Blog >> xenon >> lámpa

>> EgyébWebM // Alfa Giulia 2.0 Super // 2018-07-24

Manapság, amikor már alacsonyabb szegmensekben is hódít a LED, a prémiumoknál pedig 600 méterre világító lézerfényszórókról és többezer szegmenses adaptív vezérlésekről cikkeznek, egy kissé elmaradottnak hangzik xenonnal indulni, még ha a nagyobbik, 35W-os változat kanyarkövető is, ill. fel van szerelve ledes kanyarfényekkel (SBL). Kevés infót találtam arról, hogy vajon mennyire érheti meg a felárát a 25W-oshoz képest, de szerencsére mindkét változat kapható az USÁ-ban is, ahol valamivel komolyabban foglalkoznak az ilyesmivel, az IIHS oldalán a töréstesztek mellett ezekről is találni méréseket (ld. headlights szekció).

A nagyobb változat sokkal jobban megvilágítja az útkanyarulatokat, ami nem meglepetés, viszont emellé a kisebb jobban is vakít, projektoros bi-xenon létére gyenge minősítést kapott. Fontos biztonsági felszerelésnek tartom a jó lámpákat, így ez a riport elég volt ahhoz, hogy a nagyobb mellett döntsek (valamiért az ilyen nagy amerikai független szervezeteknek hajlamos vagyok többet adni a szavára, mint az európaiaknak, de ebbe most nem megyek bele).

Az előző autóm is gyárilag xenonos volt, de nem projektoros. Ahhoz képest az Alfa erősebben és egyenletesebben világít, ez nem meglepő. Az automatikus távfény-vezérlés találati aránya nem 100%-os, de azért egész jól működik, a kanyarkövetés pedig valóban nagyon hasznos, és vicces is, amikor S kanyarokban gyorsan kell váltania a végállások között.

Ami meglepő, hogy az előző heti utazásomon egy bérelt autóval jártam, aminek ledes fényszórói voltak, és ahhoz képest is jobbnak érzem az Alfát. Úgy tűnik, a LED nem minden. Rá is kerestem a konkurens modellekre a fenti oldalon, és bizony még a nagyobb ledes csomaggal szerelt autók is egytől egyig gyengébben szerepeltek a Giuliához képest. Ez a megoldás pillanatnyilag a kategória élvonala, még ha nem is a legmodernebb technológiára alapozták.

>> Tuning és extraPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2018-01-04

Leírok mindent az elejéről. Lehet hogy valaki(k) meg fog(nak) sértődni, de ez már nem igazán érdekel. Az egész ott kezdődött, hogy Erhard az Albaautós cartárs eladott nekem 1 pár gyári xenon lámpát. Nem lett azonnal beszerelve, mert keresni kell olyan embert, aki be tudja kötni és időpontot is kell egyeztetni vele. Szóval vásárlás után kb 2 hónappal lettek beszerelve, amikor kiderült, hogy a jobbos lámpa belsejében levő trafó nem jó. Erhard erre annyit mondott, hogy “kapu garancia”. Köszi... Nálad se veszek többet semmit...
A lámpában kicseréltem a trafót, de nem lett szépen megjavítva, nem viselte jól a szétszerelést és összerakást.
Képbe került GTPeti, akinek volt 2 db fekete belsejű lámpája. Mondta, hogy cseréljük el, mondtam, hogy az enyém nem lett szépen javítva. Azt mondta nem baj, fizessek rá valamennyit, az ő lámpái szépek. Mikor odaértem hozzá, akkor derült ki számomra, hogy azokon a lámpákon szemöldök van és az egyikről épp a ragasztót távolítja el, a másikról pedig akkor veszi le a szemöldököt, a ragasztó már az én feladatom maradt. Egyikről sem tűnt el nyom nélkül, főleg amiről ő szedte le valami géppel és egy-két helyen belemart a műanyagba. Ez az évek múlásával csak egyre rondább lett. A lámpák belseje mozgott fel-le, jobbra balra, össze-vissza világítottak. Tavaly amikor a gyári csatlakozók beépítésre kerültek, akkor pattintottuk helyükre a pöcköket. A balos jó is lett, de a jobbosban a magasságállító pöcke nem ment a helyére, mert az 180 fokkal el van fordulva. A lámpákat korábban valaki már szétszedte és rosszul rakta össze. Ráadásul olyan anyaggal, ami nem lágyul hőre. Így a jobb oldali lámpa az autó elé világított és alig lehetett vele látni.
Probléma volt még a jobbos lámpa csatlakozója is, ki volt törve belőle egy pin. Ez annak köszönhető, hogy alig találni bontóban csatlakozót a kábelkötegből és kúlönféle sufni módszerrel vannak bekötve az utólag xenonosított autók lámpái.
Tatán a Trencsik weboldalán találtam gyári új xenon fényszórókat barátságos áron, vezérlő nélkül 130.000 Ft a pár. Megvettem tőlük, végre szépek az autóm fényszórói.

>> SzervizRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2016-05-31

Bő két hete ütötte fel a fejét a probléma, hogy kialudt a jobb oldali bixenonom. Elég érdekesen kezdte a dolgot, ugyanis először a bal oldali helyzetjelzőm adta meg magát. Utána váltogatva hol a jobb xenon, hol a bal helyzetjelző nem égett. Pár nap múlva aztán beállt a végleges állapot, a bal helyzetjelző ég, a xenon viszont nem gyulladt fel. Érdekes egyébként, hogy a xenonnak nincs visszajelzője a computerhez és csak akkor dobált hibát a gép, ha a helyzetjelző nem égett. A xenon hiánya miatt viszont nem reklamált.

A kézikönyv leírása alapján a xenon cseréjéhez autószerelő szükséges, így bokros teendőim miatt csak ma tudtam elvinni szervizbe a kocsit. A szerelő kihúzta az égőt, mondta, hogy ez kuka, de nincs cseréjük. Azért kimérte a csatlakozásokat és megállapította, hogy a megfelelő feszültséget megkapják. Kiugrottam hát az autósboltba és vettem egy OSRAM Xenont (DS1) 11900-ért. Érdekes egyébként, hogy a kézikönyvben 55W-osnak írják, azonban a kocsiban 35W-os volt, és az autósboltban is azt mondták, hogy ebből csak 35W-os van és a kézikönyben elírták akkor a teljesítményét.

Vissza a szerelőhöz, aki betette az izzót. Hangsúlyozta, hogy az üveget nem szabad megfogni, mert erősen csökkenti az élettartamot. Bár, gondolom, ez minden izzóra igaz. Kipróbáltuk és ég rendesen. Még egy fényerősség-mérővel (vagy fogalmam sincs mi volt az, egy doboz egy lencsével a végén, amit a fényszórók elé helyezett) is bemérte a fényszórókat, majd mehettem utamra. Egy ezresembe fájt a dolog.

Még megjegyeznék azért két dolgot:
A szerelő 2 xenonizzót akart vetetni velem, mondván, hogy ezeknek nagyjából azonos az élettartama és az öregebb egyébként is más fénnyel fog világítani, mint az új. Kicsit elbambultam, mikor ezt mondhatta, mert amikor hoztam az újat, akkor kérdezte, hogy hol a másik, mert ő említette, hogy kettő kéne. Így utólag is azt gondolom, hogy ha a másik még jó, akkor nem fogom kicseréltetni csak azért, mert van némi valószínűsége, hogy az is tönkre fog menni. Egy enyhe árnyalatbeli különbség azonban tényleg látható a lámpák színében. Szerk: hozzáértők szerint a xenon égőket tényleg ajánlott párban cserélni. Legközelebb majd úgy fogom.

A másik dolog: mikor produkálta a kocsi a furcsa tüneteket, körbekérdeztem itt a fórumon és azt a tippet kaptam ImO és tirex fórumtárstól, hogy nem izzó-, hanem reléprobléma lesz, mert nála is csinált ilyet. Logikusnak is tűnt, mert furcsa volt, hogy egyszer ez, másszor az nem világít. Úgy tűnik azonban mégiscsak az izzó volt a ludas. Ha esetleg valakinek mégis hasonló baja lenne és nála nem az izzó a hibás, akkor mellékelem a képet, amit ImO küldött, hogy melyik relét kell bolygatni.

