Blog >> lámpa

>> Szervizantonov // Alfa 159 1.9 JTDm SW // 2018-01-09

Borzalmas volt a fénye a lámpáknak a jól ismert hiba miatt (szétégett foncsor). Első körben betettem egy xenon szettet, de nem lett jobb semmivel, plusz a szett is hibás volt, gyorsan visszakerültek a halogén izzók. A következő lehetőségeim voltak:

- simán berakok egy h7-es xenon szettet - fent említett okok miatt kilőve
- gyári xenon - macerás, drága, és valszeg ugyanúgy szét van égve mindegyik mint az enyém
- új gyári lámpa - drága
- depo-s vagy valamilyen utánygártott lámpa - 34000 forint darabja, kérdéses minőség, volt szerencsém már hozzá más autónál
- újra foncsorozás - valószínűleg ez a legköltségkímélőbb lehetőség, csak addig nem tudok járni az autóval
- projektorok cseréje

Az utolsó lehetőséget választottam. Utánajártam a témának és egy elég elterjedt Bosch projektor van benne alapból, Bosch E46 néven fut leginkább. Mivel ezek D2S foglalattal rendelkeznek ezért kellett rendelnem másik xenon csövet is, illetve kábelt is hozzá. Aliexpressről rendeltem mindent, a két projektor a két 4300k-s D2S cső, a kábelek, és a bixenon átalakító kábel összesen 28000 forintba került. Meglepően gyorsan, kb 15 nap alatt megjött a csomag.

Bár a projektor felfogatási pontjai nyilván egyeznek az előzővel, azért nem teljesen plug&play a dolog. Először is a D2S foglalat miatt hosszabb az egész cucc, tehát nagyobb lyukat kell vágni a lámpa kupakjára mert nem fér el a projektor. A másik probléma, hogy a bi-xenon mivolta miatt az alján található szolenoid hozzáér a lámpa házához. Feljebb lehet hajlítan, akkor passzentosan elfér, vagy pedig le is lehet róla szerelni.

Ezeket a nehézségeket viszont messze kárpótolta a végeredmény: tűéles (xenon) vetítési kép, és végre látok, még esőben is. A fényszóró, a bi-xenon miatt pedig brutális. A projektor tükör része valamilyen fémöntvényből készül, remélhetőleg ez jobban elvezeti majd a hőt, ez majd kiderül.

Sokan - jogosan, vagy nem jogosan - ellenzik az utólagos xenont, pl. a szintező automatika hiánya miatt, de egyrészt eddig senki nem villogott, hogy vakítanám, (nem is villoghat, hiszen tökéletesen látom hova világítok) másrészt új, sokmilliós gyári xenonos/ledes autók ugyanúgy vakítanak dimbes-dombos utakon mint bármi ami szembe jön. Az egész műveletet a két lámpa takaró bánta, ezeket leszámítva bármikor visszaalakítható a gyári vak verzió.

Linkek:
projektor
xenon csövek
D2S kábel
H7 átvezető a bi-xenonhoz

>> Tuning és extraPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2018-01-04

Leírok mindent az elejéről. Lehet hogy valaki(k) meg fog(nak) sértődni, de ez már nem igazán érdekel. Az egész ott kezdődött, hogy Erhard az Albaautós cartárs eladott nekem 1 pár gyári xenon lámpát. Nem lett azonnal beszerelve, mert keresni kell olyan embert, aki be tudja kötni és időpontot is kell egyeztetni vele. Szóval vásárlás után kb 2 hónappal lettek beszerelve, amikor kiderült, hogy a jobbos lámpa belsejében levő trafó nem jó. Erhard erre annyit mondott, hogy “kapu garancia”. Köszi... Nálad se veszek többet semmit...
A lámpában kicseréltem a trafót, de nem lett szépen megjavítva, nem viselte jól a szétszerelést és összerakást.
Képbe került GTPeti, akinek volt 2 db fekete belsejű lámpája. Mondta, hogy cseréljük el, mondtam, hogy az enyém nem lett szépen javítva. Azt mondta nem baj, fizessek rá valamennyit, az ő lámpái szépek. Mikor odaértem hozzá, akkor derült ki számomra, hogy azokon a lámpákon szemöldök van és az egyikről épp a ragasztót távolítja el, a másikról pedig akkor veszi le a szemöldököt, a ragasztó már az én feladatom maradt. Egyikről sem tűnt el nyom nélkül, főleg amiről ő szedte le valami géppel és egy-két helyen belemart a műanyagba. Ez az évek múlásával csak egyre rondább lett. A lámpák belseje mozgott fel-le, jobbra balra, össze-vissza világítottak. Tavaly amikor a gyári csatlakozók beépítésre kerültek, akkor pattintottuk helyükre a pöcköket. A balos jó is lett, de a jobbosban a magasságállító pöcke nem ment a helyére, mert az 180 fokkal el van fordulva. A lámpákat korábban valaki már szétszedte és rosszul rakta össze. Ráadásul olyan anyaggal, ami nem lágyul hőre. Így a jobb oldali lámpa az autó elé világított és alig lehetett vele látni.
Probléma volt még a jobbos lámpa csatlakozója is, ki volt törve belőle egy pin. Ez annak köszönhető, hogy alig találni bontóban csatlakozót a kábelkötegből és kúlönféle sufni módszerrel vannak bekötve az utólag xenonosított autók lámpái.
Tatán a Trencsik weboldalán találtam gyári új xenon fényszórókat barátságos áron, vezérlő nélkül 130.000 Ft a pár. Megvettem tőlük, végre szépek az autóm fényszórói.

