Blog

>> Eseményystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2010-09-12

Ismét ellátogattunk Budaörsre a szlalomversenyre. Az egész heti esős idő után meglepő volt a reggeli napsütés, ezért bár koszos autóval, de elgurultunk a rendezvényre. A szokásos jó hangulatban telt, bár az egész heti rossz idő után elég kevesen jöttek el. Egy mért kört mentem az SW-vel, de inkább olyan pályatanulós történet volt ez, az időm sem lett fényes. Aztán GabCsi autójával is nyomtam egyet, hát, az sem lett sokkal jobb. Utána Haro ajánlotta fel a lehetőséget, na, annak a körnek már volt értelme, és ha nem hárman ülünk az autóban, akkor még talán a dobogóra is lett volna esélyem. Megpróbálkoztam idén is a macis ügyességi versennyel, de idén sem jártam sikerrel. A két lehetőségből először lassú voltam, másodszorra pedig leesett a földre a maci, így idén sem lett az enyém. Talán majd jövőre...

>> SzervizDzsozy // Alfa 166 2.0 TS // 2010-09-11

2010.09.09-én új, Facet impulzus jeladó került a vasba.

 

Mivel az új LMM sem oldotta meg a rángatózást ezért már csak egy lehetőség maradt a szívósor megnézése. Sajnos ez egy egy napos meló de muszáj megcsinálni vagy új szívósort kell venni. Meg kell bontani az egész tetejét hogy hozzá lehessen férni a vezérlést is le kell szedni meg a magasnyomásút is :( A pillangó szelep után tiszta retek volt minden az 4-5cm lyuk helyett egy 1cm-es volt a szívósorban is káosz uralkodott...a műanyag lapátok nem zárhattak rendesen ezért történt a rángatózás alatt hogy az átlag fogyi felugrott 3L-rel tehát több anyagot kapott miközben a LMM a névleges érték felét tudta csak mérni...akinek euro 4-es dejzele van az 80-100e-ként pucoltassa ki mert jobb esetben szívosort kell venni, rosszabb esetben a lapátkák letörnek és bedarálja a motor... ha hidegen kis rángatások vannak vagy próbálja a fordulathoz igazítani a levegőt (ez is rángatás), ha a LMM rosszul mér, ha nagyobb fokozatba nyomatéknál berángat pár percig ne hogy vegyetek LMM-őt, porlasztót, motortartó bakot !!! szívósort kell pucolni vagy cserélni ha már szar! A költsége az egésznek a munkadíj + új vezérműszíj + szívósortömítés + 2 paszta meg rengeteg féktisztító :)

 
>> SzervizRobiik // Alfa 155 2.0 Tspark 16v // 2010-09-11

Megtörtént a hátsó kerékcsapágy cseréje, megszűnt a repülőhang, és a bódérázás :) SKF típusú került a régi helyére, ami már kézzel forgatva is gyönyörű hangokat adott ki magából. Maga a művelet nem volt veszélyes, csak közepesen voltak összerohadva a dolgok, közben kiderült hogy a hátsó fékeim bírni fogják egy darabig, a tárcsa újszerű a betétek vastagok. Egy szépséghiba van, mikor a régi csapágyról szedtük le a blokkolásgátló jeladóját az megadta magát, nem bírta a spiáter, így most nincs ABS, a jobb hátsó jeladó hiánya miatt. Fényképes dokumentáció sajnos most sem készült.

 
>> Egyébkaboszolee // Alfa 156 1.9 JTD MJET // 2010-09-11

Nyaralásunkkor vettem egy napelemes,Alfás kulcstartót!

 
>> Szervizsztane // Alfa 156 SW 2,4 jtd 20V M-Jet // 2010-09-11

ma megjött az LMM, igaz utángyártott típus, majd meglátjuk, hogy mire képes
árban harmada a gyáriénak
még szerencse, hogy készültem spec szerszámokkal, de az LMM betét kivételéhez a "torx" öt élű, az enyém természetesen hatélű, már miért is passzoljon minden, de a leleményesség határtalan. megoldottam vízpumpa fogóval

 
>> Szervizsztane // Alfa 156 SW 2,4 jtd 20V M-Jet // 2010-09-01

kigyulladt a motort jelképező piktogram
a diagnosztika szerint LMM határértéken kívüli jelet ad
tehát meghalóban a légmennyiségmérő, nem bírta ki a hosszú leállást

 
>> EgyébSzido // Alfa 156 SW 1,6 TS // 2010-09-01

Vásárlás utáni kiadások.
-Elsősegély csomag: találtam olyan kis zipzáros csomagot ami pont befér hátul a tárolórekeszbe.
-Autóbalzsam: olcsó cucc, de átkentem vele az egész kocsit, és eltűntek a karcok róla, valamint sokkal fényesebb lett a kaszni.
-Olaj: Nem tudom mit tettek bele utoljára, de 1000 km-en megevett belőle másfél litert. Azonnal lecseréltem.
-A bal tompított nem világított, valamint az egyik rendszámtáblavilágítás sem.

 
>> SzervizBFMSE // Alfa 166 V6 TB // 2010-09-10

Megjött a két első, felső lengőkar. A Unixnál vettem, remélem jó lesz. A csere után kiváncsian mentem a próbakörre, és nagy örömömre érezhetően jobb lett az autó útfekvése, főleg a rossz úton tapasztalható a változás.

>> SzervizImyx // Alfa 155 1.8 TS 16V // 2010-09-10

Ma lett cserélve, az előző elrepedt :).