Blog >> fagyálló

>> SzervizMacccy // Alfa 159 1.9 JTDm SW Ti // 2018-12-05

A vízhőfok már nem ment óra szerint 82 fok fölé (valójában 69-75 fok). Ez a fogyasztáson is meglátszott így vettem gyári Behr típust, 5 liter Hepu fagyállót, bilincseket. Jókora szopó ezt is szerelni, nincs jó helyen 5 csőbilincset kell oldani, lehúzni, de előtte turbócső, akksitálca, ECU útban van.
Csere óta a vízhőfok ismét felmegy 90-re, szivárgás nincs, tartály maxra töltve.

Kapott plusz egy Exide Premium 77ah akksit is, bízom benne, hogy stabilabban fog indítani, mint az előző 62-essel.

149.800 km

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2016-10-05

Nem fiatal az Alfa, na. Erre utalhat, hogy a múltkori csöpögés megszűntetésével nem értünk az inkontinencia-gondok végére. Egyik reggel, munkából hazafelé eldurrant az alsó vízcső. Itthon vettem észre, hogy az autó orrából dől a víz. Utána pár napot állt a technika, mert a szó szoros értelmében csak aludni jártam haza. Hétfőn fogadta egy helyi szerviz.

Volt bennem félsz rendesen, mert nemhogy ismeretlen helyre vittem a szarolaszt, ráadásul nem is olaszautós műhelybe. Azért ide, mert ez van tőlünk 600 méterre, és a lehető legkevesebbet akartam elfolyó hűtővízzel autózni. Persze indulás előtt beleöntöttem pár liter desztvizet, mert jobb a békesség.

A szerviz összességében kellemes csalódás volt. Még hétfőn csörgött a szerelő a diagnózissal, az árral és azzal, hogy mikorra várható a megrendelt vízcső. Két napra rá mehettem a gépért, igaz csak késő délután, de akkor már belefért, aznap nem kellett autóznom. Persze az elvonási tünetek enyhítésére belefért egy kör. A kidobásra ítélt csövet kérés nélkül is megnézhettem: több apró lyuk is volt rajta, amiken nyomás alatt jutott át a víz. Alattomos dög.

A leengedett víz helyett természetesen új fagyállót is kaptam.

>> Szervizmesa // Alfa GT 1.9 JTDm 16v // 2014-11-03

Megérkezett az Első szeretet csomag. Tartalma TRW első felső lengőkarok, BOSCH lambdaszonda, Febi toronyszilent, Calorstat by Vernet termosztát 88 +-2 °C, Kamoka stabilizátor összekötők, SZMETAL lila fagyálló (2x élettartam), JászPlasztik ionizált víz.
Termosztát 90 fokon, lambda szonda nem dob már hibát. Érzetre jobban gyorsul az autó, de még várni kell, lehet ez csak szimpla érzet

Felső lengők nem lettek beépítve, mert tökéletes állapotban vannak a tavaly bekerült TRW-k. Kopogás maradt, alsó lengőkarok és stabilizátor rúd, gátlók cseréje várományos. :P

Munkadíj +10k
Km óra állás: 116 ezer

1. alkatrészek, 2. Thermostat 70° előtte, 3. 90° utána

>> SzervizWilly // Alfa Spider / GTV Spider 2.0 TS // 2014-08-18

Kihasználtam, hogy végre szabadságon vagyok, ezért unokatesómmal el tudtunk végezni pár apróságot ami miatt nem kell szervizbe vinni a kocsit.

-váltóolaj csere (Tutela ZC75 Synth) 69600km
-fagyálló csere, mert a réginek nem tetszett a színe (piros unixos alumíniumbarát került bele 2 liter -72 fokos, ez lett felöntve ioncserélt vízzel)
-a hővédő lemezt lerögzítettük normálisan
-az akkumulátort is lerögzítettük rendesen
-feltettem az anyósülés mögé a tároló hálót
-észrevettük, hogy a test kábel beleér alul a motortakaró műanyag burkolatba és koptatja, ezt is rögzítettük, hogy ne érjen már bele
-ablaktörlőlapát csere, a régit az előző tulaj nem cserélte időben és belekarcolt a szélvédőbe. Remélem polír kiveszi

>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2013-12-22

A termosztátot, és a fagyállót tegnap előtt cseréltem ki a csomagtérnyitó teleszkópokkal együtt. A szervó olajat ma cseréltem ki, kicsit körülnéztem a tartálya alatt és feltűnt, hogy nem jó helyen vezették el a visszatérő csövét mert nekiért a váltó rudazat bakjának és már nagyon kidörzsölte, jó hogy nem lyukadt ki... így legalább ezt is megigazítottam. A fékolaj még várat magára.

