Blog >> gt

>> Tuning és extraATE TR // Alfa 156 1.6 // 2017-04-25

Beszereztem egy gar. GT gurulót. Sajnos anno ami volt az eladásra került, mivel a 156 is elment egyszer a háztól. Lesz rajta meló, de mi ezt szeretjük. :P
45 pénz - 2 db 215/45R17 nyári és 2 db 225/45R17 télivel, természetesen ez lesz a nyári, szóval értelemszerűen a 2 téli megy a háztól.

>> Autóápolásmesa // Alfa GT 1.9 JTDm 16v // 2017-04-16

Mivel a drágaságom elérte a 130 ezredik kilométerét, vettem egy Einhell rotációs polírozógépet, hozzá egy narancs színű, közepes keménységű, 'csöcsös' 150 mm-es Boll korongot, meg 2 db 3M polírozószert 250-250 ml-es kiszerelésben és egy pár mikroszálas törlőkendőt.
Szerencsére a 4 napos hosszú hétvége szombatján nagyszerű borult ég várt és húsz fok alatti hőmérséklet, ami lévén, hogy nincs garázsom, ideálisnak hatott. Az autót lemostam egyszer kézi mosóban, aztán otthon, kézzel, majd neki álltam a sárga polírozószerrel . Nap végére végeztem, a kékre már nem jutott időm, de így is, összességében lenyűgöző eredményt sikerült elérnem, elsőre, hologram-mentesen! :) Kap majd egy kéket fekete koronggal, aztán kézzel egy Carnauba waxolást is.
Ha megint rossz lesz az időnk :D

>> Tuning és extramesa // Alfa GT 1.9 JTDm 16v // 2017-04-02

Úgy döntöttem, hogy lecserélem a gyári szatén (alumínium színű) tükör borítást a GT-men. Meg is rendeltem házhoz szállítással a Prasco márkájú krómozott tükörborításokat (1. kép) Megjegyzés: az Alfa 147 és a GT ugyanazt a borítást használja, tehát mindkét típusra tökéletesen jó!

Biztonság kedvéért egy pokrócot a küszöb alá tettem, de a tükörlapot a fűtőszál vezetékei egyébként is megfogják. A tükörlapot a motorral úgy állítottam, hogy alul a lehető legnagyobb rést hagyja, alá két kárpitleszedővel befeszítve egy idő után elengedi a tükörlap hátulján a beakadt pöcköket. Utána csak a vezetékek saruit kell lehúzni (2. kép) és a tükörlapot biztos helyre tenni.

A gyári borítás levétele nem volt bonyolult vagy időigényes feladat, egy kárpit leszedő készlettel 25 perc alatt megvolt a két oldal! (3. kép) A gyári szatén, vagy színre fújt dísz tükörborítás 4 füllel és pár pozícionálóval, valamint a tetején egy fél körívvel "kapaszkodik" a tükörházba (4. kép). Kárpitleszedővel befeszítve egy idő után megindul és aztán le is pattan, anélkül, hogy bármely fül letörne. Nem kell a negyedik miatt lebontani a fél tükröt, anélkül is elengedi, ha felülről indítjátok a bontást!
Egy fotót készítettem a gyári alus és az utángyártott krómos tükörborítás közti különbség érzékeltetésére (5. kép)

Az utángyártott nem fog egyszerűen a helyére menni, az alsó nagyon csorba és miatta el is állt az alja, mert megfeszítette a házban. Ezért újra levettem és fém körömreszelővel laposabbra reszeltem a felületét.
Az összes fület bekentem gépzsírral és így egy-két tenyérrel nyomással a helyére pattant minden fül. Letakarítottam a házat, az autót lemosta és lefotóztam. Nagyon feldobja a kocsit, gyakorlatilag érthetetlen ez a szatén (alu) gyári borítás, főleg, hogy a faceliftes GT-k elején minden krómozott, kivéve persze a Q2-esekét :)

Sokkal jobban néz ki az autó, mobilos fotók nem tudják visszaadni azt a csillogást, amit az életben nyújt!

>> Tuning és extragiacinto // Alfa 156 2.5 V6 24V Distinctive // 2017-04-03

Tegnap megjött egy pár új Registered Alfa Driver és egy pár fekete Biscione matrica az index alá. Az autó Tuingmannél van futómű vizsgálaton, illetve olajcserén. Ha hazajön, megkapja a matricákat és egy telipolírt. :)

>> EseményGT Ɨ|ѯ // Alfa GT 1.8 TS Blackline Sportiva // 2016-10-22

Eladva, jó helyre került. Beszámolták az utódjába.

