Blog >> katalizátor

>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2021-01-21

Az 1 évvel ezelőtt beszerelt BM Catalysts katalizátor eddig bírta, eltört a belseje. Élt 1 évet és kb. 4.500 km-t. Visszakerült a gyári, talán jó még.

>> EgyébSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2017-07-14

Széthullott nem rég a katalizátor, ezért kapott Marektól egy bontottat. Valamint kapott egy kis ajándékot, ne szomorkodjon a garázsban....mostanság elég keveset mozog a kis zöld. Rendeltem az irányjelző foglalatába illő nappali menetfényt. Ha indexelek akkor sárga, amúgy meg folyamatosan fehéren világít. Úton van hozzá egy vezérlő is, ami kikapcsolja ha felkapcsolom a fényszórót. Szerintem nagyon hasznos és jól is néz ki. 159 is meg fogja ugyan ezt kapni, legalább nem "kopik" a xenon izzó fényes nappal.

>> SzervizForró // Alfa 155 2.0 ts 16v sport // 2015-05-01

Történt, hogy ismét elkezdett egyre hangosabb lenni az autó. Ezt furcsálltam, elvégre ősszel teljesen új hátsó részt tettünk az autó alá. Megnéztem, diagnózis: 3 csavarból 1 hiányzik, 2 laza a katalizátor-első dob után lévő összeszerelési pontnál. Ezt ismét orvosolni kell, de jó lenne úgy megoldani, hogy nem essen már szét megint itt újra a rendszer, elvégre valószínű nem véletlen itt hullik szét. A lényeg az, hogy a leömlő még fel van fogatva rendesen, viszont a katalizátor-első dob páros csak van a levegőben, az első felfogatás a háromszög dobnál található. Mivel elég nehéz ez a két dolog együtt, nyilvánvaló, hogy a súlya fokozott terhelést ad a csavarkötésekre, a rendszer állandó rezgései, valamint az úthibákból adódó egyéb rázkódások miatt. Elég sokat nézegettem az epert-manualt-különböző blogokat itt Amorén is stbstb, és azt figyeltem meg, hogy pl. a 8v-nél a katalizátoron gyárilag van két fül, azzal fel van fogatva. Igen ám, de ez az enyémen nincs, ráadásul minden fellelhető forrásban így van leírva a rendszer, hogy ez a lengő tömeg egyáltalán nincs felfogatva sehova. Viszont az alvázon megvannak a felfogató fülek. Meg is jött az ötlet, hogy két tartó elem ráhegesztésével a katalizátorra megfelelően fel lehet akasztani az installációt, tehermentesítve az első-hátsó rész összeillesztését. Innentől egyszerű volt a történet. Katalizátor le, fülek ráhegeszt (tudom hogy nem a legszebb a varrat, ezért ne tessék levenni a fejem, de legalább funkcionális), katalizátor vissza, gumibakokkal felfogat. Ahol bontva lett a rendszer, ott csavarok-tömítések újra cserélve (kontraanyákkal rögzítve). Meglátjuk így meddig bírja. Remélhetőleg tovább. És ismét halk az autó, csak akkor üvölt, ha kell. ;)

>> Tuning és extraBomi // Alfa 156 1,9 JTD // 2015-04-27

Sikerült jó áron hozzájutnom egy Remus sport katalizátorhoz ami kifejezetten dízel autókhoz való 3000 köbcenti-ig. Az eddig használt „sportkatalizátoromban” csak egy perforált cső volt + gyapot ez nem sokat fogott meg a koromból, így arra a döntésre jutottam ,hogy kipróbálom ezt a típust. (103R-000074 a száma, újonnan ~ 600 € :) ) Teljesen rozsdamentes anyaggól készült így elég tartósnak ígérkezik a belső rész nem kerámia hanem fémből készült.
Kellett hozzá még 52mm átmérőjű rozsdamentes cső, rozsdamentes hegesztő pálca, meg kb. 2 óra munka mérés, vágás, hegesztés, majd a teszt :) Eredmény: úgy tűnik a teljesítményből nem vesz el, ugyanolyan erős, nyomatékos az autó viszont a füst jóval kevesebb szinte semmi! (Most szinte a teljes rendszer Remus mivel a hátsó dob is az) Reméljük sokáig így is marad… ha változik akkor updatelek! Köszi apunak az alkatrészekért és a hegesztésért! :)

