Blog >> költség

>> SzervizLevi // Alfa 164 2.0 Twin Spark 8V // 2010-12-01

- klíma: 2 x töltés, 1db tömítés: 14.000
- j.e. ablakemelő szerkezet bontottan: 8.000
- kipufogó mókolása: 5.000
- generátor felújítása: 20.000
- akkumulátor csere: 15.000
- olaj, szűrők csere: kb. 20.000
- emelő szerkezet pótlása: 5.000
- klíma kijelző csere: 2.000
Szépészeti és állagmegóvó beavatkozások:
- felni felújítása, autó színére fényezése: 50.000
- bontott ködlámpák+első lökhárító fényszórómosósra cserélése fényezéssel: 35.000
- alvázvédelem, szelepfedél tömítés: 25.000

Idáig a költségeimet összeadva sajnos elég nagy összeg jön ki, de:
- a ktg-knek csak egy töredéke a tényleges meghibásodás(a két és fél évre kb.150.000), a többi kötelező szervíz(olaj), vagy elkerülhetetlen kiadás (gumi, fék, akku), vagy a tökéletes autóra való törekvés következménye(felni felújítás, ködlámpák, xenon, alvázvédelem, stb.)
- ennek az autónak az értékvesztése gyakorlatilag közelít a nullához, ha megőrzöm és/vagy javítom az állagát
- más autónak az értékvesztése annyi, mint nekem a szervíz, s még azt is kell szervizelni...
- következtetés: a suzukisok, asztrások, japósok, stb. biztosan érzelmi alapon ülnek azokban a lélekkel teli, szép, jó, izgalmas és egyedi autóikban:-)

>> SzervizLevi // Alfa 164 2.0 Twin Spark 8V // 2009-12-01

Km óra állása a megvételkor: 152.000
Az első kb. 1,5 év szervizköltségei:
- elöregedett gumicsövek cseréje: 10.000
- olaj, szűrők cseréje: 20.000
- hátsó futóműben szilent csere: 35.000
- új Good-Year nyári garnitúra(15''), szereléssel: 60.000
- új Debica téli garnitúra(15''), szereléssel: 50.000
- téli gumihoz lemezfelni: 5.000 - köszi alfás testvér
- katalizátor: 10.000
- fűtőradiátor: 20.000
- riasztó: 20.000
- xenon: 20.000
- első fékbetét csere: nem emlékszem

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2009-10-26

Nos mint írtam ha meleg a motor akkor az önindító nagyon lassan forgat, mintha az akksi megmerült volna. Egyértelműen az önindítót hibáztattam, és beszereztem egy pót-önindítót is amit felújítattnék.
Azért csak rámértem, mert pont a múltkor a 155 topicban erről volt szó hogy alapjáraton felkapcsolt fogyasztókkal is 14,4V nak kell lennie. Nos nekem van 13,55!! Sőt ahogy tartottam úgy ment lefelé. Aztán rájöttem azért, mert beindult a ventillátor! Ez arra engedett következtetni, hogy meleg motornál azért nem indul mert annyira megmakkan az akksi hisz megy egy nagyfogyasztó (ventillátor), viszont töltés nincs! Úgyhogy ez GENERÁTOR FELÚJÍTÁS!!
Egyébként kitaláltam egy új költségnemet: szopóág költség! Mit jelent, hát azt hogy ez a generátor felújítás már benne van 5995 Forintomban, mert 1x megvettem az önindítót, 2x mert megbüntettek tilosban parkolásért, mert nem indult a dög és otthagytam.