Blog

>> EseményJani55 // Alfa 156 1.9JTDM distinctive // 2010-06-02

Odavittem kedvenc 156-osom 4 hibátlan kerekét, hogy a kopott gumikat vegyük le.
Kértem, óvatosan.
Erre az az állat fiatal tanoncsegéd a gumi lenyomás közben úgy elbarmolta mind a négy felnit, hogy vihetem fényezni. Kettőn a festéksérülés körömnyi felületen alumíniumig lenyomva!
Nem kapott sérülést, kavicsfelverődést, járdázást, erre a hülyegyerek ekkora kárt okozott nekem.
Tilos ide menni, csak végszükség esetén ajánlott!
(hogy egyértelmű legyek: Németh Gumiszerviz Velence, Nimród u.)

 
>> Szervizmesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2010-06-02

Tentacle cartárs segítségével rendeltünk egy OBD-II USB (VAG-COM KKL) kábelt Kínából, ami az izlandi vulkán miatt kicsit késve, de megérkezett
OBD-II kábelre lecsapok!
Alfadiag programmal sikerült rácsatlakoznom a Selespeed robotváltó elektronikájára, és próbaképp bekapcsoltam notiról a nagynyomású elektromos pumpát, sikerrel. ezután a motorvezérlőhöz is tudtam, csatlakozni, ami BOSCH ME3.1. Hibakódot nem olvasott, ki, azt mondta, minden OK. Viszont a hűtőventillátort próbából bekapcsoltam alacsony fordulatszámon - nagyon érdekes, még sosem halottam leállított motor mellett :D
Otthon folytatom a 'beszélgetést' az autómmal! :)

>> EgyébHelikon // Alfa 155 1.8 Twin Spark // 2010-06-01

Nos gyűrűznek a problémák a vassal. A gázberendezés továbbra sem funkcionál úgy ahogyan kellene. A "mester" azt mondja átnézte tetőtől talpig - mint utólag kiderült szépen meg is "húzta" az első lökhárítómat, de ezt, hogy bizonyítsam rá??? - és az egyik gyújtótekercs - bobina - okozza a gondot. No jó, hiszek neki, megrendeltettem a szerelőmmel - Kovács Zoli egy Isten - 42 eurómba fog kerülni. Közben megjött a kozépső kipuffogódob is. Ez 90 eurómban van. Addig nem rakom fel amíg a heggesztés kitart.
Csakhogy tetőzzenek a problémák, összeakadtak az ablaktörlőim is, szanaszét repült a cucc. Persze amilyen szerencsém van, ha ugyanilyet akarok ami rajta volt, rendelhetem a gyárit. Szögletes foglalatja van, az egész lapátot cserélni kell, karral együtt, komplettben a kettő 40 eur. Lecseréltem, egye fene. Most nagyszerű. Csakhogy most ugyanott vagyok, ha legközelebb bedobja a gumi a rongyot megint vehetek egy ugyanilyet, mert nem lehet csak a gumit cserélni. Ahelyett, hogy kicseréltem volna az egészet valami újabbra én itt játszom az eredetit. Szentimentalizmusnak hívják ezt a dolgot. Túlélem.
Az ablakemelőmet is megszereli Zoli, azt mondta ne aggódjak, jobb lesz mint új korában. Hiszek neki. Annyi a baj az egész történetben, hogy holnapután megyek Szlovéniába és ez a vacak gázon hihetetlenül rángat, no az egy NAGYON ideges utazás lesz részemről. Pedig egyre inkább szeretem ezt a fura gépet. Ahogyan remeg az ujjaim közt, ahogy velőig hat a hangja. Jó érzés ez. A két hónap alatt amióta megvan egy vagyont költöttem rá. Még mindig nem tökéletes, de megfelelő irányba haladok. Persze ragozhatnám még ilyen szépséghibákkal, hogy elkezdett menet közben nyekeregni a kozépső konzol - hát ugye miért ne? - meg az ajtó csukásnál nem mindig kapcsolja ki a belső világítást, de majd ezekkel is foglalkozom útközben. Hajrá Alfa.

 

ott voltunk!! :-))

 
>> SzervizDiny // Alfa 156 1.9 JTD Executive // 2010-06-01

Múlt héten, csütörtökön egy nagyobb szabású beavatkozás történt. Már egy ideje hallottam, hogy alul kopog valami. Zsámbékra ki is mentünk Liával, és kiderült, hogy a kormánymű hangoskodik. Ezek a BP-i utak.. no meg a kátyúk, egyszerűen .... na mindegy.
Arra emlékszem, hogy még a télen egy nagyon nagot koppantunk, szerintem az adta meg a probléma alapját.
De most eljött az idő.

Összeszedtem a hibákat, és Tommi dr. Padtársammal elindultunk szerdán Zsámbékra. Kormánymű, hátsó fékek, km óra kijelző háttérvilágítás és visszajelzőlámpa volt terítéken. Ja és kerékcsere, a téli gumikat végre sikerült lecseréltetni:)

Másnap, csültörtök este (május 27.) visszamentem délután Liáért.
A kormányművön lévő gumi porvédők szét voltak menve. ettől bement a por, ami hisszú távon kikezdte a rögzítő harangokat.. vagy valami ilyesmi. A műszerfal megvilágítását is megcsinálták, cserélték a hátsó féklámpa izzót, mert az volt az, ami nem világított.
Emellett új hátsó fékbetéteket kaptunk, a tárcsa még a gyári tűrésen belül volt.
A kerekeket is lecserélték, de a gumimat otthagytam, a felniket hoztam csak el.
Nem is baj, a gumi már úgyis használhatatlan volt, a felniket meg fel akarom újíttatni, azaz lefesteni szépre:)) ahhoz meg nem jó, ha az abroncs rajta van.

