a benzinszűrőre, ami még nem volt cserélve, illetve a szétesőben lévő kipufogómra. Tehát a diagnosztikát mindenképp meg kell előznie egy szűrő cserének és az 5. pontnak.
4. Hátsó féknyereg csere, mivel szeretnék még az éven állatkodni vele egy keveset, biztos lesz még hó, és ez eddig kimaradt mivel a hátsó fék nincs a topon, a felújítás ellenére. A megoldás GTV hátsó nyergek, amit csak le kellene szerelni Vittorio egyik gépéről, de hát még ehhez is lusta voltam.
5. Kipufogó csere: 2 lépésből áll, egyszer le kell kötni az elejét, és hátsó dobot, majd az ezektől különálló csövön kialakítani további felfüggesztési pontokat és megfelelő magasságba emelni, majd hozzátervezni az első csöveket amik a leömlőtől jönnek, hogy azok mind magasságban, mind irányban jól álljanak, ne húzzam a földön. Ezen kívül beépítésre kell kerüljön egy új közép,- és végdob is. Ez már egy jó ideje az autó leggyengébb pontja egyébként.
6. Tavasszal lakatos munka! Nem várhat tovább, a főbb pontok a küszöbök első sarkai, melyek szerintem nem 100%osan voltak javítva, bár látszólag nincs bajuk, de akkor lennék nyugodt, ha szépen le lenne ott tisztítva lemezig minden, és úgy újra építeni.
A másik része a hátulja amelyhez hozzá kell nyúlni, tipikus 155 betegség. Viszont ehhez már át kellene építeni a hátulját széles kasznisra egyúttal. Csak úgy érdemes belevágni. És pótolni kell azt a néhány doblemezt védő műanyagot amik jelenleg még hiányoznak onnan (ezért is rohadt szét 2 év alatt)
7. Klíma beüzemelése még a nyár előtt. Tavaly már majdnem megvoltam, mikor is összeszereléskor eltört az egyik cső, és már nem volt lelki erőm foglalkozni vele tovább. Viszont találtam egy alumíniumot hegeszteni tudó emberkét, aki nagyon szépen dolgozik, majd ő megcsinálja nekem, új hollanderekkel együtt. És megint kell egy új szárító szűrő is. Remélem ezek után már nem lesz gond vele.
8. Váltórudazat kiszerelése és felújítása. Elsőre nem tűnhet nagy feladatnak, de félek borzasztó nehéz hozzáférni viszont nagyon jó lenne, mert jó feszessé tehetném a váltókar mozgását. Ha kint lenne, egyúttal rövidíteni is lehetne a váltóúton (Short Shifter)
9. Elgondolkodtam hogy lecserélem a 17” kerék garnitúrámat 15”-osra, ez ugyan visszalépés, tehát csak úgy gondolnám hogy valamilyen különleges és viszonylag ritka, klasszikus 15” lenne jó. Zender, BBS, Borbet, stb.. Persze jól ráengedném a kasznit, legalsó állásba az FK-val..!! :)
10. Ha kész lenne a hátuljának lakatolása, biztosan elővenném a 4 éve porosodó, még az előző 155ben szolgált hifi rendszert is.
11. Ősszel műszaki vizsga.

Hát nagyjából ez a 10 pont lenne (emellett persze vannak apróságok is), a vicc az, hogy ez egyben max. 200.000 Ft amit felsoroltam. Tehát nem egy nagy összeg, csak úgy vagyok vele, hogy inkább megveszem a Berik-et, meg elmegyek egy 7végére Ausztriába motorozni belőle.. :)
Új szelek fújnak..
Ezen kívül az év végén szeretnék venni egy 166-ost is..

 
>> EgyébPutyki // Alfa 145 1.4 Ts // 2011-01-03

Megérkezett a Registered Alfa Driver matricám,amit egyből fel is ragasztottam a bal hátsó ablakomra.
Köszönet GT!

 
>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2010-12-18

Második olajcseréje az autónak, a km messze nem volt benne 15K.. De az 1 év az 1 év.
Persze nem volt ez olyan egyszerű. Bár az olajat már régebben beszereztem, mégis még 1 hetet várni akartam a cserével, viszont az autó úgy döntött neki már az új olaj kell.

