Blog >> 2.5

>> SzervizBomi // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2016-07-04

Mostanában egyre többet olvasgattam a befecskendező szelepekről és arra a döntésre jutottam ,hogy kipróbálom a V6-osban a gyári Bosch EV1 (0280150702) helyett az újabb fejlesztésű Bosch EV6 injektorokat.

Az EV6-os befecskendező szelepeknek jobban szétporlasztják a benzint és halkabban dolgoznak mint az EV1-esek , ezeken 4 darab kis furat található szemben az EV1 típussal ahol 1 db furaton, ezáltal jobb a porlasztásuk, így homogénebb égést biztosítanak.

Gondolkoztam a 3,2 V6 injektorokon is de azok kb. 15%-al többet szállítanak mint a 2.5 V6 injektorok (150 g/perc helyett 172 g/perc) az ellenállásuk is kisebb 14,5 ohm, de közben találtam egy típust (0280155746) ami pont ugyanolyan paraméterekkel rendelkezik mint a gyári, tehát az ellenállása: 15,9 ohm, szállítási mennyisége: 150 g/perc és ráadásul EV6-os és új ára is nagyon kedvező volt (8100 Ft/db! -> egy ultrahangos tisztítás is kb. 3 ezer Ft/db ezek meg teljesen újak szóval nagyon megéri az árát!)

Érdekes ,hogy a legtöbb helyen még az ebay-en is kb. 100 € darabja egy ilyen befecskendező szelepnek!

A 2002 utáni (EU3-as) 2,5 V6 –osban is már EV6-os Bosch injektorok vannak (0280156039 cikkszámú) de ezt sem nagyon lehet beszerezni már kedvező áron. Tehát egyértelműen maradt a választás a 0280155746-os befecskendezőkre.
Ezeket szerelték a 164-es 3.0 V6 , 2.0 TS Alfákba, Volvo 2.5, 2.9 típusokba is.

https://autoalkatreszed.hu/list/article/1210049//0280155746-bosch-befecskendező-szelep.html

Maga a csere nem nehéz a V6 –osnál le kell venni a 6 db szívócsövet és akkor már könnyen hozzáférhető mindegyik injektor sor. Két db 10-es fejű csavart kell eltávolítani és óvatosan kiemelhetőek az injektorok az elosztócsővel együtt.
A gumigyűrűk nyilván kicsit szorulnak a helyükön de kis billegetéssel enyhe húzással könnyen kijönnek.

Az új injektorok fizikailag teljesen passzolnak a régiek helyére, a gumigyűrűket szilikon zsírral kentem be így könnyű a helyükre nyomni őket. Az elektromos csatlakozás is megegyezik tehát ez sem okoz problémát szerelésnél.

Pár kép készült szerelés közben ezeket is feltöltöttem. Örömmel láttam, hogy a szívószelepek is szép tiszták, a kép nem biztos hogy ezt jól mutatja elég nehéz lefotózni :)

Összességében tehát megérte a csere, az autó nagyon jól viselkedik az új injektorokkal, még gyorsabb a gázreakció, az alapjárat is egyenletesebb lett. A fogyasztás hosszabb távon való tesztelése van hátra. Majd frissítem az adatokkal a blogot.

Ezen a fórumon sok érdekesség olvasható a Bosch EV1–ről EV6-ra történő cseréről. Sokan az E85 átállás miatt kísérleteznek új, akár nagyobb teljesítményű injektorokkal, de volt aki csak pusztán kíváncsiságból próbálta ki és írta ,hogy elégedett az eredménnyel.

http://www.alfabb.com/bb/forums/164-168-1991-1995/229609-replace-old-ev1-injectors-new-ev6-injectors-e85-proof-164-a.html

Többen megemlítik(más fórumokon is) ,hogy az EV6-os injektorokkal egyenletesebb alapjárat , nyomatékosabb lesz motor tehát mindenképpen pozitív változásokat hoz.

