Blog >> gt

>> EseményFairlane // Alfa GT 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2012-05-17

Miután viharos gyorsasággal elkelt a 155, autó és elképzelés nélkül maradtam...
Valami nyilván kell helyette, de bevallom elsőre nem Alfára gondoltam mert első körön nem ismertem fel egy olyan modellt sem amit meg tudtam volna indokolni a magam részére.

Egy családi egyterűnk már van, tehát kombi/SW igazából megalapozatlan. Nagy szedán ismét csak. A kompakttal meg csak annyi a gond, hogy nem tetszik.

Gondolkodtam kabrión, elsősorban MX5-ön de végül elvetettem a dolgot. Túl önzőnek tűnt, túl idegen világnak, túl sok (ki)használhatósági kérdéssel.
Gondolkodtam valami kisebb szaladgálón, pl Grande Puntón, de valahogy belülről túl puritán, és ugye ha az ember hozzászokott már egy bizonyos szinthez, nehezen adja alább... :)

Ilyen-olyan indokok mentén mindig oda jutottam vissza, hogy Alfa Romeo kell...
Szóval sok agyalás után kiböktem egy olyan modellt, aminek a létezéséről tudtam, de igazából sosem gondoltam volna hogy ilyenem lesz. Próbakör után már nem volt visszaút...

La verda beltartalomra egyben van. Akár még hihető is lehetne a 137000 km és a 120000-ig vezetett olasz szervízkönyv. Merthogy 2011-ben jött Rómából.
Van pár kisebb hibája ami foglalkozást kíván, de majd lassacsakán orvoslásra kerülnek :)

 
>> SzervizHalesz // Alfa GT Q2 170 Le // 2012-03-18

Végre itt a tavasz, felkerültek a nyárigumik!

A nyári kerekeknek ez lesz a második szezonjuk, 11.966 km-t gurultak tavaly.

A téliekbe ebben a szezonban 4.316 km került, így eddig összesen (3 szezon alatt) 14.056 km-t futottak.

A Budagimunál egyébként 8C-s Vredestein hirdetés van a falon :)

Másnap egy kis autós kiránduláson átléptük az 50 ezredik kilométert!

>> SzervizHalesz // Alfa GT Q2 170 Le // 2012-02-13

Elérkezett a negyedik olajcserém időpontja. Úgy tűnik, ráálltam a 15 ezres olajcsereperiódusokra, a bejáratás utáni 4000-es olajcserét követően mindig úgy jött ki, hogy 15 ezrenként cseréltettem. Ez jó, hiszen rövidebb, mint a gyár által előírt 20 ezer, de azért az ideális a 10 ezrenkénti lenne.

Az Elaforgnál vettem a szerviz szettet (olaj, olajszűrő, pollenszűrő, levegőszűrő, üzemanyagszűrő), Karcsiék adatai szerint a gyár az 1,9-es, 170 lovas dízelhez már a Selenia Sport 5W-40 olajat ajánlja, így most ez került az autóba. Kíváncsi vagyok, hogy lesz-e érezhető különbség... egy kicsit halkabb motorhangnak például örülnék :)

A szervizelést ismét az Autóház Budaörs végezte. Most került sor az első és a hátsó fékbetétek cseréjére is, érdekes módon kb. egyszerre koptak el...

Garanciában cserélték a váltógombot , ugyanis az alsó fele elkezdett mattulni. Megigazították a lógó motorvédő műanyagokat is és a kilincseken is állítottak kicsit, télen a hidegben ugyanis néha nem ugortak vissza a helyükre.

Köszönöm Horváth Lacinak és Rohodi Misinek az ügyintézést és az odafigyelést!

>> Szervizvasony // Alfa GT 1,9 mJTD // 2012-01-16

Hétfő reggel a legjobbkor merült le, még jó hogy közel vannak faterék akik bebikázták. Valami rejtélyes oknál fogva a féklámpa is kiégett, egyúttal akkor azt is kicseréltem az akkusnál a Bartók Bélán.

>> EseményHalesz // Alfa GT Q2 170 Le // 2012-01-11

Nem gyenge fotókat készített az autómról az AutoStat fotósa, Gusztáv. Már tavaly Kaposújlakon kinéztek pár autót, amiket szépen sorban be akarnak mutatni, például Totti sárkányáról már készült is egy nagyon jó cikk és fotósorozat.

Mi végül egy januári, hideg, de napos délután találkoztunk, és a törökbálinti DEPO területén találtunk egy egészen látványos helyszínt a fotózásra. Kis bosszúság az örömben, hogy két nappal a fotózás előtt sikerült kicsit meghúznom az autóm jobb hátsó sárvédőívét... sajna fényezés lesz belőle.

