Blog

>> Egyébvzsiros // Alfa 156 1.6 TS // 2010-11-02

A nagy érdeklődésre való tekintettel:
- A tempomat csatlakozó a kormánymű alatti kábelkötegből volt nálam visszahajtva, a szerelő onnan vadászta elő, olyan nőgyógyász mozdulattal.
- A bontóban vásárolt karon olyan 20-25 cm kábel volt (csatlakozóval), így bőven összeért
- A tempomat lámpa a középső visszajelző panelen, kis zöld ledként jelenik meg. Egy stilizált kmórát ábrázol.
- Képeket csinálok később (holnap napfényben) - akkor rakok fel

Mindenkinek info: annyit még kiderítettem, hogy a frissített belsejű 156-okra igaz ami itt leírva vagyon. A régiekből hiányzik a kábelezés.

A tempomat csatlakozója (köszi GTPeti;-) ):
http://img217.imageshack.us/img217/4783/spa0014mz0.jpg

 
>> Egyébkond1 // Alfa 155 2.0 Twin Spark 8V // 2010-11-02

Végre bekerült egy fejes: Pioneer DEH-2200UB, így nem kell tovább árválkodnia a négy csipogónak. Nem egy komoly cucc, de a célnak tökéletesen megfelel és szépen szól. Egyúttal felkerültek a téli papucsok, mivel mostanában már többször 0 fok alá ment a hőmérő higanyszála a reggeli órákban.

 
>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2010-10-31

Volt végre egy szabad Vasárnapom. Sem meló, sem családi program. Így belemerültem néhány apróságban amelyek megoldásához gyakorlatilag ilyen Vasárnapok kellenének csak.
Szóval, először is megint tönkrement a vízhőfok jeladóm. (Először azt hittem termosztát lesz) Meguntam a dolgot és szépen bekötöttem az első hengerfejben lévő utólag beszerelt jeladót a gyári vezetékre.
Meghekkeltem kevéske műanyaghegesztő szaktudásom segítségével a bal köszöb"spoiler" elejének felfogatását hogy ne lógjon tovább.
Amire a legtöbb idő elment az a sebességmérő. Nekem ilyen a kezdetektől nincs. Valamelyik korábbi bejegyzésben van erről szó ha jól emlékszem úgyhogy nem kezdem az elejéről.
Most 100%-osan sikerült mindenre rájönni, a műszeregységem biztos hogy rossz. Csak az a baj hogy a sebesség mérő vezetékelésétől romlott el nagy valószínűséggel. Van ugyanis 3 vezeték. 1 test, egy táp, a harmadikon pedig változik a feszültség amit a jeladó generál. szóval az első kettővel semmi gond de a harmadikon sajnos folyamatosan 6,2 V feszkó van. Még akkor is ha le van húzva a jeladóról is. és a műszeregységről is. Jó mi? :) Szóval ez az állandó feszkó is tönkretehette a műszeregységet. Semmi gond, Gerytől nemsokára jön a sportcsomagos egység és akkor kiderül..

Aztán itt volt még a belső világítás, melynek a hibája az volt az utóbbi időben hogy az időzítő egység tápkábele elmelegedett, magát az időzítőt le is égette..
Ugyanakkor a hátsó tér világítása sem volt tökéletes, mert az meg folyamatosan világított ha rajta volt a csoki. Most szétbontottam és kiderült hogy a teljes vezetékköteg hátul össze van égve/olvadva, ezért a zárlat.

Majd végül a check panel és klímavezérlő háttérvilágítása. Először is kimértem manual szerint, és van delej azokban a vezetékekben melyekben szükséges mondjuk ezt sejtettem mert az óra világítása eddig is működött. Akkor nézzük az izzókat. Miután kicseréltem már világított a hamus izzója, haladunk. De a piktogrammoké nem. Megpucoltam a foglalatot, és átnéztem a NYÁK-t. De semmi elváltozás. Gondoltam a biztonság kedvéért próbáljuk ki az óra világításának a foglalatával. Azzal már működött, úgyhogy az izzó foglalata a hibás.
Viszont a klímapanellel nem ez a baj, abba bele kell merülni rendesen.

Hát erre volt jó pár óra szabadság..

>> EgyébEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2010-11-01

Annak örömére,hogy szép napos idő volt ma,felkerekedünk és tettünk egy sétát Zebegényben :))
Helyes kis falu ez,élmény volt sétálni benne :))

>> Szervizadmirális // Alfa 156 SPORTKIT 1998 // 2010-10-31

Igazából eddig is működött, de csak a gyors fokozat. Hogy a lassú fokozata nem jó, azt sokáig észre sem vettem, hiszen így sem forralja fel a vizet, de én ebbe nem törődtem bele: némi halogatás és lustaság után megoldottam kis segítséggel a problémát.

Az egész úgy kezdődött, hogy Liquid közreműködésével sikerült végre nekem is kiépíteni a házi diagnosztikát, amit remek dolognak tartok és amennyiért manapság be lehet szerezni, én azt mondom, minden műszakilag érzékeny Alfa-tulajnak ajánlott. Kezdetben szinte kiismerhetetlennek tűnt, annyi minden funkciót tartalmaz, de szép lassan a nagyját át tudtam látni, és megértettem. Fantasztikus. Próbáltam beindítani a hűtőventilátort a programból, de csak a kettes fokozatot sikerült, az egyesnél viszont bíztató jel volt hogy a reléje kattanását hallottam.