Itt felsorolnak néhány alternatívát amivel lehet helyettesíteni a régi injektorokat az EV6-al:

New EV6 valves
164 24-Valve: 0 280 150 701 -> 0 280 156 038 from the later 3.2 24V, same 225ccm, available in the US from a dealer in Michigan in the US (who's apparently on AlfaBB, as the international shipping costs are $100 now). (or 0 280 155 828 (VW) resp. 0 280 155 832 (Volvo S80 2.9, Light wine red, a bit larger: 235ccm))


164 12-Valve: 0 280 150 702 -> 0 280 155 823 (BMW V8 part, gray) or 0 280 155 820 (Ford; Beige) (alternatively 200ccm: 0 280 155 746 (Orange, Volvo, Alfa 164 3.0 V6), 0 280 155 702 (Black, Volvo 850/960) or 0 280 155 712 (Blue, GM/Holden/Opel/Saab 9-5))

További típusok minden fontos paraméterrel:

http://www.witchhunter.com/injectordata1.php

http://jenniskens.livedsl.nl/Technical/Tips/Files/Injector_gas_flows.pdf

Itt pedig egy injektor kalkulátor (Kívánt teljesítmény és hengerszám alapján kiszámolja az ideális injektor szállítási mennyiséget):

http://www.witchhunter.com/injectorcalc1.php

Végül egy youtube videó a Bosch EV1 és EV6 injektor porlasztási különbsége működés közben:
https://www.youtube.com/watch?v=Zu25-ObPUGM

Jó nézelődést:)

>> SzervizBomi // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2016-01-17

Megvettem az új Bosch lambdaszondát( cikkszám:0 258 006 190) mivel még több mint valószínű,hogy gyári volt benne és a diagnosztika alapján kicsit már fáradt volt. Nos a gyári szonda 15 év és 220 ezer km után úgy gondolta ,hogy ő jó helyen van ott és nem igazán akart kijönni a helyéről. Hossza melegítés, csavarlazítózás és erőlködés után kijött de a menet nélkül :) szerencsére a szondáról jött le a menet nem a csőben lévő furatból. Szóval kellett egy 18x 1,5 -es menetfúró amivel helyreigazítottuk a kipufogó csőben a menetet. Ezután az új szonda már gond nélkül beszerelhető volt. Eredmény biztosabb, egyenletesebb alapjárat szinte rezzenéstelenül jár a V6 motor:) Megnéztem utána Multiecuscannel és valóban gyorsabb az új szonda, magasabb frekvencián (~0,5-1 Hz) dolgozik mint a régi és kb. 300 és 950 mV között változik a lambdafeszültség.
Másik művelet a szintén még gyári kuplung munkahenger csere , mivel már kicsit engedte az olajat kapott egy új Brembo munkahengert. Itt is hasonló események voltak mint a szondánál tehát, hogy 15 év után nem igazán akart megmozdulni...szokásos melegítés,csavarlazító, kocogtatás,türelem:) és nagy nehezen kijött az aluházból a munkahenger...az újat már könnyű beszerelni, légtelenítés és kész.
Röviden így telt a szombat délelőtt:) de megérte...imádom továbbra is a V6-ost:)

>> SzervizBomi // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2015-12-22

Alapjáraton érezni lehetett egy kis rángatást néha ezért úgy döntöttem kitisztítom a légmennyiség mérőt, vettem speciális tisztító spray-t hozzá illetve kapott új légszűrőt is (UFI). Szétszereléskor örömmel láttam,hogy a légmennyiségmérő szinte új állapotban van, talán Svájcban már cserélték. Egyenletesebb lett az alapjárat szóval nem ártott a tisztítás viszont a lambdaszonda jelem még gyanús (nem állandó frekvencián dolgozik) és úgy láttam azt még nem cseréltek benne (220 ezernél jár) úgyhogy a következő egy új szonda lesz.

>> EseményBomi // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2015-11-02

Sikerült Marektól egy 2.5 V6 emblémát venni kedvező áron, hétvégén fel is ragasztottam, nekm így jobban tetszik mint nélküle :)
Illetve hétvégén megkapta a JTD téligumi szettjét 205/55 R16-os Michelin Alpin5 gumikkal elől, hátul még Pirelli Sottozero de azok lassan cserések lesznek mert kicsit zajosak.
A kis 147-es is kapott új Continental Wintercontact TS850 téli gumikat , a 15 colos méretben ez a gumi nyert az ADAC teszten ezért esett erre a típusra a választás. Képeket most csak az emblémáról készítettem, később pótolom.