>> SzervizG-Burt // Alfa 33 1.7 16V "ÖREGLÁNY" // 2013-10-29

Az ominózus kaposújlaki eset után végre sikerült kicserélni a hűtőmet, kapott egy újat. Ha már szét volt szedve ez a része, teljesen kipucoltam a hűtőrendszert, mindent módszeresen átmostam. Viszonyalg tiszta volt, tavasszal cseréltem fagyállót. Egyúttal bekerült a lökhárítóba az a bizonyos rács, ami eddig nem volt benn, ha a helyén van, akkor talán megúsztam volna ezt az egészet. Zé.-nek köszönet a beszerzésért.

Még az ősszel bevolt tervezve, de csak most jutottam vele valamire.
A hűtő leg alsó pontján lévő bilincsel nem boldogultam, így az azon csövön lévő felső bilincset bontottam szét a motorba csatlakozásnál. Szépen kifolyt így is a lötyi, csak lefelé kellett fordítani picit. Feltöltöttem a rendszert a friss fagyállóval és mentem egy próbakört.
A próbakör alatt felkúszott a hőmérséklet 12O fokig, venti nem kapcsolt, na gondoltam faszányos. Rögtön elakadásjelzőt nyomtam ás leálltam az út szélére. Motorháztető fel és látom, hogy a tartálya jóformán üres. Levettem akupakját és nagy szisszegések közepette feltöltődött valamennyire. Újra gyujtottam és menet közben gyorsan visszahűlt 9O fokra. Hazaérve ismét szintet ellenőriztem és töltöttem utánna picit. Elmentem a második próbakörre, amin ugyanígy jártam. Na mondom fasza, valamit elbarmoltam. Most rutinosabb voltam, vittem magammal pót fagyállót. Ismét sziszegve nyitottam ki a tartályt és picit utánnatöltve mentem tovább, vissza is hűlt 9O fokra és onnantól akárhogy léptem oda neki, nem mozdult a mutató se le se fel. Tovább aggasztott, hogy nem működik a venti elől.
Klímát belőttem és akkor egyből elkezdett pörögni a venti is, de tudtam, hogy ez így is a normális. Szóval a venti okés...akkor mifakk ment el? Meg miért?? Elgurultam egy autószerelőhöz és mikor odaértem nem oltottam el a kocsit, had menjen, melegedjen. Pár percet dumáltunk (épp szerelt valamit), majd felnyitva a motorháztetőt, látom, hogy pörög a venti ezerrel. Mondja a fickó, hogy nem levegőzött ki rendesen a rendszer és a szenzorja nem kapott a vízből, ezért volt az, ami. Naszóval megnyugodtam, jöhet a nyár! Klíma is dolgozik...
km állás: 121.481

>> EseményATE TR // Alfa 156 1.6 // 2010-12-13

Lecseréltem a fagyálló folyadékot. Ideje volt. 5 litert tudtam most visszatölteni. Kevés.

>> Szervizpe-Ti // Alfa 156 SW 1,9 JTDm 16V Distinctive // 2008-11-15

Megvolt az első fagyos reggel így bemértem a hűtővizet: -24 fok úgy látszik "gyengére" kevertük be tavasszal a vízpumpa cserekor, sebaj egy kis tömény utántöltéssel meglett a -40!
Fél évet (!) bírt csak a jobbos tompítottam (Osram H7 növelt fényerejű) bekormolódott az üvege nem láttam vele így kicseréltem! A többi sem úszta meg most Tesla +50% került mindenhova látható a különbség remélem ez tovább bírja...... ja és akciósan a 2 H7-es meg a 2 H1-es 2400 ft-ba fájt!
Spec "fújható" zsírral lekezeltem az összes zárat ezt minden autómon ősszel és tavasszal megcsinálom - nem is volt bajom soha eddig a zárakkal.....kopp, kopp....

>> Szervizsomeday // Alfa 156 1.6 TS // 2007-11-16

Ma végre elhoztam az általam favorizált szerelőtől a gépsárkányt. Lejárt a műszakija holnap :P
40 ropesz lett a vége nem is sok végül is volt benne termosztát csere, jobb első szilent csere fagyálló csere, diagnosztika, fékpad... Szal fájin lett most már 2009 mittoménmeddig jó :)

Sajnos le kellett szednem a b oszlop előtt fóliákat, így most ragacsos az ablak, de mind1 fityfene, mert kaptam remek ajánlatot a visszafóliázásra és egy szép műbizonylatra.. mert az nem volt.

Japropó: Köszönönet Ferkének az ő tudja miért!

1 lépéssel közelebb ismét a tökéletességhez :)