Blog >> spoiler

>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2009-07-17

Hát, erre már nagyon vártam. Végre felkerültek az optikai kiegészítők. A két küszöb és a Novitec első toldat a helyén van. Valamint a műanyag rácsok helyett fekete alurácsok kerültek az autó elejére. Szerintem baromi jól néz ki így a kocsi, nekem nagyon tetszik. Nem is nagyon tudok ehhez még mit hozzáfűzni, beszéljenek a képek! :-)

>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-07-06

(0706) képek..itt még alakulóban..szórógitt nélkül..már nem itt tart..csak ezeket még nem tettem fel:)

ps: az autó nemenyém:)
ps2: köszi a képeket toto.

>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-06-14

Vasárnap délután (0614) végre sikerült összefutnom toto mesterrel maglódi Auchan parkolójában, aki elhozta a készülő küszöbömet. Méretre jó lett, a formán még kértem, hogy alakítson kicsit, de minimális a javítandó rész. Bizakodva várjuk az eredményt. Szerintem szép lesz.

>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2009-06-10

A löhárító, a küszöbök és az első toldat Krisznek hála, le lettek fényezve. Már csak fel kell mindent szerelni a helyére. Alig várom már, hogy fent legyenek a cuccok, remélhetőleg ez a jövő héten be fog következni. :-)
Valamint az autó kapott egy full polírozást is. Eszméletlen gyönyörű színe lett, nagyot mutat.

>> Tuning és extraGTPeti // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD Novitec // 2009-06-08

Az SW spoilergumijának eltávolítása röviden.

Arról a gumiról van szó, ami a hátsó szélvédő és a spoiler között van gyárilag. Arra szolgál, hogy ne folyjon mindenhol a víz a szélvédőn, csak a széleken (és középen?).

Eltávolítása: 6 spoilerrögzítő anya lecsavar. Spoiler pár cm-ret megemel, így már hozzáférhetőek a patentok. Egy hegyes késsel benyúlni a patentok közepére és kipiszkálni a középső pöcköt. (Ha ez be van nyomva, akkor szétfeszíti a patentok belsőrészét->rögzíti azt.) Tehát középső pöcköt hozzáférhetővé tesz, majd csípőfogóval teljesen kihúz. (Úgy mint egy fogat. :) Innentől már csak be kell dugni a kést a patent pereme alá és kicsit megfeszíteni. Ekkor ki kell esnie. A művelet után nem árt (fekete) power-tape négyzetekkel leragasztani a lukakat. (Én legalábbis így tettem.)

Képek jönnek.

>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2009-06-05

Krisz, az aranykezű fényező mester kezelésbe vette a csúnya első lökhárítómat. A múltkori műanyaghegesztés nyomát, meg a néhány lukat, amik a régi nagy rendszám rögzítési pontjai voltak, el kell tüntetni. Úgyhogy ma elő lett készítve fényezésre.
Ezen kívül a spoilerek méretproblémái is meg lettek oldva egy kis csiszolással, vágással. Ezért hatalmas köszönet illeti Toto-t. Színt kapnak, és mehetnek ezek is az autóra. Éppen ideje már... :-)

>> Autóápolásystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2009-05-31

A múltkor nekiálltam a szelepfedél takarításának, és valamilyen szinten meg is csináltam, de nem voltam elégedett a végeredménnyel. Úgyhogy úgy döntöttem, hogy leveszem, és megpróbálok finomítani még a dolgon. Most másfajta tisztítószert használtam, és úgy tűnik, hatásos volt, mert a mostani eredmény már rendben van. :-)
A múltkori gumi bigyó eltávolítás után a patentek a hátsó szárny alján nagyon kiálltak. Másnak szépen belesimult a szárnyba, nekem valahogy nem igazán, és zavart is, pedig nem volt egy feltűnő helyen. De úgy döntöttem, hogy azokkal kell valamit kezdeni. Leszereltem a szárnyat, kiszedegettem a patentokat, de így meg a lyukak zavartak. Jobb ötletem nem volt, mint hogy mindegyik lyukra egy kis fekete szigetelő szalagot ragasztottam. Azt nem mondom, hogy így tökéletes, de a látvány jobb. És mivel az eldugottsága miatt így aztán végképp nem feltűnő, egy ideig biztos így marad. Esetleg majd egyszer, ha újra kell fényezni a szárnyat, akkor lesznek végleg eltüntetve, addig pedig marad ez a megoldás.

