Blog >> embléma

>> EgyébRoll1983 // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD 8v // 2016-01-10

Elég kopott volt a hátásó emblémám, úgyhogy rendeltem egyet a mostanában népszerű ragasztható jelvényből, és kicseréltem.

Ha valaki nekiállna én így csináltam:

- egy éles szikével végigvágtam az emblémát
- csavarhúzóval széthajtottam
- harapofogóval óvatosan lehúztam

Ha így csinálod, akkor fent fog maradni a régi embléma műanyag alja, amire tökéletesen illeszkedik az új ragasztható embléma. Az alján vagy egy pöcök, ami segít a pozicionálásban.

>> EgyébBomi // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2015-08-08

Kapott egy új első Alfa emblémát a V6 :)

(a képet akárhogy fordítom mindig így tesz fel, bocs...)

>> Tuning és extraPZ147 // Alfa 147 1.6 TS // 2015-10-23

Hosszú hétvégén apával és öcsémmel bíbelődtem kicsit a kocsival.
Mint mindenkinek nekem is kifakult és megkopott a kicsikén az alfa jel, ezért úgy gondoltam cserélni kéne mert így nem szép. :-)
Mivel egy eredeti horror áron van, így gondoltam hogy rendelni kéne Kínából, ezt is tettem. Kemény 950Ft volt 2 darab.
2 lemezdarab egy kis ragasztóval semmi extra, hát mondom ennyit megér, hogy megnézzem milyen.
Mint kiderült számomra a hátsó jelnél ugyanúgy egy ilyen (azért jobb minőségű) lemez van ráragasztva egy műanyag modulra, tehát ezt egyszerűen lehetett cserélni régi leszed új ráragaszt.
Az elején már nem ilyen egyszerű volt a helyzet mert hogy nem tudtuk kiszedni a régi emblémát. Fater segített a vett lemez darab peremét kibővíteni szépen egyenletesen, majd ráragasztotta a régi jelre.
Az eredmények látszanak a képeken. Szép lett.

>> Tuning és extraricsko96 // Alfa 145 1.4 Twin Spark // 2015-10-25

Kicsit megkésve, no de nem túl későn írom ezt a blogbejegyzést. Már nyáron megejtettem a hátsó lámpabúrák cseréjét. Bontottan vettem 2 lexus design hátsó lámpát, szerintem elég csinosak, bár azért látszik hogy nem újak.

Aliexpress.com-ról rendeltem 1500 Ft / párért két színes Alfa emblémát, ami nem kifejezetten 145be való, de azért kellő ragasztóval és anyázással sikerült a helyükre rakni. :)

Belül két műanyag, a középső és a rádióbeszerelős-kesztyűtartós egységek lettek kicserélve, fekete színűre. Belső műanyagokat tekintve már csak a műszerfal van hátra ( azt is feketére ). Remélem hétvégén végre azt is lesz alkalmam megcsinálni.

Sajna nagynyomású mosás esetén beázik kétoldalt az ajtónál, pontosabban a hangfalaknál folyik be a víz. Fórumon kaptam a tippet, hogy az ajtó allján a gumit elhúzva a kifolyókat pucoljam ki, megtettem, de baloldalt továbbra is beázik. Majd ha szétszedem műszerfalat akkor kiszedem kárpitokat is, belülről is megpróbálom, hátha maradt még valami sár ott.

Ami a szervizelést illeti, jobb hátsó toronycsapágyat kell majd csinálni, amit Ferkéhez szeretnék vinni, illetve szintén Ferke által diagnosztizált a légtömegmérő hibája, amit jövőhéten intézek el. ( újat veszek )

>> Tuning és extraSanyiJTD // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2015-10-08

Kicseréltem a kormányomban az emblémát a Giulia stlye-ra.
Ha valaki megkívánná van 2db eladó színesben. Nagyon jól mutat, tetszik ;)

>> Tuning és extraSanyiJTD // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2015-10-07

Lecseréltem az emblémákat megint ,mert nem voltam elszállva a 2015-ös színestől ahogy állt az autómon.

Kapott 2015-öst ugyan, de fekete-fehéret. Ez jobban megy hozzá.
A pajzsot újra kell fújnom valamikor a kavicsfelverődések miatt

>> Tuning és extraGTPeti // Alfa Spider / GTV 2.0 JTS // 2015-09-26

Manapság az FB-n három féle alfás létezik. Aki árul új logós emblémát, aki már vett belőle és aki még nem.

Én a második csoportba tartozom.

Mivel a GTV első emblémája eléggé kifakult és úgy ítéltem meg, hogy a fekete autóra bizony jobban passzolna az új, színes embléma az élénkebb zöld és piros színeivel.