Mindenki szereti fotózni az autóját, de egészen más, amikor egy "idegen", külső szemlélő látja, és próbálja megmutatni. Azt hiszem, ez most remekül sikerült, látványosak lettek a képek.

A cikk pedig itt található.

Amúgy az autómba lassan bekerül az 50 ezredik km, azt hiszem, ez a fotózás egy jó pillanatkép a jelenlegi állapotáról.

>> SzervizHalesz // Alfa GT Q2 170 Le // 2011-11-30

Egy évet se bírtak a "szuper" ledes helyzetjelző izzóim, amelyeket tavaly októberben rakattam be (drága projekt volt, főleg a beszerelés...).

2-3 hónapja felváltva sípolt a GT-m, hogy éppen kiégett valamelyik, ezt felváltva csinálta, néha ötpercenként. Szóval csere volt. Ma elégeltem meg, amíg 5 kilométer alatt kb 10x sípolt, ezért elugrottam az Online Autóhoz.

(Azért az olasz tervezőisteneknek gratulálnék, amiért a xenonos lámpatesthez csak úgy lehet hozzáférni, hogy le kell szedni a lökhárítót...)

>> Tuning és extraHalesz // Alfa GT Q2 170 Le // 2011-11-18

Cicástuningnak hangzik elsőre, de nagyon jól néz ki: valójában ez a gyári fém tanksapka. Egyszerűen nem tudtam otthagyni a Budaörsnél, amikor Misi megmutatta. Nekem minden ilyet el lehet adni, igaz Misi? :)

A vicces benne, hogy ez az az extra, amit kb. csak én látok, mert mindig én tankolom az autómat, kutas nem nyúlhat hozzá :)

Szóval pénzkidobás. Nem érdekel, jól néz ki :)

>> SzervizHalesz // Alfa GT Q2 170 Le // 2011-11-05

Közeleg Tél Tábornok, így védekezésül felraktam a téligumikat. Harmadik szezonjuk lesz, eddig összesen 9.740 km-t futottak.

Szokásos statisztika az utókor kedvéért: 11.966 kilométert tettem meg a tavasszal felkerült, új nyárigumikon, ezek most centrirozva, szépen letisztítva várakoznak a raktárunkban tavaszig.

Érdekesség, hogy ezúttal egyik felnimet sem kellett görgőztetni a nyári szezon után.

A gumiszerelést ismét a Budagumi végezte.

A téli felkészítés jegyében lecseréltem az ablaktörlő gumikat is.

>> Szervizvasony // Alfa GT 1,9 mJTD // 2011-10-04

Nagyszerviz: olajcsere, vezérműszíj,, vízpumpa, felső lengőkar szilent csere, hátsó kereszt merevítő csere, izzító gyertya csere, egr tisztítás.
Vére megszűnt a nyikorgás elől, és már nincs karácsonyfa a műszerfalon sem a kiégett lámpa, az izzítógyertya és az egr miatt.

>> SzervizHalesz // Alfa GT Q2 170 Le // 2011-09-21

Ismét egy kicsit bosszantó történet... Hétvégén az M7-esen arra lettem figyelmes, hogy melegszik a hűtővíz, hirtelen 120 fokot mutatott az óra... gyors félreállás, a kiegyenlítőtartály tele volt... továbbindultunk, és kiderült, hogy 100 km/h felett teljesen jól működik minden. Amint nagyobb terhelés kapott a motor, egyből melegedni kezdett, a ventillátor pedig nagyon lassan hűtötte vissza, úgyhogy maradt a 100-as tempó. Hétfőn az első dolgom volt, hogy elvigyem a Budaörshöz.

A tipp ekkor már egyértelműen a vízpumpa volt, be is igazolódott. Garanciában cserélték, természetesen a vezérléssel együtt.

A probléma gyorsan megoldódott, de nem felhőtlen az örömöm, mert 43 ezer kilométernél egy ilyen hibát eléggé korainak tartok... Még szerencse, hogy megvettem a +2 év kiterjesztett garanciát, mert már pont elmúlt 2 éves az autóm, így ez egy eléggé költséges szervizlátogatás lett volna... Talán annyi apró öröm van, hogy a 80 ezer km-nél esedékes vezérléscsere így 120 ezerre tolódott. Feltéve, ha az új vízpumpa bírja majd addig!

Az Autóház Budaörsben ismét nem csalódtam, kaptam csereautót a javítás idejére, sőt még le is mosták az autómat átadás előtt. Külön köszi a gyorsaságot Horváth Lacinak! :)