Blog >> 159

A klímát bekapcsoltam, és megcsapott az ismerős bűz. Ki is kapcsoltam gyorsan, majd felhívtam a Fékcentrumot, a múltkor kifigyeltem, hogy akciós náluk az ultrahangos, infrafényes, mikrohullámú atomtisztítás :-)

Na jó, szóval ózonnal fertőtlenítik az utasteret, majd ultrahanggal porlasztott fertőtlenítőszerrel a klíma hőcserélőt és a szellőző járatokat. Gondoltam most eltekintek a DIY befújós spray megoldástól (ami amúgy a 146-nál bevált), nézzük mit tud a kifinomult "Wynns" technika. Villogott kéken, az biztos, figyeltem az ablakon keresztül. Jó sokáig ketyegett alapjáraton az autó, mire egyszer kiírta, hogy ready.

Beszereltek egy új pollenszűrőt és ennyi. Sok melójuk nem volt vele, viszont úgy tűnik tényleg eltűnt a büdös mocsárszag.

Az utastér ózonos fertőtlenítését azért is kértem, mert az előző gazdinál volt kiskutyáknak is bejárása az autóba, én meg inkább gyerkőcöket fuvarozok. Legyen csak kipucolva minden.

>> SzervizNGC // Alfa 159 2.0 JTDm SW // 2017-05-16

Mindenképp le akartam cserélni az olajat, de a rendszer megelőzött.

km: 215.797

>> Tuning és extraWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 159 2.4 Jtd Elegante 4x2 TI // 2017-05-17

A munkámhoz kellett egy tapi képernyős PC, hogy majdan érintő képernyőre is tudjunk fejleszteni. Gondolkoztam, hogy és mint legyen, végül beszereztem egy Win 8.1-et futtató tabletet. Felújított darab, így elérhető árban került, normális hardvere van és ami kritérium volt, full size USB csatlakozása van. No mindegy, ez a munka része, de igazán azért is döntöttem a tab mellett, mert kigondoltam, hogy mennyi mindenre fogom én ezt még használni. Az androidos tabik nem nyűgöztek le sosem, de ez..

Naná hogy első dolgom volt ezzel kipróbálni, hogy a múltkor rendelt Bluetoothos ELM-327 működik e. Mivel lényegében egy picire összezsúfolt (10.8") billentyűzet nélküli PC-ről van szó, nyilván simán fut rajta a MES. Nagyon egyszerű volt csatlakoztatni az interfészhez, semmit nem kellett telepíteni (kábelnél kell USB serial illesztő driver). Pár perc és már olvastam is ki vidáman az autóm paramétereit.

Kicsit próbálgattam, stabilnak tűnik, nem találtam hátrányát az USB kapcsolathoz képest. Sőt. Egyszerűen óriási, hogy beülök, és szabadon pakolászhatom a kis képernyőt, miközben szaladnak a görbék a grafikonon. Ha kell, kiszállok vele, nincs kábel, és hamarosan kinyitott diagnosztika fedél sem.

Ugyanis a projekt úgy lesz teljes, ha a Bluetooth adaptert beépítem a fedél alá, hogy ne kelljen többé csavarhúzózni, fedelet nyitogatni, fedéltől normálisan nem elférni, szitkozódni, hogy ki volt az a.... szóval aki oda tette. Úgyhogy rendeltem eBay-ről egy kis OBD hosszabbító kábelt, amivel reményeim szerint be tudom úgy fordítani az interfészt, hogy efér a fedél alatt. Persze gondolkoztam ám...

A Bluetooth-t mivel más is láthatja, és nem kell doktori disszertáció kitalálni a párosító kódot, megpróbálkozok egy kapcsolható OBD hosszabbítóval. Készíteni akartam, de felesleges. Ugyanis van ilyen készen, és nem drága. Ha megérkezik, frissítek.

Update: megérkezett a kapcsolható hosszabbító. Szépen beépíthető vele a Bluetooth adapter. Legnagyobb hibája, hogy nincs jelölve a be és kikapcsolt állapot. Ideiglenesen (ami aztán úgyis úgy marad) felcimkéztem. A kormányoszlop mellett kandikál ki a kapcsoló. Kicsit ügyeskedni kell a ki-be kapcsoláshoz, de használható. Így most végre nagyon egyszerű bármikor bármilyen adatot kiolvasni.

Visszajött a rángatás...
Nem durván, indítás után 1 percig csinálta és kísértetiesen csak 15 fok körüli hőmérsékletnél (?). Gondoltam ránézek a korrekciókra. Na már ott nem stimmelt valami. MIndenképp végére akartam járni, mert nem szeretnék vészmódban hazavánszorogni valami messzi messzi galaxisból...

Lehúztam a boxot, hátha az a gond. Hát nem. Beindítottam box nélkül és azonnal vészüzembe vágta magát. Kivételesen 3-mas henger no signal.
A vezetéken itt is van egy kis törés, de a múltkor meghámoztam az 5-öst, az erek belül jók. Valószínűleg a késes csatlakozóknak van valami típushibája.

A lusta énem felülkerekedett, nem hoztam csatlakozót a bontóból, és nem csináltam nagy ügyet az egészből. Egy pici csavarhúzót két oldalt a késes csatlakozó alá és fölé benyomkodtam. Ezzel összébb nyomtam a csatlakozót. Szépen visszadugtam mindent a helyére, és kipróbáltam.

