Blog

>> EseményAttis // Alfa 159 1.8 MPI // 2017-07-18

2017.07.18 - megvettem. Gyönyörűen karbantartott példány. Belgiumból érkezett, 1,8-as alapmotorral ellenben meglepően magas felszereltséggel: Xenon fényszórók, tolatóradar, bőr belső, Bose audio rendszer...
Már-már hihetetlen 77.000 km-el. Rétegvastagság mérővel körbemérve és mindenhol a gyári fényezése van. A beltér olyan, mintha tegnap gurult volna le a gyártósorról.

 
>> SzervizSanyiJTD // Alfa 159 SW 2.4 20V JTDm Q-Tronic // 2017-07-19

Megtörtént a klíma töltése, UV folyadékot is tetettem hozzá.

 
>> SzervizSanyiJTD // Alfa 159 SW 2.4 20V JTDm Q-Tronic // 2017-07-19

Sajnos a 2.4 betegség utólért, így meg lett javítva az autó.
Nagyon beledolgozott a kipuffgáz a kiegyenlítőbe a végén. Az olajat nem keverte a vízzel.

A régi hengerfejet nem lett volna túl gazdaságot megjavíttatni ,ezért raktunk rá egy patent repedésmentes bontottat, de persze az is le lett nyomás próbázva, síkolva, szelepek becsiszolva.

Ha már szét van szedve, szívósor kiganézva, szívósor örvénylapátok ledugózva.
Kapott még új vízpumpát, szelepfedél tömítést, kipuffogó sortömítést, és új csavarokat, hengerfejtömítést, új hengerfej csavarokat, olajat (Xado 5w40), olajszűrő, légszűrő, gázolajszűrő, új hűtővíz és fagyálló. Egy szervócsövet javittattam ,mert kicsit könnyezett, így a szervóba is lett olaj cserélve!
Kicsit fájt, de most patent a verda.
A javításokat profi szakemberre (Tuningman-re) bíztam!

Olajcsere 247150km-nél történt meg!

 
>> Tuning és extrasparco // Alfa 159 SW 2.4 JTDm 20v ti // 2017-07-19

Nem volt szövet szőnyeg szettem.
Rendeltem egyet a Főnix Kft.-től.
Semmi logo, semmi csicsa, sima fekete, fekete szegővel, vörös cérnával varrva. A küszöbborításon úgyis ott van hogy mibe száll be az ember. :D

 
>> Autóápolásrbalint88 // Alfa 156 1.9JTD 16V Distinctive Berlina // 2017-07-18

Ez most egy ömlesztett ömlengés lesz annak okán, hogy egy jóbarátomnak köszönhetően elkezdtem foglalkozni az autó külsejével is, hogy ha már DiCaprio módjára szórom a kocsira a húszezreseket, valami látszatja is legyen, persze csak költséghatékonyan, mert a nagy lóvé elmegy a műszaki tartalomra.
Első lépés, hogy hetente, max kéthetente elmegyek és lemosom az autót. Előtte talán havonta, de inkább kéthavonta volt puceválva. Aztán, keménywax-szal le van kezelve. Most épp Sonax Profiline nanoizé van műsoron, még egy jó darabig, mert literes a flakon.
Használok felnitisztítót, mert a fékpor az már csak olyan alattomos szemét dolog, hogy az autópályás satuzásoktól és a dugóban araszolástól megül a felnin, az meg nem szép. Ebből is Sonax - a nehezebb napokra-, valamint Mannol van betárazva.
Múltkor engedtem a csábításnak és vettem Sonax mikroszálas rongyot, bár nem volt olcsó, de nem érzem vele magam úgy, mint Gaben a napszemüveggel, mert amúgy faszán töröl. Ja, persze Sonaxos szilikon vízlehúzót is vettem, 3ezerért, mert tényleg hülye vagyok, szóval igazából az van, hogy kurva drága a piros festék, mert a sonaxtalan ugyanilyen, kék nyéllel 2k. De az nem passzol a szettbe.
Ami tulajdonképpen bevonzott az egyházba, az a Sonax Extreme Brilliant Shine Detailer, alias BSD, ami egy mosás utáni gyorswax, és a nevéhez hűen parádés fénye lesz tőle a kocsinak. Még az enyémnek is, pedig az nagy kunszt ám! 2k egy flakon jobb napokon, rosszabbakon a duplája, de március óta a heti mosásokkal egy flaska ment el, szóval kibírható. Az is mellette szól, hogy a vizet is szépen dobja le magáról a kocsi, szóval a mosásnál bedobott zsetonon simán visszajön az ára. Kivéve, ha otthon a kertben mosol, de az mondjuk a panelban ritkán fordul elő.
A többi cucc már prosztó Mannolos, mindennel azért engem se lehet beetetni: műszerfalápoló, üvegtisztító, kárpittisztító, kátrányoldó.
A műsorszámot a Kauffer nem szponzorálta, viszont ettől még náluk szoktunk bevásárolni ilyen kemikáliákat.
És a zárszó: az autóápolás egy tök jó, meditatív szombat reggeli program, kivéve ha másnapos vagy. Akkor aludd ki magad, mert nehéz őszintén lelkesedni még a gyönyörűen csillogó autóért is, nem hogy azért a foltos pénzpazarlásért, amit másnaposan képes előadni az ember.