>> EseményBomi // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2015-07-13

2015.07.09-én végre a diesel-ek után elszántam magam és vettem egy 2.5 V6-os Alfát.
Sokat olvasgattam itt a fórumokon és nem bírtam tovább... érezni akartam ,hogy milyen érzés egy ilyen autó tulajdonosa lenni.
Nagyon -nagyon tetszik! :) Imádom a hangját ,tényleg most értettem meg amiről sokan beszéltetek :) imádom ahogy megy , 4000-től megindul és 7500-ig nincs megállás:)
Szóval csak ajánlani tudom mindenkinek!
Az autó nagyon jó állapotban van ezért is vettem meg. Látszik, hogy megkímélték Svájcban, gondosan szervizetlék, nekem is csak a kötelező szervizeket kell elvégeznem (olaj, vezérműszíj, szűrők stb.) A fogyasztása átlagban 11-re jött most ki, ebben van Pest, dugó, brutális gyorsítások szóval minden....később majd írok még hogy alakul! Reméljük hosszú távon is elégedett leszek vele:)

 
>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2015-01-17

A megereszkedett alsó burkolatot nézegettem, méregettem egy darabig innen-onnan, majd végül úgy döntöttem adok neki még egy esélyt és átszabom. :) A megereszkedett rész kivágtam úgy, hogy minél több rögzítési pont maradjon meg.

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2015-03-07

Már pár hónapja cicergett a középső dob, mostanra már elég ramaty állapotban volt, ezért rendeltem Erhardtól egyet, amit letisztítottam nitroval, majd hőálló ezüsttel lefújtam és gázlánggal ráégettem a festéket. Nem biztos, hogy sokat ér, mert ez a festék a hőt ugyan bírja, de a hirtelen hőváltozást (pl. víz felfröccsenés) nem feltétlenül. :) De egy órát megért, ha esetleg pár hónappal tovább bírja majd. :)

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2014-08-30

A klímacső kiszereléskor feltűnt, hogy a váltóházra ráfolyt a fagyállós víz valahol. Kiderült, hogy a ház feletti, a termosztátra hátul csatlakozó cső szivárog. Természetesen csak gyárit lehet venni (hajlított és két vége természetesen más átmérőjű).
Megvettem és ki lett cserélve, azóta megszűnt a szivárgás, bár 4-5mm -rel rövidebb, mint, ami benne volt, de sikerült betenni, mert a hátsó végére csatlakozó fém cső nincs fixen rögzítve.

>> SzervizWhiteshark // Alfa 166 2.5 V6 24V // 2014-05-31

Ma elhoztam Zé.-től a nagyvadat. Mit mondjak: brutálisan jó lett!! 40-es hajtűben 80-nal simán...:) Az autón a következők lettek elvégezve:
- hátsó lengéscsillapítók cserélve
- hátsó felső lengőkarok cserélve
- hátsó alsó lengőkar GL szemek cserélve
- tengelycsonk GL szemek cserélve
- hátsó stab. szilentek és pálcák cserélve
- hátsó kitámasztókarok cserélve
- generátor cserélve
- bal külső gumiharang cserélve
- olajcsere ( Selenia Racing ), olaj-, levegő-, pollen- szűrők cserélve
- futóműállítás.

Bátran mondhatom: nagggyon pöpec lett!! Ismét nagy köszönet Zé.-nek és csapatának! Csak kevesebb macskát kellene tartani a műhelyben fiúk! ;)

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2014-03-22

Bár csak most jutottam el oda, hogy kiolvassam, de már decemberben visszajött a légzsák hibajelző. Meglepetés nem volt, az előzőekhez hasonlóan a 22-es és a 21-es hibakód volt.
Következő adandó alkalommal össze lesznek forrasztva a csati érintkezők, nem érdemes kontaktjavítással szórakozni.