Blog

Vettem egy gyári új tetőcsomagtartót, hogy tudjuk a síléceinket szállítani. A 156-ra kb. 3 perc volt felrakni a gyári tartót, ott a gumik mögött el volt rejte egy akasztó, amire szépen felpattant és nem ezer darabból kellett összelegózni, ezt valahogy nem 3 percig tart felrakni, pláne nem elsőre. Giovanni fejébe beépíteném a tartóját! :)

Hólapátolás közben az idő értelmesen teljen…. :-)

 
>> Tuning és extraGT Ɨ|ѯ // Alfa GT 3.2 V6 Distinctive FL // 2018-01-21

Kész a honosítás megvan a rendszám is, MOMO pakk is csordogál a helyére a hó is esik tiszta öröm és boldogság:-)

 
>> SzervizLexy és Laci // Alfa 147 1.9jtdm // 2018-01-21

Első dolog volt hogy megmutattuk bátyámnak aki mondta h jó állapotban van. Utána szerelő aki szintén áldását adta a kocsira elmondta hogy a hátsó fékek cseréjére nagy szükség van mert ramaty állapotban van. Meg ami fontos vezérlés, olajcsere, bal első csapágycsere, téli gumik megvétele. Ami még ránk vár termosztát csere egr csere olaj-víz érzékelő. Majd egyszer egy fényezés, meg pár apróság de mindent a maga idejében. :) Remélem hamarosan mehetünk találkozókra :)

 
>> EseményHalesz // Alfa GT Q2 170 Le // 2018-01-21

Véget ért a leghosszabb kapcsolatom. Rengeteg élményt, utazást, ismeretséget és kalandot köszönhetek a GT-nek, ami talán a legszebb magyarországi GT, legalábbis az én szememben biztosan :)
Az elmúlt egy évben rengeteget gondolkoztam rajta, eladjam-e, maradjon-e még 2-3 évig, rengeteg érv és ellenérv sorakozott egymás mellett, sőt naponta mást gondoltam. Biztos ismeritek ezt az érzést... Hozzánő a szívedhez, és azt gondolod: á én ezt sosem adom el, oldtimer lesz belőle! :) Minek adjam el, alig kapok érte pénzt, jó lesz ez még 20 évesen is... Satöbbi, satöbbi.
Egyetlen hibája volt az, ami végül megkönnyítette a döntésemet azzal kapcsolatban, hogy eladjam-e: a motorja. Mert bár tényleg az egyik legjobb motor az 1,9-es dízel, soha semmi bajom nem volt vele, de egyszerűen meguntam, nem jelentett már élményt nekem. Főleg, hogy az előző GT-m is dízel volt... A 170 lóerő zseniális, a nyomaték méginkább, szuper a karakterisztikája ennek a motornak, óriásit lehet vele autózni, sőt, kettesben, hármasban még a hangja is tök jó... de egyszerűen a fejemben egyre inkább elhatalmasodott az érzés, hogy elég volt a dízelből. A világ egyik legszebb formájú kupéjában ülsz, lehúzott ablakokkal nézelődsz a pirosnál, és hallgatod a traktorhangot, a kerregést... És ez egyre erősebben zavart. A dízelmániások most biztos röhögnek rajtam... De két dízel GT után szeretnék végre valami mást.
Ráadásul 42 éves leszek, szeretnék még pár jó autót hajtani a hátra lévő életemben, szóval nem ragadhatok be ebbe az autóba, még évekre. Mert bár azt terveztem, hogy majd csak 10 évesen adom el, egyszer csak jött a kattanás, hogy menjünk tovább... :)
Most lesz egy offos autóm (de azért egy olyan, amit Olaszországban gyártanak), ami viszont segít abban, hogy végre legyen egy hobby Alfám, aminél nem kell kompromisszumokat hozni a használat érdekében. Egy V6-os GT a tervem, meglátjuk, sikerül-e olyat találnom, amibe megéri beleszállni. Most ezt kezdem hajtani, remélem néhány hónap múlva meg is tudom valósítani. Aztán meglátjuk mi lesz :)
Szóval most pár hónapig nem lesz Alfa Romeóm, de tudom, hogy ez nem lesz egy hosszú időszak, mert "Alfa nélkül lehet élni, de minek" :)

Egyébként nem maradok Alfa nélkül, barátnőm, Gyoppka 147-esét is sokat vezetem, ami szerencsére benzines, és imádom a TS hangját. :) De akár szüleim szintén fekete 147-esét is bármikor elkérhetem, ami valójában az enyém, mert én vásároltam Nekik :) Lehet fel is teszem az autóim közé :)

UPDATE: az autóm úgy tűnik, nagyon jó helyre került, Ausztriában járja majd a gyönyörű hegyi utakat :) Első látásra szerelem volt az autóm az új gazdája számára :) Remélem nem vettem el a kedvét a dízeltől a fenti soraimmal... Sok boldog kilométert a GT-vel, Szandra! :)

 
>> EgyébLexy és Laci // Alfa 147 1.9jtdm // 2018-01-21

2017 nyarán a baba érkezésével új kocsi is érkezett egy kék 147 jtdm személyében. Kicsit szokatlan volt az elején a 146 után de gyorsan megszoktam. Azért volt rajta mit csinálni és van is mit még mindig de mindent szépen sorjában. Először is biztosítás kell rá de ott helyben el is lehetett intézni.Utána pedig a sok-sok szerelés.

 
>> SzervizGianni68 // Alfa 156 1.6 Ts 16v // 2018-01-20

Törött volt a szervotartály is, ezt is cserélni kellett!
Hála Kullman Norbinak kaptam egy nekem megfelelőt, amiért levonatoztam hozzá Vácra!
Útiköltség oda-vissza 1120 Ft.,olcsóbb mint a posta.

 
>> SzervizGianni68 // Alfa 156 1.6 Ts 16v // 2018-01-12

Végre visszakerült a motor az autóba!
És be is indult!!!!
Motor járatás közben kiderült, hogy szívárog a víz a hőcserélőből!
Ez a következő amit orvosolni kell!
Motor járatáshoz ill. indításhoz egy kicsit vastagabb olajat használtam, de ezt kb 500 km után úgyis kuka!
Kapott még az Alfi új féltengely csavarokat is! Kb 500 Ft volt.

 
>> SzervizGianni68 // Alfa 156 1.6 Ts 16v // 2018-01-10

Felgyorsultak az események! Mivel úgytünt minden alkatrész megérkezett a motort készre tudtam szerelni! Az önindító is átesett egy alapos tisztításon!
Felkerült a váltó, az önindító, a szelepfedél, a kábelozás, a kipufogócsonk stb.
Gyakorlatilag elkészült a motor!
Azt azért hozzá kell tennem, hogy valaki előttem borzalmas munkát végzett a vezérműtengely leszorítoknak a csavarjainál. Ezen is volt munka,kapott új csavarokat és a menetek fel lettek hellicoil-lozva!
Váltó feltöltve olajjal! 5 000 Ft a 2 liter olaj!

 
>> SzervizGianni68 // Alfa 156 1.6 Ts 16v // 2017-12-12

Hála az ismeretségi körömnek sikerült szerezni hajtókereket, s közben a vezérműszíj is megjött.
Így megint egy kicsivel közelebb kerültem a végéhez!
Összeraktam a vezérlést, felkerültek a burkolatok és a hosszbordás szíj is.