Blog

>> SzervizDonC-Lee // Alfa 146 1.6 TS // 2010-05-27

Kb egy éve vettem az autót de mostanáig sokat nem költöttem rá csak a kötelezőket: olaj stb....Kb 2 hete eldöntöttem, hogy átesünk első nagy szervizünkön, még pedig vezérlés szett,vezérlés módosító,olaj, gyertyák, fékbetétek.... Faterom segítőkészen felajánlotta hogy ne vigyem szervízbe mert az drága, majd mi lecseréljük a vezérlést:)..Végeredmény: hengerfej csere:( csak 8-ból 8 szívó szelep bánta legalább is szemmel ennyi látszott.Leszedtük a hengerfejt, új rendelése 35 ért és az autót bevontattuk a szervizbe ahol a szakember megoldotta a problémát barátságos áron.

2 nap alatt készen lett az autó, elhoztam a szervízből de az örömöm sajnos csak egy hétig tartott.Rá egy hétre hazafele a pályán 150nél az autóból egyszer csak elment az erő, lehajtottam a pályárol,közben a motor is leállt.Nehezen beindult de elkezdett kalapálni, ugyhogy nem erőltettem a dolgot.Szerencsémre a szerencsétlenségemben mielött telefonáltam volna egy ismerős állt meg mellettem és haza is vontatott.

Mindez szombaton történt.Hétfőn bevittük alfikát a szervízbe, ugyanoda ahol a hengerfej csere történt.Közölték,hogy az autó csapágyas és a legegyszerűbb megoldás a blokk csere.Mikor megtudtam az új blokk árát csak ugy kapkodtam a levegőt, de végül belementem a dologba,160ért megvan az új motor és van egy felesleges hengerfejem...ha esetleg valakit érdekel.

Most már lassan csak röhögni tudok az egészen, de az alfa a születésnapját a szervizben ünnepli sajnos, én meg otthon vagy valahol, de biztos nem Komáromban.
Pedig nagyon készültem.
De most legalább új gyári gyertyák vannak benne,Selenia 20K motorolaj, új vezérlés módosító és remélem a blokk is jobb lesz mint az elöző.

Röviden ennyi!Költségem kb 350ezer...ez egy kicsit fájdalmas,remélem nem vertek át...

 
>> SzervizGeec // Alfa 155 2.0 Ts Super // 2010-05-27

Ma megkapta a kocsim az új gátlókat hátra, nagyon feszes lett a segge a gépnek!
Nagyon az elönyére vált a csere!

 
>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2010-05-27

És végre elkészült. Azaz majdnem kész. A toldat a helyén van, bele került középre a rács is, de a kipufogó mellett még nagy rés tátong. A kipuff végződéseket meg kell igazítani, kicsit belül vannak, meg egy hangyányit lejjebb is fognak kerülni. Erre a műveletre holnap fog sor kerülni. És majd ide a rács csak ezek után lesz berakva, de erre még nem tudom mikor lesz alkalom. Lényeg, hogy az optika lassan véglegessé válik. :-)
Valamint az első lökhárító is újrafényeződött, ismét szépséges lett, eltűntek a kavics nyomok. :-)

>> EseményZsoltyr // Alfa 146 1.6 TS // 2010-05-26

Néha döcögve, sohasem cserbenhagyva!!!, kissé megtépázva, de továbbra is jó kondiban túl vagyunk a 150.000. km-en. Két év alatt 43.000 élvezetes km!!!

 

Ma én magam sikeresen kicseréltem a pollen a levegő és a gázolaj szűrőket.Nagyon ügyes vagyok:)))A levegő szűrővel kicsit elszórakoztam.A fene egye azt a barmot aki 7-es csavarokat rakott oda,alig találtam kulcsot rá:)
Kiporszívózva,lemosva.
Jövő héten fékbetét és fékolaj csere,ahhoz már nem volt kedvem:)

Km állás:122775

 
>> Szervizzappali // Alfa 156 1.6TS // 2010-05-27

Eldugult a klímarendszerem, szűrőt baszkuráltak, gázt töltöttek...

>> EgyébGergő // Alfa 164 Super V6 TB // 2010-05-27

- Szeretnék megsúgni egy titkot Neked. Az információ feltétlenül bizalmas, így kérlek a megfelelő helyen kezeld amit most hallani fogsz. Nem csupán azért mert csak rád tartozik, vagy mert hosszas vívódás után tudom csak kiszakítani magamból, hanem azért is, rettenetesen hiányozni fog, ha már nem csak én leszek az egyedüli ismerője.

