Blog >> kipufogó

>> Szervizpinyti // Alfa 156 Sportwagon 1.9JTD // 2017-07-16

Pénteken belevágtunk, és rendbeszedtük az első futóművet. Szinte már a vásárlás óta hurcoltam a csomagtartóban a javításhoz szükséges alkatrészeket, de csak most érett meg bennem annyira a dolog, hogy a tettek mezejére lépjünk. Két kis hitvány gumidarab cseréje miatt kinek van kedve csak úgy "ad hoc" leengedni a bölcsőt? Ettől függetlenül abszolút megérte, hisz köszönhetően végre teljesen lógás és kopogásmentes lett a futómű. Aztán ha már úgyis ennyire szét lett borítva az autó, kicseréltük a jobb alsó lengőkart is. Ez utóbbin még nem lógott semmi, de a gömbfej szakadt porvédőjét elnézve inkább múltja volt már, mint jövője. Ha már végre bekerült a műhelybe az autó, s hogy pár hónap múlva ne kelljen emiatt újra szétszedni, kicseréltük a szintén pályafutása végén járó kormos rezoncsövet is. A végén egy laza futóműállítással zártuk a napot, mert a bölcső leszerelése miatt kicsit elmászott a kormányközép, de attól tartok, hogy ezt meg kell ismételjük, mert bár minden érték "zöld lett" a monitoron, érzésre viszont nem lett százas az egyenesfutás. De ez már csak gyerekjáték lesz...

Csak hogy ne legyen egyszerű az élet. Már a kocsi megvétele után gyanús volt a dolog (Volt 1liter hűtővíz a csomagtartóban).

Hibajelenség:
Amikor egy-egy út után megálltam a kocsival hűtővíz szagot lehetett érezni a motortér felől plusz néha volt a kocsi alatt néhány csepp víz. Néztem az olajat, nem volt habos. Néztem a hűtővizet, nem volt semmi baja. Így mivel nem sokat járok a kocsival nem tulajdonítottam neki nagyobb jelentőséget. De idővel csak bosszantott a dolog.
Lekerül a kocsiról a hengerfej és ekkor fény derült a turpisságra. Valószínűleg már babrálhattak vele, mert rosszul volt a helyére illesztve a tömítés, és mikor meghúzták a csavarokat jól eldeformálták (de az is lehet, hogy gyári hibás volt a tömítés). Még az volt a szerencse, hogy a henger felé hibátlan volt, csak kifelé szivárgott a hűtővíz.
Síkolás és mindenféle tömítés csere után vissza az egész. Nincs hűtővízszag, nincs csöpögés, hibátlan lett. Plusz ha már le kellett venni a kipufogcsonkot, bandázs szalaggal betekertem. Sokkal szebben néz ki.

Természetesen lecseréltük az olajat is a biztonság kedvéért.

km állás: 104.630km

>> Tuning és extraHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2017-06-23

Ma volt egy kis időm a meló helyen és kiváltottam a koromszűrőt egy sima 60-as csőre. Sokkal jobb lett a gáz reakciója és hamarabb ugrik tőle az autó. Egy furcsa zörög hang miatt álltam neki kiszedni alóla, de ezzel sem változott lehet a katalizátor lesz a ludas, ezt még meg kell néznem. De így, hogy menet teljesítményben jobb lett nem bántam meg a "felesleges" munkát.

>> SzervizCsongi // Alfa 156 1.6 ts berlina // 2017-06-25

Sajnos egy rossz úton haladva felütés áldozata lettem... eltört a kipufogócsonkom. Vettem egy bontottat, de csak a szerelésnél derült ki, hogy az is kicsit repedt. Szerencsére Bluestrain cartárs tudott segíteni és meghegesztette, így Kazes barátommal rendben meg tudtuk javítani a kicsikémet. Újra szép a hangja Gyulusnak! :)

A gumi tartók elöregedtek, megnyúltak és megrepedeztek. PU-ra cseréltem

>> Szervizmesa // Alfa GT 1.9 JTDm 16v // 2017-04-29

Lyukas volt már egy ideje a flexibilis cső a kipufogómban, amitől fura visszhangot kapott az 1.9 Mjet. Külön, univerzális flexi csövet is lehet kapni, de azt el kell vinni kipufogóshoz, aki vagy húzza a száját vagy nem, vagy megégeti az alvázvédőmet vagy sem, de hogy em ingyen vágja ki és varrja a régi helyére, az biztos! Akkor inkább megvettem az egész darabot egyben (1. kép), a munkadíjat megspóroltam, meg a rettegést és beszereltem saját maga. Igazából az egész munka megvolt egy fél óra alatt, sőt még cink spary-vel körbe is fújtam az utángyártottat (2. kép), hogy a hegesztéseknél se kezdje ki hamar a rozsda, miután hallomásból rémtörténetekkel álmodtam :D Kapott előre / hátra új tömítéseket is.
Ezzel a darabbal most kifejezetten jobb lett a (ki)"nézése, meg a járása" is halkabb! ;)
(3. kép)

>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2017-04-01

Úgy indult a dolog, hogy már két éve lefújtam feketére a hátsó dob végét, de már elég jól elkezdte ledobálni magáról a festéket. Gondoltam javítom a problémát, hát alánéztem és megláttam, hogy a csőnek a tartókonzolja is elengedte magát, meg a dob oldala is rendesen végig van korrodálva. Tegnap javítottam a tartókonzolt, ma pedig a kipufogó dobot apukám segítségével. A lyukas dobról képet nem készítettem de mellé raktam a lemezt amit kivágtam belőle egy kép erejéig.
Kipróbáltam az autót a hátsó dob nélkül, alapjáraton egész kellemes hangja van, egy rövid ideig még menet közben is úgy éreztem, hogy tök jó a hangja, de egy 10km után már inkább idegesítőnek éreztem...

>> Tuning és extraHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2017-03-27

Sajnos egy ideje már hallani lehetett,hogy kifúj a hátsó dob és a napokban már csörgött zörgött alatta így körbe néztem mi a kínálat.Mielőtt újat rendeltem volna szerencsére találtam a FB. Adok-veszek csoportban egy Ragazzon full saválló dobot. Németh Ákosnak innen is köszönöm nagyon korrekt volt.Már pénteken fel is adta ma reggel már nálam volt. Délután fel is került! Nekem nagyon tetszik és ez tényleg örök életű lesz. A régi szörnyű állapotban volt,

>> Tuning és extraJCsabi // Alfa 147 1.9 JTD 8V Distinctive // 2016-12-16

Már régóta bántotta a szemem a 147-es hátsó kipufogódobja és a kipufogóvége. Nem is értem minek kell egy ekkor hátsó dobot tervezni, ami kilóg a lökhárító alól. Nem volt mit tenni, kidobtuk alóla a hátsó dobot és kapott egy szép ovál krómvéget. A hangja egy kicsit sportosabb lett és a látvány magáért beszél. :-)

>> Esemény156er // Alfa 159 SW 2.0 JTDm ti // 2016-10-31

Napokban felkerültek a korábban beszerzett kipufogó dobok. Egy 2,4-es 159-ről érkeztek.
Minden kellékével együtt.