Blog >> +

>> SzervizFater (Norbi) // Alfa 147 1.6 TS (120 Le) // 2017-08-07

Műszaki vizsga előtt elvittem az autót Székesfehérvárra, hogy gondosan nézzék át. Átnézték és kiderült komplett futóműcsere szükséges. Végül is 12 év után minden egyszer tönkremegy, főleg ha ilyen útjaink vannak Magyarországon. (Eddig csak 1-2 stabilizátorrúd volt cserélve más nem.) Egy hét alatt elkészült a mű és a műszaki vizsgán csont nélkül átment a szépség.

Azért is lett szép, mert a bemattult lámpa fel lett polírozva...

Karácsony előtt ellátogattunk ismét a szervizbe. Kicsit túl szaladtam a kilométerrel is, már 15 ezer körül jártam így aktuális lett egy olajcsere, valamint a hideg beálltával elkezdett nyivákolni az ékszíj is hideg motorral. Volt egy kis hűtővíz folyásom is, az egyik csonknál elengedte magát a műanyag cső. Szóval olajcsere (Selenia 20K), szűrőcserék, bordásékszíj + feszítőgörgők + a klíma kompresszornál is kicsit csapágyas volt a cucc, azt is cserélni kellett. Meggyógyították a vízfolyást is persze.
Már nagyon ráfért egy kis odafigyelés, csak az ember mindig halasztja az ilyen dolgokat. Sajnos, mint kiderült elég vacak állapotban van a vezérlésmódosító, így az új év beköszöntével azt is cserélni kell majd még.

>> SzervizALFI156 // Alfa 159 1.9m-jet 16V // 2013-04-25

2013.04.25. 128.500km
Ma ki lett cserélve a hátsó betét plussz meg lett tisztítva az EGR.

>> Szervizcsontz // Alfa 146 T-Spark // 2012-07-03

163.800 km-nél aktuális lett az olajcsere, plusz egy kicsit mélyebben búgott egyszer a kipufogó, ezért megnézettem. Állítólag hegesztettek rajta egy kicsit.

Felkerültek az első oldalablakokra a kötelező Club Mo.rosso matricák,és természetesen az ehhez passzoló rendszámkeret is felrepült a helyére :)

Végre megtörtént a gyári 99'-es(Valeo) ,az autóval egyidős hűtöm lecserélése nem is rossz teljesítmény ennyit időt bírt.
Még működött de az első igazán meleg napon valószínű csúnyán megadta volna magát.
Hogy teljes legyen a kép kapott új kiegyenlítő tartályt + természetesen új fagyálló folyadékot is.Beszerelésre került még időben, egy jobb első porvédő gumiharang is a féltengelyre :)

Ma végre itthon az Alfa, befejeződött a 22 napos várakozás ,ami a svájci származásnak és a lassú Magyar honosításnak és bürokratikus ügymenetnek köszönhető :)
Túl vagyunk az első 180km-en...
A kép a vétel után 1/2órával készült,még Székesfehérváron..,a második fagyos kép már szilveszter éjszakai :)

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2009-05-14

Végre kicseréltem a gyertyákat és a lambda szondát. A fogyim lement 10-12 L-re! Hurrá
Gyertya: NGK PFR6B
Lambda: Bosch..

>> Tuning és extraBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2007-02-24

Történt, hogy Rich1 kollega gyönyörű 155-e egyik pillanatról a másikra elhalálozott! :-(( Így elkezdett bontódni szegény! Nekem még a régi csúnyácska fekete kulcsok voltak az autóhoz, de sokkal jobban tetszettek a piros színűek! El is boltoltam Rich-el gyorsan a kulcsokat, meg a hozzá tartozó gyújtáskapcsolót, ajtózárakat és csomitartó zárat! Voltak, akik azt mondták, hogy ez így nem fog működni, mert immos autóból valósiak, az enyém meg nem az és ezért nem fog indulni a verda, meg hogy immosítani kell az enyémet is és úgy majd jó lesz! És láss csodát, nem kellett, csak az indításgátló részét (asszem a gyújtáskapcsoló köré van pattintva és egy kábel lóg ki belőle) kell kihagyni a rendszerből! A zárakat nem volt nehéz kicserélni, viszont a gyk.-val már kellett dolgozni! Ugyanis ezt 2 nagy csavar fogatja fel a kormányoszlopra, viszont ezeknek a csavaroknak nincs feje! Ill. van, csak teljesen sima, olyan, mint amilyenek a csomitrató zárat fogatják fel! Ezeket csak úgy tudtam kiszedni, hogy vasfűrésszel belevágtam a közepükbe és egy sima csavarhúzóval kitekertem őket! Persze nem volt ilyen egyszerű, mert elég nehéz volt odaférni a fűrésszel, de csak kitartás és türelem kellett hozzá! :-) Átcseréltem a másikra és azóta tökéletesen működik a piros kulcsos cucc! ;-))

>> Tuning és extraBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2009-04-28

Nem gondoltam volna, hogy tovább fogom fejleszteni a muzsikát az autóban, de hát mégis így lett! Történt ugyanis, hogy GT kollega korábban meghírdette az eladó sorba került 140w-os 16,5 cm-es Magnat hangszóróit és hozzá 1 pár magassugárzót és hangváltót! Persze kábelekkel együtt (10.000,-)! Először nem akartam megvenni, de aztán elhatalmasodott rajtam a vágy, hogy kell ez nekem és alkudtam egy picit az árból, aztán már itt is volt nálam a csomag! Mivel gyárilag az ajtóban nincs kialakítás hangszórónak, ezért ki kellett vágnom a kárpitot, meg egy kis darabot az ablakemelő szerkezetet tartó lemezből! Egyik sem volt nagy meló! A csipogókat úgy döntöttem nem teszem be a műszerfalban található kétutas hangszórók helyére, hanem majd azokat cserélem le egy másik szettre! Annyi szépséghibája volt a dolognak, hogy GT nem tudott takarórácsot adni a hangszórókhoz, ezért vettem egy párat a TeszVesz-en potom 1000 ft.-ért! Természetesen ez is Magnat! Az első tapasztalataim nagyon jók! Rettentő furcsa, hogy most az ajtók felől is szól a muzsika, ráadásul nagyon szépen! Jól döntöttem, hogy beépítettem ezeket a hangszórókat! Aztán meg elkezdtem fejegységet kereseni a mostani ezer éves Clarion helyett! A kikötésem csak annyi volt, hogy mindenféleképpen zöldnek kell lennie a megvilágításának, mert a műszerfal többi kijelzője is mind zölden világít! Már régóta szeretnék egy Alpine-t, de nekem egyenlőre túl drága! Viszont kapva-kaptam az alkalmon, amikor knoxx kollega szólt, hogy megválna a Sony CDX-GT410U (22.000,-) típusú fejegységétől, ami természetesen tudja a zöld megvilágítást! Külön királyság, hogy USB-s a fejegység és távirányító is van hozzá! ;-) Úgyhogy megköttetett az üzlet! Bitang jól szól! De valahogy hírtelen az az érzésem támadt, hogy itt nem fejeződött be a hangtechnika fejlesztése! ;-)) Mégegyszer köszönöm GT és knoxx Cartárs! ;-)