>> Eseménykiko // Alfa 156 2.0 JTS sport pack // 2015-05-10

Muszáj volt idén is hozzá nyúlnom a géphez és most a lámákkal kezdtem. Uj Depo lámpa mind 2 oldalra, fekete foncsoros projektor és 55w-5000K Xenon. Brutál jo lett. egy extra matricával megspékelve....

>> Tuning és extraSanyiJTD // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2014-03-17

Minden esti autózásom gyertyafényes volt, és itt most nem a terülj-terülj asztalkámra kell gondolni, meg a csinos leányzóra az oldalamon ,hanem a lámpáim fényereje egy gyertyáéhoz volt mérhető körül-belül.

Beállíthatatlanok, az autó elött 2m-re elhaladó hangyákat kiválóan észleltem éjjel.

Ennek felelősei, az új, utángyártott DEPO lámpák, amibe új kora óta nem működnek a helyzetjelzők (se a led, se a halogén) , beállíthatatlanok, max állásba is a kocsi elé világít. Rendesen féltem közlekedni este az autóval...

Ennek véget kellett vetnem, 4 lámpából csináljunk 2-t.
Az új lámpákon a "búra" tökéletes volt 0 perces kora óta fóliázva volt, így azt szerettem volna átműteni a gyári CARELLORA. Sikerült is, a végén beleapplikáltam a hónapokkal ezelött megvásárolt xenon szettet is a refibe, itt az erdő között rengeteg a bambi...

(Nem azért nem került be a xenon ,mert lusta voltam, hanem mert állandóan gond volt a gyári kábeleivel, de karaktert erre az ügyre többet nem is ütnék le, mert biztos vagyok benne ,hogy valami szívbaj elvisz így a 20-as éveim elején... :D )

A xenon izzó se fért bele a gyári helyére, kicsit kellett fúrni faragni, megszoktuk már...
Végülis össze állt, a lámpafóliát le kellett szednem ,mert annyira nem "lájkolta" a 180fokot a sütőben, vagy fél óra volt lesikálni a lámpáról a ragasztót, frenetikus kikapcsolódás, próbáljátok ki. (ne!) :D

Persze rakok rá másik fóliát ,csak épp nincs. Azt a pár napot kibírja talán :P

A xenon 6000kelvin színhőmérsékletű, a tompított Osram Night Breaker +

Konklúzió : Látok éjjel is !

>> Tuning és extrakiko // Alfa 156 2.0 JTS sport pack // 2013-03-17

Megcsináltam a projectoros lámpám. Vettem ebayről egy szettet durván 28.000ft-ra jött ki. A csomag tartalmazta a 2 projectort, két trafót izzóval (4300K), h4 bi-xenon kábelköteget és relét, valamint a szerelési adaptereket és csavarokat. Nem kellett sokat faragnom, csak egy kicsit kell a focsor aljából faragni annyit h beférjen a projector alá a kábel is. A lámpa aljára furtam egy lyukat h a kábelek alul jöjjön ki a trafot is alul rögzítettem, így mikor benéznek a motortérbe nem látják h utólagos. A gyári helyzetjelző fényt azt csak kihuztam és a foncsór mögé tettem, ebbe lett bekötve az angyalszem ami nem olyan nagy mint a bmw-be, ezáltal szebb is. (2-3kép)

Rendszámvilágításba ismét smd led került be, mellesleg hátul levettem a rendszámkeretet és felragasztottam, elől már matricarendszám van. (4kép)

Került bele kövess haza fény is - amelyet elől a ködlámpára és a helyzetjelzővilágításra lett rákapcsolva. Be és kiriasztásnál 30mp-re felvillan, majd elalszik. Postával együtt 6600Ft-ba került. (4-5.kép)

B-oszlopokat Carbonfóliával vontam be, anyagköltség kb 2500ft. (1.kép)

A fényszóró magasságállító kapcsolójának eltüntetése folyamatba van.

>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-08-26

(0826) utólagos xenon halogénekre cserélve (osram nbr h7) munkadíj:3000

ill. első lengéscsillapítók (monroe) és fékbetétek (...) megrendelve Erhardtól.

