Blog >> 2.5

>> Eseménysüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-08-09

Már kb. egy éve nézegettünk 2. autót, mivel a 155 eléggé ki lett használva az elmúlt 4 évben, és nem akarom széthajtani, valamint, kellene a karosszériával foglalkozni..
Több családtag, barát és ismerős "Biztos, hogy olaszt akartok megint?" kérdése ellenére, én olaszt akartam, leginkább alfát. Asszony ennyire nem volt határozott.. :)
Az én vágyam alapvetően 156 SW FL vagy 166 V6 volt, de nézegettem 2.4jtd-ket is. Persze piros vagy fekete szinben. :)
Még a németeknél mentünk el először megnézni két 156ot (SW és sedan), melyek egy kereskedésben voltak, hogy ismerkedjünk vele. Az alapján tetszett.. a csomitartó mérete persze kicsi (a 155-höz képest), de ezt tudtuk már.
Aztán, még kint nböngészgettem többször a mobile.de -t, de 1-2 olyat láttam, ami árban jónak tűnt és megfelelt az igényinknek, de végül egyet sem néztünk meg és időközben hazaköltözünk. Így már annyira nem is volt égető az autóvétel..
Aztán megláttam eme 156-ot a h.a. hírlevélben. Se nem piros, se nem fekete, se nem SW, se nem külső FL, de mikor megláttam a képeket, meg, hogy szervízkönyves, 2002es, belső FL, gondoltam, ezt azért meg kellene nézni. Így is tettünk, másnap elmentünk megnézni. Asszony egyből elolvadt, mikor élőben látta.. :)
Én próbáltam, objektív maradni, így, annak ellenére, hogy az eladó srác mondta, hogy beindítja, mondtam, hogy várjunk még, hadd nézzek meg rajta ezt-azt. A kereskedő mondta, hogy a comp valami hibát jelez.. no, mondom, ez nem alakul jól..
El voltam vele kb 30 percet (a srác már nagyon be akarta indítani: ).. Eme 30 perc alatt is azért látszott pár dolog, mint pl. hogy a klímaradiátorból az egyik cső nincs bekötve, volt fényezve is az autó, hűtőradiátor felfogatása nem 100as, szóval nagy valószínűséggel volt vmi az elejével. Első féktárcsák cserések, két hátsó gumi belső széle slickre kopva stb.
Aztán elmentünk kipróbálni.. Jajh.. nem tudom meddig lesz meg a varázsa, de nagyon nagyon qrva jó a V6 hangja.. :) Azért közben figyeltem a futóműre is, voltak hangok, valamint az sem volt jó előjel, hogy ültetve volt az autó. A motorja viszont szépen járt, nem dadogott.
Megnéztük a szerzívkönyvet, 2008ig volt vezetve svájcban, akkor volt benne 83e, most óra szerint 103e.. Nem annyira tűnik arányosnak, de ezzek sokat nem is akartam foglalkozni, a km számlálóra nem lehet sokat adni, mindenki tudja ezt. Svájcban 2 tulaja volt elvileg, Megtaláltam még a felnik vételi igazoló papírját és egy svájci műszaki vizsgalapot.
Megbeszéltük a kereskedővel, hogy két nap múlva visszamennénk, és az ő aknájukra ráállunk és átnézném az alját. Közben lebeszéltem egy diagnosztikás sráccal is, hogy jöjjön oda és faggassa ki a compot.
Így is lett. Három hibakód volt, ebből kettő keverékképzés ill. egy katalizátor hatásfok. Ezeket kitörölte, azóta pedig nem jött vissza egyik sem. Ezen kívül még megnéztünk jó pár adatot.
Majd én alámerültem.. az alja nagyon szép.. a kipu rezonátorok kicsit le vannak húzva az ültetés miatt, BE gumiharangok cserések stb. Asszonynak pedig kiadtam, hogy ő addig üljön be és ami eszébe jut nézze meg.. 1 órát voltam alatta.. :)
Megbeszéltük a kereskedővel, hogy megbeszéljük asszonnyal és visszaszólunk. Mondta, hogy OK, de, ne sokat gondolkojunk, mert ketten jönnek megnézni. Ez igaz vagy sem, persze sosem derül ki.. :) Mindegy is, mert aznap estére eldöntöttünk, hogy belevágunk.
Így rá következő héten meg is történt az átiratás és elhoztuk.. már a miénk. :)

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-08-17

Ugyan átnéztem az autót vásárlás előtt, és már akkor sokmindennel kapcsolatban világossá vált, hogy cserélni kell, főleg a futóműben, azért úgy gondoltam csináljunk egy részletes és hozzáértőbb felmérést is, így elmentünk az alfariumba.
Kb. egy órás művelet volt, közben mutattak pár kuriózumot, amik náluk pihennek.. Jó fejek a srácok.. :)
Az eredmény húzós, megmondom őszintén húzósabb, mint amit én "rossz eset"-nek kalkuláltam.. de, hát ez egy ilyen "játék"..

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-08-16

A benne lévő akksi elég gatya volt, néha már nem is indított.
Kapott egy Exide Premium-ot (72Ah).

>> EseményRicoe156 // Alfa 156 1.6 TS 16V Progression // 2012-02-01

Mivel a 146 kicsit korosabb időszakába lépett -bár az együtt töltött 8 év alatt hű társ volt- ezért a csere gondolata merült fel.Ez olyan 2012 februárjában le is ülepedett. Nyomtam egy csomó entert és minden reggel mohón néztem az email fiókomat mit küld az autóvadász funkció a hahu-n.

Ment is az agyalás mire lenne szükségünk. Az fix volt 5 ajtós kell. 147 v. 156 lesz amit enged a pénztárca. Motorban én szerettem volna 1.6-nál nagyobbat. Az, hogy benzines vagy dízel nem volt szempont. Nem a fogyasztás alapján veszünk Alfa Romeot,nemde? :DD Mivel nem megyünk olyan sokat így a dízelt nem erőltettem.

Még külföldön tartózkodtam került előtérbe egy gyönyörű 156 2.5 V6 motorral 900ezer forintért. 99-es évjárat kitudja mennyi km, képről gyönyörű volt. Intézkedések sora következett, páromat ráállítva izgalommal követtem az eseményeket.
Elvitték. Hm. Sebaj lesz másik.
Várunk.

>> SzervizNaTo // Alfa 75 3.0 V6 America // 2008-05-12

Az új főtengely berakása óta szokatlanul erőtlen az autó.
Hosszas nyomozás után beigazolódott a legrosszabb: a "kedves" bontós bácsi egy 2.5-ös főtengelyt adott el nekem 3.0 néven...
Nem gondoltuk sem én, sem a szerelő haverok, hogy ezzel megvezetnek. A lökethossz mérésével egyértelműen bebizonyosodott a főtengely 2.5-ös mivolta.
Igen dühös vagyok. Ezen a héten megkapjuk az "igazi" 3.0-ás tengelyt. A beszereléshez természetesen a motort mindenképpen ki kell vennünk újra. Ez nem egy rövid mulatság. Így egyelőre bizonytalan időpontban újra főtengely csere.
Alig várom, hogy újra a régi erejében tapasztalhassam a 3.0 V6 nyomatékát. Benzin árak ide, benzin árak oda, ha végre összeáll a motor, egy laza kis esti kocsikázást mindenképpen megengedek majd magamnak.