>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2009-05-25

Ma látogatást tettem az autófényezők gyöngyénél, Krisznél. Kivittem a küszöböket, meg az első toldatot, hogy majd jól lefényezi nekem, és akkor kerülhet is fel minden az autóra. Lebontottam a gyári küszöböt, erre már nem lesz szükségem. Odapróbáltuk az új küszöböt, és sajnos nem tökéletes. Valamiért picivel rövidebb a kelleténél. Kicsit furcsa ez így, hiszen típusspecifikus a cucc, így rendeltem. Persze ettől még fel fog kerülni az autóra, ezen a dolgon lehet segíteni, csak hát ez plusz munka, és erre nem számítottam. A Novitec első toldattal ugyan ez a helyzet. Úgyhogy most a project kicsit jegelve... :-(
De ha már ott voltam, üres kézzel nem jöttem el. A féknyergek piros színbe öltöztek, valamint a féktárcsa és kerék közötti rozsdás részt is lecsiszoltam, és szép fekete színt kapott. Nagyon nagy köszönet Krisznek a segítségért!

>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-04-15

Mai napon (0415) ellátogattunk totohoz, hogy meglessük, hogy halad a spoilerekkel. Volt előrelépés, de ott hagyjuk nála az autót, hogy érdemben tudjon haladni végre a küszöbbel is. Hévvel jöttünk haza, illetve hát Pestig, aztán onnan meg vonattal. Jó hosszú út, de ha ez kell, hogy elkészüljön.. toto mesélte, hogy miután kivitt minket Szentmiklósra az állomásra és hazaért, 6 kölök üldögélt a hátsó ülésen az övével együtt az utcából, mert annyira tetszett nekik az autó. :) És mindegyik ilyet szeretne. :) Én meg már szeretném, ha elkészülne végre a kit. Úgyhogy hagytam is, hagy dolgozzon rajta, amíg kell.

Mikor eljött az idő, hogy nekem is szükségem volt már az autóra, megbeszéltünk totoval egy találkozót, aztán elmentünk érte. Még nem lett készen a küszöb, de a méretet már levette róla, úgyhogy egy ideig autó nélkül is tud dolgozni. Hiába, ez van, ha túlvállalja magát az ember.

Reméljük a hónap végére azért elkészül..

>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-04-03

Tegnap krisz-nél jártunk, hogy felpróbáljuk az első lökhárító toldatot, de mivel még volt mit alakítani rajta, ezért azt beszéltük meg toto-val, hogy kedden (0331) ott hagyom náluk az autót pár napra, mert úgy jobban tudnak haladni, ha a helyére illesztgethetik a toldatot és nem a levegőbe készül az egész. Így is történt. Kedden délelőtt ott hagytam a vasat és eljöttünk haza. Hosszú napok elé néztem. Utoljára akkor volt ilyen 'sokáig' el az autó, mikor a baleset után készült újraéledni.

Eljött a péntek (0403), du. elindultunk, hogy elhozzuk az autót, mert másnap Esztergomban a szokásos évnyitó találkozó került megrendezésre és semmiféleképpen nem szerettük volna kihagyni. A lökhárító alakul. Egészen jó állapotban van már. Bár kisebb igazítások és a fényezés még hátra van. Egyelőre nem tudom mikor fogom tudni megint nélkülözni az autót, de amint lesz rá lehetőség folytatódhat a munka. A képek a pénteki (0403) állapotot tükrözik. Szép lesz.

Még mielőtt elmentünk volna az autóért, délelőtt elugrottunk az elkészült matricákért a XVI. kerületbe, amelyek az egomi találkozó alkalmából a küllőkön fognak díszelegni. Ilyet még úgysem láttam senkién. Legalább ennyi. A fóliavágást a foliazas.com-on rendeltem meg. Az árban a 4+1db felirat van 3M fóliából.