Blog >> szélvédő

Ma a debreceni Pilkington AGR Ablaküveg centrumban kicserélték a repedt első szélvédőt, természetesen a gyárinak megfelelő Pilkington üvegre.

Kifogástalan munkát végeztek, nincs nyoma a cserének, még az alsó sarkokban lévő műanyag takarók is szépen állnak a helyükön.
Külön köszönet a segítőkészségükért, beállhattam felragasztani a matrica rendszámot, illetve segített az egyik kolléga zsírtalanítani, kicsit megmelegíteni.
A kinti -5 fokban nem sok esélyem lett volna.

Első blogbejegyzésem az autó vásárlásáról fog szólni, ezen a napon lettem én is Alfa tulajdonos.
Ezen a napon megnéztünk 3 db autót Budapesten, ami belefér a keretbe. Hát mindegyik hatalmas csalódás volt. Eléggé lelakott darabok voltak, valószínűleg pénztemetők lettek volna.
Viszont a vásárlás előtt 1 héttel a kerületben megnéztem egy ígéretesnek mondható példányt, viszont akkor még meg volt az előző autóm.
3. autónak volt használva, viszonylag magas felszereltséggel és vezetett szervizköltségekkel, számlákkal, szervizkönyvvel.
Mondanom sem kell, hogy a vásárlás napján ezt az autót hoztam el. Karosszérián van pár apró rányitás, leverődés, de semmi súlyos. Ha makulátlan lenne az autó, akkor kb a sérülések felét fél éven belül megkapná itt Budapesten :-)
E mellett repedt volt a szélvédő, amit vásárlás után pár nappal Itáliai szélvédős kolléga megoldott egy új üveggel, ezután is köszönöm a gyors és szakszerű munkát.
Továbbá a vásárlás napján mentem egy 60 km-s kört, ahol kiderült, hogy rossz a termosztát, mert városon kívül 60-70 fok között mozgott a vízhőmérséklet. Gyorsan intéztem bele egy Mahle termosztátot, amit csodával határos módon egy szerviz még a megkeresésem napján bele is dobott.
Továbbá egy tompított izzó volt kiégve és egy lámpaállítást kértem, mert elég közelre világított.
Költségek:
Termosztát - 10.000 Ft kedvezménnyel (19.000 helyett)
Szerelés + 1,5 liter hűtővíz, 8 db bilinccsel - 14.000 Ft
Lámpaállítás - 1.900 Ft (ehh:-)
Esőszenzoros, párásodásszenzoros szélvédő szereléssel - 32.000 Ft

>> Tuning és extraRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2016-09-06

Mindig is odavoltam a lefóliázott üvegű autókért. Na persze nem azokért, amelyek B oszloptól hátra vannak csak megcsinálva, még csak azt sem tartottam sosem esztétikusnak, ahol bevállalják az első ajtók üvegének fóliázását. Ez mindig is csak azt az érzést keltette bennem, mintha valakinek a sofőrje lenne a vezető, hátul doboz, elöl akvárium.
Nem, az igazi az, amikor teljesen körbe van fóliázva a gép, telibe a szélvédő is. Egy Alfánál nem is lehet másról szó, itt minden a vezetőről és az esztétikáról kell, hogy szóljon. Ja, hogy szabálytalan? Ahogy a közmondás tartja: A szépségért szenvedni kell ;]
Bár sokan próbáltak lebeszélni, soha meg sem fordult a fejemben, hogy máshogy csináljam. Megbüntet a rendőr? Levehetik a rendszámot? Nem megy át műszakin? Szóba jöhető kényelmetlenségek. Az eszméletlen jó kinézet és az egyediség megéri.
Llumar ATR 50 fólia ment körbe. A fentebb felsorolt okokból nem akartam megkockáztatni a 35-öst, de ez is nyújtja azt a látványt, amit vártam. Nem halálfekete, de pont elég sötét.
A művelet elég hosszú ideig elhúzódott. Az első szélvédő kivételével az üvegek július legvégén lettek lefóliázva. Otthagytam a kocsit, aztán rámcsörgött a fóliás (Szekszárd, Mihály Gábor), hogy nem csinálja meg a szélvédőt, mert nagyon sok rajta a kőfelverődés, túl nagy az esély, hogy összetörne az üveg a fólia applikálása közben. Ez eléggé elrontotta a kedvem, de tudtam, hogy amit egyszer elhatározok, annak úgy kell lennie. A megoldás: vennem kell egy új szélvédőt, azt lefóliázza a behelyezés előtt, aztán az üveges elintézi a többit. El is indítottam a folyamatot, de a nyári szabadságok meg saját külföldi utak miatt is végül több, mint egy hónappal az első lefóliázás után lett teljesen kész a kocsi. Az üvegek fóliázása a szélvédő nélkül 31 ezerbe került, a fóliázott szélvédő berakással, mindennel együtt 60 ezer. Ebből 13 ezer volt a fóliázása, 27 ezer az üveg, a többi az a keret, munkadíj, stb.
Az eredmény? Teljesen megérte! Nem tudom, hogy képeken mennyire jön át, hogy hogy néz ki, félek annyira azért nem. De eddig, aki élőben látta, mindenki el volt tőle ájulva. Az üveges is csak hüledezett, hogy ő még ilyet sosem látott és sosem csinált, hogy telibe fólázni a szélvédőt. De nagyon jól néz ki, csak nem tudja, hogy ki fogok-e este látni rajta :D Belülről egyébként egyáltalán nem érezni sötétnek, de majd éjszaka még ki kell próbálni. Szerintem sötétben sem lesz gond, de kíváncsi leszek.

