Blog

>> EgyébÁkos91 // Alfa Giulia 2.2 D Super // 2024-04-06

KM: 121.804

 
>> AutóápolásKristyon // Alfa Spider / GTV 916 // 2024-04-05

A motorvezérlőből kiolvastam a hibákat, fázisérzékelő, és légmennyiség mérő. Töröltem, de a fázis érzékelő motor indítást követően visszajött. Kis utánajárás után, hogy mi is ez, megnéztem a vezérmű fogaskerekénél a jeladót, nem olyanra emlékeztem, mint az első képen látható, aztán a letört darabkája meg is lett. Vet fel némi kérdést, hogy mi okozhatta, hogy letört. Még jó, hogy nagyobb bajt nem csinált. Vennem nem kell, a 147-es régi motorjáról van tartalékom. A km óra állás innen a vezérlőből kiolvasva 235ezer, csak 70ezerrel írhatták vissza az óráját valamikor (nem is értem minek).
Akartam olvasni a légzsákot is, de hiába csatlakoztam rá, nem jött létre kapcsolat. Gondoltam lehet megdöglött a vezérlő. Kiszereltem, hátha látok rajta valamit, de sértetlen. Majd megvizsgálom, kap-e feszt, csak ahhoz előbb lekötöm a légzsákokat, nehogy véletlenül elpukkasszam. Ha már itt matattam, rákötöttem a tető nyitó vezérlésére is. Volt benne pár hiba, töröltem. Majd később újra ránézek, lényegében jól működik.
ABS kockára is rákötöttem, de sajnos érvénytelen ISO kóddal eldobja magát. Végül is hibát nem dob a műszerfalon, a működését még nem teszteltem, de majd kiderúl működik-e.
Vizsgálat közben felfedeztem, hogy az összeeresztésnél kifúj a kipufogó csonk.
Azért még belefért a mai napba, hogy kicseréljem az első rendszámtábla tartó keretet is, csak jobban néz így ki, mint a gyorskötözővel... :).

 
>> AutóápolásKristyon // Alfa Spider / GTV 916 // 2024-04-05

Jobb Hátsó kerékkel kezdtem, mert onnan jött a zavaró hang. Úgy tűnik azt a hangot is csak a lekopó rozsda okozta. Meglepően hosszúak csavarok, aztán meg lett a turpisság, nyomtávszélesítő van. Elöl is, de ott keskenyebb a szélesítés,és a csavarok is valamivel rövidebbek. Ahátsó Gumik megöregedve (20 éves) repedezett, kissé félrekopva. Az alsó-hátsó lengőkar külső szilentje ki van, mind két oldalon. A hátsó fékbetétek, ezt a szezont még kibírják, a tárcsák, a kis rozsdát leszámítva, és az első fékbetétek nagyon jó állapotúak. Az első gumik két évesek jó állapotúak, nincsenek félrekopva. Stab pálca szilentek meg vannak öregedve, cserések lesznek. Az alja eég jó állapotnak örvend, annak ellenére, hogy valamikor emelésnél a küszöbök peremét elgyűrték. Úgy nézem még vissza lehet majd egyengetni, a küszöb nem rogyott meg. Most először hasznát vettem annak a piros vezetőnek, mert az első tárcsán a nyomtávszélesítő pörgött mint a ringlispíl, még véletlenül sem állt volna be lyukra...
Kell beszereznem egy alacsony profilú hidaulikus emelőt, mert az enyém már nem fér alá...

>> EgyébFRC // Alfa 159 SportWagon 2,4 JTDm Q-Tronic // 2024-04-05

Két éve lett cserélve 2db egy kátyúnak köszönhetően, most került sor a másik pár cseréjére is. 6 évet bírtak. Volt még bennük anyag, de kezdtek elöregedni.

2db -Taurus UHP 235/40*R19

 
>> EgyébFRC // Alfa 159 SportWagon 2,4 JTDm Q-Tronic // 2022-09-10

Mai napon kapott 2 db új TAURUS 235/40*R19 nyárigumit.

Kátyú... durr... felni reped, gumi szálszakadt puklis...

