Blog >> embléma

>> Tuning és extraJCsabi // Alfa 147 1.9 JTD 8V Distinctive // 2016-10-08

Kopottas volt az embléma a verdán, így kicseréltem. Szerintem nagyon jól megy az ezüst autóhoz ez az újfajta jel.

>> SzervizGyapi Ɨ|ѯ // Alfa 159 2.2 JTS berlina // 2016-08-01

Első embléma kissé megkopott-kifakult-megüvegesedett. Már régebben a szerviz alkatrészekkel megvettem az emblémát, most volt alkalmam lecserélni.
RomeoOne blog bejegyzése alapján csináltam. Minden simán ment. Köszi a leírást RomeoOne.

>> Tuning és extraRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2016-05-16

Nagy divat lett mostanában az emblémák cseréje, főként fekete-fehérre. A legtöbb helyen a színes régi és az új design-t láttam, valamint a fekete-fehér régit. Viszont Giottinál találtam fekete-fehéret az új design-ból is. 3000 plusz postaköltségért kaptam meg a két emblémát.
A cseréhez itteni blogokon nézelődtem, de a legtöbb helyen teljesen szétszerelték a hátsó csomagtartó nyitót valamint az első pajzs tetejét a művelethez. Ennél én egy egyszerűbb módszert akartam. A 159 fórumban megkérdezve kiderült, hogy létezik is ilyen módszer habár kicsivel barbárabb. A lényeg, hogy az emblémát egy fúróval át kell lyukasztani és belülről kifelé lefeszegetni. Azért nem ajánlatos a szélén kezdeni, mert a krómozott keretet könnyű úgy megsérteni. Először egy rendes elektromos fúrón gondolkoztam, de aztán óvatosabb megoldásnak tűnt a kis kézifúró. A művelet elég egyszerű volt. A képeken látszik, hogy a széléhez közelebb ütöttem inkább át, hogy könnyebb legyen oldalra feszíteni. Így, hogy látszik, hogy mi volt alatta, az első emblémánál egyértelmű, hogy a közepétől kicsit lejjebb érdemes átütni, mert ott van alatta egy lyuk. A hátsónál ez nem olyan egyértelmű, de nagy kárt azért nem lehet tenni, legfeljebb lesz egy kis karcolás az embléma alatt.... Amit legfeljebb csak egy következő cserénél fogunk újra látni. A végeredmény szerintem nagyon mutatós lett, elégedett vagyok vele.

>> AutóápolástrxAlfa // Alfa 156 SW 1.9 JTD 140LE // 2016-05-01

Sikerült szereznem végre új emblémákat a kocsira. Szegénynek szemből teljesen le volt kopva a jelvénye, bár volt egy megjelenése arany színű orral is, de akkor is időszerű volt felfrissíteni az ékszereket. Nagyon megtetszettek a Giulia ihlette fekete emblémák, ezért ha már egy árban volt a simával, gondoltam kipróbálom, kicsit aggódtam, hogy majd mennyire illik a kocsihoz, de végülis nagyon bejön így.

A szerelés könnyen indult, aztán csak megfeneklett. Az elsőt kicseréltem 10perc alatt, mondom frankó. Először is egy hegyes és éles kicsi méretű késsel nagyon óvatosan elkezdtem a peremét felemelgetni a fémlemeznek, így haladtam körbe, majd egyre beljebb jutva a ragasztó egyszer csak elengedett. Ahogy azt elképzeltem. Tökéletes. Tisztán elvált a műanyag talptól a régi kiszuperált jelvény, jött egy kis tisztogatás, majd marha óvatosan az öntapadós felével felillesztettem az újat.
Jött a hátsó. Másabb a felfogatás, nem fogja körbe semmiféle krómkeret, egyszerűen csak kiemelkedik a kocsi síkjából. Reméltem, hogy az elv ugyanaz, így nekiláttam a munkának. Óvatosan alányúlkáltam, de már ez sem volt egyszerű annyira feszes és stabil volt a történet. Kezdtem aggódni, hogy más a technika alatta, esetleg valamit még csavarozni is kell hozzá a csomagtérajtó másik oldaláról. Minden esetre rámsötétedett és nem volt mit tenni visszavonultam. Egész este leírásokat vagy videókat kerestem a témában, de semmi konkrétumot nem találtam. Aludtam rá egyet és másnap újra nekiláttam. Az arzenált kiegészítettem egy sokkal laposabb késsel, amivel nagyobb felületen tudok alányúlni egyszerre, és indulhatott a feszült, precíz játék. Nagyon óvatosan és hosszú percek árán, de megadta magát. Annyi volt a különbség és a kihívást jelentő tényező, hogy most jött az emblémával együtt a műanyag talp is, amin volt két pöcök amivel kapaszkodott a csomagtérajtó felületébe. Nagyon szépen és sértetlenül kijött egyébként, de az idegek harca volt, tényleg. Kis meló még volt a fém lapkát különválasztani ettől a műanyag talptól, de a többi már adta magát. Most a végeredmény magáért beszél.