>> SzervizNorby // Alfa Giulietta 2.0 170 le // 2017-08-01

Vásárláskor észrevettem, hogy a jobb első tompított nem ég. Itthon ránézve vettem észre, hogy világít, csak nincs a helyén.Hiányzott a rögzítője. Kiszedtem a lámpát,hátha csak beleesett.Hát nem. Sem újan sem bontottan nem találtam, úgyhogy hajtottunk egyet rozsdamentes hegesztőhuzalból.
Egyes képen a tompított izzó a hiányzó lefogató rugóval. Sajnos készen nem csináltam képet, de a 3. képen berajzoltam

>> Tuning és extraCoyote // Alfa 146 1,9 JTD // 2017-05-07

Meg volt az ide első TC. Szokás szerint össze gyült a négytagú négyes index alapító tag: Kazes, Csongi, Jorjie és Coyote :-)
Csodás idő fogadott minket Kazes barátunk bírtokán, majd egy kis gyors köszönés mindenkinek és irány az Érdi piacra egy kis reggelinek valóért :-) sajtos tejfölös lángos, egy kis sült kolbász,tarja,máj....stb
Vissza érve a birtokra a házigazda neki állt az ebédnek való elkészítésének, mi pedig Jorjieval a lámpa sötétítésnek. Mivel ittunk már így gyalogosan kellett elmenni a boltba beszerezni a hozzá valókat. Egy kis séta jót is tett ebéd elött.
Hipp hopp kiszedtük a lámpát, hőlégfúvóval felmelegítve szét szedtük, kitakarítottuk, maszkoltuk, több rétegben lassan lefújtuk, javitottuk a hibákat majd rá égettük a festéket megint takarítottunk aztán össze szereltük és a végeredmény....gyári sötétített lámpa lett :-D
Köszönjük a házi Kazesnek és családjának a vendéglátást, csodás kis mini tali lett ez is.
Legközelebb MC-n találkozunk, hasoló hangulatban és időjárásban.

>> Tuning és extraAndrea147 // Alfa 147 1.9 jtd // 2017-03-18

Már règóta nèzegettem a fekete betètes lámpákat, de nem jutottam el h odáig, hogy meg is rendeljem. Bizonytalan voltam , hogy hgy nèzne ki vele az autó, plusz nem is nagyon láttam èlőben. Aztán amikor már ki is ment a fejemből megkaptam őket karácsonyra :) Igazándiból a gyári lámpákon elèg sok kavicsfelverődès volt, így az újat már úgy rakattam be, hogy előtte lefóliáztattam biztonsági fóliával. Szerintem nagyon szèp lett, jól mutat.

>> SzervizBéci Ɨ|ѯ // Alfa 156 6C 2500 // 2017-02-23

Ma ismét a Sprintauto Service-be látogatott Silverfox. Cserélve lett mindkét oldali féltengelyen a külső és a belső porvédő gumiharang. Ezen kívül a srácok berakták a GTA fényszórókat, amiket még korábban vettem. Egyrészt baromi jó néz ki, másrészt sokkal jobban is világít. :-)

>> AutóápolásHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2016-08-11

Kicsit látszott már a lámpákon,hogy kezd mattulni besárgulni rajta a lakk.Mivel van egy jó barátom aki fényezés mellett csinál lámpákat is, amihez spéci lakkot használ,ami full víztiszta UV,sav,olaj álló és pont erre találták ki.Így megcsinálta nekem is, becsiszolta a lámpákat géppel és kézzel,azután le zsírtalanította ráfújta a lakkot másfél óra infrás szárítás után kész is,még egy kis polír,hogy az apró narancsosság is eltűnjön.Az eredmény mit ha új lámpákat kaptam volna és ez 5évig ilyen is marad. (Erre garit is vállal.)

