Blog

>> SzervizATE TR // Alfa 156 1.6 // 2010-05-25

Bal hátsó lengéscsillapító: 35%
Jobb hátsó 25%
:-O
Komoly. Cserére érett nem gyengén. Elsők jók...még.

Fék elől-hátul elég komoly...még. :-) pár %-os eltérés.

Valószínű a jobb oldali hossz lengőkar meg van ütve, de ezeket amúgy is cserélni kell...még több mindent, mert a futó megy ki alóla. Műszakira kell.


A műhelyben megdícsérték, hogy 12 éves korára még mindig milyen szép. Jól esett.

>> EgyébNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2010-05-25

Hétfőn reggel Ystuc jóvoltából felkerült az Alfacity matrica.

 
>> Tuning és extraZabbancs // Alfa 33 1.5 boxer, 83LE // 2010-05-26

Sikerült beszereznem egy gyári hátsó szárnyat (2500 Ft)!!!! :O
Ez jelenleg még piros, de majd ha időm engedi, szépen csiszológéppel neki esek és lecsiszolom. Lefújom majd szép feketére, és vele együtt a lökhárítókat is újra fényezem, majd felszerelem a szárnyat. Szerintem nagyon sokat dob az autó megjelenésén, viszont nem túl kirívó ez a gyári :) Reményeim szerint gyönyörű lesz vele Terike :P
Sikerült még beszereznem egy polírozó gépet is (4000 Ft)új korongokkal. Nyáron majd neki esek, és megpróbálom Terike teljes fényezését szebbé varázsolni. Remélem minden zökkenőmentesen fog menni vele :)
Ezek után, ami még hátra lesz, a hátsó lámpák lecserélése fehérítettekre, és ezekkel együtt akkor már illik az első sárga index burkolatokat is fehérítettekre cserélni. Ezekkel szerintem sokkal, de sokkal szebbek ezek az autók.

 

Végre meglett csinálva a kipufogótömítés. Mint kiderült, semmi baja, hanem az egyik felfogató csavar volt eltörve és ezért fújt ki azon a ponton. Sikeresen kilett fúrva a beszakadt csavar. A tömítés lelett kenve kipufogópasztával, majd vissza a helyére.
Belelestem a katalizátorba is és furcsa látvány tárult elém...hmmm...egy szemnyi kerámia, annyi sem volt benne, előző tulaj már ellátta a baját előtem :D Most annyira nem ciripel, gyanús, hogy ahol ki is fújt, onnan jött a ciripelés nagyja...

>> EseményPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2010-05-24

Immáron zsinórban az 5. Selénia rallyn vettem részt. Navigátorom ismét Andyka lett. Ezúttal nem sikerült elérnünk helyezést, de mondhatom, hogy ott voltunk az élmezőnyben. Az új helyszín nagyon tetszett, még akkor is, ha hajnali 4-kor kellett indulnunk itthonról és több, mint 400 km-t kellett autóznunk. Idén kevesebben voltunk mint az elmúlt 4 évben Pécsen, de ennek (és a 400 km-es távolság) ellenére én örülnék, ha jövőre is itt kerülne megrendezésre.
A vendéglátást nem érheti kritika, hangulatosabb volt, mint Pécsen. Viszont itt nem volt normális mosdó (vagyis volt, csak eldugva és sokat kellett odáig gyalogolni) és nem sok fedett hely volt, amire napsütésben nem is lenne nagy szükség, de sajnos az időjárást nem lehet befolyásolni. A Götz család volt a házigazda, nagy örömmel fogadtak bennünket, ami azt hiszem elengedhetetlen.
A rajtoltatás csúszott egy kicsit, ezen van még mit javulni. És csodák csodájára sikerült nagyjából a rajtszám szerint indítani a versenyzőket, ezen nagyon meglepődtem. Véleményem szerint jobb volt így, nem kellett sorban állni és addig is járatni a motort, melegedni az autóban stb...
A feladatok nehezebbek lettek, azért az asztal aljára eldugott Alfa Romeo matrica szerintem már g€ciség. A verseny gyönyörű helyekre vezetett el bennünket, ahol sajnos csak kevés ideig tudtunk nézelődni. Ezt megemlíteném most is, hogy minden feladatra lehetne adni 5-10 perccel többet, ahol van valami látványosság.
Célba érkezésünk után nem sokkal eleredt az eső. Sajnos az a fedett rész, ami a verseny előtt még a miénk volt, azt egy másik csoport kapta meg. Így vagy állhattunk az esőben, vagy lemehettünk a sötét pincébe. A vendéglátók részéről ezen lenne mit javítani.
A lovagi bemutató nagyon jó ötlet volt, remélem lesz jövőre is, ha marad ez a környék.
És amire a legjobban kellene figyelni, hogy az adatlapokon a pontszámokat helyesen adják össze, illetve figyelni arra, hogy az ember levonatni akar -e időt vagy hozzáíratni. Ha jól emlékszek, régebben nem is nagyon lehetett hozzáíratni, csak levonatni. Meg a Seléniás teszteket se engedném csoportosan kitölteni, hanem egyénileg :P

>> AutóápolásrémGtv // Alfa Spider / GTV 2,0 twin spark // 2010-05-24

Sikeresen fél napig ápolgattam a kis paripámat :) Természetesen lemostam , lebőrápolóztam , motortér át lett törölgetve , és természetesen mindent átnéztem rajta : Olajszint OK , Hűtővíz OK , Ablakmosó OK , Szervó olaj OK :) Remélem hogy szombaton nem fog esni az eső mert nagyon sokat dolgoztam a paripán !