Mivelhogy pár napon belül két éve boldogít az autó - minden irónia nélkül -, ezért eljött a műszaki vizsga ideje. Ezt szerencsésen teljesítette is. Mondjuk fel is gyújtottam volna, főleg a vizsgabiztost, hogy a bő egy millás idei ráköltést bukóra értékeli, no de szerencsére erre nem került sor.
Hogy drága szerelőim élete ne legyen annyira egyszerű, kicseréltettem velük az első futóműben a két alsó, nagy lengőkart (Delphi lett), mivel múltkor jelezték, hogy azok már eléggé gatya állapotban vannak, de hát 14 év és 305ezer km nem múlik el nyom nélkül. Ja igen, mert ez egy kényes futóművű, hisztis ribanc, hogy már cserélgetni kell benne a gyári lengőkarokat. Egy Toyotát ilyenért felgyújtanak, fujj, rangon aluli...
Meg ugye ismét az évek, a rutin és főleg az elmúlás, a gázolajelosztóból a pumpába menő csövet igencsak megcsócsálta az idő vasfoga és többszörösen inkontinens lett, így azt is kicseréltettem, sajnos már egy minőségi tákmegoldásra, mert gyári cső nincs, így a 10cm cső helyett 30cm lett beépítve, hogy be tudja venni a kanyart, nagy ívben. Szerintem ezzel, hogy ott nem ereszt a gázolaj, helyből kb 2 decit fog csökkenni a fogyasztásom, így talán benéz 9 alá :D
Szép lett, jó lett, megyünk tovább az úton, aztán egyszer csak kész lesz - haha, tudom ám, hogy úgyse, mert még vannak tervek bőven ;)
költség így néz ki: két lengőkar 50k, műszaki 25k, munkadíj+gázolajcső+helyzetjelző izzó 20k, futóműállítás 6k.

>> Tuning és extrasparco // Alfa 159 SW 2.4 JTDm 20v ti // 2017-07-18

Rendeltem egy szett Eibach ültetőrugót az alfisti.net -ről.
Korrektek és gyorsak. Ráadásul még postával (Németországból) is jobb árban volt, mint a hazai inportőröknél.
Sok ültetést nem várok, hiszen majdnem olyanok mint a TI rugók, de a vezetési élményhez biztos hogy sokat tesz. Legalábbis a 156-osomnál bevált. Majd kiderül. :)

 
>> SzervizSporter // Alfa GT Q2 1.9 JTD // 2017-07-18

75.000 km-nél cseréltem legutóbb a vezérműszíjat, annak azonban 7 éve :D Úgyhogy jobbnak láttam ezt most megejteni a vízpumpával együtt.
Cseréltük a hosszbordás szíjat is, mivel ennek a szíjfeszítője el is hagyta magát egy vasárnapi délutánon.
Ja, az izzítógyertyákat majdnem kihagytam. Már legalább 2 éve kiírta hibának, elvileg 1 gyengélkedett, de mindig hibátlanul indult, úgyhogy nem nagyon foglalkoztam vele. Most mind a négyet cseréltem Bosch-ra, hogy jó ideig megint ne legyen probléma.

>> EseményDanTes // Alfa 156 2,0 JTS selespeed // 2017-07-18

Az AlfaAmore facebook oldalán találtam az alábbi képeket.......sírtunk! :D

 
>> SzervizOllah // Alfa 156 V6 // 2017-07-20

Zsámbékra tudtam átgurulni az Alfa Kontakthoz. Geier Robi dolgozott a kocsin. Először úgy tűnt, három nap múlva visszakapom, végül tíz lett belőle.
A generátor minden része rossz volt; mindegyiket cserélni kellett: 68 000 Ft.
Csereérett volt a kormányműben a fogasléc(es izé?), ami állítólag Alfa(?)/156(?) típushiba: 65 000 Ft.
Ehhez jött még pár apróság (csatolt képen), meg egy valag munkaóra (mert bölcső ki-be kell a generátor-cseréhez), és így egy egész pofás kis szám lett a vége... Hiányzott a nyaralás előtt, mint ablakos tótnak a hanyattesés.

Robi megdicsérte az autót, mondván látszik rajta az igényesség és a beleölt sok-sok pénz. Ritka dolog, hogy autószerelők nem fikázzák egymás munkáját; örültem neki.