Ui: A bal oldalról fényképezett képeken látszanak sajnos egy BMW-vel való találkozás nyomai.

Update: A hiba kijavítva.

>> EgyébATE TR // Alfa 159 2.4 JTDm // 2016-06-04

Van két kavicspötty...szóval menni kell javítani. Hamarosan a lökövel...

>> AutóápolásRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2016-04-28

Sosem fogok megérteni egy bizonyos típusú embert. Azt, aki úgy ragasztja fel a hónapos vagy ne adj' Isten 10 napos autópálya matricát, mintha annak az örökkévalóságig ott kellene lennie. Előző autómmal és ezzel is így jártam. Tele volt ragasztva matricákkal a szélvédő, de úgy, hogy látszott rajta tökéletesen akarták felsimítani.
Könyörgöm, ez nem fólia! Itt épp az a lényeg, hogy utána le kéne tudnod könnyen szedni. Én mindig 4-5x a ruhámra tapasztom felrakás előtt, hogy szedje össze a szöszt, ne tapadjon annyira és könnyebb legyen utána leszedni.
Láttam a matricákon, hogy némelyik már volt kapargatva, de aztán feladták a küzdelmet velük. Én a jól bevált módszerhez folyamodtam. Egy forgalmon kívül lévő bankkártya (vagy hasonló műanyag kártya, netán spakli) kaparónak és izopropil-alkohol ragasztó oldónak (ez utóbbit még anno számítógép tuningos korszakomban vettem a hőcsatoló paszta eltávolítására a processzorokról).
A művelet elég időigényes és sziszifuszi munka. A ragasztást elvégző mellett egy másik bűnöst is terhel a felelősség, akinek szintén sokat csuklott az édesanyja, miközben serényen dolgoztam. Ez pedig a matrica gyártójáé.
A következő a helyzet: Van egy matrica, amit le kéne tudnod szedni a szélvédőről érvényességének lejárta után. De ez a matrica egy olyan ócska minőségű anyagból van, hogy ha megpróbálod lekaparni, véletlenül sem jön le egyben, hanem folyton kis csíkokra szakad, nehogy le lehessen szépen húzni. Körömmel és a már említett műanyag kaparóval kell kínlódni, hogy nagy nehezen le lehessen szedni, de í]y is elég nehéz munka. Ez az első fázis.
A második fázis a "jó minőségű" matricáról az üvegen maradt nagy ragasztófolt eltávolítása. Ehhez kell az oldószer, az izopropil alkohol. Én ezt egy sima konyhai papírtörlőre fújtam, eléggé átnedvesítve azt és felkentem a ragasztóra. folyamatosan törölgetni kell, amíg alkoholos a törlőkendő és egyszer csak amikor elkezdi feloldani, simán eltűnik a trutyi. A kocsi kárpitját az üveg alatt leterítettem, hogy ha netán lecsöppenne az anyag, akkor ne marjon bele foltot.
A végeredményt a képeken meg lehet nézni.

