Blog >> fogyasztás >> utazás

>> Egyébadmirális // Alfa 156 SPORTKIT 1998 // 2011-07-02

Kedden érkeztem vissza Alsóörsről. Sajnos az idő strandolást nem engedett, csak némi kirándulást, úgyhogy meglátogattam Balatonfüredet, Almádit, Tihanyt. Az első két helyen ingyen engedtek be a strandra, mert jegyet értelem szerűen senki nem vett volna. Azért olyan nagyon hideg nem volt, de ,mégsem volt strand idő. A szállodában tudtam wellnessezni, és a svédasztal ízeit is végig kóstoltam. Igazán elégedett voltam mindennel.

Az utazás most is mint mindig élvezetes volt, ez az öreg csotrogány beérte 7,5 L/100 km-el. Tankoláskor 508 km volt a napi számlálóban, amiből kb 150 km-t Budapesten tettem meg. 75%-ban a klímát is használtam.

>> Egyébadmirális // Alfa 156 SPORTKIT 1998 // 2010-11-17

Már írtam valamelyik bejegyzésemben hogy mennyire szeretek világot látni még ha csak az országon belül is mozgok ilyenkor általában, de az év nagy részét Budapesten töltöm, ezért egy belföldi séta is nagy élményeket szokott tartogatni nekem.

Ezúttal Sárvárra mentem 3 napra, ahol most jártam életemben először. Gyönyörű volt az idő, sőt igazából egyáltalán nem novemberi időjárás volt 15-20 fokkal és az évszakhoz képest szokatlan napsütéssel. Sárváron láttam a várat, a főteret és a fürdőt.

Második nap Szombathely volt az úticél. Itt sem jártam még eddig, de ezt különösen érdemes volt megnéznem, igazából azt bánom hogy eddig még nem láttam élőben. Ha már ott voltam, gondoltam illene "elutazni külföldre" és egy kicsit szétnéztem 3 határ menti osztrák faluban, aztán vissza Sárvárra, nagyjából el is ment ezzel a nap.

Harmadik nap haza Budapestre, de útközben kis kitérővel Balatonfüred felé amit viszont nem tudtam kihagyni, oda muszáj volt benézni, imádom:).

Ha már autós blog, írok kis technikai hátteret: Alfit egy olajcserével készítettem fel az útra, pont útközben pörgött át a kerek km-en amikorra elő van írva a csere. Talán egy kicsit a friss olaj is hozzájárult a fogyasztáshoz ami megint rekordot döntött. A távolság 692,4 km, a liter pedig 49,57, akárhogy is számolom, 7,15 L/100km. Az értéket rontja hogy az első cirka 100 km-t Budapesten belül tettem meg, egyébként most sem akartam görcsösen jó fogyit, élményautóztam majdnem végig. Főúton mentem, elsősorban épp az élményautózás miatt, másodsorban azért, mert így még autópálya matricát sem kellett venni.

Sok alfással találkoztam, javarészt előre integettek, köszi nekik, feldobták az utat, ami amúgy sem volt kellemetlen:). Olyan jó volt, 170 km után úgy szálltam ki a kocsiból hogy még akartam volna menni. :)

>> EgyébSeriff // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2008-08-12

Irány Horváthon, racionális választás a családi autóparkból JTD SW, evvan.

Az SW nagyon gyengécskének tűnt eleinte a V6 után, Novitec ide vagy oda, de aztán megtanultam újra vezetni a túrólyukkal, novitecgázpedálreakcióval, de akkor is benzin az üzemanyag neve. Fogyasztás- pálya+szerpentinek+falubanközlekedések: 5.25. Ezt hogy a fenébe tudja egy telepakolt dög sportwagon?! Pofátlanság...

Folytatás következik, még 3 nap és megyek vissza kedvesemmel, hajrá Novitec;)

>> Egyébkertecs // Alfa 155 1.8 TS 16V // 2007-10-08

Rafting túra Szlovéniában! Óriási buli, a leírásban csak az autós részre szorítkozom. Akit a raft része is érdekel, itt a web-lapja a csapatnak, akikkel voltunk, nagyon jók és szerintem nem drága:

http://www.deltasite.hu/profiles/standard/index.php?goto=welcome.php&site=kalandcentrum

Nem egyszerűen mentem, mert be kellett gyűjtenem a társakat Bp-en, nem tudtak lejönni a pénteki meló után időben. Tehát első etapban Pécs-Fonyód, aztán pályán Bp. Utálom hétköznap a közlekedést Pesten, be is jött: halálos baleset az M0-án, lezárva az egész az M5 felé. Érdi lehajtótól BAH-csomópont fél óra be, ott tankolás az Agipnál, tele 98, aztán ki is egy jó 3/4 óra, faszán kezdődik.
Az oszták autópályát céloztuk, de én nem akartam a 8-ason menni, inkább M7 végig, aztán úgy Rábafüzes. Osztrák 10 napos pályamatrica 2030 Ft.
Az autópálya náluk is szar, csomó helyen leszűkül, 60-80-as táblák, gyökerek, akik nem tudnak elmenni a busz mellett a 2,2 m szélességen... Nem mentünk gyorasn, 120-140 km/h. Át Olaszországba, egy durva hágón keresztül Szlovénia, Bovec mellett Trnovo ob Soci a cél. Éjszaka a határátkelőkön ki sem dugják a fejüket, de állítólag érdemes megállni, mert ha csak áthajtasz, könnyen elkezdenek kekeckedni a szlovén határőrök.
Az ottani autókázások után 700 km-nél tankoltam vissza a gépet, a pesti dugózással együtt 8,2 l/100 km jött ki. Szlovén 98-as 1,019 EUR? Nem gyenge különbség, a pesti 294-hez képest!
Haza a megszokott tempó, 120-130 km/h, éjszaka, egész nap rafting után örültem, h látok : ) Balatonlellénél M7-ről le, 67-esen Pécs. Visszafelé fogyasztás érdekes módon csak 7,6 l /100 km. Szlovén benzin? Vagy csak lassabban jöttem.

Szép a hely, az élmény pedig felejthetetlen! Érdemes kipróbálni!