Blog >> váltó

Pár csepp olajat vettem észre a kocsi alatt, utánajárván a dolgoknak a váltó lett a gyanúsított. Mintha a fedél alól kijött volna a tömítés és ott jönne ki az olaj. Persze tudtommal gyárilag nincs ott tömítés, de majd lesz.
Másnap fedél le, folyékony szilikongumi felugrik és láss csodát - kipp-kopp - a folyás meg is szűnt.
Huhhhhh, mégse kell leszedni a váltót. Mert ugye ha az ember leszedi, akkor már találhat még pár dolgot, amit ki lehetne cserélni.

>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2012-08-23

Mikor cserélték a kuplungszettet leengedték a váltóból az olajat, ennek nem igazán tettszett a színe, de mivel ilyesmire nem voltam felkészülve ugyan az az olaj lett visszatöltve. Ezért a múlt héten vettem 2liter Tutela Car ZC 75 Synt hajtómű olajat. Vasárnap pedig ki is lett cserélve egy barátom garázsában. Egyszerűbb mint gondolná az ember.

>> EgyébG-Burt // Alfa 145 1.6 boxer "TÖRPI" // 2012-07-14

Össze lett rakva a hosszú váltó, az elképzelésnek megfelelően. Köszönet jár Zé.nek, pb_nek, Salatnak és Dekkának.

>> EgyébG-Burt // Alfa 145 1.6 boxer "TÖRPI" // 2012-07-01

A mostaninak semmi baja, megy majd tartalékba. A hétvégi beszerzés eredménye 1 darab 33 1.8TD váltó és egydarab 1.7 váltó. Ezekből és még egyből lesz majd egy tuti hosszú váltó.

>> SzervizATE TR // Alfa 156 1.6 // 2012-04-20

Nem akarok sok szót fecsérelni az utolsó szervizről, mert egy kicsit sokáig tartott a szerelő miatt. Jó benne voltam én is, hogy kb. két hétig nem volt meg a csere váltó. Vagyis az első az gyorsan megérkezett, csak nem az enyémbe való volt...de ez akkor se jelenti azt, hogy még 1 hónapig álljon a kocsi. Ami nem tetszett, hogy, amíg váltóm nem volt (ami beállt és csak harmadikban tudtam hazajönni, utána már abból ki sem jött. Lásd előző blogom), addig el lehetett volna kezdeni az olaj, szűrő, levegő szűrő, gyertya, kormány (bőr kormány a fa helyett), első fék, hátsó fék, fék csövek, fékolaj cseréjével. De nem! Először váltó kell és utána a többi.

Az egyik nap szólt, hogy menjek segíteni és ha összerakjuk (persze velem, munkadíjat meg fizessek neki), akkor vigyem el kipróbálni és majd a fékek cseréjével később visszamegyek. Mit ne mondjak, nem csak a fékek hiányoztak akkor. Semmi nem volt kész. Azt hitte hajnalig ott várok. Akkor jeleztem neki, hogy ezt az autót, akkor hozom el tőle, ha minden meg lesz csinálva, amit a kis füzetébe felírtam - én! mert írni se tud! Ezen a nap nem vittem pénzt, hogy nehogy adjak neki, mert már egy 20-as volt a zsebébe előlegként váltóolajra, szelepfedél-tömítésre és még pár szilentre, amit a végén ki se cserélt, mert azt mondta, hogy jó. Csak nem tudom mitől javult meg két hónap alatt (anno mondta, hogy cserés - nem én mondtam, hanem ő)
Március 3.-tól egy kicsit sok víz folyt le a Tiszán április 4.-ig.