>> Tuning és extraFürkész // Alfa 145 500 Limited // 2016-04-19

Na, hogy azért valami vidám sztori is előkerüljön, a szépülés rész is elkezdődött azért.
A régi emblémáról a festéket már rég megette az időjárás és az idő, ezért úgy döntöttem, hogy eme aprósággal kezdjünk.
Egy barátomnak, (és egyben amore tagnak, Csabinak) épp volt 2 fölös új emblémája.
Megkértem, hogy segítsen felrakni őket. Elég masszívan tartotta a 15 éves ragasztó a kifakult emblémát a géptetőn, de Csabi megoldása eposzba illő volt! Konkrétan szétlyuggatta a régi logót, hogy csavarhúzóval alányúlva lefeszíthető legyen.
Hátul kicsit egyszerűbb volt a helyzet, pár csavar és egy kis kézügyesség. :)

A végeredmény egyébként szerintem nagyon jó. Kimondottan jól áll ez a modern embléma! Köszönöm Csabi!

>> Tuning és extraJózsef // Alfa 156 1.8 twin spark // 2016-04-03

Kicsit nehézkesen de sikerült a régi eblémára ráragasztani az új emblémát

>> EgyébRoll1983 // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD 8v // 2016-01-10

Elég kopott volt a hátásó emblémám, úgyhogy rendeltem egyet a mostanában népszerű ragasztható jelvényből, és kicseréltem.

Ha valaki nekiállna én így csináltam:

- egy éles szikével végigvágtam az emblémát
- csavarhúzóval széthajtottam
- harapofogóval óvatosan lehúztam

Ha így csinálod, akkor fent fog maradni a régi embléma műanyag alja, amire tökéletesen illeszkedik az új ragasztható embléma. Az alján vagy egy pöcök, ami segít a pozicionálásban.

>> EgyébBomi // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2015-08-08

Kapott egy új első Alfa emblémát a V6 :)

(a képet akárhogy fordítom mindig így tesz fel, bocs...)

>> Tuning és extraPZ147 // Alfa 147 1.6 TS // 2015-10-23

Hosszú hétvégén apával és öcsémmel bíbelődtem kicsit a kocsival.
Mint mindenkinek nekem is kifakult és megkopott a kicsikén az alfa jel, ezért úgy gondoltam cserélni kéne mert így nem szép. :-)
Mivel egy eredeti horror áron van, így gondoltam hogy rendelni kéne Kínából, ezt is tettem. Kemény 950Ft volt 2 darab.
2 lemezdarab egy kis ragasztóval semmi extra, hát mondom ennyit megér, hogy megnézzem milyen.
Mint kiderült számomra a hátsó jelnél ugyanúgy egy ilyen (azért jobb minőségű) lemez van ráragasztva egy műanyag modulra, tehát ezt egyszerűen lehetett cserélni régi leszed új ráragaszt.
Az elején már nem ilyen egyszerű volt a helyzet mert hogy nem tudtuk kiszedni a régi emblémát. Fater segített a vett lemez darab peremét kibővíteni szépen egyenletesen, majd ráragasztotta a régi jelre.
Az eredmények látszanak a képeken. Szép lett.

>> Tuning és extraricsko96 // Alfa 145 1.4 Twin Spark // 2015-10-25

Kicsit megkésve, no de nem túl későn írom ezt a blogbejegyzést. Már nyáron megejtettem a hátsó lámpabúrák cseréjét. Bontottan vettem 2 lexus design hátsó lámpát, szerintem elég csinosak, bár azért látszik hogy nem újak.

Aliexpress.com-ról rendeltem 1500 Ft / párért két színes Alfa emblémát, ami nem kifejezetten 145be való, de azért kellő ragasztóval és anyázással sikerült a helyükre rakni. :)

Belül két műanyag, a középső és a rádióbeszerelős-kesztyűtartós egységek lettek kicserélve, fekete színűre. Belső műanyagokat tekintve már csak a műszerfal van hátra ( azt is feketére ). Remélem hétvégén végre azt is lesz alkalmam megcsinálni.

Sajna nagynyomású mosás esetén beázik kétoldalt az ajtónál, pontosabban a hangfalaknál folyik be a víz. Fórumon kaptam a tippet, hogy az ajtó allján a gumit elhúzva a kifolyókat pucoljam ki, megtettem, de baloldalt továbbra is beázik. Majd ha szétszedem műszerfalat akkor kiszedem kárpitokat is, belülről is megpróbálom, hátha maradt még valami sár ott.

Ami a szervizelést illeti, jobb hátsó toronycsapágyat kell majd csinálni, amit Ferkéhez szeretnék vinni, illetve szintén Ferke által diagnosztizált a légtömegmérő hibája, amit jövőhéten intézek el. ( újat veszek )