Blog
Megtörtént a gumi csere. Fájdalmas búcsút intettem a hűséges Pirelli P5 DRAGO -nak és felkerültek a Michlein gumik. 159.825km
Termosztát és bal hátsó csonkállvány szilent csere.
Bár Lola kilométerei nem indokolták, ám a kora miatt javasolt volt most megejteni a vezérlés cserét. Meg hát így illik, újhasznált autónál.
Összes görgő, szíj, tömítés és még nem tudom miken kívül vízpumpa csere, motortartó bakok cseréje, izzó cserék, fényszóró javítás és beállítás, és tucat bolha pótlása a kárpitokon.
Ja, és fehér oldalindexek installálása, ami az Autóház Budaörs lelkes csapatának a legnagyobb kihívást jelentethette a képek tanúsága szerint :) Köszi Misi, Köszi Laci! Olybá tűnt, mintha szeretnék ott ezt az autót.
Most, hogy vége a szükséges szervizeknek, nem marad más, mint az önfeledt autózás :)
Az volt az egész. Csökkenő teljesítmény, nehéz indulás, "beteg" hang, rángatás. Csöri kivizsgálta az esetet, és meg is oldotta, de szerintem őt is érte pár meglepetés:) Vezérműtengely szögérzékelő hiba volt az első diagnózis. Ki lett cserélve utángyártottra, nem javult meg az autó. Vártunk vagy három napot a gyári alkatrészre. Nem javult meg az autó, sőt már egyre rosszabb volt, háromezres fordulat fölé már nem pörgött. És már este 6 óra volt. Csöri nekifeszült egy hajnali fél kettőig tartó szerelésnek, ami alatt fény derült a valódi hiba okára. Senki sem gondolta volna, hogy a főtengelyen lévő szíjkerék reteszelése "lazult" meg, ami hatására az egész vezérlés elmozdult a főtengelyhez képest egyre jobban. Bumm, ez egy olyan hiba, amire senki sem gondolhat elsőként, és másodsorban sem. Benne van. Ezek szerint. És valóban Bumm lehetett volna, ha nincs egy kis szerencsém és nem szorul meg a reteszelés, hanem hirtelen "old". Csöri több volt mint korrekt, sokkal többet tett mint kellett volna az ügyfélért és a GTA-ért, ezer hála neki. És még az elszámolásnál is rendkívül korrekt volt. Mondjon nekem még valaki egy ilyen szerelőt, aki hasonlóan kiválóan ért az autókhoz, és hasonlóan önfeláldozó tud lenni. Nem fog tudni.
Kivolt égve mind a 3 tekerentyü hátsó világítása. Mivel nem kaptam sehol olyan foglalatú izzókat, amien nekem kelett volna, így hasonlót vettem és átforrasztottam a gyári foglalaltba a rizsszem izzókat :) macerás egy munka, legközelebb eredetieket szerválok az tuti! De sokan így ajánlották, mert gyárikat nagyon-nagyon nehéz találni :(
Aki hasonló müveletre adná a fejét, annak egy kis segítség, ami alapján én is csináltam ezt aszerelést:
Hogyan cseréljünk izzót a 147 klímapaneljén?!
Lejárt a műszaki, így elvittem a Szamosiba, hogy vizsgáztassák le. Egyúttal a tücsköket is sikerült kiirtani a hátsó ülésből, el se hiszem.
A meglepetés akkor jött, amikor közölték, hogy a xenon "már" nem szabályos, így +5e.
Állítólag a rendőrök is szarakodnak ezzel, na majd meglátjuk?!
Amint átléptem a 222e-ik km-t a kettőstömegü megadta magát. Kapott 2,4es szettet,lenkereket.
Végre fényezőhöz került a toldat. Már le is van alapozva. Viszont úgy döntöttem, hogy a sok kavicsfelverődés miatt az első lökhárító is kap egy teli fényt. Muszáj, mert darabokban esik le a szín az autóról... Így ez kicsit meghosszabbítja a folyamatot, de legalább egyszerre le lesz tudva, és AlfaCity-re rendben is lesz.
Ma voltam festéket venni, innentől már rajtam nem múlik semmi (nem mintha eddig miattam húzódott volna a dolog). :-)
De tényleg. Remélem nem vagyok egyedül, de ma (is) kimentem csak úgy gyönyörködni.