Blog >> toronymerevítő

>> Tuning és extraBéci Ɨ|ѯ // Alfa 156 6C 2500 // 2017-08-08

Kb. fél órát vett igénybe az én ügyességemmel, tehát nem volt bonyolult. :-D Bazi jól néz ki, de tesztelni majd csak később tudom, most azért dolgozni is kell.

>> Tuning és extraBéci Ɨ|ѯ // Alfa 156 6C 2500 // 2017-08-02

Megérkezett. OMP. Hétvégén szerelés. :)

>> Autóápolássüsnye // Alfa 155 ASPIRATO 1.8 TS SUPER'93 8V // 2013-03-03

A hétvégi szép időt kihasználva végre rászántam magam, hogy a viseltes toronymerevítőt rendberakjam valamint megtisztogassam kicsit az utóbbi időben elhanyagolt motorteret.

>> Tuning és extraG-Burt // Alfa 145 1.6 boxer "TÖRPI" // 2012-06-25

Ma arra eszméltem, h unatkozok. Ez ellen gyorsan tennem kellet valamit, kimentem hát a kocsihoz és mélyen elgondolkoztam. Elgondolkoztam azon, h mi hiányzik. Elég sok dolog eszembe jutott, ezért gyorsan bontottam is egy sört, a nagy rémületre, majd újra elkezdtem gondolkozni azon, hogy mit lehetne összehozni abból, ami itthon van. Kimozdulni nagyon nem volt kedvem ma. Rájöttem, h vannak valahol hátra rugóim, amik két centit ültetnek. Hamar elő is túrtam őket a titkos helyemről, de mikor szemügyre vettem, bizony feltűnt, h rájuk férne némi ápolgatás. A garázsban találtam egy bontatlan hammeriteot és csiszolópapírt. Tudtam mit kell tennem:D
Miközben vígan csiszolgattam a rugókat, eszembe jutott, hogy valamikor nagyon régen, egy messzi-messzi galaxisban tákoltam egy toronymerevítőt, ami ugyan a feladatát ellátta, de szép az nagyon nem volt. Mivel azt régen többször is hangoztattam, hogy bétaverzió, így adott volt az ötlet, hogy elkészüljön egy szebb és jobb belőle. A rugók festése után körülnéztem a tuják alatt, ahol találtam is megfelelő mennyiségű és anyagú csövet., a garázsban meg már tűkön ültek a szerszámok, várva egy kis barkácsolást. Először teljesen átgondoltam, hogy mi kell nekem. Legalább 2 helyen legyen letalpalva, az utólagos feszítés lehetőségét kihagytam, pedig volt ellenmenetes szár is, anya is (régi, rossz kormányösszekötő), amit használni lehetett volna, de egyszerű dolgot akartam, kinézetre is, elkészítésre is. Ezután következett a mérés és darabolás, majd a hegesztés. Na itt már a legutolsó melós is irigykedve jegyzetelt volna, olyanokat mondtam, de a ráolvasás hatásos volt, sikerült mindent viszonylag pontosan összevarrni. Mivel az utólagos feszítés lehetőségét elvetettem, ezért ügyeskedni kellett a méretezéssel. Ezt az autó elejének a felemelésével (ugye a tornyok teteje távolodik egymástól, ha nincs rajtuk teher), és az egész merevítő pár milliméterrel nagyobbra hagyásával oldottam meg. Ez a berakáskor picit visszaütött, de nem volt belőle probléma, megvan a felrakás sorrendje. Végül a kész munkadarab az utolsó próba után festést is kapott, a felnik festékéből még pont maradt annyi fekete metál, amennyi kellett. És amiben különbözik az első próbálkozástól: két helyen van talpalva, a hegesztések egy fokkal jobbak, és le van festve:D Költség nem volt, minden volt itthon.

>> Tuning és extraTSiga ( I am the TSIG) // Alfa 155 2000 T.S. 8V Super // 2012-05-25

Régen láttam egy V6-ot Sparco demóautónak megépítve. Ebből most a toronymerevítő valósult meg. Az alu váltógomb régóta dísze az utastérnek. Bécsben vettem, mert ismerek egy boltot és ott a polcról volt. Nem kellett megrendelni, várni, ellegezni. Kértem, raktár, kifizet. 72 EUR

>> Tuning és extraJack // Alfa 156 SW 2.0 JTS // 2011-03-22

Amint leparkoltam a kocsit otthon, hívott is az unokatesó. Van egy állítható novitec toronymerevítő jó áron. Persze hogy kell! Azonnal be is csavaroztuk. Kicsit sajnálom is, hogy ilyen gyorsan megtörtént, mivel így nem lett viszonyítási alapom, hogy mennyit változott tőle a kocsi merevsége. Anno (kr.u. 1992 körül) a fiat ritmo 125tc mikor megkapta a merevítést, teljesen megváltozott karosszéria merevsége(kis túlzással: nem nyílt ki az ajtó a padkára parkoláskor). Hallottam másoktól, hogy a merevítőt mikor berakta nem nyikorgott tovább a műszerfal. Nekem most tavasszal kezdett nyöszögni, tehát nem sok köze volt a tmerevítőnek hozzá.....