Már ekkor sejtettem, hogy a huzalellenállást kell kicserélni. Szerencsére a gyors fokozathoz ilyen nem tartozik, így kicsi az esély hogy teljesen hűtés nélkül maradjon az autó. Elterveztem, hogy kicserélem az ellenállást, nem veszem meg gyáriban, mert az többszörösébe kerülne. Kiszereléskor vettem észre, hogy az ellenállás egyik lába elengedte a ponthegesztést és nem érintkezik, de műszerrel mérve nincs benne szakadás. Hurrá, akkor mehet vissza a gyári alkatrész! Viszont hiába kerestem, nem találtam sehol olyat, aki két kis 2-3 mm-es ponthegesztést elvállalt volna. A legkisebb amit tudtak volna, az 1 centis. Úgyhogy végül 2mm-es műszercsavarral és egy hozzá tartozó anyával oldottam meg az érintkezést.

Beszereltem, kipróbáltam, örültem:).

>> SzervizGTVili // Alfa 145 1.8 TS // 2010-11-01

Engem is utolért a 45-ösök végzete.....beállt a hátsó ablaktörlőm.
Bevallom őszintén,nagyobb szívásra számítottam.Kiszereltem a motort,majd szétszedtem.A tengelyt kiütöttem és megjárattam/megolajoztam.A motornak szerencsére nem esett baja,de az elektronika nyák-lapján elfüstölt egy szál.Ezt egy darab szigetelt kábellel helyettesítettem.

 

Pest. Csodálatos. Kedvelem a kis közlekedési duggancsokat ... Édik. . No meg a LUKAK ...azok a bájos kráterek... percenként 5 zsiráf elnyelésére képesek...és mindig valahogy az úton nőnek, és mindig tapasztják őket valami félparfofára eresztett nadrágú kőmíjesek... félkézzel ( me másikban sör van vagy támasztéknak használt lapát, vagy a saját farka,amint épp vakarja...) .
És Pestet kedves népek lakják. És ezek a népek gyorsan okosak . És ezt én nagyon díjazom . Például múltkor csak 2 hétbe került kitalálni a szerelőnek,hogy Hangya füstorgiája nem azért van ,mert gőzmozdonynak hiszi magát,hanem mer' épp beteg.Először az egéerszelepem próbálta lefikázni, de miután lekommunikáltam az arca belsejébe,hogy baromi intim viszonyban állok azzal a szeleppel ,sőt jobban ismerem,mint ő, átgondolta. Aztán úgy érezte a turbőcsövem ha meghegeszti -persze nagyon olcsón- akkor minden baj és füst elhárul. Újra közöltem vele,h kábé amikor az én flexibilis kis gumi turbócsövem akarja hegesztgetni -persze nagyon olcsón- én ugyanúgy hegeszteni fogok. Rajta. A kis nózikáját a kis popsikájához. ( persze ezt szübtilis hiranikus bájjal mondtam el, ...gondolhatod ....) ( Pesten vazzeg gumicsövet hegesztenek. le vagyunk maradva,mi vidéki pórok...) .

Nem lehet mindenki fővárosi főnyali, így Hangya kikerült egy jó suburbi gyógyzugba. ( itt még nem ismerik a high-tech gumihegesztési metódust, így pőrén szőrén kib@szarintották se perc alatt a szétrobbant gumicsövet,azt raktak beléje egy újat...nem százhúszezereré,csak tízé...gumi is, turbő is, cső, is,jó is, ....) szal Hangyalka azóta javulgat, és míg epekedem érte , addig nagy piros emmel közlekedési mutatványokat hajtok végre . Metrómászás .PPfffűdejó. Sikít a seggem alatt a féregjárat, jó fremen mód ...mer' köll. mer' fontos. "gyorsmintasorséspontosmintegygondosorvos".
Szóval minden szép minden jó.
Éjjenpestmegametrómegacsányisanyi.
megagumicsőhegesztő!
ollé!

 
>> Szervizgamberini // Alfa 156 2.0 TS // 2010-10-29

Itt a hideg, a termosztát megadta magát. Országúton a vízhőfok sehogyse akart a 70 fok fölé menni. Na csere. Remélem pár évig kitart :) Az alfa valahogy allergiás a hidegre, de ne csodálkozzunk, mediterrán lelke van. (Óraállás: 145.600)

 
>> EgyébKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-10-31

Nagykanizsa, Agip kút (1030). Mivel az autó éjszaka csillagszállón fog pihenni, bemérettem a hűtővizem. Hát nem mutatott túl nagy értéket a műszer, mivel vhol elcsöpög a hűtővizem. Nem vészesen folyik, de két-három hetente azért jó pár decit utána kell önteni, így most csak -8fokot mutatott a tavalyi -20-30 körüli (már nem emlékszem) értékhez képest, ami elég kevés.. :S Vásároltam egy Zimkor 1kg(?:)-os fagyálló hűtőfolyadékot, amivel fel is töltöttük. Kb. fél liter csurrant bele, így mire hazaértünk (1101), már -15fok-ot mutatott a mérő. Ami még mindig nem az igazi, de ezután ha után kell tölteni, akkor ezzel fogom tenni.. Egyelőre így, aztán idővel utána is kellene járni, hogy hol csöpög..

 
>> Szervizremete // Alfa Alfetta Quadrifoglio Oro // 2011-01-29

Végre megtörtént. Épp hogy csak befért :/