Blog >> 159

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-10-11

1. kép
Régi ill. módosított M32 sebváltó közötti különbség.

2. kép
Belülről. A módosítottban nagyobb átmérőjű erősített csapágy van, jelentsen bármit is.

Az én autómban a régi van, ami a tönkremenős 2012.06. után jöttek a javítottak.
Azaz itt majdnem minden nem 2.4-es tulajnak régi M32-es váltó van a kocsijában.

A Fiat a 75w85 Selénia olajat ajánlja bele, a feltöltési érték meg totál kaotikus, még a kézikönyv évjáratok is eltérő megtévesztő adatokat tartalmaznak. Enyém TBi a legfrissebb leírás és az Autodata szerint is 2 litert igényel, az 1.9 ami ue. váltóval már 2.3-at, majd ott a 2.0 JTDm amibe hol 2 litert, hol pedig 2,8-at írnak, de valójában a C635-ös váltóba amit a végén tettek bele, mindössze 1,65 liter kell.

Feltöltési értékek a gépkönyv szerint (3. kép):
2,8L az F40-be, 2,3L az M32-be kell. 1,65L pedig a C635-be, amit nem is tartanak

Az Opel és a tulajdonosaik szerint az M32-be, 75w90 kell és 2,8 liter
Nem örök élet meg egy nap csere periódussal.

Ajánlott olajak:
Castrol Syntrans Transaxle 75W90
Fuchs Titan Sintopoid LS 75W90
Valvoline Heavy Duty Pro TDL 75W90

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-10-13

1. kép
Hátsó tengely geometria, dőlést nem lehetett jobban összehozni, mindkét oldal végálláson van, az egyik bentről a másik kintről. Az egyforma volt a cél.

2. kép
Ez az első tengely az állítás előtt már az új felső lengőkarral és az alsó hátsó szilenttel. A furcsa a pozitív összetartás, ezen meglepődtem.

3. kép
Ez lett a beállítás után. A dőlés jelentősen meghaladja a gyári értéket az új futómű alkatrészekkel. Ezek szerint az alsó lengőkarokban keresendő a többi...

4. kép
Szemre is egyformább lett a dőlés...

5. kép
Jobb oldalon is

6. kép
Jobb kerék "magasság"

7. kép
Bal kerék "magasság"

8. kép
Eredmény. A futómű magasság eltéréseket a gép is hozza.

Egyenesen fut, nem darál teljes kormányfordulatnál.

A bal eleje van lejjebb és a bal féknyereg az "öreg" színű.
Szerintem egy korábbi évjáratú könnyebb autóból való a bal eleje,
ezért van lejjebb :-(
Vagy pedig a bal eleje a gyári és a jobb oldal van mondjuk egy 2.4 Ti-ből,
ami nehezebb ezért erősebb (magasabb) a rugó.

9. kép
Van rugó alternatíva, sajna miután gőzöm sincs melyik eredeti, mindkettőt kell cserélnem. Meg akkor is, ha mindkettő gyári csak meg van ülve a bal oldal.

10-11. kép
1.8TBi Ti rugú adatok

>> Tuning és extraSmith // Alfa 159 Ti SW 2.0 JTDm // 2017-05-07

Kell rá ellenállás, különben hibát jelez a járgány. Bőven elfér, nem nehéz elhelyezni. Én két csatlakozóból egy toldást építettem az izzó és az autó közé, így bármikor kivehető. De nem akarom kivenni, jól néz ki!

Tavaly novemberben elhoztam. Örültem és rettegtem egyszerre. A fórum másról sem szól, mint szerelésről. Szétszedett műszerfalak, felújított porlasztók, tréleres hazautak, elkopott turbók. Nem túl biztató. De úgy kell nekem, prémium. Aztán jött a rángatás, kénytelen voltam ismerkedni a motortérrel én is. Forrasztgattam, injektor csatlakozót tisztogattam, egr-t pucoltam, lemezeltem.

Igen...és ha belegondolok, csak időmbe került. És egy fillérembe sem. Azóta nyoma sincs rántásnak, minden finoman, tökéletesen működik. Ahogy még soha egyik autómon sem.