>> EgyébATE TR // Alfa 156 1.6 // 2011-10-05

Toronymerevítőt fotóztam volna. (Vicc ez a telefon. A régi jobb képeket csinált.)
Az 3. képen az alsó látható. Első két kép hagyományos garázsos kép knoxxnak. :-D

>> SzervizATE TR // Alfa 156 1.6 // 2011-09-14

Alfa még most sincs kész. Tegnapi konzultáció után átbeszélt dolgok:
Futómű OK. Kézifék kötél cserélve.
A hátsó nagyobb fék a porvédő hiányába nem lesz még most cserélve. Marad fent a 251 mm-es. Ez még bőven bír elég sokat. Ha elfékeztem rajta mindent, akkor jöhet a csere. Tárcsát, azért ne felejtsek venni...ja meg a porvédő lemez is kell.
Toronymerevítőtől eddig nekem se záródik a géptető. :-) Hehehe...
Képek még nincsenek, mert kocsim sincs....mi volt még? Nem tudom.

>> SzervizATE TR // Alfa 156 1.6 // 2011-08-21

Tegnap este leadtam az autót a szerelőnél. Egy pár dolgot összeírtunk, hogy mit kell megnézni és ha csere érett akkor kidobni a kocsiból.

Természetesen bekerülnek a kocsiba az Eibach gólyalábak, amik kalizsoli autójából kerültek ki. (60.000 HUF) Így utólag is megköszönöm neki, hogy elhozta nekem a szettet. Nagyon meglepett. Elég komoly örömet okozva nekem. :-) Köszi! - Elvileg magasabb lesz a kocsi hasa. De nem is ez a lényeg. A jobb hátulja nagyon érdekesen állt. Valószínű el volt fáradva a rugó. Ez az ültetés kb. hat éve vitte a kocsit. Most kuka lesz belőle. A különbséget biztos észre fogom venni, mert már kanyarokban nagyon sokszor riszált a kocsi. Az eleje se volt már a legjobb. Az utolsó mérésnél 51-51%-os volt a lengéscsillapító. Hát a határ az 50%. (azt mesélik)

Felkerülnek hátra a nagyobb nyergek. Természetesen betéttel és tárcsákkal. Ezek kaptak egy matt fekete...fénynek nem lehet nevezni...színt. knoXXX segített hátsó nyerget találni. (28.000 HUF) + fékcsövek és fék folyadék.

Bekerül előre felülre és alulra is a fekete toronymerevítők. SKULL kolléga gyártotta le. (15.000 HUF / 2 db) Azért teszteléskor ellenőrizzük, hogy záródni fog-e a géptető. Remélem nálam elfér nem úgy mint knoXXX-nak.

Régen volt, de bekerült a szürke konzol, amit Sityu küldött az autóhoz. (5.500 HUF)

A szelepfedél burkolat is kapott egy fekete színt. A piros betűk még hiányoznak róla. Csak ezután kerül vissza a helyére.

A kocsin ellenőrzésre kerül a héten a szerelő által, az a gyertyák, kézifék kötél, első futómű, lambda szonda és légtömegmérő. ABS visszajező jelzésének oka.

Egy kis apróság még. Dugtam én is a szivargyújtóba Belkin 12V, micro USB átalakító, töltőt. Ezt is knoXXX cartárs támogatásával. :-) (nem tudom mennyi volt már 2.000 HUF)

Elgondolkodik az ember, hogy mennyi jó ember található ezen a helyen. :-)

A folytatás a következő, ha visszakapom a gépet:

-autófóliázás, matt fekete fóliával. Karosszéria hibáinak javításával együtt 90.000-100.000-ből megvan. Ebbe benne van az anyag és a munkadíj. Tükrök és "B" oszlop is le lesz takarva.
-fóliázás előtt lesz egy szélvédő csere. Ez remélhetőleg ingyen a CASCO miatt.
-mivel sötétkék az autó a forgalmi szerint, emiatt (meg a következő műszaki miatt, ugyanis betelt a forgalmi) cserélni fogom a papírokat, amiben fekete szín lesz megadva. Ezzel egy időben elkezdem intézni a "B" típusú rendszámot is.
-kormány bőrözése és cseréje.
-első lámpák cseréje, mert már matt.

-ezen még gondolkodom, de a bőr üléseim egy kicsit megrogytak. Ez nagyon a végén van. Majd egyszer. Erre még nincs háttér.

Addig is két kép...a többit majd pótolom.

>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2011-07-11

Megérkezett (0711) a régóta keresett (első, felső) toronymerevítő SKULL cartárstól Liquid és a DPD futárszolgálat segítségével. Köszönöm mindkettőjüknek. Beszerelés előtt még szeretném pirosra lefújni, mint a féknyergeket.

[Költségeim: toronymerevítő 10.000Ft, futár 2.000Ft, piros festék spray 400ml 1.264Ft]