Blog >> eltávolítás

>> Autóápolásmesa // Alfa GT 1.9 JTDm 16v // 2020-05-11

Átesett egy cápabőr eltávolításon a műszerfal felső szellőzőrostély-szigete.
meglepetésemre nem csillogó műanyag van a nyúlós, ragadós "cápabőr" vagy marketingbullshit nevén "soft touch" borítás alatt!
Denaturált szesz simán leviszi. Kb 10 perc sikálás után ilyen szép lesz. Jobb ezt nézni, mint a felhólyagosodó, ragadós légycsapdát! :D

>> AutóápolásWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 159 2.4 Jtd Elegante 4x2 TI // 2018-01-30

A saját programommal immár több, mint 1000km-t megtettem, minden tökéletesen üzemel, tökéletesebben mint valaha. Így elérkezettnek láttam az időt, hogy kiköltözzön a tuning-box a motortérből. Nem szerettem azt a kusza kábelhalmazt...
Egyúttal kikötöttem a nyestriasztót is, mert olyan állat nálunk nem lakik. Viszont az akksit lassan, de biztosan szívta, feleslegesen.

Jó érzés volt kifűzni az összes utólagos kábelt a motortérből, számomra megnyugtatóbb látvány ez így :-)

Közben ránéztem a dpf státuszra is, az is egy visszajelzés a programomról, hogy jó irányba módosítgattam e.
Itt volt meglepetés. 550km-t autóztam a legutóbbi regenerálás óta, ebből 450km autópálya, 100km város, rövid távok. Az egr kiküszöbölése óta megszoktam, hogy kb ennyit bír, érdemes keresni az alkalmat, hogy egy kicsit kivigyem a városból.

Most viszont a szokásos 94-97% helyett 82%-os tömődöttség érték fogadott. Szóval nem csak hogy kevesebbet fogyaszt az autó, de kevesebbet is kormol. A vételkori állapothoz képest a különbség még drasztikusabb. Akkor Átlag 380km-t tudtam megtenni két regenerálás között. Most látszik, hogy a 600km-hez nagyon erőlködni sem kell.

UPD. visszanéztem a korábbi, EGR off utáni kiolvasás fotóit. Tisztán autópályás menetek után már akkor is viszonylag alacsony volt az dpf tömődöttség (akár 60%@430km). Viszont innen városban kb. 100km alatt elérte a telített állapotot. Majd ha lesz türelmem/kedvem, megnézem, hogy pályán kormol e még sokkal kevesebbet, vagy városban közelít sokkal lassabban a 100%-hoz.

>> AutóápolásRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2016-04-28

Sosem fogok megérteni egy bizonyos típusú embert. Azt, aki úgy ragasztja fel a hónapos vagy ne adj' Isten 10 napos autópálya matricát, mintha annak az örökkévalóságig ott kellene lennie. Előző autómmal és ezzel is így jártam. Tele volt ragasztva matricákkal a szélvédő, de úgy, hogy látszott rajta tökéletesen akarták felsimítani.
Könyörgöm, ez nem fólia! Itt épp az a lényeg, hogy utána le kéne tudnod könnyen szedni. Én mindig 4-5x a ruhámra tapasztom felrakás előtt, hogy szedje össze a szöszt, ne tapadjon annyira és könnyebb legyen utána leszedni.
Láttam a matricákon, hogy némelyik már volt kapargatva, de aztán feladták a küzdelmet velük. Én a jól bevált módszerhez folyamodtam. Egy forgalmon kívül lévő bankkártya (vagy hasonló műanyag kártya, netán spakli) kaparónak és izopropil-alkohol ragasztó oldónak (ez utóbbit még anno számítógép tuningos korszakomban vettem a hőcsatoló paszta eltávolítására a processzorokról).
A művelet elég időigényes és sziszifuszi munka. A ragasztást elvégző mellett egy másik bűnöst is terhel a felelősség, akinek szintén sokat csuklott az édesanyja, miközben serényen dolgoztam. Ez pedig a matrica gyártójáé.
A következő a helyzet: Van egy matrica, amit le kéne tudnod szedni a szélvédőről érvényességének lejárta után. De ez a matrica egy olyan ócska minőségű anyagból van, hogy ha megpróbálod lekaparni, véletlenül sem jön le egyben, hanem folyton kis csíkokra szakad, nehogy le lehessen szépen húzni. Körömmel és a már említett műanyag kaparóval kell kínlódni, hogy nagy nehezen le lehessen szedni, de í]y is elég nehéz munka. Ez az első fázis.
A második fázis a "jó minőségű" matricáról az üvegen maradt nagy ragasztófolt eltávolítása. Ehhez kell az oldószer, az izopropil alkohol. Én ezt egy sima konyhai papírtörlőre fújtam, eléggé átnedvesítve azt és felkentem a ragasztóra. folyamatosan törölgetni kell, amíg alkoholos a törlőkendő és egyszer csak amikor elkezdi feloldani, simán eltűnik a trutyi. A kocsi kárpitját az üveg alatt leterítettem, hogy ha netán lecsöppenne az anyag, akkor ne marjon bele foltot.
A végeredményt a képeken meg lehet nézni.

(Valójában nem gondoltam, hogy írok róla bejegyzést, amikor csináltam, így a "before kép" nem emiatt készült, csak kivágtam belőle azt a részt, amin nagyjából látszódnak a matricák.)

>> EgyébLacci33 // Alfa 33 1.7 8V I.E. // 2012-01-18

hol is kezdjem? valamikor úgy 2008 magasságában jött egy olyan ötletem, ami megvalósítás után fél órával megbántam. nem, ez nem jó kifejezés, mert nem bántam meg, mert kellett, csak valahogy nem tetszett a 33-on. de azért rajta hagytam, mert a szüleim vették nekem, szóval nem volt kedvem bárhogy is megbántani őket. így maradt.. de idővel, amikor kezdtem észre venni, hogy az emberek röhejesnek tartják, meg kötekedtek belém, hogy vajon mi van az autón a listáról, meg bla bla bla wannabe streetracer, így négy év után úgy döntöttem, hogy jobb lessz nekem nélküle.. 10 perc alatt az autó visszanyerte a normális alfa kinézetét, és nincs többé "hülyegyerekautója". néhány kép a megszabadulás pillanatairól:

>> Tuning és extraystuc // Alfa 146 ti Super Produzione // 2005-12-14

A műszaki vizsga közeledtével felkellett készíteni az autót. Úgyhogy az első ajtókról a fóliát lekellett szedni. Csupasz lett szegénykém... :-(