Blog >> alfa

>> SzervizShadin // Alfa 159 1.75 SW Tbi Distinctive Ti // 2017-02-26

Van egy kis szépséghibája a vezetőülés kárpitjának, ahogy a képen is látszik, megszakadt az él vezető szál. Kihúztam és ideiglenesen tettem bele egy vékonyabb damilt, amíg a megfelelő anyagot meg nem találom.

>> SzervizShadin // Alfa 159 1.75 SW Tbi Distinctive Ti // 2017-02-26

Tisztán látszik, hogy a hollandusok kamuztak a szervizzel kapcsolatban. A vezérlés és a hosszbordás környékén semmi sem volt cserélve. Olajat, olajszűrőt, légszűrőt, pollenszűrőt cseréltek, az olajat eltúlozták, mert sok ment a gyertyákhoz is, meg az egész blokkot meglocsolták és alul tiszta olaj az egész. Vagy a szelepfedél tömítésnél folyik az olaj a gyertyához, illetve a fötengelyszimering ereszt és az van a kocsi alján. Legrosszabb esetben mindkettő fennáll:-(

>> Tuning és extraShadin // Alfa 159 1.75 SW Tbi Distinctive Ti // 2017-02-20

Yani volt olyan rendes és hozott egy pár Pioneer kiszedőt, így ki tudtuk venni.

Kiderült, hogy azért nem volt jó a rádió vétel mert Holland barátunk nem tette bele a fantomtápot. Ezt polcról pótoltam, így már vele van a (tér)erő.

Van benne TMC vevő ami jelenleg nem működik, erre még megoldást kell találni.

A képen látható régi kormánygomb vezérlő van benne, ezt cserélni fogom erre, mert ez elvileg tudja használni a telefon gombot is. Továbbá azt is várom tőle, hogy az autó leállítása után addig villany alatt tartsa a fejet, amíg a kulcsot ki nem húzom...

>> SzervizShadin // Alfa 159 1.75 SW Tbi Distinctive Ti // 2017-02-16

Jelölt alkatrész megadta magát. Leömlő felöl jövő visszatérő cső gyorscsatlakozója anyagában elporladt, minek következtében majd három liter hűtővíz elfolyt. Gyári alkatrész megrendelve, de összerakható volt egy sima 16-os bilinccsel ideiglenesen.

>> EseményPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2017-02-12

Mai nappal meglett a 170.000 km. Decemberben múlt 17 éves. A 170 ezerből 100-at együtt gurultuk.

Immár 4000km-en is túl egy dolog nem stimmel még. Minden hosszabb utam után fáj a derekam. De nagyon. Már a három memória pozíción három különböző beállítás van, de egyik sem oldotta meg a gondot. Utazás közben nincs gond, nem tűnik kényelmetlennek. Kifejezetten kényelmesnek sem, valahogy túl kemény az egész ülés. Az igazi gond az. hogy 5-600km után kiszállok és beleáll a fájdalom a derekamba. Nekem, akinek ezelőtt soha, semmitől nem fájt a derekam.

Bárkit vittem, bárki vezette ezt az autót, csak dicsérte, hogy mennyire kényelmes. Úgyhogy a hiba biztosan az én készülékemben van. Viszont tény, hogy 2 napra megnyomorít. Utolsó ötletként ma fogtam és lemértem a 146 ülését. Magasságot, ülőlap és háttámla szögeket, majd átmásoltam a 159-be. A motorok elég fura helyeken érnek végállásba.
Végül az ülőlap és háttámla szögét teljesen sikerült lemásolnom, viszont az ülés magassága 5 cm-rel alacsonyabb legfelső állásban is.

Beülve ismerős az érzés, úgyhogy van remény, hogy jó lesz. Sokkal könnyebb kiszállni, nem kell kászálódni, mint eddig. Az is biztos, hogy érzésből nem állítottam volna ide, bármeddig próbálgatom, ezt le kellett mérni :-)

Most reménykedek hogy bejön, mert igen nagyon morcos lenék, ha ezen múlna egy ilyen jó autó használhatósága.

>> SzervizSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2016-09-13

Eljött ismét a vezérlés csere ideje. Km még nem indokolta, csak az idő...
Olaj: Selenia 20K for AR
Vezérlés + vízpumpa: Gates + MagnetiMarelli

>> EseménySanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2017-01-06

Csont nélkül átment. Majd a bal alsó lengőkar lesz nemsokára cserés.

>> AutóápolásWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 159 2.4 Jtd Elegante 4x2 TI // 2017-02-03

A felső vízcső légtelenítő csavar után, következő típushiba ellenőrzésként bekukkantottam a kipufogó tőcsavarokra. Már lélekben készültem egy lehetséges (drága és hosszadalmas) megelőző szervízre, de ismét kellemes meglepetés ért. Már előttem ezt orvosolták. Ez egyben magyarázat arra, hogy az autó orrában miért van zölddel összejelölgetve sok-sok alkatrész. A tőcsavar csere egy viszonylag nagy bontással járó művelet, ekkor kerülhettek oda a jelölések.

A fotón az olajos csőcsonk még mindig a szívócsonk tömítésnél kifolyt olaj nyoma, ide nem ért be a kezem kitakarítani, egyelőre így marad. A motormosásnak meg nem vagyok híve.

>> SzervizBéci // Alfa 156 6C Silverfox // 2017-02-01

Ma le lett cserélve az olaj, olajszűrő és a légszűrő Silverfox-ban. A szervizelést a Sprintauto Service végezte. Nagyon rendes srácok és ráadásul nagyon értenek az Alfákhoz. Szerelés közben is látszott, hogy pontosan tudják hova kell nyúlni, hogy kell leszedni a jól elbújtatott olajszűrőt és elég gyorsan be is fejeztek mindent. Ráadásul még jót is dumáltunk az Alfákról. A tulajnak egy kb. 300 lóerős 147 JTD-je van GTA optikával. :) De azért nagy Busso fan ő is. :)



És nem voltak drágák sem...

Olaj: Selenia Racing:
Olajszűrő: MANN
Légszűrő: K&N betétszűrő

Km állás: 219330

P.S.: Az olajcsere közben vettük észre, hogy a jobb oldali belső féltengely gumiharang el van szakadva, azt ki kell cserélni (az alkatrész - SKF - már megjött). Az ABS hibára pedig azt mondta, hogy mivel a sebességmérő sem működik, tuti, hogy az ABS pumpa szart be. Fel lehet újíttatni, venni egy újat, vagy egy működő bontottat. Mivel itt Bulgáriában én nem találtam felújító műhelyt (biztos van, csak béna vagyok), az új ára meg horror ezért szereztem egy bontottat, amire fél év garanciát adnak. A következő szerviz alkalmával ezek cserélve lesznek, plusz még megpróbálom rávenni őket, hogy cseréljék ki a két első fényszórót a GTA fényszórókra, amit még régebben vettem.