A csere menete (Mivel mindenki csak a feltett embémákkal szokott büszkélkedni, de még sosem írta le senki, hogy, hogyan tette fel.)
Az MK2-es GTV-n egy csavar tartja a máanyag korongot, amin a fémembléma van. Valószínűleg gyáriban ezt így kompletten lehet rendelni, mert a műanyag hátulján van egy cikkszám (465 589 73).
A feladat nehézségét a adja, hogy a krómozott műanyg megsértése nélkül lehántoljuk róla a felragasztott fémplakettet. Mivel hátul van egy 1 cm-s lyuk, így adódik, hogy onnan nyomjuk egy tompa tárggyal. (Filctollal.) Ezzel azt érjük el, hogy felpúposodik azon a helyen a plakett. Ahogy mondani szokták, "kis lépés az emberiségnek".
Ezesetben mondjuk tényleg kicsi, mert a púpon kívül nem értünk el semmit. :)
Itt már látható, hogy roncsolás nélkül a régi emblémát csak varázslattal lehet leszedni. Én maradtam a polgáribb megoldásnál: csavarhúzó és fogó segítségével hámoztam le a fémet. Utána denszesszel nem árt megtisztítani a helyét és leszedni a ragasztómaradványokat.

Én előtte még előkészítettem az emblémát, lefújtam védőlakkal. Hátul és a peremét ecsettel kezeltem le, hogy a só ne kezdhesse ki.

A felragasztásnál csak arra kell figyelni, hogy szépen középre pozícionáljuk, mert körben marad egy kb. 1mm-es rés.

Kb. ennyi. :)


Érdekesség: Anno, kb 7 évvel ezelőtt beszereztem a 156-ra egy új emblémát. Akkoriban még nem volt ilyen dömping, úgyhogy gyári zacskóst vettem, jó drágán (6000 Ft). Ahogy odaát leírtam, az akkor egy vastag műanyag darab volt, hátra kiálló pöckökkel, ami jól nem is passzolt a scudettom-ra, mert azon gyárilag egy vékony, sajtolt fémplakett volt. A csere emiatt meghíusult.
Szóval 7 évet kellett várnom arra, hogy kapjak megfelelőt. Mert ugye a mostani olcsó emblémák mind ilyen fémplakettek...

>> Tuning és extrape-Ti // Alfa Giulietta 1.4 Turbo MultiAir 170CV Distinc // 2015-05-11

Érdekes módon nekem nem az első emblémáról kezdett peregni a védőlakk hanem a hátsóról, na nem vészesen de az én szememet már bántotta. Hét elején megrendeltem az újat de a gyári cikkszám szerint benne lévő már nem elérhető de van helyettesítője, ami meg is érkezett pár kárpitpatenttel együtt amit még a "márkaszerviznek" (AHB) egy korábbi garis javítás alkalmával sikerült eltörniük. A csere nem nehéz: le kell bontani a csomagtér kárpitját, két csavar a behúzók alatt és jó pár patent fogja. A régi és az új embléma között két különbséget lehet látni: az egyik, hogy a régin a csati a kijövő vezeték végén van az újon már beleintegrálták a csatit az emblémába a másik érezhető különbség a nyomógomb megvezetése ami sokkal határozottabb a régi lötyögősebb volt. Remélem ez is bírja majd 5 évig....

>> Tuning és extraAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2015-04-17

Eljött az idő az emblémák lecserélésére, amik már az autó behozatalakor is olyan rossz állapotban voltak, hogy emblémás matricákkal ragasztottam le...

Facebookon valamelyik Alfás csoportban egy cartárs árult megfelelő emblémákat, kiváló áron, és tényleg szépek.

Az kicsit meglepett, mennyire papírvékony kis fémlemezből vannak sajtolva, de amiket leszedtem is ugyanilyenek voltak.

A csere rém egyszerű volt és gyorsan ment: a régiket le kellett feszegetni, a hátramaradt kétoldalú ragasztót eltávolítani, zsírtalanítani, és az újak már ragaszthatóak is voltak a helyükre!

Az eredmény magáért beszél!

>> AutóápolásJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2015-01-25

Kopottas volt mindkét embléma, így vettem újakat és felraktam. A hátsóval kezdtem: a régit lefeszegettem az elhajtható zárfedélről és a helyére pontosan passzolt. Egyértelműen a hátsó embléma javítására való (alul egy apró fül is van ami pont beleillik a zárfedélbe).
Az elsőnél a gyárira ragasztottam, oldalról nézve kicsit eláll, ráadásul rányomáskor sikerült kicsit behorpasztanom. Elölről normálisan néz ki. A színei és formái rendben vannak, de előlre így csak átmeneti megoldásnak jó. Aztán leszedtem az első emblémát majd a pajzsot is. Kiszedtem belőle a régi emblémát és az új hátulra való emblémát szélvédő ragasztóval beleragasztottam. Szerintem szép lett... :)