Blog >> olajcsere

- Levegőszűrő (Mann C15007)
- Pollenszűrő (Mann CU23009)
- Üzemanyagszűrő (Mann WK853/21)
- Olajszűrő fedél (55231346)
- Csomagtérajtó teleszkóp (Monroe ML6190)
- Motorolaj (Selenia PE WR 5W30 4,2 liter) és olajszűrő (Mann HU 8006 Z)
- TCT hidraulikaolaj (Tutela CS SPEED 0,5 liter [csak a tartály])

121 243 km

>> Szervizpinyti // Alfa 156 Sportwagon 1.9JTD // 2017-12-09

Pár apróságot leszámítva töretlen lendülettel teszi a dolgát az Alfa. Pikk pakk eltelt 10 000 km az utolsó olajcserétől számítva, s ha emiatt úgyis műhelyben az autó, itt a lehetőség, hogy foglalkozzunk vele egy kicsit - de nézzük időrendben, mi történt október óta. Elsőként felkerültek az új első féktárcsák (Delphi), és fékbetétek (Ferodo). Ég és föld a különbség, pedig ezt megelőzően sem panaszkodtam a fékhatásra. Eddigi autóim közül, talán ennek a legjobbak a fékei. Mivel az Alfa Romeo futómű, és a magyar úthálózat még hellyel-közzel sem nevezhető egymással kompatibilisnek, rövid csendet követően mindig előjön valami újabb zirgés-zörgés, kopogás, mikor mi... Első körben kicseréltem a stabpálcákat, gondolván azok még a régiek, de maradt a kopogás, így azon kívül, hogy most már ezek is újak, nem hozták a várt eredményt. Úgy voltam vele, majd kiforrja magát, ha erősödik, talán könnyebben behatárolható lesz, hisz lógást ekkor még nem éreztünk sehol. Telt múlt az idő, november közepén sikerült szert tennem egy garnitúra új 15-ös Pirelli nyári gumira az idősödő Michelin-ek helyett, s valamikor ez idő tájt visszakerültek a Nokian téli kerekek, amikkel anno az autót vettem. Átlépve a 310 ezredik kilométert is, be kellett tervezni az esedékes olajcserét, melyhez tudtam be kell szerezzek egy pár futómű alkatrészt is, hisz ekkorra már egészen durva fémes csattanások is jöttek az autó bal elejéből (mondtam, hogy kiforrja magát). Most már érezhető volt a lógás is, s legnagyobb meglepetésemre ismét a vásárláskor már cserélt felső lengőkarok szilentjei adták meg magukat. Ennyit bírt a Meisterteile, most itt is Delphikkel próbálkozunk. Ezen felül ki lettek mosva az első biztonságiövek, kapott új Bosch olaj, és gázolajszűrőt a már bevált 5W40-es Mobil Super 3000 társaságában, valamint új váltóolajat (Tutela ZC75 Synt), egy bal alsó lengőkart (ha már a jobb úgyis új), jobb külső, és bal belső féltengely gumiharangot, valamint egy új Meat&Doria EGR szelepet. Ez eddig le volt húzva és dugózva, s bár nem vagyok a kipufogógáz visszavezetés nagy barátja, gondoltam ezekben a hideg időkben talán pozitívan fogja befolyásolni a motor hőháztartását, ha a bemelegedési fázisban az EGR hűtőn átáramló kipufogógázok is melegítik a vizet. ECU resetet nem csináltunk, így még tanulja a használatát, de így durván 100 km elteltével már sokkal ritkábban ránt be kettesben 2000-es fordulaton óvatos gyorsításnál. És akkor jött a feketeleves. Az volt a terv, hogy a fenéklemezen, és a rugótornyokon látható rozsdafoltokat megcsiszolom, Brunox-szal passziválom, majd saját kezűleg lefújom alvázvédővel. A csiszolás folyamán aztán a fenti kép tárult szemem elé (ezt leszámítva meglepően ép a kaszni). Egy körömnyi, s két kisebb tenyérnyi helyen viszont már átlyukadt a fenéklemez a hátsó részén. Mivel per pillanat millió egyéb hely van, ami pénzügyi fekete lyukként nyeli a családi kassza tartalmát, így olyan megoldást kellett találnom, amivel kibírja jövő nyárig, mikor remélhetőleg rendesen meg lesz csinálva. Szóval a megcsiszolt részeket lefújtam rozsdaátalakítóval, majd a lukakat - a címben is említett módon - karosszériatömítő, és egy nylon zsák darabjának segítségével eltüntettem, amit aztán jó vastagon betakartam még egy adag masszával és alvázvédővel . Ha megköt, jövő nyárig alkalmas lehet arra, hogy ne ázzon alulról az utastér, s talán nem is rohad már tovább. Erre az idő majd megadja a választ... Végezetül kifújtam a tornyokat is rücsivel, valamint a küszöbök belsejét üregvédővel. Nem vagyok rá büszke, de átmenetileg talán jó lesz...

>> SzervizJanika // Alfa 147 1.6 Twin Spark // 2017-08-25

Mai nap le lett szervizeltetve az autó.