 
>> SzervizGT Ɨ|ѯ // Alfa GT 1.8 TS Blackline Sportiva // 2016-10-20

Mára elkészült a donor és 10 perc alatt kicserélve.

 
>> AutóápolásGT Ɨ|ѯ // Alfa GT 1.8 TS Blackline Sportiva // 2016-10-01

Ma délutáni kis takarítás a gépházban:-)

 
>> Szervizmesa // Alfa GT 1.9 JTDm 16v // 2016-09-18

Mióta megvolt az autó, a vezetőoldali ajtóemelő gomboknál az anyósoldali gombja nyomin állt és ellen kellett tartani, hogy működjön. Múlt héten neki álltam, hogy felfedjem a titkát. Sajnos, amint alányúltam a fedélnek és elkezdtem kihúzni, az egész kapcsolóház háromba szétbomlott és mint utólag kiderült, kis szürke és fehér műanyag tűk tűntek el a kárpit mélyén (lásd 1-es képet).
De a leges-legrosszabb, ami történhetett, hogy a kapcsoló nélkül nem működött egyik elektromos ablak sem, a csomagtérajtó nyitása sem (nincs benne kulcs), de a végső átok, hogy az autót megtankolni sem lehetett, mert nem nyitott az elektromos tanksapka, a biztosító piros madzag meg ugye a csomagtartóban van, ami szintén nem nyitható... Az elég hülyén nézett volna ki a kútnál, hogy előre hajtom az első üléseket, majd a hátsókat is, aztán bemászok a kalaptartó alatt a csomagtérbe, hogy kinyissam a tanksapkát :D

Neki vetemedtem, mit lehet tenni. Találtam egy szláv nyelvű videót a Youtube-on, amiben az ember huzalszeggel pótolta őket és neki működött. :) Nem szívesen szerettem volna lebontani a kárpitot, biztos, ami biztos alapon a helyi barkácsboltban vásároltam 15 db huzalszeget, aminek 1,2 mm volt a szár vastagsága, a műanyagé pedig egy tizeddel kevesebb,de olyan nem volt. Kemény 15 Ft-ot kértek értük :)

Végül ma mégis lebontottam az ajtókárpitot, felvittem,(2. kép) elkezdtem forgatni és az illesztések közt, a résekből ki is nyertem 4 db szürke, hosszú tűt a tükörállításhoz, valamint 3 db pici fehéret a 4-ből, az ablakokhoz. 1 db tehát hiányzott, azért állt csálén a gomb! Lemértem a méretet, barkács fűrésszel méretre vágtam (3. kép), összeraktam (4. kép) és lőn csoda, minden működik, mint új korában (5. kép)
Összesen tehát 15 magyar Forintból sikerült újra működésre bírnom. Egy új utángyártott kapcsoló kompletten, kedvezmény nélkül 80 ezer a Bárdinál. Használt, agyon kopott bontott sem lehet olcsó. Ha valaki ügyesebb ezermester, akár egy Forintból is megoldotta volna, egy szeg méretre vágásával, nekem harmadszorra sikerült!
Most megint működik, mehetek tankolni, autót mosni!

>> SzervizHalesz // Alfa GT Q2 170 Le // 2016-05-25

Kicsit most sokáig húztam az olajcserét, nagyon nem sikerült tartanom a 10-15 ezres csereintervallumot. Ezúttal kereken 18 ezer km telt el az előző csere óta.

Ezen kívül a stabilizátor rúdon cseréltettem szilenteket, beállíttattam a fényszórókat, kicserélték a helyzetjelző izzókat.

A váltógombomat is újra cseréltem, lekopott róla a műanyag bevonat. Ezt már tök régen megvettem, mostanra zavart már annyira, hogy cseréltem.

>> Szervizmesa // Alfa GT 1.9 JTDm 16v // 2016-05-16

Elértem a jubileumi 125 ezret óra szerint, ennek örömére egy kieső fél órámban EGR szelep és MAP szenzor tisztítókúrát kapott az autó. Háztartási konyhai Auchan-os zsíroldó segített az EGR-nek, Féktisztító pedig a MAP szenzornak.