Blog

>> EgyébRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2017-07-05

Általában azzal kezdtem minden utamat, hogy leszaladtam a kútra nyomást ellenőrizni és fújni bele, ha kell. Gondoltam optimalizálom az időmet azzal, hogy lemérem bárhol és bármikor, amikor akarom és csak akkor megyek a kútra, ha tényleg szükséges.

>> SzervizRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2017-07-05

Hiányzott az autóról a jobb első emelőbak, amikor vettem. Volt alatta egy kis sziloplaszt azon a helyen, biztos azzal akarták visszaragasztani, ami eltört. 3000 pénzért vettem egy újat. Ez is kipipálva.

>> Szervizforrasr // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2017-07-21

A táblázatban a futóműveseknél alkalmazott és a gyári beállítási értékek(elearnből) is szerepel. A gyári értékeket felniperemek távolságának(d2-d1) különbözetéből számított szögértékek szerepelnek

 
>> Szervizforrasr // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2017-07-21

Összes eddig ki nem cserélt szilent cserélve Tedgumtól rendelt szettre...

 
>> EseményMilan94 // Alfa 147 3 doors // 2017-07-21

Sziasztok! Nos Alfa tulaj lettem, pedig nem rajongtam a márkáért, mégis izgatta a fantáziámat. A választásunk egy 147 1.9 jtd-re esett. Mit is mondhatnék? Ahogy beleültem, beleszerettem. Ezután jött a feketeleves... Olcsó húsnak, híg a leve szokták mondani... Ez be is igazolódott a belső tér szemrevételezése után. Koszos, takarítatlan belső tűnt fel a rózsaszín felhő mögül. Észrevettem azt is, hogy a szélvédőnél azért a víz is betalál az utastérbe, de a lábtér is kap az esőből vagy a mosásból. Jut eszembe! Nem tudjátok véletlenül hogy a motortérben, a levélfogó alatt hol találom az elfolyót? A másik hogy a lökhárító mögött ( oldalsó indexnél ) tömítő szivacsnak van helye? Mert van ott, de szerintem nem szabadna pozíciót váltania. De ezeken kívül egyben van a gép, tetszik hogy lép, tetszik hogy Alfa! Szerintem ilyenkor szokás mondani hogy fertőződött az ember. Kérdés az hogy szervíz után megtalál-e a szérum :D

 
>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2017-07-21

Megint elkezdte eszegetni a vizet az autó, most már városban is. Nem volt kétséges számomra, hogy hengerfej probléma lesz. Úgyhogy szétszedettem. A tömítés nem valami csoda minőségű volt benne, a szerelő talán meg is találta a tömítésen a is hibát ami a gondot okozta, de nem 100% biztos benne. De ha már idáig szétszedtük, itt bizony nem állunk meg.

Lehetne tragédiára venni, hogy hajjaj, meg kellett bontani a motort.
Viszont ez az autó azért maradt meg kis km-es, mert egy hengerfejet már elvesztett valamikor kb. 10 évvel ezelőtt. Akkor a gazdája ott hagyta. Valamit valamiért, bontatlan motorú 21 éves dízel ennyi km-rel nem létezik. Most legalább a saját szememmel láthattam azt, amit nehezen hittem magam is. Ott a gyári hónolás a hengerfalon, elég meggyőzően néz ki a motorblokk belül. Már leszámítva azt, hogy a szétszedéskor jó dzsuvás lett.

Úgyhogy ami következik: nyomáspróba, ha az rendben, akkor síkolás. Normális tömítések mindenhova, és egy full új vezérlés.

>> EseményHalesz // Alfa GT Q2 170 Le // 2017-06-03

Ez volt az első külföldi Alfa Romeo találkozóm a GT-vel. Pedig jó sokat terveztem már...
A romániai alfások nem viccelnek, minden évben valami brutálszép helyszínen tartják a rendezvényüket. Idén egy gyönyörű tó partján, illetve környékén volt az AlfaFest.
Jövőre egy új helyszínen lesz, tuti megyünk!
Pár fotó :)

 
>> SzervizHalesz // Alfa GT Q2 170 Le // 2017-06-19

A fehér GT-mmel rekordot döntöttem. Azt hittem ilyen már nem lesz, hogy ilyen sokáig ugyanaz az autóm. Legutóbb a 145-ösömmel töltöttem nagyságrendileg ilyen sok időt, de az is csak 6 év volt. Ez viszont már 8... És az a durva, hogy rohadtul nem tűnik annyinak.

Ha tudnátok, mennyi minden történt ezalatt a 8 év alatt... sok jó, sok rossz... és mindennek részese volt az autóm is, valamilyen formában.

Mostanában újra jó dolgok történnek velem, velünk, de nem mondanám azt, hogy az elmúlt időszakban nem inogtam volna meg másik Alfa Romeók miatt... De egyelőre marad. Legalábbis a mai állás szerint. Aztán ki tudja :)

Szóval a műszaki vizsgán kívül a következők történtek:
- jobb hátsó kerékcsapágy cseréje
- antenna cseréje
- csomagtartó teleszkópjainak cseréje

 

Autópályázás közben fura hang, csökkent teljesítmény. Hazaérve megállapít, felső turbócső lyukas. Alfás Viktor-t hívom, SOS. Magyarázza, "önvulkanizálósgumiszalag" segít. Nem is tudtam, van ilyen. Viktor leírása alapján ráteker, visszaszerel és MEGY! Kösz Viktor! Új csövet keres, Bárdi, 250€, dugják fel. Netet búj, spanyol szilikon, megrendel innen. Megjött, stimmet, felszeret, próbál...

Rendeltem innen szilenteket az első-alsó lengőkarokba, a megfáradtak helyére. A cseréjük nem ment zökkenőmentesen. Most tesztelés alatt vannak. (245e km)