Blog >> váltó >> kézifék

>> EgyébSpartan // Alfa 159 2.4 JTDm Ti. SW // 2019-09-19

Végre asszony meglepett egy régóta vágyott váltó és kézifék szoknya szettel, azért mi sem jobb elfoglaltság mint szépíteni a járgány apró részleteit. A kezifék szoknyától feltem a legjobban, mert sehol se talaltam infót a cseréjéről. Ennek ellenére mégis meglett 2 perc alatt csak felülről meg kell nyomni lefelé a felso végét higy ki tudd akasztani. Nagyobb szívás volt már maga váltó, mert ott is csak a panel kiszedesere talaltam instrukciót. A szoknya alulrol visszahajlik egy műanyag peremre, amiből kampós pöckök álnak ki. Ezekre csuszik rá az alsó műanyag szorító keret. Valamint felülről meg egy ezüst vékony diszkeret. Valószínű valaki cserélte már előtte mert az is már 3 darabra volt repedve. Ovatosan feszítve apránként a pöcköket apró mozdulatokkal is sikerült a 8-ból a felét letörni. Ezért volt szívás betenni az újat, mert ezek valamennyire pozícionálják is a szoknya szélét. Plusz ugye alulrol még közben a nem tartani a disz keret darabjait, mert az is plusz feszitest ad a keretnek. Kb 45 perc szenvedésembe és hajszál ám a került, de szerintem megérte.

>> Tuning és extraRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2018-06-15

Amikor először láttam a fórumon egy újrabőrözött Ti kormányt, akkor már tudtam, hogy nekem is újra kell majd bőröztetnem. A dologgal járó macera azonban mindig a halasztgatás felé sodort. Egy nap viszont azt mondtam, hogy csináljuk, lefixálom az időpontot és onnantól nincs visszaút. Még áprilisban felhívtam a mestert, Rendes Józsefet a Rendes-kormánytól.
Nálam az autó hétvégén szokott használatban lenni, hét közben áll, így lefixáltuk Június második hetét a munkára. Hétvégén szétkapom a kocsit, az újrabőrözendőket hétfőn postára adom, ő pedig visszaküldi péntekig, hogy hétvégén már újra használni tudjam az autót.
A listára végül felkerült a kormány mellé a váltógomb, a váltószoknya, a kézifékkar markolata és a kézifékszoknya is.
A szétszedés/összerakás részleteire nem térnék ki. Ha valakit érdekel, akkor keressen meg és tudok segíteni.
Minden a megbeszéltek szerint történt. Pénteken már újra nálam volt minden és össze is lett rakva.
Az árakat egyébként én meglepően alacsonynak találtam (már ha összehasonlítom azzal, hogy mennyi pénzbe kerül, ha gyári alkatrészeket vásárolgat az ember a kocsihoz).

Kormány: 15 ezer
Váltógomb: 4 ezer
Kézifékkar markolat: 4 ezer
Váltószoknya: 3 ezer
Kézifékkar szoknya: 3 ezer

A végeredmény magáért beszél.
Képek nagyjából before-after sorrendben vannak.
Még annyit megjegyeznék, hogy a váltógombra egy héten belül új kupak is fog kerülni, mert a régi, mint látható, elég kopott.

>> Szervizjancsi // Alfa 146 1.4 TS // 2014-06-06

Hátsó féktárcsák, -betétek kuka, szarrákoptak, kézifék kötelek kuka, nem lehet beállítani rendesen hogy fogjon faszán, de kiengedve ne fogja a kereket, fékolaj kuka, levegős a rendszer és ráadásként sikerült állatkodós kedvemben felforralni párszor, aztán volt hoppá...
Ezenkívül lambdaszonda kuka, vettem új gyári Bosch-t, okádja a kipuff a benzinszagot, és az 1.4-em fogyasztását egy 2.0 se biztos, hogy megirigyelné, meg még másik nyolc ok ami a halálára utal... Vettem váltóolajat (szarnak pofon), mikor megtudtam, hogy a szinkrongyűrűk, hüvelyek stb milyen árban vannak úgy voltam vele most erre futja. Ajánlottak egy Xado adalékot, ami állítólag jó a kopott váltóhoz, meg is vettem (szarnak mégegy pofon). Lehet, hogy olajcsere előtt a házat ki is pucolom. Igazából egy korának megfelelő váltóm van, csak a kurva maximalizmus... Nehezen veszi a hátramenetet, néha kuplung fel, majd újra ki, és zavar hogy 40-50nél visszaváltásnál lassan szinkronizál a kettes (vagy néha 40-50 felváltás kettőbe :D ) és a kulissza is kopott kicsit + elfáradt az egyik tartóbak.

Ezek holnap kerülnek itthol cserére, ezeken kívül vettem Champion gyertyaszettet, mert olcsó volt, az enyémekben meg már úgyis nagy a hézag, és vettem egy szelepfedél tömítést. Ezeket majd vezérléssel, vízpumpával és vez.móddal együtt cserélem valamikor a hónap vége fele és akkor jó ideig nem kell a kocsihoz nyúlni... csak apróságok :)

A cuccokat Fehérvárról hoztam az Albaalkatrésztől. Felmentem érte, mert a keddi futár késő lett volna nekem, most lesz időm szerelni. Odafele sikerült egy 10ezres csekket begyűjtenem "kézben tartott telefon" miatt. Őszintén? Kurvára megérdemeltem, mert én is köpködök ha mást látok telefonálni ha vezet...

A cuccok árára tételesen nem emlékszem, összesen 82.500 ft.

>> SzervizDemecsab // Alfa 156 Twin Spark 1,6 // 2011-05-19

Az autóm 1998-as évjáratú, első tulajdonos, 150e kilométer.
2011.02.25-én a következőket cseréltettem ki rajta: 2db kézifékkötél, két hátsó fékbetét, hosszbordás szíj.
Először is kifejezném szomorúságom, hogy még mindig ott tartok, hogy megbízható, lelkes szakembert még mindig nem találtam autómhoz, pedig azt hittem. Ezért is ment tönkre a hátsó fékem idő előtt.

Hosszbordás szíj, kézifék közél csere, hátsó fékbetét csere (35e Ft)
A kézifékkötelek berohadása a szerelőm és az én nem odafigyelésem következményeként sikeresen megégett a hátsó fékeket melyekből most (egyenlőre) a fékbetéteket cserélni kellett. A fékbetétek pár ezer kilométert mentek.

Hosszbordás szíj csere.
Mivel a szerelőm sem tudja megmondani mi a vinnyogó hang a feszítőszíjak és görgők felől elkezdtem kísérletezgetni, kezdve a hosszbordás szíj cserével. A hang mérsékeltebben, de megmaradt.

Vezérlés, motorolaj váltóolaj csere (55e Ft)
A következő ötlet, hogy Alfa (nem márka) szervizbe viszem autómat ott majd értenek hozzá kellőképp. Csalódtam. Vezérlés csere történt ahol vezérműszíjat görgőket cseréltek viszont a hang nagy mértékben erősödött! A szerelők tanácsa, sorba minden görgőt (amik egyébként kézzel forgatáskor kifogástalannak bizonyultak) cserélni kell. Na puff. Akkor ők is kísérleteznek? A vezérműszíj a cserélt görgőkön és vezérműtengelyen kívül a vízszivattyút hajtja sztem ez lesz a bűnös. Az motor- és váltóolaj csere meghozta eredményét a sokkal finomabb a hajtáslánc és csendesebb a motor.