Blog >> izzítógyertya

>> SzervizATE TR // Alfa 159 2.4 JTDm // 2021-04-15

Jujj ez is kész lett. Ennek a szervószivattyú cserének nagyon tudok örülni. Kellett gázt adni, hogy álló helyzetben tudjam tekerni a kormányt. Volt olyan, hogy motorfékkel lassítottam és kellett erő a kormány forgatásához. Ami már nem ment, de nem azért, mert b.lf.sz vagyok:
Párhuzamos parkolás :-)
Parkolóból kiállás az ellenkező irányba. Isten, ahogy mosy működik. Olyan könnyű tekerni a kormányt, hogy kitépem a helyéről.
Hangja is volt, melegedett is és persze szivárgott. Bontottan kapott 45 pénzért (50501730). Hozzá folyadék (Tutela GI/R) egy lityi (feltöltési adat 1,3L) 5443 pénz.
Összes izzítógyertya cseréje, mert jelezgette, hogy nem jó valamelyik. 20980 Ft. Beru - 46792355
És a munkadíj 25 pénz volt. Félnapos meló.

Klíma csapágy jön. Ja majd tél előtt. Nem érdekel most.
Jöhet a nyár. Féknyereg festés, nyári gurulók, és a kábelezés befejezése jön...jupiiii

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2020-09-26

A hideg reggelek meghozták a nehéz indulást. Traktoros hang és füst... majdnem mint egy Omega koncerten! Öt év (három nap híján) és 63e km telt el az előző csere óta. Jól bírták! A márka maradt ugyanaz, Meyle.


276.946 Km

>> SzervizNGC // Alfa 159 2.0 JTDm SW // 2018-10-11

Kb egy hónapja jött elő az izzítógyertya hiba, így most mind a négy cserélve lett.
Az olajcsere periódus be lett állítva 15ezer km-re, a gyári 30ezer helyett.
Mindenből a gyárit kapta.

Km: 242.700

2017 december 27-én megleptem magamat egy osztrák csodával. Szerviz könyv, számlák, papírok, két kulcs, szép állapot, amit egy apró hiba elront. Az pedig a géptető enyhe sérülése ez kezelésre kerül Robee barátom által hamarost. Kezdetekben volt egy kis nehéz indulás de ezt a 4db Beru izzítógyertya cseréjével orvosoltuk is(18 600Ft). Furcsa, mert kettő Bosch és kettő Beru volt a kocsiban kimérve 2,2 - 2,4 ohm ellenállást mutattak, ami nem vészes de tuti, ami biztos cseréltem őket. A tipikus map szenzor miatt a turbó óra nem állt nullán hibát pedig, egy kis petróleum, féktisztító és magasnyomású levegő kombóval orvosoltam hála az égnek sikerült így nem cserés(300Ft). Kapott egy új akkumulátort is egy Jász Akku 12V 75Ah 680A J+ változatot (19100Ft). Téli gumival érkezett így, rendeltem rá 4db Kormoran Ultra High Performance XL 225/50 R17 98V abroncsot egyaránt a futár ingyen volt meg a gumi is közel féláron pedig 2017-es gyártás (72640Ft). 17-én kerül forgalomba a kocsi így addig kap egy teljes szíj-feszítő-szűr-olaj és egyéb folyadék cserét, illetve a szívó oldalt teljesen kitakarítjuk(110 000Ft minden). Erről később készül fotó és leírás is. Forgalomba helyezés után első lépés az Egr falazás és kiírás az ECU-ból erre már megvan a kész a térkép és interfészem pedig szintén van így, ez pillanatok alatt kész van vizsga után
majd egy gyors egr dugó beszerelés is tuti, ami biztos alapon abból is akad otthon egy 15-20db szóval, ha valaki érdekel 2500Ft/db-ért tudok továbbítani neki...
Béke belétek!
Üdv; Muki a hegyről...

>> SzervizProdyG // Alfa 159 sedan (2.4 JTDM) // 2017-04-23

Úgy gondoltam itt az ideje, hogy megírjam az első néhány blogomat. Másfél éve van nálam a kocsi, de eddig nem igazán történt vele semmi (a kötelező szervizeken kívül), amit nagyon dokumentálni kellett volna...
Néhány napja hidegindításkor kiírja, hogy nincs izzítás (pre-heating glow plugs not available), ezért vettem 5 darab Beru gyertyát.

Sikerült egyedül megoldanom a gyertyacserét, kijött simán pár másodperc alatt mind az 5 darab (gyáriak voltak még és ott 8nm-rel húzzák meg őket, ha minden igaz). Az újak berakása is egyszerű volt, megkentem a meneteket kis gépzsírral, és próbáltam kb annyira meghúzni őket, mint ahogy a gyáriak voltak. Kicsit tekergettem őket, hogy meglegyen az érzés :) nyomatékkulcsot nem szereztem végül. Beru márkájú gyertyákat vettem, ugyanilyenek voltak benne eredetileg is.

A képen a régi gyertyák láthatóak, amik közül valószínűleg csak az egyik rossz (gondolom a legalsó). Tudom, illet volna az új gyertyákat is lefotóznom, de akkor még nem gondoltam a blogírásra.