Pár nap múlva kész lett a kocsi. Hívott és okoskodott, hogy 96 munkaóra van benne. Ezt azért fejtette ki, mert kérdeztem mennyivel tartozom. Mondta, hogy amennyit gondolok. Tájékoztattam, hogy örüljön, hogy nem verem meg és úgy mentem oda, hogy beülök és elhozom a kocsit fizetés nélkül. Elkezdett számolgatni, meg jöttek a szavak, hogy haverok vagyunk, stb stb. Felvilágosítottam, hogy akármennyit számol, csak annyit fog kapni, amennyi a zsebembe volt. (ott csak 35ezer volt). Számolt 45-öt, mert haverok vagyunk. :-D Ezt úgy, hogy már kapott egy laptopot, vagcom és egy elm327 kábelt. Érdekes, ezeket elfelejtette...Elővettem a 35öt és adtam belőle egy húszast. Mondta, hogy majd behozom a többit. Nevettem megfogtam a vállát és közöltem, hogy majd esetleg 2 hónap múlva és gondolkodjon el.


77.900 HUF
50.000 km gyertya
olaj, olajszűrő, levegőszűrő , fékolaj, első fékcső, Selénia 5L, első fék (betét, tárcsa), hátső tárcsa fék (nagyobb)

Itt meg is jegyzem, hogy hátul lecserélődött a fékem. 251 mm-ről, 276 mm-re nőtt az átmérője. A hővédő lemezzel is kellett játszani, mert a régi szét is volt rohadva és kicsi is volt. Kaptam kettőt. :-D Egyik se volt jó...apám megoldotta, a peremet levágta.

Szóval kész lett a kocsim. A dübbenés indítás után elmúlt. Sokszor beszéltem róla, de sokan hülyének néztek. Helyette lett cicergés, ha a kuplung nincs kinyomva. A kormány enyhén balra áll, mert a szerelő szerint nem lehetett középre rakni. (a kocsi nem húz semerre)

Akihez nem kell vinni a kocsit az: Molnár Sándor sajószögedi műhelye. Úgy tudom nem én voltam az első ilyen. Szívesen idefűzöm más infóját is.

>> EseményÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2012-05-11

Váltócsere óta és igazából nem tudom, mitől még, a fogyasztás a 8-8,5 l/100 km-ről felment olyan 9,3 l/100 km értékre. Ez durván sok... Nem tudok mit csinálni vele. Hisztis öreg vas.

>> SzervizÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2012-03-24

9 év és 100ezer km után bekövetkezett az első "otthagyás". Teljesen váratlanul, és minden előzmény nélkül, szétment a váltó. Vontatni kellett a szervízig.
Bontott váltó ment bele, és a hozzá tartozó folyadékok, sok szerelés. Nem hiányzott, de szerencsére nem vidéken vagy külföldön történt.

>> Szervizpiktortom // Alfa 156 2.4 JTD // 2012-03-19

Megszületett a döntés: Le kell cserélni a vátóba a zolajat! Saját kezűleg meg is történt. Aknára fel, mérőpálca, leeresztő csavarok ki, és már folyt is ki a régi olaj. Kicsit megijedtem, mondjuk, ugyanis nem számítottam ekkora sugárra! :D Aztán kábé 1-1,5 m hosszi tömlő plusz tölcsér segítségéve úgy egy óra alatt bele is töltöttem az új olajat. A lefolyási sebessége lehetett vagy egy deci per öt perc! Nagyon lassú. 2 liter ment bele. Az eredmény magáért beszél. Azóta mint forró kés a vajban, úgy lehet váltani, finoman, nem mint azelőtt markolva, erőlködve.

>> SzervizATE TR // Alfa 156 1.6 // 2012-03-10

Végre ráért a szerelőm és elhúztuk az Alfát. Egy kicsit izgultam. 5 doboz alkatrész került elő. Természetesen, lehetne egy is, ha hatalmas a mérete...szóval tele volt a csomagtartó.
Már nehétkes volt kitolni a kocsit a parkolóból. Hátrafele kellett. Ketten voltunk, viszont egy embernek nyomnia kellett a kuplungot is. :-) Azt hittük bírjuk, emiatt nem szóltunk több embernek. Azt tudni kell, hogy a hátsó helyre a vonószemem nem megy be, szóval csak előre lehet húzgálni a kocsit. A szerelő aknájára a kaputól az udvar végéig is hátramenetbe kellett betolni. Ááááá nagyon kemény volt füvön. Szenvedés ment. Amikor már kb egy órája lökdöstük, akkor eszembe jutott, hogy hát, ha segít, ha a csomagtartóból kipakolunk. :-) Hát persze. Egyből be is löktük a kocsit az aknára. Nem az aknába. A kuplungot kitámasztottuk ekkor már valami hosszú WC papír gurigával.
Most ott van és elkezdték a szétgúrását. Szegény. Dobtam rá egy kis pénzt. A múltkor kiszámoltam, hogy évi 200.000 a szerviz költsége eme 14 éves egyednek. Ahogy hülye haverom kérdezné, "na de kijaz az Évi?" Nagyon fos poén. :-) Mindegy csak eszembe jutott.

