Blog >> q4 >> 159

>> Eseményzoli978 // Alfa 159 2.4 JTDm Q4 Ti // 2021-01-09

Mai napon megvettem ezt a csodálatos szörnyet. Remélem sok boldog kilométert fogunk.tudni együtt tölteni. 😁

>> Eseménygecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2020-05-23

Az autó elkészült, és a mai napon el is kelt. Ez volt az eddigi legjobb és egyben legrosszabb Alfám. Innentől viszont szétválasztom a hobbiautót a családi autótól. A családi marad a Tipo SW, ennek az utódja meg legyen még meglepetés.

 
>> Eseménygecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2020-02-01

2 éve nálam, 22 hónapja darabokban.

 
>> EseményLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2019-10-11

2019.09.13-án (pénteken) új gazdára talált.
Imádtuk, hiszem Ő volt álmaim netovábbja, a Black Monster, ahogy feleségem elnevezte. Sok km-t tettünk meg, és soha nem hagyott cserben. A Q4 egy olyan dolog, amiről nehéz lejönni, azonkívül a 2.4-es motorban azért megvan a bugi, megvan az a lehengerlő erő ami kell ehhez a kinézethez, ráadásul a Q4 át tudja vinni az útra.
Sajnos a km és a kor előhozott olyan hibákat, amiket egyre nehezebben tudtam tolerálni. Nem is a pénzügyi része (bár az sem volt kevés) hanem, az hogy nélkülözni kellett hetekre. Valószínűleg nagyon nem volt racionális dolog eladni, hiszem nyilván nem fizeti meg senki a cserélt dolgokat, de sajnos ilyen a popszakma :)
Egy percet se bántam meg az együtt töltött időből, és az első ránézéstől töretlen volt a vonzódás.
Néhány adat:
- bő 7 évet birtokoltam
- ezalatt 83500km-t tettünk meg együtt
- 2.840.844 ft-ot költöttem a szervizelésre, kopóalkatrészekre, gumikra (ebben benne van minden)
- 296.350 ft volt az extrák ára (tolatókamera, chiptuning, téli felnik satöbbi)
- 2.457.988 ft-ot tankoltam bele, ez 130 tankolást jelent, összesen 7801,4 litert
- az átlagfogyasztás 9,37

3.300.000-ért vetem 1.600.000-ért ment el tehát havonta kb. 20.000 ft- volt a kvázi bérleti díj, és 66.000 ft a rezsiköltség.
Most hogy ez sok vagy kevés az nagyon relatív, szerintem nem sok, mert minden km. élvezet egy erős összkerekes prémium szedánnal.
Nyilván nagyobb majom és több banánt kér mint a Panda vagy akár a 156, de valamit, valamiért...

Utódja egy 159 TBI lett, kicsit egyszerűbb felszereltséggel. Régóta nézegettem a TBI-ket és a V6-okat, mert titkon mindig is benzinest szerettem volna, de eddig nem érett meg a gondolat, mert annyira jól tette a dolgát a nagydízel.

>> Szervizgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2019-08-15

Motor a helyén, indul is, jár is! Öröm-bódottá'! :D

 
>> Szervizgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2019-07-19

Jani unatkozott, újrabandázsolta a kábelköteget. Közben a motor is összeállt és várja, hogy visszaköltözhessen a helyére. Képek az elötte, utána állapotról.

>> Szervizgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2019-07-17

Megtörtént az olajteknő mosása. Olaj helyett valami nyúlós cucc volt benne. Gyerekeknek még jó lehet slime-ozni! :D Továbbra is az olaj az első számú gyanusított.

>> Szervizgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2019-05-12

Ez is megérkezett. USA import, egy ismerős által jutott ide. Elkezdődhet az összeszerelés!

>> Szervizgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2019-03-26

Tud valaki olyan helyet, ahol bírnak szállítani főtengelycsapágyat? Az sem lenne gond, ha készleten is volna!

>> Szervizgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2019-02-07

Megérkeztek az új hajtókarcsapágyak. Az állócsapágyat sztornózták menet közben, így azt máshonnan kell újra megrendelni. Marad a várakozás.