Blog >> küszöb >> alváz

Tegnap délután hazahoztam az Alfát. Az alvázat szépen megcsinálták, gyári állapotra lett visszaállítva. Ha megkapom a képeket a végső fázisokról, feltöltöm őket.
Ki lett cserélve a rezonátor is. Az első képen a régi látható, egyszerű megoldás volt a szétvágása a levételre, a miértje és az állapota szerintem sokmindent elmond.
Maradandó sérülés az összerakásnál; egy törött bal hátsó küszöbműanyag.
Azon gondolkoztunk, hogy mitől rohadhatott így szét az alja, vagyis a legjobban azok a pontok, illetve a kis fülek, amik a becsorgott víz "leeresztésére" szolgálnak. Nem jöttünk rá, viszont abban azonnal meg tudtunk egyezni, hogy ezeket meg kell szüntetni. Csak nem gázolok bele folyókba, és az árvízkár sem fenyeget. Az ital fogyasztása, kiöntése az utastérben viszont csúnya összeveszéseket fog eredményezni a jövőben! :)
Összességében korrekt munkát végeztek rajta, nagyon hiányzott ebben az egy hónapban az autóm de úgy érzem, hogy ezzel most nagyon sokat hosszabbítottam az élettartamán.
Örülünk.
Km.: 206.518

Lassan végéhez ér a munka. Ma is megnéztem, hogy hogy áll a javítás. A motorháztető lecsiszolva, küszöbök lecsiszolva, padló javítva. A rücsizés van hátra és a fújás. Hazahoztam a pajzsot, nemsokára kicserélem az emblémát.
Vasárnap jövünk haza.

Ma meglátogattam a gépet. Halad a dolog, lassan ugyan, de nem lehet elkapkodni. Az első képen a már majdnem teljesen behegesztett rész, a második képen a jobb első belső küszöb a szétszedéskor engedett el ennyire. A küszöbök nincsenek olyan rossz állapotban. Kb. jövőhétre készül el, addig még egy látogatás lesz, mielőtt viszik a fényező műhelybe.

Kb. egy éve vettük észre a szervizben, hogy az autó alja, a küszöbök, a kerékjáratok eléggé rossz állapotban van. Ma jött el az idő, hogy átadtam az autót lakatolásra, és hogy visszaállítsák az alvázat eredeti állapotába. A motorháztetőn is van egy (nem egy) nagyobb rész, ami miatt muszáj újrafújni az egészet, karcok, kavicsfelverődések. A tavalyi AC matrica takarta eddig a nagyobb rozsdafolttá fajult kavicsfelverődést :). Az emelési pontok az külön kategória (6. kép). Szereztem egy komplet fenéklemezt, ha annyira durva lenne a helyzet. A képek beszélnek tovább.

>> AutóápolásGTPeti // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD Novitec // 2009-10-06

Régebben már írtam az üregvédelem fontosságáról.

Itt a bizonyíték:
Így jár szegény küszöb, ha nincs megfelelően konzerválva: (első kép)
(Természetesen ez nem a 156 küszöbe. Hanem a Fiat-omé. :)

És így néz ki, ha szépen egyenletesen befutja a jó kúszóképességű üregvédő anyag: (második kép)
Egészen meglepődtem, hogy az olaszok kivételesen mennyire használható kontroll-lyukat készítettek a küszöbök hátsó sárvédő felőli oldalára. Még endoszkóp nélkül is ilyen jól látszik a belvilág.


Még annyit szerettem volna itt megemlíteni, hogy az imént leírt lengőkarcsere igen jó alkalom volt a tornyok bevonására is. Természetesen itt nem a képlékeny állapotban maradó zsírt használtam, hanem a PermaFilm-et, aminek a külső rétege enyhén kikeményedik. (Ehhez részhez nem lehet hozzáférni, csak ha ki van véve a lengőkartartó szerelvény is.) Szóval ez is megtörtént, kis lépés az emberiségnek és egy apró pofon a fogyasztói társadalomnak. (Csöri mesterék szerencsére megtűrték festegetésemet. :)
A kép a kedves olvasó fantáziájára van bízva, merthogy nem készült. (Nem akartam összekenni a telefonomat. Vagy csak lustaságból. Vagy is-is.)