Blog >> festés

>> Tuning és extraMarcox // Alfa 159 Progression // 2015-10-05

El volt pár "fog" törve a gyári scudetton így inkább kicsit átmoddingoltam rácsos verzióra.

Scudetto:
Költség: 2500 Ft volt a rács
Ragasztó: volt itthon, így ennek az árát nem tudom
Ezüst festék: 1200 Ft ( Motip)
és az idő amit ráfordítottam, de az eredmény megfizethetetlen :)

Burkolat:
Fekete matt festék: 990 Ft ( Very well márka)
Lakk festék: 3-4 laza mozdulattal "megfröccsentve" - kicsit így selyemfényű lett
Piros festék: 1200 Ft (Very well) - a Maestro márkát nem ajánlom nagyon rossz-


Kipufogó:
LM-ben Szombathelyen vásároltam rá egy véget, 4500 Ft volt, jó minőségű, strapabíró nagyon.

A motorháznyitó kampót is átfújtam pirosra.

>> Tuning és extraJCsabi // Alfa 147 1.9 JTD 8V Distinctive // 2015-06-08

Hétvégén unatkoztam, így nekiestem a féknyergeknek. Szerintem jók lettek :-)

>> Szervizmesa // Alfa GT 1.9 JTDm 16v // 2015-05-10

Tavaly egy ismerősöm még meggyőzött, hogy a kevesebb néha több, és hagytam gyári alu színben a féknyergeket. De semennyire nem látszottak át a sűrű küllős gyári felnik mögül, egy sportos formájú kupéhoz meg egyébként is dukál, főként ha méretes elsőkről van szó. Így eldöntöttem, hogy ugyanúgy pirosra festem őket, mint előző Alfáimon.

1. kép ATE első féknyereg, ATE fékbetéttel, 2. kép Már piros első féknyereg, 3. kép első kerék, 4. kép hátsó kerék

Elmondhatatlan, mennyivel jobban néz ki a kocsi! Oldalról, egész autós fotó később, ha már le lett mosva! :D

>> AutóápolásH@nß // Alfa 145 TS // 2014-12-03

A két hátsó ablak feletti műanyag elemet megszívta a nap, egyre fehérebbek lettek így ezek újra lettek fényezve. Ezt hozta a Miki ajándékba a Kis Bolondnak. ;)

>> Szervizjancsi // Alfa 146 1.4 TS // 2014-08-06

Vettem ma két flakon hőálló festék sprayt. Le is fújtam az új kipufogót. Alaposan vastagon lefújtam egyszer az egészet, utána annyi maradt, hogy az olyan részeket, ahol előszeretettel rohad át a cső, pl hegesztés a cső és a dob között, vagy ahol hajlítva volt a cső, lefújjam mégegyszer. Holnap meglesz a 3 db kipufogó felfüggesztő gumi.

A kocsi egyébként ma került át a karosszériáshoz, pár nap csúszással, mert a szervizben nem tudták beindítani rejtélyes módon az autót. Nem értem... kimentem és nekem elsőre sikerült. Mondták is hogy biztosan hiányoztam az autónak :D Közben kiderült, hogy a szervóolaj hűtőcső is eltörött és kifolyt minden szervóolaj.

Elvileg a jövőhéten kész lesz az autó, már nagyon várom :)

>> Tuning és extraJordy // Alfa GT 1.9 jtd distinctive // 2014-08-05

Új az autó, szinte gyári állapotú :O

NEM MARADHAT így.... tuning lököst rá, ültetni, bazi nagy papucsok .... még jó, hogy itt le tudtam magam állítani :D A következő gondolatok már az ésszerűség határain belül születtek: "milenne, ha csak simán feketére festeném a diffúzor helyét? "
Neki is láttam az anyag keresésnek ... pénztárca komoly határokat szabott így a fényezést egyszerűen kihagytam a pakliból... Mi van ha nem tetszik? Magam felszerelés hiányában meg sem tudtam volna csinálni és így az ára is jóval borsosabb lenne ... ez a lehetőség tehát kilőve...
Szóba jöhetett még a karbon fólia is de attól kicsit vásári hangulata lett volna a dolognak. Ott van még a sima , matt fekete fólia de valahogy az sem ízlett... Mi lehet még alternatíva? Van egyáltalán ? o.O
Majdnem egy heti keresgélésembe telt míg egy youtube videó leírásában először találkoztam a PlastiDIP kifejezéssel...
Számomra hihetetlennek tűnt de annyian dicsérték, hogy ki kellett próbálnom :D
Meg is rendeltem nagy sietségben egy flakon fekete PlastiDIP -et, 3 nap múlva már a kezemben tartottam ...