Kapott:
- Selenia 20K for Alfa Romeo olajat
- Olajszűrő
- Levegőszűrő
- Pollenszűrő

Km. : 133 718

>> SzervizRicoe156 // Alfa 156 1.6 TS 16V Progression // 2017-08-01

Olajcsere a szokásos alkatrészekkel.

Km: 182285

Support 3K

Index relé is cserélve.

>> SzervizAttis // Alfa 159 1.8 MPI // 2017-07-24

Ugyan a nívópálcán nem tűnt sötétnek az olaj, de inkább úgy döntöttem, hogy lecserélem a benne lévő olajat és szűrőket. Selénia Star 5W-40 került bele illetve Mann szűrők. A kézikönyv 35 ezres csereperiódust ír, amit én túlzónak tartok, inkább 20 ezres periódust fogom tartani.

>> SzervizRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2017-07-19

Eltelt 15 ezer km az előző olajcsere óta, így bejelentkeztem Csörihez a következőre (kb. 226600 km). Beszéltük az előző alkalommal, hogy a hátsó féktárcsák is csere érettek (gyári betétek és Jurid tárcsák kerültek be), valamint télen néha lefagyott a kézifék, meg elég gyengén is fogott, így azt is felvettük a listára. Továbbá a bal hátsó dobbetét is szét volt szakadva, a hátsó lökhárító/műanyag elemet nem is igazán fogta/merevítette. Gondoltam, cseréljük párban, így abból is lett két új.
Ja, 2x felvillant a "víz az üzemanyag szűrőben" felirat az utóbbi fél évben. Nem tudtam mire vélni a dolgot, de úgy döntöttem, hogy akkor cseréljük azt is, hiába volt az előző olajcserénél is cserélve.
Aztán, amikor kész lett minden, eszembe jutott, hogy én fékolajat is cseréltetni akartam. Ezt már úgy említettem Csörinek, hogy majd akkor legközelebb, de azt mondta, hogy csináljuk meg még gyorsan, belefér. Úgyhogy az is új most.
Aztán jött a számla. Amikor meghallottam, hogy mennyibe kerültek a gyári dobbetétek, akkor már tudtam, hogy nem annyi lesz a végösszeg, mint amire kalkuláltam :D
De, ahogy egy tanult barátom mondta, akinek majomra van pénze, annak banánra is legyen. :D

>> Szervizantonov // Alfa 159 1.9 JTDm SW // 2017-07-17

Mindenképp ki akartam cserélni az olajat a váltóban, ezért vásároltam 8 liter Tutela GI/VI-t. A 8 literből már sejthető, hogy csak részleges csere történt. Két okból döntöttem így, egyrészt nem szerettem volna többtízezer forintnyi olajat elpacsálni, másrészt pedig nem akartam a váltó kedélyeit borzolni egy átmosással. Kétszer cseréltem az olajat, a 7 literből kb 3.5 jön le. Ez a legnagyobb jóindulattal is kb. 75%-os csere. A két csere között 400 km-t mentem.

A szervizkönyv szerint 30000 km-rel ezelőtt volt cserélve az olaj a váltóban, ebből nekem csak annyi tűnt fel, hogy a t50-es torx kulcsnyílás ki volt fordtítva a feltöltő csavarból és borzalmasan meg volt tépve. No nem gond, beleütöttem egy t55-ös torx-ot, ezzel már jobb volt a helyzet, de ez is folyamatosan ki akart fordulni belőle. A vége sajnos az lett, hogy vésővel kivéstem. A csavar cseréje - bár tudom csúnya dolog - az esetleges új tulajra vár, bár már ki lehet nyitni, tehát a dolgát végzi.

Ahogy a képen is látható, nem volt szép ami lejött belőle, második körben már tisztult a kép. És a lényeg, hogy változott-e valami: talán finomabb és gyorsabb váltások, de ez szerintem a placebo hatásnak is betudható.

Ezen kívül, ajándékba magamnak, megjavítottam az ablakmosó spricnit, mert nagyon harmatosan pisikélt. A motorháztetőben található Y visszacsapó szelep volt rossz, cseréltem másikra. Most lehet szélvédőt mosni.

>> SzervizCoyote // Alfa 146 1,9 JTD // 2017-06-14

A mai napon friss olajcsere és szűrők cseréje volt a program illetve kapott egy uj leeresztő csavart is.
Tesztelés képpen és a kollégáim tapasztalatai alapján Xado olajat kapott és kap egy Xado revitalizálo kúrát. 200 km-ként kell adagolni és 3-om tubus megy bele összesen. Meglássuk milyen. Olaj csere elött meg néztem a régi olaj szintet, teljesen rendben volt nem is fogyott belöle. Enek örülök :-)
Jöhet a teszt futam.

Alkatrészek listája lásd képeken......
Km óra állás: 289104

>> SzervizTasy // Alfa 147 JTD 16V // 2017-06-06

Olajcsere(Motul) + szűrök, Pollenszűrő + Klímagáz töltés, felső turbócső, felső lengőkarok (2db), Km 205725

>> SzervizNGC // Alfa 159 2.0 JTDm SW // 2017-05-16

Mindenképp le akartam cserélni az olajat, de a rendszer megelőzött.

km: 215.797