Ha visszagondolok az elmúlt 12e km-re, ez az autó semmi extrát nem kért. A vételkor fennálló dolgait rendbe tettem (szélvédő, olajcserék) és ennyi. Műszakira fékbetétet cseréltünk. Fékbetétet, amit kaptam hozzá.

Hogy is volt ez 2007-ben? Akkor félelmek nélkül ültem be a 146 jtd-be. Nem volt rossz autó, mégis első évben 250e Ft maradt ott szervizre. Akkor fel se tűnt. Fékgenerál, vezérlés csere, termosztát, apróságok.
A 159-cel most járunk 210e Ft környékén, 10 évvel későbbi Ft értéken. Tényleg kell ettől félni? Majd az idő és a km-ek megmondják.

Most mit gondolok? Örülök, hogy ilyen autóm lett. Mást ad, mint az az előző autóm. Olyat, amit nem lehet elmesélni, fórumon átadni. A 146 az egyedi élménye mellett határtalan szabadságot adott. Alig fogyasztott, a sarki fűszeresig se érte meg gyalog menni.
A 159 más. A sarki fűszeresig gyalog megyek. Viszont nincsenek távolságok. Sosem gondoltam, hogy egy 16 órás repülőút után bevállalom, hogy autóval Budapestről Csengerbe "leugrok". Vagy hogy egyáltalán autóba ülök. Most meg azon kapom magam, hogy bevállalom, és mire ott vagyok, egész kipihenem magam. Hogy? Miért?

És amikor ránézek az órára, simán csak nem értem, hogy miért vagyok már itt?
Nem jöttem gyorsan, nem vadultam, csak úgy jöttem. Zenét hallgattam, eszegettem. És csak utólag ért le, hogy sötétben esőben máskor mintha Mátészalkáról nem lenne ilyen vidám, laza az út. Pár autó elenged, nem hajtok. Szerintem...
A xenon szépen bevilágítja a máskor matt fekete utat, a nehéz kaszniban nem érződik soknak a sebesség, nem tűnik csúszósnak a nedves út. Csend van, szól a zene, váltogat az automata, néha hallani, ahogy purrog az 5 henger.
És kiszállok kipihenten, azzal az érzéssel, hogy igazából tökmindegy, hogy hova el bírnék még menni ezzel a döggel.
Más szemszögből szabadság :-)

És más szemszögből éri meg. Azzal kezdtem, hogy nem sokat vitt a háztól még. Gázolajban azért megkéri az extra adagját. Szörnyű? Így is nézhetnénk. De mit hoz egy ilyen autó? A 146 nekem élményt hozott. Rengeteget...
A 159 biztonságot, nyugalmat, és mások elismerését. Az utóbbi egy céges autónál sajnos rá kellett jönnöm, hogy forintosítható. Ilyen világban élünk. Tudom, naiv vagyok, hogy újdonságként ér, megtapasztaltam... ez van. Megnézik mivel érkezel és eszerint kezelnek. Egy ilyen fekete berlina TI pedig kegyetlenül behazudja magát bárhova :-)

>> Szervizantonov // Alfa 159 1.9 JTDm SW // 2017-09-11

Egy unalmas órámban rámértem a MAP szenzorra, be is igazolódott a gyanúm miszerint légköri nyomás mellett nem 5 volt jön le róla, hanem talán 2. Kicseréltem egy újra, azóta alapjáraton 0-n áll a turbónyomás műszer, más változás nem történt.

Új szimpatikus szokást vett fel az autó, mégpedig azt hogy indításnál miután elengedtem a gombot, azonnal leállt. Ezt olyan 3-4-szer kellett megismételni utána beindult, de mindenféle random hibaüzenetekkel és chenk engine-nel tarkítva. Rádugtam gépre, Fuel pump relay command hibát írt. Nem nagyon tudtam ezzel mit kezdeni, aztán feltűnt, hogy az akksi feszültség 11.9 körül van. Lecsekkoltam multiméterrel is, annyi volt, gyújtás nélkül is. Probáltam indítani, párat tekert aztán se kép se hang. A biztonság kedvéért azért töltöttem az akksira, hogy be tudjam indítani és megnézzem a töltést. Azzal nem volt gond. Új akksit kapott, remélem megszűnik a dolog.