Nyugodtan autókáztam be a munkahelyemre, ez Karácsony előtti héten volt még, szabin is voltam, egyszer csak elkezd világítani az olajnyomás lámpám.. Hoppá, ilyen még nem volt.. Gyorsan le is állítottam és befordultam egy mellékutcába. Na ez mi lehetett, ennyire elcsöpögtette az olajat a hűtőnél? Bár már kb. 1,5 éve szivárog belőle, ilyen még nem volt. Vagy csak a jeladóval lenne gond? Na akkor nézzünk egy olajszintet. Kiszálltam, és már egy olajtócsa fogadott a kocsi jobb eleje alatt. Lehajoltam, láttam is hogy vhonnan ömlik ki belőle rendesen.
Rögtön az jutott eszembe, hogy kész az olajhűtő eddig bírta, ahol eddig szivárgott nyilván szétnyílt.
Sebaj nem vagyok már messze a melóhelytől, hívtam a havert, vontasson be. Addig felraktam a vontató kötelet, és próbáltam normálisan alánézni hogy pontosan mi történt, és meg is találtam, hát nem a hűtő nyílt szét, hanem lelőtte magáról az olajcsövet.
Hát ezekben a régi vasakban ilyen a szerviz-intervallum jelző. :)
Mivel szükségem volt az autóra, ez pedig Pénteki napon történt, lemondtam ezúttal a gyári olajszűrőről, mert csak következő Szerdára lett volna.
Így maradt az utángyártott de jó minőségű.
Másnap hozzáláttam idebent a cégnél, persze egyúttal lecseréltem a szivárgó olajhűtőt is egy GTV-jére, ami egy ideje felújítva itt pihent a fiókomban. Így mostmár egy csepp olaj sem megy kárba.
Mivel ehhez a művelethez le kellett szedni a lököst is, így rozsdátlanítottam és Budaprimer-eztem az alsó kereszttartót, a hűtő előtti kereszttartót a nyúlványokat, és függőleges nyúlványt ami a lökös széleit tartja.
Olaj 10w60 Castrol Edge Sport került bele.
Olajszűrő: Mann Filter
Levegőszűrő: Tecneco
Km óra állás: nem tom :)

A régi hűtőt elvittem hogy megpróbálják javítani, de sajnos több helyen vérzett, ezért menthetetlen..

>> SzervizPutyki // Alfa 145 1.4 Ts // 2010-12-29

Sikerült vétel előtt kimentenem az Astrából a mélyládámat és az erősítemet,de sajnos az ezekhez szükséges kábeleket nem.Tehát ezeket kellett megvennem.Úgy gondoltam a szaki árát megspórolom,és megpróbálkozom a berakással én.Ez sikerült is kb. 8óra melóval (meg kellett találnom a helyes utat az aksitól a csomagtartóig-az erősítőhöz-a gond csak ezzel volt :-)))))).Most már könnyen menne,sokkal gyorsabban is.

 
>> EgyébCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2011-01-03

A Szilvesztert otthon szerettük volna tölteni, de ennek nem mondott ellent, hogy december 28-30. között egy kicsit kikapcsolódjunk. Egy hirtelen ötlettől vezérelve a Balaton nyugati partját néztük ki, erre még soha nem jártunk.

Az út annyira rendben volt, hogy jobban már nem is lehetett volna: az utak rendben voltak, nem csúszott, nem volt hó, a 83-as út meglepően jól autózható, Matyi végigaludta a 3 órás utat, mi kell még? Az igazsághoz ugyan hozzátartozik, hogy Pápa es Hévíz között valahol 3 faluban is rettenetesen fel voltak túrva az utak, de át lehetett vészelni. A Garmin nyílegyenesen vezetett a célba.

Hévíz a rengeteg német és orosz ellenére meglepően kellemes nyomokat hagyott bennem, amit az Európa hotelnek és a hangulatos városkának tudható be. Az egyedüli (jó nagy) negatívum az volt, hogy egy "fit" hotelben alapelvárásom volt, hogy nemdohányzó hotelről van szó, a realitás viszont az volt, hogy a nemdohányzó étterembe a dohányzószalonon át vezetett az út, ami nálam felér egy kisebb katasztrófával.

