Blog >> fogyasztás

>> EseményBomi // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2015-10-14

Örömmel jelentem be, hogy minimum fogyasztási rekordot döntöttem a V6-ossal, vegyesben 10,2 l/100 km. :)) Ez a mérés még mindig sportos vezetési stílus mellett történt. Eddig 11,3 körül volt, bár hozzá kell tenni volt egy termosztát csere (Mahle), most gyorsabban melegszik a motor mint előtte.

>> EgyébAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2015-07-01

Az elmúlt pár napban többször is előkerült a 156 V6 fogyasztása. Eddig csak ködös emlékeim alapján tudtam hozzászólni, de ma kurvára ráértem vettem a fáradságot, és felhoztam a kesztyűtartóból a tankolós blokkokat. Bő 14000 km után ez jött ki:
Naponta átlagosan 55,29 kilométert autózom. A munkábajárás majdnem pontosan 2x20 km, szóval itt nincs meglepetés.
Az egy tankra vetített legjobb fogyasztásom 8,53 l/100 km. Ez február végen sikerült. Már nem emlékszem, hová mentem.
A legrosszabb 11,4 l/100 km, amit pár napja sikerült összehozni. A munkábajárás mellett viszonylag sok budapesti szívás is volt benne.
Az eddigi összátlag pedig - dobpergés - kereken 10,0 l/100 km! Mielőtt lecseréltem a JTS-t, 12 liter körüli átlagot vártam, de ha kicsit több lett volna, akkor se fakadok sírva. Azt hiszem, nagyon is elégedett lehetek. :)

Persze másnak nem biztos, hogy ennyi jött volna ki. Ehhez az átlaghoz általában nyugodt vezetési stílus kell (de nem lassú!) és relatíve kevés belvárosi dugózás. Az automata váltó valószínűleg literekkel dobná meg.

Érdekességképpen megemlíteném, hogy a JTS legjobb átlaga 8,3 volt, a legrosszabb pedig felülről karcolta a 13-at. Úgy tűnik, országúton ellensúlyozza a V6 elavultabb konstrukcióját és plusz két hengerét a hatfokozatú váltó. A 13 viszont egyáltalán nem mérvadó. Ahhoz 4-5 kilométeres városi utak kellettek télen. A V6-ot még nem használtam hasonló körülmények között.

>> EgyébKickass // Alfa 156 1.8TS // 2014-08-21

Voltunk Horvátországban Brac szigetén Bol városában az Alfával.
Összesen 211liter benzinnel mentem 2410km-t.
Ez 8,75liter átlagyfogyasztás.
Általában 4ember+csomagok az út nagyobb részén. Autópályán szinte végig kb 120as tempót tartva néha 140ig elengedve.
0 hibával ami a legfontosabb, egyedül az összkilométer kijelző aludt el nem tudom miért lehet a ledek feladták a harcot benne.

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2014-07-29

Ma voltam a flexi csövet cseréltetni. Egy amolyan öreg róka akihez kipufogó ügyben szoktam menni, az a szimpatikus fajta. :-)
A flexicső nem volt kérdés, vagy három helyen volt teljesen szétesve belül, fújt ki orrán-száján. Plusz még a szaki talált egy felfüggesztési pontot ahol elnyílt a függesztő kampó és egy lyukacska tátongott alatta.

Pikk pakk megcsinálta. Ami érdekes az a végén egy rövid megjegyzése volt:
"majd figyeld meg, majd egy literrel fog kevesebbet enni"

Na erre rácsodálkoztam, mert pontosan ez az egyik ami idegesít, a legutóbbi pesti utamon 7.7-et evett az autó, ami extrém sok. Ezek után kíváncsi vagyok. Ennyit számítana egy szanaszét ment flexicső?

Javítás után már alapjáraton hallható hogy csendesebb, tisztább a motorhang. Menet közben pedig teljesen eltűnt a morgás, újra hallom a turbo sziszegését (és azt a ##censored## csörgést is mégjobban ).

És...a legérdekesebb, hogy hiányoltam az alacsony fordulati nyomatékot. Olyan nehézkesen indult mostanában, és a gázra is lomhábban reagált. Na ez feljavult, ennyitől.

Volt alkalmam alulról jól átnézni az autót, ideje egy alvázvédő kezelésnek, főleg a hátsó űléssor alatti részen.

>> SzervizSeriff // Alfa 156 2.4 Mjet 20V // 2013-11-11

Ha már a km állás kapcsán posztoltam, írok pár sort.

A kocsi remekül teszi a dolgát, koppkopp, egyedül a motorolaj szint visszajelző huncutkodik. Néha indításkor jelzi, hogy semmi olaj nincs a motorban, ha leveszem a gyújtást, majd újra fel, akkor már csodák-csodája van benne olaj rendesen.

Olajfogyás 0. Semmi, zéró - ennek örülök. Most legutóbb nem tudtam tartani a 10ezer km-es csereperiódust (ennyit szeretek ugyanis), amikor Magyarországon voltam még csak ~7ezer km volt az olajban, szinte csak autópályás menettel, így luxusnak tartottam cserélni. Mire legközelebb otthon jártam, már ~13 ezer km volt az olajban. Ezalatt egy csepp sem fogyott.