A tegnapi vihardarabkák, mintegy felemésztve, a sors furcsa fintoraként sodortak magukkal. Teljesen feloldódtam a kétes dicsőségben, holott világos volt a vereség, nem a csata, hanem a háború elvesztése. Mégis élveztem, tudomást nem véve a rettentő valóságról, tudomást nem véve oszlásnak indult bűzlő holttestemről.
Amennyiben Pateronak igaza volt, akkor javítást kell végezni, hiszen feltétlenül lehet ennél optimálisabb konfiguráció, és igazán nem fogok ártani vele senkinek, mint ahogy nekem sem ártanak a világ magányosnak ítélt elvei.
Nem voltam tolakodó, igazán nem. Rám nem jellemző módon húzódtam meg egy csendes szegletében a szobának, szigorúan ügyelve arra, egy pillanatra se váljak zavaróvá senki számára /ugyanis távol álljon tőlem, hogy bárkit – akár csak egy rossz szóval is – megbántsak/, és ebből a biztonságosnak ítélt menedékből ordítottam, vonaglottam, éreztem az apokalipszist. Fehér volt minden körülöttem, az a vakító makulátlan tisztaság vett körbe, amiről mindig álmodoztam a legsötétebb éjszakákon. Megkönnyebbülésként hatott a kéjes süllyedés alatt vizionálni a szeplőtelenséget, csak kinyújtott kezem kisujja látszott ki az iszapból; az elhaló fergetegben végül elélveztem.
Képek a tündöklő fehér falon. Ismerős alakok meggyőzően mosolyogva konstatálták a hiányt. Az érzés nélkülözést, és az egyedüllét hazug gyönyörét. Jogosan merül fel a kérdés, hogy miért hiányzik a két kép, hiszen ki akarná a gyűjtemény két leggyengébben sikerült alkotását ellopni. Hiába a sok szép szeretet-tájkép, az hívogató idealista vonzódás, a meleg színek orgiája, az erkölcs fetisizmus, nekem az a kettő kellett. Elégedettségből jelesre vizsgázva loptam el, megalapozván nem kívánt szenvedésem.
Őrjít a világ határozatlansága és elborzaszt saját bizonytalanságom. Vajon a kiüresedés meddig leplezhető határozottsággal? A bizonytalanság meddig maradhat következetes?

- Mindenhol kerestelek, mondtam már? És azt, hogy hiányzol?!
Érted már ugye, miért fontos, hogy ne áruld el senkinek a titkomat!

 
>> EgyébHelikon // Alfa 155 1.8 Twin Spark // 2010-05-27

A kipuffogót megheggesztették. Pontom pénz volt, de amikor Lendvára értem kiderült, hogy középen is eltört. No azt is cserélhetem. Közben vacakolt gázon. Most már nem csak szaggat néha, de teljesen kihagy időnként. Mindennek tetejébe még a vezető oldali ablakemelőm is megdöglött. Nagynehezen felhúzta a motor az ablakot, de aztán végleg beadta a derekát.
Törött kipuffogóval - hatalmas zajjal - megindultam vissza Szabadkára. Hasított a gép rendesen, a gázos akadozás ellenére repesztettem szépen, holnap megy a mesterhez, aztán ha lógó belekkel is, de ott leszünk Alfa Cityben. Ezt nem hagyjuk ki. Matyit is hozom. Szokja csak a gyerek a benzingőzt Alfások között. Hátha megfertőződik. Azt mondja neki nem tetszik az "újdonsült" autóm formája. He he. Új még neki ez a feeling. Elmagyaráztam a kölyöknek, hogy a '90-es években még adtak a formatervezésre, nem biztos, hogy megértette, de majd Komáromban felfogja, ha körülnéz. Azt azért már kapizsgálja, hogy az Alfa felismerhető és egyedi a sok tömegcucc között.

 
>> EgyébKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-05-26

(0526) egyenleg feltöltés

>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-05-26

a már meglévő "alpine" kábel mégis cserére szorult (0430,0514), mert nem fullspeed kábel volt, hanem csak vmi hasonló. a csstuning-nál rendeltem. szó nélkül kicserélték egy eredeti alpine KCE-236B-re, rá sem kellett fizetnem, pedig Lengyelországból rendelték mindkét kábelt, és az alpine mondjuk 4x annyiba kerül, mint az a másik, de így a múltkori 2000Ft-ból megúsztam az egészet :) asszem jól jártam.

ennek a beszerelése történt meg (0526) szerdán a Paradox műhelyében. most már végre nem csak kép van a monitoron hanem a hozzá tartozó hang is körülvesz az autóban.

kts: jack-2RCA átalakító + munkadíj