Biztos sokat fog állni az Alfa ezért elővettem a Pug 307-et. Most esett át egy kuplung cserén. Néha a sírás kerülget. Nem rossz, csak nem tudom. Jó, ok 5 litert eszik a büdös gázolajból...talán még termeli is, ezt nem tudom. De könyörgöm az ülést még most se tudom beállítani, mert, ha a lábamnak jó, akkor távol van a kezem a kormánytól, ha pedig a kezemnek jó, akkor a térdemmel kiütöm a fogam. Emiatt a derekam fájni szokott. Meg az ajtók záródása...nem tudom Barcas ez? Bammm Pakkk pakkk ááááhhh. Meg miért nics egyáltalán feneke eme jószágnak? Hogy van ez? Miért akar elszállni a kanyarba? Nyúlik el. Néha élek, hogy leesek. A nyomatékot érezni, mivel dízel, de mi az, hogy nem tudom elrúgni 7000-ig. Milyen dolog, hogy 4-5ezres fordulaton bebólint, hogy figyeljek már, mert váltani kellene...


Azon gondolkodtam, hogy jobban jártam-e, hogy a szerelő eddig nem ért rá és előjött ez a váltóhiba, mintha úgy állt volna be a váltó, hogy már elhozom a szerelőtől a gépet.
Amik most lesznek cserélve:

Természetesen a váltó. Eddig úgy áll, hogy nem kulissza. Besült? :-O
Első, hátsó féktárcsa, fékcső, fékbetét
-hátsó féknyereg
-hátsó porvédőlemez (rossz méretet kaptam)
-fékolaj
-olaj, olajszűrő
-gyertya
-szelepfedél tömítés
-generátor (dióda-híd - garanciás)
-kormány csere (fakormányt leváltja a bőr)
-levegőszűrő

Na mindegy. Még a téli felniért se tudtam eljutni. :-/

Az összár az izé 10 millió? :-) a pénzért dolgozó csajra nem vicces.

>> EseményATE TR // Alfa 156 1.6 // 2012-03-03

Jöttem haza a pihenésből és 5. sebességből kiszedve már négybe nem ment be. Ötbe se. (többit nem mertem kipróbálni, nehogy a 3-nak is annyi legyen) Hagytam háromban. Kaptam egy piros lámpát, gondoltam megnézem a többit...na akkor már csak a 3. fokozatba ment be...hazajöttem óvatosan vele kb 20 km-t és már a ház előtt a harmadik fokozatból se jött ki. Örülök neki. Mondjuk hazahozott, csak még nem tudom milyen áron...annak örülök, hogy a pözsónknak a kuplungja össze lett rakva. Hozhatom ki a garázsból. Az is csak ilyen esetekre van. Pfffff. Jó, hogy dobtam rá az utolsó hónapban 80-at kopó alkatrészre.
Lehet erről is vitázni a szerelő topikban, hogy mi pénzt rá lehet górni egy 12 éves autóra. És mondja valaki azt, hogy mindig is elhanyagoltam, mert nem így van. Nagyon mérges vagyok, pedig nem lesz jobb

Az előzmény az volt, hogy néha rúgott a kuplung vissza és a váltókar terhelésnél és elvételnél nagyon mozgott. Ezekre tippeltem: kulissza, pedál rugó, motortartó bak. :-) Szerintem nem talált. :-) Az összegük se...így már tuti csúszik a fóliás projektem. Nem is tudom mit gondoljak.