Felni javítva, szerencére nem tört csak meghajlott- repedt.

 
>> AutóápolásKristyon // Alfa Spider / GTV 916 // 2024-04-04

Kitakarítottam a szélvédő előtti esővíz elvezetőt, nem is volt annyira tele, mint amire számítottam. Gondoltam egyuttal a pollenszűrőre is ránézek, de ennek csak a hűlt helyét találtam. Még a tartó konzol sem volt meg, de olyan mintha soha nem is lett volna oda felcsavarozva.
Egyuttal ellenőriztem az ablaktörlő szerkezetet. Elég masszív nem lóg, nem lötyög, viszont számomra érdekes a működése, lehet van egy kis kopás az elektronikus részénél. Ha szakaszosra van állítva, nem csak az alsó végálláson, hanem a felső végálláson is megáll egy kicsit pihenni. Ilyenkor nem is töröl ki teljasen az üveg széléig, hanem függőlegesen áll meg a lapát, és onnan indul vissza. Ha folyamatos gyorsra van kapcsolva, akkor a felső végállást, teljesen a szélvédő széléig engedi, és az alsó végállást is magasabbra veszi. Lekapcsolásnál, viszont visszatér rendesen a helyére. Ezért gyanítom, hogy így működik helyesen.
Helyzetjelző izzókat cseréltem elöl. Ugyan csak az egyik volt rossz, de inkább párban cseréltem. Az index izzókat is újra cseréltem, így már szép sárgán villognak ezek is...
Sok macerálásal az akkut (53Ah bars jobb+) le is merítettem, ahhoz képest, hogy milyen kicsi, jól bírta. Még jó, hogy a sajátját fel sikerült tölteni, így az visszakerült bele, bár azt sem mondanám belevalónak (70Ah exide bal+), kényelmetlenebb volt berakni, és a kárpit is jobban feszül felette...

42.952 km
- Selénia Digitek Pure Energy SAE 0W-30 olaj
- gyári olajszűrő
- gyári pollenszűrő
Kap még egy gyári navigáció frissítés is (3. évig ingyenes).

 
>> SzervizKristyon // Alfa Spider / GTV 916 // 2024-04-03

Először is a dugulást kezdtem vizsgálni, a visszatérő csövet lehúztam a kiegyenlítő tartályról, és kompresszorral 2bárral megnyomattam. Pont semmi nem történ, így erősödött is a gyanú a dugulásra, elkezdtem visszafelé lebontani a csöveket, és mikor és mikor a termosztát tetejéről húztam le ott már gyanús volt, mert meg kellett volna jelennie a víznek. Innen kitekertem a csatlakozót, és már meg is indult a víz. A negyedik képen a csöcsből kiesett dolog ami a dugulást okozta. Ötödik képen pedig az látszik, hogy van rendes keringés. Így jó a tudat, hogy a vízpumpa jó, viszont további kérdést vet fel, hogy hogyan alakult ki az a dugulás...

Ha már itt a motortérben matattam, letakarítottam a légszűrőt, illetve ideiglenesen megragasztottam a gumicsövét is. Motorhiba lámpa égve maradt, úgy, hogy nem a fals levegő okozta a hibát...

Még ránéztem a hangszórókra is, mert elég gyatrán szóltak. Még a gyáriak, sajnos nagyon gatya állapotban, és úgy tűnik hogy a bal oldali magas helye üres.. Majd kap újakat.
Közben a gyomagtartóról is lőttem egy képet...

>> AutóápolásKristyon // Alfa Spider / GTV 916 // 2024-04-03

Egy pár előtte, közben, és utána kép. Ki vette rendesen az energiát belőlem mára...
A tetőt is sikerült lenyitni, jól meg is járattam, minden bizti rendben volt, csak lehet nem volt rendesen végálláson a szerkezet zárt állapotban, és ezért nem volt hajlandó megmozdulni...

>> AutóápolásKristyon // Alfa Spider / GTV 916 // 2024-04-02

Első hiba javítás. A kulcsról hiányzott a logó, ez pótlásra került 😁