Blog

>> EseményPiritu // Alfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2017-05-21

Az eredetileg meghirdetetthez képest kicsit másképp sikerült a Tour. (hsz 4666)
Személy szerint Füreden vártam a nagyérdeműt. Hogy tutira menjünk előző nap szállást foglaltunk ott és már péntek délután 18:00-kor megjelentünk a gyülekezési helyen.
A hivatalos napon már 10 előtt vártuk a többieket. Elsőre a meghirdetett idő szerint 10:15-kor befutott a Csöri csapat a sárga Spiderrel és a fekete Giuliettával.
10:34-kor befutott Ká, nem sokkal előtte érkeztek a többiek. Mire észbe kaptunk már mindent tudtunk a V6-ról... Jót dumáltunk. (Közben Csöri lebeszélt arról, hogy bármiféle JTS motor eszembe jusson, ha kocsit akarok venni.)
10:45 körül: A csapat elindult Zánka felé. Némi eszmecsere után nekem jutott a felvezető szerep.
10:52 A konvojt megállítja a sorompó. Jobban megszervezni se lehetett volna. Az elhúzó "Szergej" durva kormolása felvetette, hogy kicsit túlhúzott Manky csipp lehet rajta :-))
11:09 - Megérkezés Zánkára a haditechnikai parkba. Szegény Spiderest az ág is húzza, a park nem volt nyitva. Beszélgetés lett belőle. Illetve - mivel Zselé felvetette, hogy neki abnormálisan hosszú az antennája - megrendeztük az első "Kinek van hosszabb?" versenyt. Egyértelmű, hogy a gyári a legrövidebb - már akinek működik. Zselének dagadhat a melle :-DD
A nap érdekessége, hogy amikor mérőszalagot kerestünk Csöri anyukája a legtermészetesebben közölte, hogy neki van a táskájában. Egy lépéssel közelebb kerülhettünk a női táska rejtelmeihez :-D
11:xx - A csapat elindul a Huszár étterembe
11:41 - A csapat megérkezik. Mivel mindenki szomjas volt, rövid kocsimustra után elfoglaltuk a helyünket a teraszon.
Külön figyelmet fordítottunk a megjelent 1,8TiBi-nek, mert ők még ebéd előtt tovább álltak. A csomagtartója már normális méretű. (Kár, hogy Csöri pont akkor beszámolt a frissen szerzett 2,2 JTS tapasztalatairól, így az ilyen motoros Brera/Spider is kiesett.)
12:30 - Kihozzák az ebédet. Kaja után a sárga Spider és a Giulietta elhagyta a Tour-t.
13:21 - A megfogyatkozott csapat tovább indul a tihanyi félsziget megkerülésére.
13:43 - Ötvös Csöpi útvonalán megállt az immáron csak 4 autóból álló csapat, hogy pár képet csináljon. Éppen szippantottak, úgyhogy kicsit avangard körítést adott az IFA hangja és a felszívott cucc szaga a képekhez...
14:10 - valahol a 71-esen a csapatot egy piros lámpa megállásra kényszerítette. Sajna a képen túl sok helyet foglal el a fejem, így nem publikus...
14:17 - Érkezés a 71-es büfébe. Üdítő + fagyi ahogy kell. A pincér erősen Alfa függő, nagyon örült nekünk.
15:06 - Tovább indulunk a Balcsi csücske felé.
15:30 - (becsült időpont) a 71 leágazásánál kétfelé szakad a csapat. Ketten elindulnak a Szántód felé a kompra, ketten a 7-es felé Bp irányába.
15:50 - (kábé) A maradék csapat is ketté válik. A V6 elment meglátogatni Mauro éttermét, mi meg mentünk tovább a kompra.
16:06 - Elindul velünk a komp Tihany felé
16:13 - Érkezés Tihanyba
16:30 - Érkezés az indulási helyre. Megint csak mi tettük meg a teljes kört.

Szép idő volt, végig fedetlen fővel lehetett menni.
Élmény volt megismerkedni eddig ismeretlen Alfásokkal.
Ma is érdemes volt felkelni :-)

 
>> Tuning és extraSzabeee // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD M-Jet 20V TI // 2017-05-21

Lassan 2 év telt el azóta, hogy az első és hátsó emblémát a 2015-ös dizájnúra cseréltem. Úgy gondoltam ideje tovább haladni ezen a vonalon, így megrendeltem egy csomag 8 darabos embléma szettet, ami 2 db 74 mm-s emblémából, 4 db 60 mm-s felnikupakból, 1 db 40 mm-s emblémából a kormányra és egy 15 mm átmérőjű kis emblémából a kulcsra állt. Persze szokásomhoz híven előbb rendeltem, majd csak akkor mértem, mikor már kezemben volt a cucc. Amit fel tudtam használni az a kulcs és kormány embléma volt, a két nagy emblémát nem is saját használatra rendeltem. Mivel a Ducati Corse kupakjai 50 mm átmérőjűek, így azokat sajnos fel sem tudtam próbálni, viszont sikerült őket hamar eladni. Készült pár fotó, íme:

 
>> SzervizTtK // Alfa 159 SW 1750 TBi // 2017-05-21

194500 km: első fékbetétek, tárcsa szabályzás, klíma tisztítás/javítás, kormánykapcsoló csere (nem kapcsolta le a helyzetjelzőt)