A FESTÉS:

Havert felhív... megjött, gyere át!
Amint nekiálltunk maszkolni elfogott egy kis kétkedés... Biztos jó ötlet ez? ..Jónak kell lennie, előre elterveztem mindent , menni fog :D
Maszkolás: 40 Kg papír és szalag ... még egy utolsó összenézés... MEHET!!!
A terv a következő volt:
mivel a Plastidip egy gumi felületet alkot a lefújt felületen ezért a maszkolószalag és a festeni kivánt felületet össze fogja ragasztani, ergo, ha még száradás előtt leszedem a szalagot, akkor az nem ragad össze a felvitt gumival... ez szép és jó de akkor hogy lesz ebből 3 réteg? o.O
Itt kezdődtek a bajok .... 1 réteg kevés ... a piros elég élénk ahhoz, hogy átüssön ... marad tehát a bohóckodás a harmadik réteg után ...
Így is lett... "okos" fejemmel elkezdtem leszedni a maszkolást, még jó hogy vitte a DIP et is ... MAJDNEM SÍRTAM :D direkt az alján kezdtem, ha valami gebasz van csak ott legyen. Szike elő, centiméterről centiméterre haladva vagdostam előre a gumit persze a fényezést épségben tartva...már amennyire lehetett.
A végeredmény kárpótolt természetesen mert elképesztően szélesíti a kocsi farát látványilag, hogy nem egy nagy piros bálna hátsó az egész, van benne egy kis játék :)
A mellékelt képeken (bocsi a minőségért) látszik a folyamat és az elrontott él is amit nagy sietségben sikerült leszakítanom ..később ezt szikével és egy kis ügyeskedéssel szépen kijavítottam :D

Vélemények? :D

A frissen vásárolt dobokat jó hosszú száradási időket hagyva lefestettem. A fém részeket és a hegesztéseket először cink sprével, aztán az egészet ezüsttel. Jól mutat.

>> AutóápolásSanyiJTD // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2013-07-25

Az üléseim mikor már megvettem meg voltak kopva, most újrafestettem.
Bár ezzel is megvolt a magam harca. Először is kell egy szer ami letisztítja a bőrt, majd bőrfesték utána meg valami ápoló olaj.

Mondom ,hogy ne üssön el a színe újrafestem az egészet.

Igen ám ,de úgy fogott utána ,mint a franc. Mondom biztos nem száradt meg, várok. Vártam ,2 hét után is fogott.

Nekiestem ,hogy leszedjem valamivel.

Habos víz, meg körömkefe kombóval adtam neki, vagy 2 óra sikálás után vissza szedtem gyárira. Most csak oda festettem ahol ki volt kopva, oda is nagyon vékonyan, így jó, és nem is üt el...

A végeredmény sokkal jobb, bőrápolóval is lekentem.

>> AutóápolásPityukoma // Alfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2013-07-04

Ha már a klíma hűtő cseréjekor úgy is le kellett szednem a zárhidat akkor elvittem fényezőhöz hogy fesse át, mert a géptető belső peremén lévő kédergumi ledörzsölte a festéket a tetejéről. Ezenkívül elvittem horganyoztatni a hűtő tartókat + zárhíd merevítőket + a haspáncél első tartóit. A fényezés 10 ezer volt, a horganyzásért 1!ezer forintot fizettem. Remélem tovább fog tartani mint a gyári feületkezelés, mert az nem valami fényesen sikerült Olasz barátainknak.
Ja és kicseréltem a hátsó emblémát is. Ez 9108 Ft volt. Ehhez le kellett szerelnem a csomagtartó ajtó belső burkolatát. A rögzítését nem bízták a véletlenre :-D 10!db M6x20-as Torx fejű csavar és 4db műanyag bolha tartja. De nem is zörög semmi az utastérben. Amit idáig megbontottam a beltérben, mindenhol metrikus csavarokat találtam, amik stabilan rögzítik az elemeket. Valószínű ezért nincs nyöszörgés, zörgés sehol.

>> Tuning és extraSanyiJTD // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2012-07-26

Azt sem tudom egyáltalán olvassa-e valaki soraimat, de azért írom ,hogy haladok...

A felniknek is nekiláttam. Nagyon gagyi volt a matt fekete, meg kicsinyítette is a felniket, így hát lefújtam őket. Színes felninek ezen az autón nincs helye, így magasfényű ezüst színt kapot, illetve a peremeket újra políroztam.

Holnap mennek gumishoz, a gumik amik rákerülnek 205/40R17 (mondtam ,hogy nem lesz ballon) :)

A képeken majd lehet látni a polír elötte-utána verziót, nagyon bemattultan vettem meg őket.
.
1kép : Így vettem meg a felniket
2kép : Ilyen lett (a két első pereme nincs, a két hátsó pereme újra van polírozva.)
3kép : Első pereme nincs újra polírozva, a hátsóé igen.