Blog

>> EseményGery83 // Alfa 155 Q4 // 2010-07-08

2010.10.08-ig kivontam forgalomból ismét, addig be kell fejeznem, azt vizsga.
Ha valamilyen körülmény miatt még sem sikerül levizsgáztatnom akkor, ez a végső időpont amit adtam magamnak. Ha nem lesz pénzem rá, eladom.

 
>> EseménySporter // Alfa GT Q2 1.9 JTD // 2010-07-08

Az idei Alfacity hatalmas előrelépés volt a tavalyihoz képest, tényleg nagyon jól éreztük magunkat. Köszönet érte a szervezőknek!
Szép volt Fiúk ;)

 
>> SzervizSzil146 // Alfa 146 1,6 Twin Spark // 2010-07-09

65550 km
És eljött a vezérlésmódosító csere ideje is.... Pontosabban a tíz éves eredeti vezérműszíjat az elöregedés miatt cserélni vált szükségessé, bár a 65e km nem indokolta volna. Csakhát jobb a békesség a vezérlés terén. És ha már vezszíj és görgők és hosszbordásszíj csere van, akkor jön a logikus felvetés, hogy cserélendő a vezérlésmódosító is. Nehéz anyagi döntés volt. A végeredmény viszont kitűnő lett: finom, csendes járás, rugalmas, robbanékony, dinamikus mozgás az eredmény.
Mellesleg kapott egy teljes alvázvédelmet a szerkezet, illetve némi benzinszag elhárítás történt a tank alatti szellőztető szelep reparálásával. Köszönet, hála és villáskulcs ismét Zé cartársnak. Egész jól elboldogul a twin sparkokkal is...;-)

 
>> SzervizSzil146 // Alfa 146 1,6 Twin Spark // 2010-05-21

Az esedékessé vált műszaki vizsgát kiegészítettem egy kipufogórendszer cserével, tekintettel arra, hogy az eredeti hátsó és a középső dob ideje lejárt. Köszönet érte Zé cartársanak. Hasznos infó, hogy az 1.6 TS 146-hoz kis beavatkozással felrakható a Tipo 1.9D kipuff rendszere, melynek ára ugye jóval kedvezőbb....

 
>> Eseményingegnere // Alfa Alfetta GT / GTV / GTV6 GTV6 // 2010-07-07

2010. május 22-23 között került megrendezésre a Yetro 200 Miglia.

Idén először rendhagyó módon a feleségemmel előfutárként vettünk részt a versenyen. Ezzel járultunk hozzá a szervezéshez, egyéb erőforrásom most nem volt. Ez két szempontból is jónak bizonyult, egyészt élesben le lehetett tesztelni a GTV-t másrészt kipróbálhattam milyen az embernek versenyzőként részt venni a saját klubja által rendezett versenyen. Egy szóval:

PARÁDÉS

Idén sikerült megint fergeteges útvonalat összehozni, a feladatok is szellemesek voltak, és másnap az ádándi ralli pályán szórakozhatott a tisztelt publikum. Ilyen színvonalas versenyünk még nem volt, ezt nagyképűség nélkül állíthatom.

Köszönet Gergőnek, Robinak, Áginak és sok segítőnek

 
>> Szervizingegnere // Alfa Alfetta GT / GTV / GTV6 GTV6 // 2010-05-20

A GTV az Alfárium Kft elő munkái között épült újjá Alex barátom jóvoltából.

A műtét relatív gyorsan végbe ment, mert Alex erre öszpontosította a figyelmét. Én csak időközönként vettem részt a munnkában és olyan horderejű feladatokkal foglalkoztam, mint a hűtő és a ventillátorházak pucolása és festése feketére, stb.

A munka teljes egészében az Alfáriumot dícséri.
Az eredmény pedig:
Egy 3.000 km-es túrára felkészített, csendes, komfortos GTV6 remegésmentes kardánnal! Úgy tűnik a teljes körű bakcsere megtette hatását. Elképzelhető, hogy az évekkel ezelőtti balesetemnél a kilágyult bakokon valamennyit elfordult a motor, és ez okozhatta a kardán folyamatos feszültségét, és a remegést.
Most végre újra gyári a hangja, megfutja a 200-at és komfortos.

 
>> Szervizingegnere // Alfa Alfetta GT / GTV / GTV6 GTV6 // 2010-07-07

A GTV a nálam töltött 7 év alatt nem sokat futott, de az idő azért amortizálta.
A hibajelenségek:
- A bal első doblemez átlyukadt. Ez nem csak esztétikailag volt csúnya, de szerkezetileg sem volt stabil az autó .A kemény konik és az ültetés miatt a lemez nyiszogott, ezt mindenképp orvosolni kellett.
Megoldás: lakatos

- Az első futómű elfáradt. Valaki az élete során biztosan cserélt már a GTV-n kopó alkatrészeket, de az régen volt. Ezért a komplett futóművet fel kellett újítani.
Alkatrészek: Alsó szilentek, felső szilentek, talpas gömbfej, kormány összekötő

- 5 éve remeg a kardánom. És sosem tudtuk meg, hogy miért. Valami szögállásra gyanakodtam, ezért a motortartóbakokat is cseréltettem.
Alkatrészek: Motortartó bakok, kutyacsont, váltótartó szilent, hardyk, központosító, csapágy, kardán, dupla kuplung

- főtengelyszimmmering. De csak mert kint volt a motor. :-)

- Kipufogó. Évek óta elégedetlen vagyok a Kipufogó Klinika által gyártott 6-os leömlőmmel, az ANSA dob szép hangú, de hangos, úgyhogy maradt a gyári rendszer.

Kb ennyi. Az alkatrészek zömét a Torjay Tuningtól szereztem be, egy része e-bay, másik része Alfárium Kft, és Turbék Gergő barátom nemes felajánlása.

 
>> Szervizingegnere // Alfa Alfetta GT / GTV / GTV6 GTV6 // 2010-05-03

Közel egy év telt el az utolsó blogbejegyzés óta.

Elhatároztuk, hogy az Alfa Romeo 100 éves születésnapját egy rendhagyó túrával ünnepeljük meg, melynek részét képezi maga Milano is.
A túra tervezett útvonala: Gödöllő - Innsbruck - Zürich - Milano - Nizza - Trieszt - Gödöllő
Ezért a GTV-t rendbe kellett hozni az út előtt.

 

Tettünk egy jó kis kirándulást Szegedre. Jó volt, Kis Sárkány is nagyon jól viselkedett, bár autópályán mentünk és az azért nem az ő terepe a nagyon rövid 5. miatt. Km óra átfordult a 4000en. :)

 
>> SzervizZsocy155 // Alfa 155 1.8 TS 16V // 2010-06-08

Eleinte csak melegen, később viszont már hidegen sem indult. Irány a szerelő (Jani).
A computer azt mondta, hogy hőgomba, de ennek a cseréje kevés volt. cseréni kellett a fordulatszám-jeladót és egy relét is.