>> AutóápolásNGC // Alfa 159 2.0 JTDm SW // 2017-08-07

Ma ózonos klímatisztítás volt, plusz kicseréltem a pollenszűrőt, gyári karbonra.

Km.: 220004

>> EgyébNGC // Alfa 159 2.0 JTDm SW // 2017-08-04

A lambdaszonda csere után elkezdett csipogni, sípolni az autó a kulcs behelyezésekor. Egy korábbi hibaolvasást követően is csinálta, viszont egy kuplung+fék benyomása és indítás után megszűnt a jelenség. Nemrég újra elkezdte. Nem találtam sehol információt, hogy mi lehet az oka. Nincs se hibaüzenet, se semmi. A fagyállót kellett nemrég kicsit utántölteni, mert lement szint alá, először erre gyanakodtam, hogy emiatt "szól", de nem. Minden más folyadék szintje is rendben van. Tegnap délután a nagy melegben pedig olyat produkált, amit még nem. Elhaló hangon, többször, egymás után, rendszertelenül, mint ha egy kvarcjártékban épp merülne az elem. Néhány km megtétele után abbahagyta. Valószínű, hogy ez is a meleg miatt van, mert reggel a hűvösebb időben nem csinálta.

 
>> EseményNgynrbrt // Alfa 159 Sportwagon // 2017-07-29

Majd 2 hétig állt a garázsban, mire rendszám lett rá, addig csak kerülgettem, nem is izgatott, úgyse tetszett, úgyis eladom. Azért féket cseréltem elől, tárcsát felszabályoztattam, emblémát cseréltem, aux kábelt rendeltem. Meglett a rendszám, mentem erre, arra, egyre jobban megtetszett, kényelmes a 156-hoz képest (mondjuk a 18"-on volt), csendes(!!) szépen jár, nem érezni a sebességet. Megnyugodtam, hogy nem szart vettem, bár a jobb eleje ha rágondolok is, úgy nyikorog mint a szoci játszótéri vashinta, de az is elmúlt most, tetszik, szóval a következő autóm is 159 lesz, de sedan és erősebb, de egyébként összebarátkoztunk. :)

 

Friss műszaki pipa :-)
Előműszakiról hazaküldtek, hogy a fékbetét vékony. Mondjuk ezt tudtam, már meg volt az időpontom a szerelőhöz. Ehhez képest 224%-os fékhatást mértek. Rápróbáltam azért, hogy mondják meg, ha ezen kívül van valami, plusz reménykedtem, hogy hátha nem kell futni még egy kört. Kellett.

Apum szerelője vállalta, hogy kicseréli hamar a betéteket. Vigyem oda este, másnap intézi. Aztán ebből az lett, hogy még aznap este ki is cserélte elöl a betéteket és a saját autómmal jöttem haza. Örök hálám Neki, sok bonyodalomtól mentett meg.
Az autóm előző gazdijának Enká-nak hála volt egy gyári fékbetét készletem, kaptam az autóval, így alkatrészért sem kellett rohangálni. Még egy pár tárcsa várja majd a beépítést úgy 30-40e km múlva. Most nem volt még rá szükség.

Másnap a gyerekekkel a fedélzeten elmentünk vizsgázni. Természetesen így már rendben volt minden. Sétáltunk egyet, megnéztük az autós újságokat az ügyfélváróban, és már mehettünk is.

>> SzervizNGC // Alfa 159 2.0 JTDm SW // 2017-07-17

Tegnap délután széthullott a jobb hátsó ablakemelő szerkezet. Kíváncsiságból szétszedtem, de amennyire láttam, minden a helyén volt, kivéve egy kis műanyag darabot, ami letört. Cserélve lett a bovden orsó, a bovdenek és a csúszka.