(Valójában nem gondoltam, hogy írok róla bejegyzést, amikor csináltam, így a "before kép" nem emiatt készült, csak kivágtam belőle azt a részt, amin nagyjából látszódnak a matricák.)

>> SzervizOrosz // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD 20v // 2016-03-08

A múlt héten kellemetlen meglepetés ért. A 11esen haladva szemböl egy kis kavics találkozott a szélvédőmmel amikor úgy 100al haladtam. A kavics a szélvédő tövének csapódott és abban a pillanatban úgy 30-40cm hosszan megrepedt a külső réteg. Marhára örültem, de tegnap végre kicserélték a törött üveget. Visszanézve nem is baj, mert így eltűnt a karc a bal felső részröl és a középtájt lévő kis sérülések. Végül ma az a pár engedelmetlen hátsó ablakfűtő szál is tisztességesen fog működni, mivel az is ki lesz javítva. Összességében ez a történet egy 30asba fájt, de van csííííík!!!!!!

Szélvédőcsere:28.000
Fűtőszál javítás:2.000

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2015-12-04

A szélvédőt még februárban sikerült egy szerelés alkalmával elrepesztenem:
http://www.alfaamore.hu/tagok/9536/autok/11285/blog/27013
Az akkor 10cm-es repedés most már 40cm-nél tartott. Az akkor tervezett összegnél drágábban, de gyári beszállítótól származó üvegre lett kicseréltetve az első szélvédő. A felső fekete fóliacsíktól végre megszabadultam, meg a kőfelverődésektől is...
A színezett üveg helyett víztiszta lett, de így sokkal jobban tetszik! Eddig mintha homályos szemüvegen keresztül néztem volna a világot, most már minden szépen élesen tisztán látszik! :O)
A rain-x-nek is adtam egy esélyt. Bekentem vele az új szélvédőt (haverom rendszeresen használja). Elsőre jónak tűnik.

>> AutóápolásHaddel // Alfa 159 sw // 2015-10-30

Pár napja kaptam egy kavicsot,mint késöbb kiderült kettőt,ezért ellátogattam egy szélvédő javitóhoz.M5 melletti Tesco parkolójában van a műhely.Ráadásul a mester egyben cartárs is ,egy szép Gt-je van.Beszélgettünk az autókról.Mint kiderült ,nem túl elégedett az övével.Na mindegy,a lényeg ,hogy a szélvédőmet gyorsan ,és jól megcsinálta.

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2015-06-22

Bő két hónapja írtam, hogy most már csak jó lesz az autó. Tulajdonképpen véve igazam lett, mert azóta csak két izzó cseréjét leszámítva nem kellett hozzányúlni az autóhoz. Amit ezeken kívül csináltam vagy csináltattam, csak megelőzés vagy a saját hülyeségem volt.

Élveztem, hogy csak tankolni kell és nyomni a gázt, szervizbe egyelőre nem vágyik az Alfa. Éppen a Bakonyban kanyarogtunk, amikor egy csattanás rondított bele az örömünkbe. Konstatáltam, hogy az autó úgy működik, ahogy kell, furcsa hangokat se ad, már majdnem megnyugodtam, amikor feltűnt a szélvédő közepén egy óriási vízcsepp. Furcsálltam, hogy nem folyik el, nem kenődik szét a menetszélben, aztán leesett. Kipattant egy darab a szélvédőből, az csattant.

Hétvégén nem volt elérhető a közelben kinézett műhely, szóval ma jutottam el a Microsoft Magyarország (nem röhög!) mélygarázsába. Alig ugrottam ki az Alfából, a régi szélvédő már kint is volt, pár perccel később bent az új, csak azért maradtam még egy bő órát, hogy száradjon egy kicsit a ragasztó. Profi munka volt.

Kilométeróra állása: 137 680

>> Szervizpeto147 // Alfa 147 1.6 TS Distinctive // 2015-05-13

Sajnos úgy vettem a kocsit ,hogy megvolt repedve a szélvédőm...mivel műszakin így nem megy át cserélni kellett...sajnáltam ,hogy nem gyári került bele de a gyári megfizethetetlen ..a srác aki csinálta meg profi munkát végzett.