 
>> AutóápolásGTPeti // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD Novitec // 2010-06-06

Láttunk már elrettentő képeket 156-ról, aminek itt-ott szétmállot a fenéklemeze. Nos egy lehetséges ok, ha el vannak tömődve a vízkifolyók. Ekkor garantáltan megáll a víz (pára) a fenéklemezen, pontosabban a zajcsillapító szövetben.

Azt javaslom mindenkinek, hogy vessen egy pillantást a padlókárpit alá. Ez tekinthető szerintem a karbantartás részének is.

A kifolyók amúgy önmagukban is hajlamosak a rozsdásodásra, a kis "fül" miatt. Ennek éles peremei vannak, amit a legnehezebb rozsda elől védeni. Megkockáztatom: nincs olyan 5 évnél idősebb 156, aminek ne rozsdásodnának ezek. És a barna pestis csak terjed... Aki nem hiszi, nézze meg alaposan a saját autóján! (A látszólag épnek tűnő gyári alvázvédelem ne tévesszen meg senkit. Ez alatt könnyedén lehet akár nagyobb felület is rozsdás.)

Ha még nincs előrehaladott stádiumban a (nem látható) rozsdásodás, akkor a rozsdát belülről is lekaparva több réteg spec. festék, illetve repedezésre nem hajlamos (!) alvázvédős kezelés javallott. (A szerekről már írtam korábban.)

És akkor azt javaslom "vesszünk el a részletekben"!

Az első képeken látszik, hogy egyik vízkifolyó sem látszik. Ez elgondolkodtató, mert alul viszont ott vannak. Akkor mit csináljon szegény kicsapódott pára? Jobb híján a szövetben fog lakni.
Tehát kiderült, hogy Giovanni egyrészről bőkezűen járt el a bitumenes pisztollyal, másrészről nem hatották meg a víz kifolyására elhelyezett nyílások...

Úgyhogy egy kés(nek látszó tárgy) segítségével lejjebb ástam. És a nyílásokat is megleltem. Némi rozsda társaságában persze. Környezetükben lekapartam a bitument (elég ragaszkodó típus), majd rámentem a Dremelemmel (ami nem is Dremel, hanem Kinzo) és fémtisztára csiszoltam a környezetüket. Szerencsére nem szükséges 100%-osan letisztítani, mert a használt festék egyben rozsdaátalakító is. Annál fontosabb azonban az alapos zsírtalanítás. Ezekután felkínáltam a nyílásoknak, hogy majd a Viktória Beken titeket. De nem hitték el, úgyhogy megtettem helyette. Ezt pedig Ti nem fogjátok elhinni, merthogy kép még nem készült erről. Majd a második réteg felvitelekor bepótolom.

Sajnos nincs siker áldozatok nélkül. A hangszigetelés és főleg annak bitumenbevonata, nem viselte túl jól a műveletet. Úgy döntött részlegesen feloszlatja a testületet magát. De sebaj, majd pótlom a hiányt. (Ha vkinek van ötlete, honnan szerezhetnék be ilyen zajcsillapító anyagot, akkor szóljon! Előre is köszönöm! Ha esetleg bontásból maradtak meg foszlányok, azok is jöhetnek.)
További áldozat lett a Ketteske. Sajnos esetében a rozsda nyert. Ezt a fület vmivel pótolni fogom.

>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2010-05-12

Volt egy olajcserém, Selénia Racling 10W60 5 liter, Bosch olajszűrő, új csavar és alátét.
Sajnos úgy néz ki, hogy a következő cserénél le kell venni a teknőt és új menetet fúrni bele.

>> SzervizBandie // Alfa 156 1.8 TS // 2010-05-23

...187.000 km-nél megtörtént a vezérműszíj, hosszbordásszíj, és görgők cseréje. A görgő természetesen fém! ...most már nyugodt szívvel rójuk a kilométereket tovább!
...a műveletért köszönet Zé Cartársnak! :)

 
>> EgyébALFI156 // Alfa 159 2.4 JTDM // 2010-05-23

2010.05.23.A kocsiba 61.350km.van.Van magyar navi a kocsiba.És elég jól élvezhető,használható.Köszi Blade.