>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-08-24

Már egy jó ideje nem mindig kapcsolt fel a jobb oldali xenon, ha égett is, egy-egy villantásnál nem mindig kapcsolt vissza, és most már egyáltalán nem ég. Vagy trafó vagy izzó.. Bár az izzó még pár napig felvillant felkapcsolásnál, most már talán az sem. Így hát jött az ötlet a sok görcsölés (rendőrök, ég-nemég, felfelé világít.. stb.) után, hogy vegyünk ismét vmi halogént bele, de ne a gagyit. Hosszas utánajárás után esett a választás az Osram Night Breaker H7-esére. Persze nem lehet mindenhol kapni.. bezzeg Boscht meg Philipset.. Na mindegy. Most már megvan. (0824) Remélem legalább így üt mint a képen, meg a leírásokban:) Csütörtökön kerül beszerelésre. Addig marad a kalóz effektus..

>> Tuning és extraPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2009-04-05

Erhardtól sikerült vennem bontott gyári xenon lámpát. Vinnie haverja szerelte be. Az eredmény tetszik. Sajnos a szintállítás nem lett hozzá megoldva, de ki tudja, lehet még meg lesz az is ;)

>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-11-15

Ez a nap is eljött.. (1115). Végre sikerült összehoznunk egy találkozót Gerissimo-éknál, ami így is csodával határos, hisz éppen nagy munkában vannak, de ennek ellenére fogadott, úgyhogy ismételten hálával tartozom neki, de ígérem már nem zaklatom, csak ha végeztek:)
Befejeztük a xenont.., végre nem fog párásodni a búra belülről, mert a helyére került az átlyukasztszott és a xenonhoz tartozó gumi tömítéssel ellátott fedél. Felkerült a csomagtérbe a kalaptartó alá a hiányzó kárpit is. Erre május óta -azaz fél éve!- várok, mert senki nem tudott abban segíteni -minta darab hiányában- hogy milyen patentok kellenek hozzá. Gergőék ezzel szemben igen. Lecseréltük a bal hátsó külső műanyag kilincset is, amit egy előző postban már említettem. Új (bal hátsó) ablakemelő szerkezet került beépítésre ugyanebbe az ajtóba, mert 3 hónapja elromlott és azóta mindig lecsúszott az ablak, minden parkolóban (és útközben is) kézzel kellett feltornáznom, hogy ne legyen tolvajok áldozata az autó:) Szerencsére egyszer sem felejtettem úgy, ami nagy szó, de mostantól erre már nem kell figyelnem. Sikerült kicserélni a bal első ajtón lévő, 4 gombos ablakemelő vezérlő két hátsó gombját. Gergő ebben is korrekt volt, mert mondta, hogy használtan ilyet nem talált, az új az nagyon drága, viszont egy két-ablakot mozgató vezérlőből kivett nekem két gombot és így 1/6 árból meg lett javítva végre ez a része is az autónak. Sőt, az egyik gombban a világítás volt rossz, az is cserélve lett. A bal hátsó ajtó a leírtak alapján és amúgy is elég beteges volt, ki lettek cserélve a kárpit rögzítő elemek is, mert nem igazán állt rajta szépen a belső bőr borítás (a képet lásd az előző postok egyikében), már jobb, de az egyik helyen, az új patent -és új ellendarab- ellenére sem akar a helyén maradni. Erre még kell vmi megoldást találnunk. A belső gomb, amivel belülről lehet az ajtót zárni, bután eltűnt, mikor a központi zár be lett zárva, ezért ezen is csavartunk kifelé, mostmár szépen illeszkedik a többihez. Az oldalindex izzókat is kicseréltem a nem régen vásárolt narancssárga darabokra. Illetve a kesztyűtartóban is ki volt égve már egy ideje a belső világítás, ez is cserére került. Mostmár ezek is újak. Apróságok, de örömet okoznak, mikor újra működnek:) A ködlámpa vezetéke is rögzítve lett a végleges helyére, úgyhogy mostmár csak a patkó alakú hiányzó alkatrészre, majd a beszerelésre várnak a lámpák.
Szép munka. Örülök, hogy ennyit haladtunk ma.

[Költségeim: bh ablakemelő 15000Ft, el.abl.emelő gombok 3000Ft/db + munkadíj.]