U.I.:Az eleje nem volt lecsukva a fényképezésnél:D

>> SzervizRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2016-05-31

Bő két hete ütötte fel a fejét a probléma, hogy kialudt a jobb oldali bixenonom. Elég érdekesen kezdte a dolgot, ugyanis először a bal oldali helyzetjelzőm adta meg magát. Utána váltogatva hol a jobb xenon, hol a bal helyzetjelző nem égett. Pár nap múlva aztán beállt a végleges állapot, a bal helyzetjelző ég, a xenon viszont nem gyulladt fel. Érdekes egyébként, hogy a xenonnak nincs visszajelzője a computerhez és csak akkor dobált hibát a gép, ha a helyzetjelző nem égett. A xenon hiánya miatt viszont nem reklamált.

A kézikönyv leírása alapján a xenon cseréjéhez autószerelő szükséges, így bokros teendőim miatt csak ma tudtam elvinni szervizbe a kocsit. A szerelő kihúzta az égőt, mondta, hogy ez kuka, de nincs cseréjük. Azért kimérte a csatlakozásokat és megállapította, hogy a megfelelő feszültséget megkapják. Kiugrottam hát az autósboltba és vettem egy OSRAM Xenont (DS1) 11900-ért. Érdekes egyébként, hogy a kézikönyvben 55W-osnak írják, azonban a kocsiban 35W-os volt, és az autósboltban is azt mondták, hogy ebből csak 35W-os van és a kézikönyben elírták akkor a teljesítményét.

Vissza a szerelőhöz, aki betette az izzót. Hangsúlyozta, hogy az üveget nem szabad megfogni, mert erősen csökkenti az élettartamot. Bár, gondolom, ez minden izzóra igaz. Kipróbáltuk és ég rendesen. Még egy fényerősség-mérővel (vagy fogalmam sincs mi volt az, egy doboz egy lencsével a végén, amit a fényszórók elé helyezett) is bemérte a fényszórókat, majd mehettem utamra. Egy ezresembe fájt a dolog.

Még megjegyeznék azért két dolgot:
A szerelő 2 xenonizzót akart vetetni velem, mondván, hogy ezeknek nagyjából azonos az élettartama és az öregebb egyébként is más fénnyel fog világítani, mint az új. Kicsit elbambultam, mikor ezt mondhatta, mert amikor hoztam az újat, akkor kérdezte, hogy hol a másik, mert ő említette, hogy kettő kéne. Így utólag is azt gondolom, hogy ha a másik még jó, akkor nem fogom kicseréltetni csak azért, mert van némi valószínűsége, hogy az is tönkre fog menni. Egy enyhe árnyalatbeli különbség azonban tényleg látható a lámpák színében. Szerk: hozzáértők szerint a xenon égőket tényleg ajánlott párban cserélni. Legközelebb majd úgy fogom.

A másik dolog: mikor produkálta a kocsi a furcsa tüneteket, körbekérdeztem itt a fórumon és azt a tippet kaptam ImO és tirex fórumtárstól, hogy nem izzó-, hanem reléprobléma lesz, mert nála is csinált ilyet. Logikusnak is tűnt, mert furcsa volt, hogy egyszer ez, másszor az nem világít. Úgy tűnik azonban mégiscsak az izzó volt a ludas. Ha esetleg valakinek mégis hasonló baja lenne és nála nem az izzó a hibás, akkor mellékelem a képet, amit ImO küldött, hogy melyik relét kell bolygatni.

>> Tuning és extraSanyiJTD // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2016-04-09

Kicsit átalakítottam a lámpám (megint).
Mivel hiába a projector, és abban a xenon semmit nem láttam vele akár, hogy állítgattam ezért minek kockáztassak átalakítottam halogénre, a refibe viszont raktam 55W-os xenon szettet, ez az erdő között nagyon jól jön, évek óta így használom az autóim.
Ha már szétszedtem kapott szélességjező, avagy USA modult, eddig nem tudok ilyen 156-ról amibe lenne.
Van eredeti Californiai rendszámom, veszett jól néz ki vele az autó szerintem. Kár,hogy ilyen ocsmányak a magyar nagy dög rendszámok... Ez van.

Szerk. Kikötöttem az angyal szemeket, nem tetszettek, vissza lett csinálva gyári helyzetjelzőre, és kivettem az USA modult is ideiglenesen.

>> SzervizCsongi // Alfa 156 1.6 ts berlina // 2016-02-20

Bal hátsó lámpám kicsit megolvadt és kontakt hibás is lett. Érdi bontóból lett egy újabb, szép, belső burkolattal és csatlakozóval együtt... szépen működik. :)