>> Szervizpsychoati // Alfa 159 1.9 JTDM 16V SW // 2017-05-21

Végre sikerült időt, energiát és segítséget szerezni a vezérlés csréhez (köszi Zolcsika). Nem tudom mikor volt csrélve és egyre jobban ráparáztattam magam, de tegnap végre megoldódott természetesen vízpumpával együtt. A szett Gates, a vízpumpa SKF. A csere közben én csak inas voltam a mester mellett, kikapcsolódási időben pedig a hátsó stabilpálcákat cseréltem ki kopogásmentesítés végett és szétszedtem az EGR-t megvizsgálni, hogy ő lehet-e a ludas a turbónyomás ingadozás miatt. A stabpálcákat csak sarokcsiszolóval sikerült meglazítani, TRW került fel. Az elsőket is cserélni akartam, de elfogyott a lelkesedésem. Majd egy másik alkalommal. Sajnos így járt a váltóolaj is, ő is a puttonyban maradt. Az EGR nem volt vészesen kormos, a belső része viszont nagy meglepetésemre úgy nézett ki mint az új. Valószínűleg nem ez a hiba oka...
Viszont fetűnt, hogy a szívócsőben lévő lapátkákat mozgató pálca le volt esve a helyéről. Nem volt egyszerű kioperálni a helyéről. Azért tudott leesni mert a műanyag "csatlakozók" ki voltak kopva. Átmeneti megoldásként a csatlakozó fej megmelegít, aztán fogóval körkörösen összenyomkodva ment vissza a helyére. Felpattantak, teszt, ottmaradtak, örül :-D . Próbakörön kiderült, hogy sokkal lelkesebb a szerkezet gázadásra, de nem vagyok még maradéktalanul elégedett. Valami még nem az igazi. Viszont meglett a 300 :-D. Ezek a fránya olasz masinák... ;-)

 
>> SzervizTKrisz156 // Alfa 156 SW // 2017-05-12

Új motor-váltótartó bak lett beszerelve a régi már szétkopott!

 
>> SzervizTKrisz156 // Alfa 156 SW // 2017-05-11

Új Textar féktárcsák és kopásjelzősTextar fékbetétek kerültek előre.

 
>> SzervizTKrisz156 // Alfa 156 SW // 2017-05-10

Kopogott, nyikorgott mindent csinált az autóm eleje. Véget vetettünk a kellemetlen hangoknak és a nem biztonságos autózásnak! Cserélve lett az alsó-felső jobb-bal lengőkar, jobb-bal gumibak, stabilizátor rudak szintén mindkét oldalt, jobb-bal kormányösszekötő egyszóval majdnem minden ami csak létezik.
Ezután egyből ment egy lézeres futóműbeállításra.
A végeredmény nagyon szuper lett, sokkal feszesebb, meg sem szólal kátyúknál, imádom! Sokkal jobban irányítható és érezhetően jobban fogja az utat és a kanyarokat!

 
>> SzervizTKrisz156 // Alfa 156 SW // 2017-05-10

Lyukas lett az alsó turbócsövem, ki lett cserélve egy újra. Mostmár nem fúj, nem szuszog!

 
>> Szervizsanyalfa 156 // Alfa 156 sw 1.9jtd 16v // 2017-05-20

Megvétel utáni első szervíz:Motorolaj cseréje SELENIA WR 5w-40
olajszűrő:BOSCH
Levegőszűrö:HENGST
Vezérműszíj készlet:GATES
Vízpumpa:VALEO
Fagyálló:PARAFLU
A vezérlést nem én cserélem szervízben csinálják,hétfőn viszem (2017.05.22).
A hosszbordás szíj teljesen új úgyhogy az természetesen marad.
A szervízbe kérek egy diagot is mert magasabb fordulatszámon (3500-4100) kigyullad a motor kontrol lámpa a műszerfalon és a következő indításig ott is marad.
Ez egyébként csak terhelés közben jelentkezik üresben pörgetve nem.Fogalmam sincs mi lehet remélem nem valami komoly.
Km óra állása:184.750km
A kötelezőkön kívül kitakarítottam a folytószelepet - nagyon ráfért - meg az egr szelepet - az nem volt vészes.
Jövő héten megírom mit mondott a diag,de ha valakinek volt már valami hasonló akkor megirhatná.
FRISSÍTÉS:Ma vagyis 2017.05.22-én megvolt a diag.A hiba pedig: "Töltő levegő mennyiség nem éri el az előírt értéket" Azt mondták lehet turbónyomás szabályzó szelep - de az tök új - vagy valahol szökik a nyomás.Van valamilyen technológia amivel felfújják a rendszert és megmutatja hol szökik a nyomás vagy higul a vákum,de nem értek rá vele foglalkozni mert el vannak havazva.
Minden esetre itthon átnéztem az összes vákumcsövet és mindegyikre tettem műanyag bilincset szakadás nem volt.Azóta nem próbáltam majd kiderül,ha nem jön be akkor jöhet a felfujás.

>> Tuning és extraHardy // Alfa 159 Fekete Párduc 2.0 Novitec // 2017-05-20

Felkerültek a színezett tükörborítások.