Ami kevésbé jött be, az a rég áhított Keszthely volt. Kastélyát eddig csak képekről ismertem, de mindig vágytam rá, hogy a Festetics örökséget személyesen is megnézzem. Keszthely Hévízről egy köpésre van csak, ráadásul decemberben ingyenes parkolással kedveskedett a látogatóknak. A jókedvünk a kellemes sétálóutca csak fokozta, míg a utcán őgyelgő népség miatt picit óvatosra nem fogtuk a tempót. A baj akkor kezdődött, mikor megéheztünk - a városban 40 perc gyaloglás és 30 perc autós körözés után se találtunk normalisan kinéző éttermet. Próba szerencse alapon benéztem 3 helyre, az egyik akkora volt, mint otthon az éléskamránk, a másik egy falócás pokoltornáca volt Rejtő könyveket idézve a harmadikban meg zsíroskenyér-lekvároskenyér szinten volt az étlap. Utolsó esélyként benéztünk a kastélyba, gondoltam itt méregdrágán, de csak süt egy darab csirkemellet a Matyinak. Egy fenét. Kávézó ugyan akadt, de a bejáratig el se jutottunk, mert a bejárati ajtó előtt egy banda füstölt akkora elánnal, mintha az éves molyirtásra jöttek volna össze. A kicsi ekkor már ordított az éhségtől, így csináltam 5-6 képet és visszamentünk az Európa hotelbe, ahol 14.00 kürül végre teletömtük a bendőnket.

A hazaút ismét gondtalan volt, Matyi ismét végigaludta, mi meg újra megcsodáltuk a kreatív magyar falfestési metódusokat a la Devecser :(

A minitúra 450 km-re sikeredett. Megpróbáltam úgy vezetni, hogy az mindenkinek kedvére legyen (90-100 km/h), ami meg is látszott a fogyasztáson, 900 km után 55 litert sikerült utánatankolni, vagyis simán hoztam volna az 1000 km-t egy tank gázolajjal. Az autó szerint 4.2 volt az átlagfogyasztás, az egyszeregy szerint 6.1 :)

 
>> SzervizZabbancs // Alfa 33 1.5 boxer, 83LE // 2011-01-03

Elvittem az eredeti rossz karburátoromat esztergás ismerőshöz. Mutattam neki, hogy mi a gond. Gyors szétszedés, majd másfél óra múlva már raktuk is össze mert kész is volt :) Sikerült a kikopott tengelyházat felperselyezni. 100ad mm pontossággal dolgozott, és nagyon szépen sikerült megcsinálnia. Én csak lestem :) A karburátor tehát már kész, csak be kell rakni az autóba, és már lehet is menni :) A mostanit meg szerintem, szintén fel perselyeztettem, és elteszem tartalékba, sose lehet tudni, ilyen idős hölgyeknél mindig jól jön, ha van plusz alkatrész :)

 
>> SzervizHardy // Alfa 156 1.6 16V // 2011-01-02

Pár hete kicseréltem jobb oldalon a kutyacsontot, most bal oldalon is kellett. Bár most elég volt 2 db kulcs hozzá, ellentétben a múltkorihoz amihez összesen 5. Igaz ez Lemfölder márkájú volt. A motortakaróm ami az autó alatt van szintén cserére szorult, mert elfogyott a vége és így állandóan leért. Bár a hasmagasságom most se valami nagy, 7 cm lett. Nem tudom ez meddig bírja, főleg így télen. Ilyenkor azért elgondolkozom, nem biztos, hogy az év ötlete volt leültetni az autót, vagy télre vissza kéne emelni. Még hátra van a vezérlés csere, meg a jobb hátsó tengelycsonkszilent. Igazából az utóbbin elgondolkodtam, hisz ha a teherautó futóművével, fék, és egyéb alkatrészek cseréjével megbirkózom, akkor ez se lehet akadály, ráadásul ez jóval könnyebb és kisebb, de mivel a vezérlést Csöri cseréli, akivel holnap kell egyeztetnem, akkor ezt is rá fogom bízni. Olyan jó nézni ahogy nem én szerelek, hanem más, és ráadásul ért is hozzá ;-)