>> Szerviztnorbert88 // Alfa 159 1.9 JTDm 16V // 2016-08-19

Glow Plugs Not Available üzenet --> Izzítógyertya csere (NGK)
EGR megszorult P0401 többszöri tisztítás után sem akart megjavulni, a tengely is nyitva szorult meg és amúgy sem tartom jó dolognak, hogy a kipuff gáz visszafele jöjjön így eljött az idő,hogy kiírassam a programból és ha már hozzányúltunk kapott egy kis okosítás.
A végeredmény nincs Have engine check üzi és nem villog az izzítás + elég jól megy. :)
KM: 123489

Persze tervezett ;)
DZ-ékhez ment az autó nagyszervizre, mert a telefonon megbeszéltek és az árajánlat is alátámasztotta a sok helyről hallott ajánlásokat. Ezt így utólag meg tudom erősíteni, minden rendben ment, aggódó hülyeügyfél-kezelésből is csillagos ötösre vizsgáztak :D
A következők cserélődtek: gyári vezérlésszett, vízpumpa, szűrők (olaj, levegő, pollen, gázolaj), Motul motorolaj, Tutela váltóolaj, Paraflu fagyálló, Bosch izzítógyertyák.
Emellett kértem egy megbontásos belenézést és ha szükséges, tisztítást, de szerencsére nagyon jó állapotban van a motor, így tisztítani nem is volt szükséges. Szép a hangja, halk is, nem inkontinens, szóval szerették és meghálálta.
Ugye az autót azzal a hibával vettem, hogy nem égett a gyári xenon jobboldalon. A probléma arra volt visszavezethető, hogy a fényszóró több helyen repedt volt, ezért megállt benne az eső- és mosóvíz, ami kiütötte a trafót. Az akváriumi állapotok megszüntetése érdekében a fényszóró elkerült a szervizhez közeli Hüllő Kft-hez, akik 5000Ft-ért befoltozták. A saját trafója menthetetlen volt, de szerencsére a vateráról vettem egy -amúgy szétgányolt- balos lámpatestet "több is veszett Mohácsnál" felkiáltással -dobpergés- 12500Ft-ért, postával együtt. Szerencsére ennek a trafóját felcsattintva a kipofozott fényszóróra egyből fény gyúlt a szemében, így a szívemről is leesett a nagy kő. Ha már ilyen sikeresen abszolváltam a lámpa újraélesztését, akkor legyünk urak alapon -meg ne szopassuk se magunkat, se a szerelőt- rögtön kicseréltük az összes izzót mindkét fényszóróban, hogy ne kelljen ezért leszedni a lökhárítót a közeljövőben.
DZ-éknél az összes alkatrészért (izzók is) és a munkadíjért 185ezret hagytam, így jön ki a végösszeg.

>> EgyébWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2016-01-22

A TD minden nap megy, ő a "reggeli" autó. Bármekkora mínusz volt éjszaka, mennie kell, ovi, bölcsi, munkahely. Az izzítógyertyáit kimértem, de lehet ki kéne venni őket, bizony nagyon sokat teker nagyon mire beindul a motor és a két izzítástól se sokkal jobb.

Mivel fázós vagyok, ilyen hidegben én nem állok neki szerelgetni, találtam jobb megoldást. Reggel fél órával indulás előtt bekapcsolom a DIY hengerfej fűtést.
Paradicsom palánták megfagyása ellen készítettem a kis infra fűtőcsövet, de ugye a palánta télen irreleváns :-) Szóval hogy ne heverjen kihasználatlanul, -4 fok alatti reggeleken megy a szerkezet 30 percre a szívócsőre.

Hetente egyszer a TD is kap egy Ctek-es akksi feltöltést is. Így tökéletesen indul az ismeretlen márkájú és korú akksival (nálunk 4 éve van). A KSB (hidegüzemi előtöltés állító) továbbra sem működik, pedig biztos könnyítene a helyzeten. Kézi dúsító sincs. Mégis szépen beindul, 1 perc alatt teljesen stabilizálódik az alapjárat (a mai -14-ben is) és mehet a menet. Ennyi kis plusz művelet még belefér reggel.

>> SzervizBluestrain // Alfa 156 SW 1.9 mJTD 16V // 2015-12-28

Kb. két éve villog az izzítás lámpája, de tavaly elmaradt a tél, pöccre indult úgy is. Idén volt egy hideg éjjel, kicsit hosszabban forgatott, de indult rendesen.
Mostmár azért rámértem a gyertyákra, kettő szakadt volt. A Bárdinál polcon volt, úgyhogy vettem kettőt. Sikerült őket kitekerni, de a kihúzás nem ment könnyen. WD meg tekergetés segített.
Rakosgattam a csavarokat, vasakat a garázsban, és egyszercsak új hobbim lett! Már a harmadikat csinálom :)

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2015-09-29

Most, hogy megjöttek a hideg éjszakák, igen problémás lett a reggeli indítás. Elképzelhető, hogy a sűrítő is bibis, de elsőnek az izzítógyertyákat vizsgáltam meg és bizony a négyből kettő kuka... Egy teljes szett beszerezve (Albaautó) és be is szerelve (sk). Szépen indul, de a valódi próba egy éjszakás állás után, reggel lesz...

Másnap reggel is indult szépen. :)


213.800 km