>> Tuning és extraJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2014-10-22

Katalizátor, helyett cső volt, meg egy hangos végdob. Nem családi autónak való konfig.
Vettem egy bontott katalizátort és a sportdob helyett Janóéknál csináltattam egy új szolidabb dobot.
Elötte:
https://www.youtube.com/watch?v=N1uJ3BDUdyc
Utána:
https://www.youtube.com/watch?v=mmD4GX4ml8c
1.kép: "katalizátor"
2.kép: Sport dob (nem kell valakinek?)
3.kép: új bontott katalizátor
4.kép: új kipufogó

Naszóval...eljutottam egy olyan pontra, hogy időm és enrgiám is volt arra, hogy:
1. A tavaly nyári kipufogóheggesztésnél a "mester" által összebarmolt csatlakozást helyrehozzam. Dióhélyban: az első szakasz utáni csövet 1az1ben hozzáhegesztette bilincs nélkül az első szakaszhoz :-/ új bilincset kelett legyártatnom és azt a cső végére hegesztetnem
2. Beszereljem a kb 2 éve megvásárolt bontott katalizátort
Elszórakoztam vele 3 napot munka utáni hulladékidőben, de végül egész szuperül sikeredett. Új tömítéseket is gyártottam minden szétszerelt szakasz közé, valamint amennyi tartógumit bírtam, ki is cseréltem. Utolsó lépésként kiütöttük a hibakódot.
Bajom volt az állandó lambdahibával. Régebben belett szerelve egy másik második, kontroll szonda (bontott), de mivel üres volt a katalizátorom, így folytonossan újradobta a hibát. Elkiabálni nem merem, de eddig úgy 120km-ert mentem vele különböző sebességtartományokban nyílt úton, valamint lakott településen belül is. Úgy veszem észre kell idő ahhoz, hogy összeérjen a rendszerrel, mintha egyre jobban és jobban menne a kocsi :)
km állás: 120.784

Tavaly decemberben elvittem a kipufogót meghegesztetni, mert zörgött, meg elszakadtak a tartógumik. A rángatástól és ütögetéstől kiderült, hogy a katalizátor csörög-zörög, a flexibilis csőnél kifúj.
Tegnap megjött az új katalizátor és a flexibilis cső, ma beszereltettem. Jó lett, nem érezni, mint ha lefojtaná valami.
Viszont akkora rezonancia van az utastérben bizonyos fordulatnál, hogy komolyan zavaró.