Mást nem csináltak. A kormány azóta érezhetően sokkal könnyebben forog. a fékek is erősek, a tapadás is biztosított, sőt, azt is látom, hogy mennyivel megyek :))))

Összességében nem volt kevés pénz, de most legalább ezzel már nincs gond:9

Lia ismét jól van, és szereti, hogy foglalkozom vele :))

>> EseményBlade // Alfa GT 1.9 JTDm 16V BlackLine // 2010-06-01

Lehet hogy az ilyen helyzetben jön rá az ember bizonyos dolgokra, de nagyon fájt érte a szívem amikor utoljára láttam. :-( Életem első új autója volt, de nem az utolsó az biztos. Az élményeket sosem feledem, és ezer közül is meg fogom ismerni. Valahogy sokkal rosszabb érzés mint a többi autómnál amit eddig eladtam. Pedig mindegyiket imádtam és mindegyik után fájt a szívem. De a GT ebben mindenképpen kiemelkedik. Remélem ezután is annyira fogják szeretni mint ahogy én szerettem.
Viszlát Carbon BlackLine GT!

 
>> SzervizNyunyi // Alfa 155 Twin Spark 1.8 16V // 2010-05-17

Ruville vízpumpa 6600.-,
Vezermű Szíj (dayco) 5900.-
Olajszűrő 1400.-
Levegő szűrő 2300.-
Hátsó tárcsa/db CAR 5200.-
Hátsó betét ETF 4200.-
Kézifékbowden 2db 6000.-
Olaj Selénia Alfa 20k (6l 15000.-)
Hb-feszítő Ruville 11200.-
Hb vezető Ruv. 6800.-
Hb szíj Dayco 4000.-
Féknyereg javító készlet 1600.- jobb oldalra
paszta, fékolaj 2000.-
Vezérlés módosító: 10e (használt)

 
>> EgyébIron(F)Man // Alfa 156 SW 1.9JTD // 2010-05-31

Úgy alakult, hogy le kell menni Mezőhegyesre. Nosza! Némi gázolaj, matrinca és hajrá! Kényelmes ... és suhanunk. Nagyon feszesen megy az úton. Nem hangosabb mint a benzines volt. Lent sétáltunk kicsit, aztán Szeged!
Szeged szép, mint mindig. Kár, hogy a Kis Virág cukit felújítják és zárva volt.
Aztán elindultunk, mert olyan fekete felhők jöttek, hogy az ihaj! Nem mentünk fel a pályára, beálltunk egy mini benzinkúthoz, hogy megvárjuk a felhőszakadás végét. Nem vont baj, hogy nem indultunk el. Elképesztően esett az eső. Mikor alább hagyott, elindultunk haza felé. Kb 100km-en keresztül szakadt. 80-90-et lehetett menni a sok víz miatt. Szép nap volt összességében. Rómeó szépen ment, semmi gubanc! A gázolajjal is takarékosan bánt ... ahogy szokott!
Az első kép megint csak egy eddig ismeretlen műszerállást mutat. A benzines 4500-at fordult ekkora sebességnél!
A második kép a benzinkúton készült. Mindig tartok a jégtől és inkább egy fedett nagynyomású mosóban vártuk ki a végét...

 
>> SzervizKispogga // Alfa 156 Sportwagon // 2010-05-13

Hát kicsit meglepődtem mondhatjuk úgy is mikor a Bakonyban Farkasgyepű fele a 82-en emelkedőnek felfele 1 nagyot bökött a kicsike és elkezdett a sárga motorvisszjelző villogni. A teljesítmény a nyomatékkal együtt nagyon leredukálódott. Kis idő után jobbnak láttam félreállni és felhívni a szerelőm, aki megnyugtatott, de le nem nyugodtam teljessen. Pihentettük még 1 kicsit majd inkább hazamentünk. Visszafele újra érződöt erő talán nem annyi. Amikor lett rá idő el is vitettem a szerelőmhöz aki átnézte és mint kiderült a turbonyomás érzékelője volt elmozdulva kitisztították és visszaszerelték. Még a kuplungvezérlőt kellett megiazítani. Teljessen átnézték a kicsikét és felhívták a figyelmemet, hogy a kuplungom már nem a legjobb de még használható csak figyelni kell rá és legyek felkészülve rá. Amúgy újra nayon harap a kicsike :)

 
>> Tuning és extraKispogga // Alfa 156 Sportwagon // 2010-04-02

Hát elérkezett az idő(a jó idő), hogy felkerüljenek az új kerekek. De csak akkor vettük észre, hogy olyan csavarokat kaptam hozzá aminek több mint érdekes a feje ami nem is baj csak nem küldtek hozzá célszerszámot. Nagy nehzen találtunk Győrben 1 hasonlót amivel meg lehetett húzni, mégha nem is teljessen. Persze reklamálás után egyszerre küldték a célszerszámot, ennyiből teljessen korrektek voltak.