Blog
na végre megérkeztek a hiányzo alkatrészek, ime egy kép a cuccrol :-) lehetséges h még az elsö toronycsapágyakra is leadom a rendelést :D
Na meglett a 10K a vasban megkapta a jól megérdemelt Selenia 20K-t, Olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő csere. + Jobb első Stab rúd bekötő csere. Szelepfedél tömítés le letakarít lefúj betűk is pirosra :P... Tömítés letakarít + FBS.. Mert engedte az olajat.. Kipuff sortömítés csere, mert valahol kifujt de még most is kifuj és asszem alul a toldásnál uhogy az még 1 kör lesz. jah a féknyergek elnyerték vörös színüket a sárga nem jött be. És a Féktárcsák közepe is ki lett takarítva festve ne legyen csupa rozsda.
Hétvégén még le kell kapni a jobb hátsó lökésgátlót is a rugótányér félig be van szakadva elkorrodálódott alig merek vele menni, remélem fater meg tudja hegszteni.
Jövő hónapban klíma töltés/javítás. Váltóolaj csere
jah és nem vittem szervízbe mindent én magam csináltam kicsit nem bízok senkiben inkább napokig szopok vele de fullos lesz....
Az elmúlt időszakban 2-3szor kellett a tankban lévő szürőmet kitakaritani, mert az E85 feloldotta a retket, és és eldugult. Pénteken verseny előtt gondoltam hogy majd megint kitakaritom, csak még átugrok Hadadának segiteni aki a Q4 készitette fel a Paulovics Kft udvarán. Hát éppenhogy eljutottam oda, megint eldugult kb 30km-t ment el az utolsó takaritás óta. :-( Fasza.Hát úgy voltam vele,hogy igy nem jutok ki lacházára.Szerencsémre Hadada felajánlotta, hogy ne a Q4-be rakjuk a 21L-es alu versenytankját hanem dobjuk be az americába, mert ugye ez alu, nem rozsdás, nem koszos.Igy lett, vettem 10-es fémszövetes benzincsövet Zoli a gépész tuningnál átalakitott egy dash 10-es csatit,hogy rámenjen a benzincső.Bekerült a tank, hát a 21l meglehetősen leszükiti a hatótávot :-)
Igy kis kannával felszerelkezve elindultunk lacházára. Az autó remekül viselkedett, egészen addig amig be nem értünk a reptérre, itt előszőr csipös égett szag jelezte,hogy a ventilátor relé megadta magát, majd a lassan melegedő viz jeleztem,hogy bizony se a kapcsolómra se a högombára nem kapcsol a ventilátor....Fasza...Mindegy nagy nehezem szerezem relét, de persze az alfában olyan van aminek a tetejébe benne van egy plusz biztositék....Tehát semmi, nincs venti..Nagy gond nincs, mert akkora a hütő, hogy amig menetszél van 80fok fölé még taposva se megy...:-) Szóval mehetünk egy párat.
Felgurulva, mint egy elsőbálozó, a utcai versenygumikat meg se melegitettem, és még Koryy-t is megjelent mellettem mint ellenfél. (Igy viszont az esélytelenek nyugalmával csak a futamomra kellett figyelnem) :-) Beálltam a ragacsra, rajtprogram, padló, éééés.....fosszarmoslék.. :-) Azzal tisztába voltam,hogy a szar 2-es miatt lehetnek nehézségeim, bár pont, emiatt semmi baj nem volt. A 60lábam szar volt rajtprogram ide-oda elforogtam a 17"esek...:-( Úgyhogy az elsőre bealvós reakcióval 2.6-os 60lábbal 16:04.... Szép... :-( Hát utána elkezdtem kisérletezni, de ventilátor hiányában azért nem lehetett, folyamatosan mennem. Azért szépen megmelegitve beestem 16 alá 15.8. 15.6. 15.4, a végén 15.2. És itt abba is hagytam, mert a komplett müszerezésem bemondta az uncsit, se olajnyomás, se viz, se km óra, semmi. Nagy nehezen a kiegészitő müszereket visszahoztam egy direkt 12V kapcsolással, de már nem nagyon akartam menni, pedig egy rendes rajttal, már simán 15 alatt lennék. :-) Szóval biztató, ellentétben a fogyasztással, ami Ecser Lacháza oda vissza és 6 futam 44 liter... :-)
Közben úgy néz ki majd a lambda mizériám is megoldódik, valószinüleg a szonda szarakodik.