Olaj, olajszűrő, légszűrő és pollenszűrő csere volt most. Olajból Motul került bele, valami nagyon marketinges típusnevű, de nem jegyeztem meg. 5 liter viszont nem elég bele. Maxot jelzett a computer, de kellett még 3-4 deci a teljes, nívópálca szerinti felső értékhez. A múltkori olajcserénél is rácsodálkoztak a szervizben, most is. :) Őszintén megvallva, nem tudom mennyi a gyári előírt mennyiség, de a GTV-be sem pontosan annyit kellett tölteni, mint ami a kezelési könyvében szerepelt.

A fogyasztása nem teljesen volt következetes, amin csodálkoztam. Vagy egyes német gázolajjal eszik ~fél literrel többet, mint másikkal, vagy nem tudom. A téli gumi vs. nyári gumi különbséget tavasszal nem észleltem fogyasztásban. Most Bonnba menet elég dinamikusan jöttem, német sztrádán (GPS szerinti) 160 körüli tempót lehetett tartani a hétvégi forgalomban. Ilyenkor úgy 1 literrel szokott többet enni 100km-enként, mint ha 130-140 körül megyek, most viszont keveset kért az osztrák gázolajból. Majdnem pontosan 6.5l/100km volt a fogyasztás, amin meglepődtem. Tartós 140 feletti haladásnál (német autópályán, de tényleg) azért 7 liter felett szokott alakulni. Nem tudom a jelenséget magyarázni, eddig kb. mindig ugyanannyit evett hasonló tempónál. A téligumi 205mm széles, a nyári 215mm. A hőmérséklet és az esős felület nem indokolja az alacsonyabb fogyit (meleg volt a téliguminak és fele úton nedves/vízes úton mentünk).

Érdekességképp leírom, hogy tapasztalatom alapján az 1.9 8V SW-nkhez képest, melyet édesapám hajtott pár éven át, a 2.4 20V SW fogyasztása elenyészően magasabb. Itt most csak városon kívül, zömében autópályás haladásról tudok beszámolni. Fél liter lehet a többlet, maximum. Persze nem azonos körülmények között, terheléssel, sebességgel és azonos üzemanany tankolásával és nem is laboratóriumi környezetben történt a mérés, de nekem érdekes volt megállapítani így is. Nincs érdekemben valótlant állítani sem... Az 5 hengeres városban, illetve tudását és erejét alaposan kihasználva ehet jóval többet is gondolom, de ha tolom neki, akkor egy 1.4es Lupo is megeszi a 10et...

A német sztrádán nagyon szépen diktáltuk a tempót az utolsó 200km-en amikor szabad volt a pálya, teljesen elégedett vagyok a kocsival. Koppkopp. :)

>> EgyébGTPeti // Alfa Spider / GTV 2.0 JTS // 2013-06-23

Ebbe a posztba fogom gyűjteni a számított fogyasztás értékeket. A GTV-be lehetőség szerint csak BP Ultimate üzemanyagot tankolok. Egyszerűen nem sajnálom tőle. :)

2013.06.23: kb. 9 liter/100km (Több erdős szerpentinnel, kultúráltan, ám nem nagypapásan közlekedve, néhány nagyon rövid városi út, max. 1/4 rész pálya 130 körül.) Az érték rendben van.

2013.06.30. Új fogyasztásom, 8,42 l / 100km, korrigálva a km-óra csalásával kb. 9 liter. Ebből 200 km - az ötös váltónak hála :) - pörgetve. Azt hiszem egy 10 év körüli konstrukciótól 2000ccm és 166LE mellett nem rossz.

2014.10.11 Több nyugis pályázás és országutas utak alapján a fogyasztás 8,1-8,2 liter körül mozog.

A kép a spritmonitor.de JTS motoros autóinak fogyasztás-eloszlását mutatja.

>> EgyébSeriff // Alfa 156 2.4 Mjet 20V // 2013-05-28

Az elmúlt 4900 km-re a kocsi szerint 4.9 liter volt az átlag. Tankolja ezek alapján az a remek olasz mérnök aki a szoftvert hergelte a gyárban :D
Az már csak hab a tortán, hogy ha netán dugóba kerülök, mindig lemegy az átlag a computer szerint... :)

>> EgyébGTPeti // Alfa Spider / GTV 2.0 JTS // 2013-05-20

225km pályázás 120-140 között, inkább az az előbbivel. Tehát lightosan. +50 km nagyon laza, dugók és lámpák nélküli városozás. Fogyasztás: 8,32 l/100km, a km-óra csalását belekalkulálva kb. 8,5 l/100km.

>> Egyébsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-09-10

493km, 56,64liter, vagyis 11,5l/100km..
Ez teljesen vegyes volt (város, országút, normális- és "nem normális" autópályahasználat :) )...

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2012-08-24

Sokalltam a városi fogyasztást (7.6-7.8l/100km), illetve soknak tűnik a kormolás, így elvittem a helyi adagológuruhoz a vasat. 2 óra hossza alatt mindent átnézett (a porlasztókat nem), korrigált. Az adagoló jól volt beállítva, kicsit kellett csak igazítani rajta. A szíj túl feszes volt, azon lazított. Azt mondja adagolós dízelnél nem szabad így megfeszíteni, mert az adagoló tengely elkopik. Biztos tudja, már ezért megérte elvinni. A turbo csípi az olajat, ezt tudtam is. Összességében szerinte az EGR szelep okozza a gondot. A turbo által beküldött olaj és a kipufogott korom mind visszakerül a motorba, ami nem feltétlen jó, eldugítja a katalizátort. Lehet valamennyire el is van dugulva már, ezért van túlfogyasztás.