Blog

>> Tuning és extraSzabeee // Alfa 146 1.4 Twin Spark 16V // 2010-12-28

a motor készül, gondoltam bevetek valamit, ami általában bejött..... a helyzet a következő:

 

Már rég óta esedékes volt,a lambda szondák cseréje :
2 első + 2 hátsó aztán hibakód kiütése .

 
>> EgyébEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2010-12-16

Ismét bebizonyosodott,hogy az autó nem megy benzin nélkül.Azért én megpróbáltam.
Nos ,indultam melóba és két kilóméter múltán elkezdett hörögni a motor és én lehúzódtam az útról.Történetesen egy buszmegálló után álltam meg.És történetesen pont jött a busz.Úgyhogy nem késtem el melóból.Alfa ott éjszakázott és másnap kapott finom üzemanyagot :))

>> SzervizEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2010-12-28

Két nap előtt éreztem először azt a nagy büdöset először,midőn munkába érkeztem,azután meg tegnap is,mikor megérkeztün a festői Leányvárra és újfent megcsapott ama fertelmes bűz.Körbesétálva meg-meg fogdosva az kerekeket világosság lőn annak eredetére,mivel hogyaz jobb hátsó kerék fölforrósodván sejtette ama gubancot,hogy ottan valami nem kerek.Legfeljebba kerék :))
Ma fellebbent a fátyol a sejtésről,ami beigazolódott,hogy a kedves fékbetét nem teszi meg azt a dolgot amit köllene nekije pediglen,hogy húzodjon már vissza a helyire,miután már nem szükséges csiszolni azt a vasat,mely a lassítást kieszközlendé.Magyarra fordítva a szavat,szóval be köll szerezni egy másik fékmunkahengeret(legnagyobb sajnálatomra)

>> EgyébEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2010-12-28

No,ma felkerült a téli gumma,mert már érződik a tél eljövetele.

>> EgyébEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2010-12-28

Felbuzdulván a múlt heti kirándulás élményén,újra a Börzsönyt céloztuk meg,ezúttal Nagymaros városát,honnan is a Julianus kilátóhoz mentünk fel,amelyről fenséges látványban volt részünk,tekintve,hogy a Duna pont alattunk kerüli meg a hegyet.
Amúgy meg tök finom a lángos Nagymaroson :))

>> EgyébEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2010-12-28

Rég készültünk már felülni a szobi kisvasútra.Ez az idő ma érkezett el.
Márianosztráig zötyögtünk a kis csettegővel,egy tízperces megállóval Máriakútnál,ahol kitűnő forrásvizet ittunk.Megérkezvén a végállomáshoz,rögvest nekivágtunk a Kopasz hegy nevűmagaslatnak,ami egy 540 méter magas vulkáni kúp.Gyönyörűséges kilátás nyílik odafentről a Dunakanyarra ésa Börzsöny hegyeire-völgyeire:))
Azután természetesen kisvonattal ereszkedtünk lefelé is :))

>> EgyébEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2010-12-28

A szép időre,valamint a mehetnékünkre való tekintettel ma Zebegényben kötöttünk ki, ahol is a szép őszi időben kedves kis sétát tettünk.

Examiner-es átvizsgálás, futómű, teljesen átnézve az autó.
Hibák a motornál: időnként a motor teljesen leáll, nehezen indul újra, leesik a fordulat, alapjárat ingadozik, a következő hibák lettek tárolva:
- fojtószelep rugó
- lambda szonda
- fordulatszám mérő jeladó


A váltónál is volt két hiba, azokra már nem emlékszem. A lényeg, folyik a Selespeed olaj még mindig, nagy valószínűséggel a nagynyomású cső elengedi az olajat, repedezett. Újra kell roppantani, vagy cserélni. Majd Januárban, most az Ünnepek miatt eléggé halott minden. És várok, hogy tisztuljon le, mi a gubanc a motornál is, először a váltót kell lezongorázni, mert igencsak hatással van a motorra is. Bár nem igazán érti senki sem, csökken a Selespeed tartályban az olajszint, leáll a motor, villog a Selespeed egység visszajelzője, a motor nem indul újra. (Vagy ha újraindul, csak 2. fokozatig enged felváltani, és 2000-ig pörög csak a motor, és nincs erő a motorban) . Selespeed tartályban ilyenkor az olajszint nem éri el a minimumot sem - feltöltöm max.-ig, motor azonnal beindul, tökéletesen húz, lehet váltani 5-ig minden ok. Várok, és próbálom megérteni a jelenséget. De bízom benne, ha az olajfolyás ok, utána már a motor sem fog leállni. Csak nem értem, mi az összefüggés a kettő közt.. egyelőre nem érti senki..

 

Vettem bele egy xenon trafót, azt, ami a lámpa belsejébe való, de kiderült, hogy nekem nem az a rossz. A lámpa alattira van szükség :). Vettem azt is, amikor elhoztam a szervizből, világított, utána már nem volt hajlandó bekapcsolni.. Januárban viszem vissza, nem tudom, most mi lehet a baja, talán most az izzó??? Vagy kontakt hiba?? Picit kezd unalmas lenni..