Szóval most újra van egy kis munka majd. Először is gyártatok egy saját verseny tankot, illetve totál új kábelezést kap az autó, hogy ne járjak mégegyszer igy. Remélem elkészülök juli 17ig, és akkor kisebb átmérőjü full puha slickkel hátul nyomunk egy nagyot :-)
Miután jól rám fröcsköltek az Őrsnél trutyis csőtörésből az úton folyó lét, elmentem lemosatni az autót. És az lőn újra tiszta.
De.... DE!!!!!
Indítom, és a kulcs nem ugrik vissza indítózás után. OK, van már programom a mai napra!
Gyújtáskapcsoló szétszed (köszönet e telefonos segítségért DZ kollégának Kispestről), és szörnyülködve tapasztalom, hogy eltört a visszahúzó rugó!
Jó, megint hétvége, mindenki el otthonról, a bontók zárva. stb-stb.
Nyugtatónak beküldtem egy jó lecsót, majd átöltöztem az RSV-hez, és át DZ kollégához. Útközben azon agyaltam, hogy mivel fog agyonütni, hogy hétvégén merem zaklatni. De nem ütött agyon, hanem keresett egy rugót. Vigyorogtunk is, hogy a 33-as rugója még jó is lehet némi tákolással. Ismét köszönet DZ-nak!
Vissza, és kezdődik a műtét. Fogók meg minden más szorító és rögzítő szerszámok beüzemelve, és számolás, mennyi menet, milyen átmérő, hol vannak a végek.
Menetből vágni kell, és ki kellene hajtani a megfelelő végkiképzéshez. Másik irányba van a menetemelkedése, de talán jó lesz!?
Nem lett jó. Ez is eltört. vége mindennek?
Kedves MÁRKATÁRSAK!
Ha van valakinek elfekvőben egy 166-os gyújtáskapcsolója, és még ép benne a rugó, vagy tudtok olyan bontót, ahol ez előfordulhat, kérem jelezzétek!
Ameddig ezt nem tudom beszerezni, addig kockáztatom az önindító épségét!
Segítség! t-mob96negyvennégy07kettő
Szép szombat estét. Ma 15 percet kellett beszélnem, hogy a forgalmimat visszakapjam. Mozogtam egy kicsit az autóval. Nem nagyon teszem ezt, mert a lengéscsillapítom még nincs megcsinálva. Intéztem a szélvédő cserét és elindultam a nagynyomású mosóhoz. Rendőrök kint. Áh gondoltam magamban mi bajom lehetne. Le is int. Már látom, hogy az elejét bámulja. :-/ ÉS akkor rákezdtek:
Fordítsam ki valamelyik irányba a kormányt. A gumi állapotát nézték. Xenon nem gyári? Nem gyári. Nem válaszoltam. "D" típúsú rendszám? Be van jegyeztetve? Na mondom komoly. Lekérte az adatait és hát természetesen nem volt. Ki gondolta volna? ( :-) ). Akkor forgalmi nála marad diktálta a fejembe. Mondtam legyen úgy elfogadom és persze igazat adok. Megpróbáltam nem kötekedni. Azzal futottam össze, aki annó a fólia miatt akarta elvenni a forgalmit, de akkor csak 5ezerre büntetett. Emlékezett is rám. Mondta, hogy Attila magával a fólia miatt már találkoztam. Mondom igen és? Leszedtem, mutassam? :-) Nem érdekelte. Azt mondta ez két dolog, ami miatt nem csak figyelmeztethet, hanem ugrik a forgalmim. Húzta az időt. Megjegyeztem neki, hogy két hónap van műszaki vizsgáig és arra készítem fel. De ő csak mondta a kpm vizsgát + hatalmas büntetés, stb. Mondtam neki, ha annyira tartanék tőlük, akkor lett volna 60 helyem, hogy leforduljak előttük. Erre válaszolta, hogy úgyis megtalál a városban. :-)) Egy idő után visszaadta a papírjaim, hogy tegyem le az autót, amíg rendbe nem lesz. De azért megkérdeztem, hogy lemoshatom-e még? Ő nem garantálja, hogy a kollegája az utca végén nem állít meg.