És megjavult. A korrekciók helyre jöttek, a rángatáskori -5 (!) és 5-ös hideg motornál mért korrekciók 1.5 alá lementek minden hengernél. Melegen pedig simán 1 alá. A motor szebben, simábban jár, és D-ben fékkel tartva feltűnően kellemesebb, nem rezeg úgy az autó. A gázpedál kisebb mozdításokra is normálisan reagál, nincs az a fura bizonytalan érzet, ami néha előfordult. Azóta sem rángatás, sem fehér füst nem volt egyáltalán.

Viszont lett egy érzetre finomabb autóm. A hangja is szebb, tényleg. És valahogy jobb érzéssel is ülök bele, megvan az a minden OK élmény. :-)

>> Szervizantonov // Alfa 159 1.9 JTDm SW // 2017-05-07

A madárlátta bontott generátor újra megadta magát. Feltűnt, hogy hidegindításnál pulzálnak a lámpák. Amit laikusként ellenőrizni tudtam rajta, azok a szénkefék voltak, amiknek semmi bajuk nem volt, tehát vagy fesszabályzó, vagy még borsosabb javítás kellett volna neki. Mivel a fesszabályzó alsó hangon 20000 forint bele és mivel nem volt időm most egy generátor felújítós történethez, kapott egy egész újnak tűnő bontottat. Beszerelésnél vétettem egy nagyon rosszul elsülhető hibát. A töltőszál tőcsavarján sok menetet fel volt lazulva a kontraanya, emiatt a fesszabályzója nem csatlakozott. Ezt azután vettem észre hogy indítás után a töltés még 15 volt felett sem állt meg. Nyomban leállítottam a kocsit, lecsatlakoztattam a töltőszálat és a gerjesztőszálat és töltés nélkül leálltam a műhelybe, mivel ekkor már szakadt az eső. Gyorsa kikaptam a generátort és akkor láttam mi a helyzet. Kontraanyát visszahúztam, és fix 13.8 voltot kaptam.

>> Szervizantonov // Alfa 159 1.9 JTDm SW // 2017-04-12

Múlt hét pénteken, borzalmas recsegő, csettegő hang kezdett el jönni a vezérlés oldalról. Először tévesen a kormányműre gyanakodtam, de mivel álló helyzetben a kormányhoz nem nyúlva is csinálta tovább füleltem. A generátor szabadonfutó volt az, nagy áramfelvételű fogyasztókat kapcsolgatva változott / meg is szűnt a hang. Gyorsan rendeltem egyet a Unixban két hosszbordás szíj vezetőgörgővel egyetemben amiket még szorgalmi feladatként kicseréltem. A szabadonfutóból Febit rendeltem, kézhez kapva a doboz nyitva volt és INA volt benne. Nem baj, mert gyárilag is az volt rajta. A két görgő Skf lett. Ezen kívül még rendeltem egy generátor szabadonfutó szerelő készletet a lincos-tól, ez kedden jött meg. Délután neki is álltam a cserének. A generátornál már volt matatás, mert egy bontott (és törött műanyag fedéllel rendelkező) van rajta. Bár látszólag nagyon sok hely van a motor mögött mégsem jött kis semmilyen értelmes pózban a generátor, ezért a gázolajszűrőt ideiglenesen elhúztam a helyéről, így kijött. Ahogy az lenni szokott a tárcsa nem jött le a tengelyről pedig elég sokat bántalmaztam, valszeg fel volt ragasztva, de a flex segített az ügyön. Érdemes letakarni a generátort ilyenkor. Vissza már gyorsan mentek a motyók.

>> EseménySeriff // Alfa 159 SW 2.0 JTDM // 2017-04-09

Benzines autót akartam. Volvót és Mazdát néztem az elmúlt napokban, de nem győzött meg a hazai kínálat. JTS-t, akárki akármit mond, nem akartam venni, ezért nem is nagyon nézegettem Alfákat. 2 MX5ös után már nem is idegenkedtem annyira az OFFos verdáktól, de hát végül csak hazatértem.

És igen, dízel lett. Ezt még meg kell emésztenem, de a kocsi segít benne. Hála a 66 ezer valós kilométer futásnak, illetve Ákos vigyázó kezeinek, nincs olyan nehéz dolgom.

Megnéztük, megalkudtam, elhoztuk.

PS: a tetőablak király dolog és ritka is, de nem lőttem még róla képet.

>> Tuning és extraptom // Alfa 159 Progression 1.9 JTDM 16V SW // 2017-04-09

Lakásprojekt miatt mostanában kevesebb idő és anyagi forrás jutott a kocsira.. Most folytattuk két kisebb esztétikai dologgal. A képeken jól látszódik miért érett már az embléma cseréje. Tartóval együtt rendeltem, mert így jobban tetszik. Ezenkívül a középkonzolon található három beömlőt cseréltük le, eléggé használhatatlan állapotban voltak már.

A következő projekt a ködlámpák és kulcsház cseréje lesz. Valamint a pár hónapja keletkezett horpadás kijavítása a motorháztetőn amit valószìnűleg egy kisebb teherautó okozhatott a parkolóban...

>> SzervizShadin // Alfa 159 1.75 SW Tbi Distinctive Ti // 2017-04-09

Yani jóvoltából szert tettem gégecsőre és rendbe tettem kicsit a motor közeli vezetékek borítását. Elporladtak, nem bírták a hőt :-( Pár patentot is pótoltam, ill. cseréltem.

>> SzervizShadin // Alfa 159 1.75 SW Tbi Distinctive Ti // 2017-04-08

Kopogás kapcsán ránéztem a nagynyomású üa. pumpára, de nem az a forrás.
Görgővel van hajtva a szívó vezérműtengelyről, "nyugalmi" állapotban is kicsit előfeszítve.