Km: 214.200

>> SzervizJack // Alfa 156 SW 2.0 JTS // 2012-12-11

A történet elég hosszú volna, nem is tudnám végig leírni. Kezdődött azzal, hogy tipikusan lambda hibajelek, gyújtási hibák, és ezt megtetézve a katalizátor hibajele,csörgő motor. Párhuzamosan gyengébb teljesítmény a felsőbb régiókban, a vége felé már gázelvétel után rángatózás 2000-es fordulat körül(csak ha kikuplungoltam akkor múlt el), instabil alapjárat. Sok-sok inkább bosszantó dolog, ami másoknak fel sem tűnt volna ha először ül be a kocsiba, de én már nagyon untam, hogy nem működik úgy a szekér ahogy az elvárható volna tőle. A szlovákiaringen be is telt a pohár, nagyon hiányzott az a pár lóerő fent. A hibásnak írt lambda cseréjétől előtte csodát vártam, de nem jött be teljesen. A hőmérséklet jeladó is szórakozott, ezt is csak az élő diagnosztika által tudtuk meg(ez okozta a motor csörgését). Végül kiderült hogy sima kontakt hiba okozta a csörgő motort és az ezzel járó teljesítmény vesztést üzem meleg motornál(ahogy elérte a 85 fokot, elkezdett ugrálni az érték 40-90fok között, amitől a computer nem tudta mennyi benzint adjon a motornak). A katalizátor telítettsége is majdnem 100% volt, tehát nem volt más hátra, mint annak a cseréje. A cataclean nekem nem segített, 8000-ért volt 200 jó kilométerem. Szerintem az sima nitrohigító(a szaga olyan volt), mindenki saját felelősségére vegyen ilyet. A lambdát kicsavarva látszott, hogy össze van égve a katalizátor térrácsa mindkét oldalon. Egyik rosszabb volt mint a másik, szinte teljes fizikai megsemmisülés. Kiiktatni nem lehet, mint a régebbi autóknál, mert a 4lambdás rendszer felmondaná a szolgálatot(aki ezt megtervezte annak ananászt az ánuszába szárral előre). Ésszerű, relatív olcsó megoldást senki nem ajánlott a megszüntetésére. Persze rögtön két termoszt is beépítettek az olaszok a leömlőbe, ami dupla költséget jelent(hogy mit tennék:lásd feljebb két sorral). Ajánlották, hogy egybe hozzák a nekem a két katalizátort, beépítenek egy másik típusból egy használtat de nem akartam hebrákoltatni, nem lett volna sokkal olcsóbb, viszont több hibalehetőséget tartogatott. Az árak általában 75000-300000 forintig terjedtek, volt olyan rabló aki darabjára mondott ennyit. A végeredmény: kisimult az alapjáratom, eltűnt a puffogás belőle. A középső fordulatszám tartományban is dinamikusabb lett picit, de ami a legfontosabb volt, hogy fent is megjött az ereje. Napról napra jobb, kicsit úgy tűnik, mintha a rendszernek ki kellene égnie, össze kellene érnie. Lehet kell neki még kis idő és még jobb lesz..:) Vagy a comp tanulja újra az értékeket:-). Mondjuk ez szubjektív dolog, de a változás érezhető és hibaüzenetek sincsenek. Most figyelnem kell a gyújtáshibákra, mert a janódobnál jól kiokosítottak, hogy ezeknek a katalizátoroknak az a rákfenéje ha szar a gyújtás, kimarad jó pár ütem, majd kap egy szikrát. Na az vágja szét a katalizátort leginkább!!!! Volt ilyen gondom, tehát nem meglepő, hogy ilyen állapotba került a drága.
Köszönet a segítségért: Josenak, Balázsnak, és carakter műhelyben Oszinak és Bélának!

>> SzervizATE TR // Alfa 156 1.6 // 2012-11-19

Még mindig. A tegnapi csavart is kiszedtem. Erő se kellett hozzá, csak jó szerszám. Most apámat várom, hogy kicserélje a rezó csövet. Utána megy vissza. De szerintem majd csütörtökön, mert holnap nem lesz időm.

>> SzervizATE TR // Alfa 156 1.6 // 2012-11-18

Ma nekiálltam a kipufogót lebombázni. Szó szerint kell érteni. Katalizátor lejött, viszont a hátsó két csavart eltörtem, mert nagyon erős vagyok. :-) Az egyiket lazításnál. Gyengén ketté tört. A másikat pedig, öööö na az se akart kijönni, ezért meghajtottam és eltört. :-D Utána kiütöttem. Majd pótolom a két csavart. Elől könnyebb volt. A leömlőnél lejött három csavar a négyből. A negyedikhez nem fértem hozzá. A "csőkulcsot" természetesen otthon hagytam. Azért raktam idézőjelbe, mert az a szerszám nem erre való. Műanyag nyelű. Hazaautóztam érte. De már mosolyogtam, amikor nekifeszültem. :-D Eltört. :-D Most kipu nélkül áll az Alfa a garázsban. Holnap folytatom. Apám ad kulcsot. Ma már nem volt kedvem. Utána rezonátor cső csere és a katalizátor helyett felmegy a gázgyorsító. A vásárolt katit, pedig elteszem későbbre. Még egy vásárolt új alkatrész, amit nem használok, mint az első fékeknél.