Most a xenon mellett bent van a halogén. A rendszámom a víz alatt van az aknába. Azzal nem tudom mi lesz. Derékig ér a víz. Nagyon nyomják itt a xenon dolgot, de úgy látom a fólia jön vissza a divatba. :-) Mindegy műszakira úgyis kell alakítani még.
Asszony mondta is, hogy van beszélőkém keményen. Kellett. Anyós kérdezte, hogy kiszedem-e az izzót. A PUGba is az van. :-)
Múlthéten hétfőn a rengeteg intéznivalómat időben letudtam Budapesten, hát ismét felhívtam Kollár Szabolcsot, hogy ráér e. Tavaly ősz óta nem jött össze egy időpont. Most végre...Igaz sose eröltettem, lesz ahogy lesz. Én a Gyömrői útról indultam hazafelé, ő Pécelre tartott, még kerülnöm sem kellett, csak épp útbaejteni Pécelt.
Volt előttem is egy "ügyfél", bonyolult ügy volt, eltartott egy darabig. Addig legalább megebédeltem. Mire visszaértem, már kint volt az Eprom a vezérlőből. Sok sok szanaszét heverő turbo közt megkapta az új programot, majd Szabi hihetetlen biztos kézzel beforrasztotta az IC-t. Ennyi. Elmentem egy próbakörre és ámultam. A gázpedál normál használata mellet ugyanaz az autó, semmi változás. De ha kicsit mélyebbre nyomom, átváltozik, kivetkőzik önmagából. Fura, de tényleg ilyen érzés. A békés traktor egyszercsak meghülyül, megváltozik a hangja, és elkezd tolni..és pörögni mint a búgócsiga.
Névleg 136Le és 300Nm, de igazán nem fontos hogy ennyi e. A karaktere nagyon telitalálat lett. Ez a nyugis traktor ha túlinzultáljuk bepörög fíling egyszerűen illik az autóhoz. 140 körül még érezhetően elemében van, 170-ig elég meggyőző. Eddig egy-egy Astra, Focus tudott kellemetlenkedni, most ebből a kategóriából szépen feljött, egy pöccintés a gázon és.....bye :-) És így bizony sokkal kevésbé fárasztó egy-egy utam...miért nem csináltattam én ezt meg már rég...?
GaBcsi-nak, az amore méltán népszerű gumisának hála, a két első - gatyára kopott - gumi cserélve lett. Mostanság IS van mire lapátolnom a pénzt ( lakásfelújítás - többek között ), ezért használt, de jó állapotú ( koptató felett 3-4 mm. ) Michelin-eket raktunk fel. Nyugodtabb vagyok, nem parázok már a vizes autópályán nagyobb sebességnél. A két hátsó Hankook még teljesen faxa állapotú, maradnak.
Régen írtam ide, így pár dolog ami volt/lesz:
Vezérlés csere +történt
- Hepu vízpumpa
- Conti vmsz. +görgők
- vezmódosító felújító "szett" :D
=30-40e+15e munkadíj= ~45-55e
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1276280351-5134-blog.jpg
Azóta nem kerreg, szépen egészségesen jár a motor.
LMM+pill.sz. tisztítás
Antennánál beáztam,javítva.
Ajtóhatároló baloldali cserélve.
Fékek......alkatrész megjött,csere hamarosan:
- TRW tárcsák és betétek előre
- Bosch tárcsák és betétek hátra
- Dot4 fékfolyadék
- +1 pollenszűrő búnuszba (7főn jön meg)
- festéket még nem vettem de holnap az is beesik
Ez eddig ~55e+javítás
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1276280370-5134-blog.jpg
Minden alkatrészt B16A2 (Hondás) barátomnak köszönhetek,aki nagyon jóóóóóárusította nekema cuccokat. Köszi!
Vezérléscserét Czap Péter végezte, vele sajna nem találkoztam mert Vale07 vitte-hozta az autót míg dolgoztam, Köszönet érte Nekik is!
Klímatöltést kellene beiktatni még, de most arra nincs pííííz :S helyette lemostam :D