Blog >> 159

>> Szervizgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-02-08

Kicseréltem a lambdaszondát, mely kisebb anomáliákat okozott már. 1. hengersor 1. szonda, ami az összes közül a legjobb helyre került. Egy élmény visszafűzni a vezetékét a vezetőibe. Önbeállító paramétereket nulláztam a biztonság kedvéért. Most helyreállt a rend. Egy kipufogó rögzítő volt törött, az csörgött. Még szerezni kell egyet.

>> EseményNGC // Alfa 159 2.0 JTDm SW // 2018-02-07

Sikeres műszaki vizsga. Minden rendben.

Km.: 229300

>> Szervizgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-02-06

A jobb felső lengőkar kopogott. Janitól kaptam egy újat, ma beszerelésre került. Áldom a futómű tervezőjét! Nem kell lebontani a fél autót egy lengőkar cseréjéhez, mint az elődöknél, minden hozzáférhető, nagyjából 10 perc alatt cserélhető.

>> AutóápolásWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 159 2.4 Jtd Elegante 4x2 TI // 2018-01-30

A saját programommal immár több, mint 1000km-t megtettem, minden tökéletesen üzemel, tökéletesebben mint valaha. Így elérkezettnek láttam az időt, hogy kiköltözzön a tuning-box a motortérből. Nem szerettem azt a kusza kábelhalmazt...
Egyúttal kikötöttem a nyestriasztót is, mert olyan állat nálunk nem lakik. Viszont az akksit lassan, de biztosan szívta, feleslegesen.

Jó érzés volt kifűzni az összes utólagos kábelt a motortérből, számomra megnyugtatóbb látvány ez így :-)

Közben ránéztem a dpf státuszra is, az is egy visszajelzés a programomról, hogy jó irányba módosítgattam e.
Itt volt meglepetés. 550km-t autóztam a legutóbbi regenerálás óta, ebből 450km autópálya, 100km város, rövid távok. Az egr kiküszöbölése óta megszoktam, hogy kb ennyit bír, érdemes keresni az alkalmat, hogy egy kicsit kivigyem a városból.

Most viszont a szokásos 94-97% helyett 82%-os tömődöttség érték fogadott. Szóval nem csak hogy kevesebbet fogyaszt az autó, de kevesebbet is kormol. A vételkori állapothoz képest a különbség még drasztikusabb. Akkor Átlag 380km-t tudtam megtenni két regenerálás között. Most látszik, hogy a 600km-hez nagyon erőlködni sem kell.

UPD. visszanéztem a korábbi, EGR off utáni kiolvasás fotóit. Tisztán autópályás menetek után már akkor is viszonylag alacsony volt az dpf tömődöttség (akár 60%@430km). Viszont innen városban kb. 100km alatt elérte a telített állapotot. Majd ha lesz türelmem/kedvem, megnézem, hogy pályán kormol e még sokkal kevesebbet, vagy városban közelít sokkal lassabban a 100%-hoz.

>> Szervizgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-01-28

Az elektromosan behajló tükrök úton-útfélen elakadtak. Egy takarítás, és némi WD40 után hibátlanul teszik a dolgukat. Valószínű nem sokszor voltak használva.

Az ablakok elég nehézkesen mozogtak fel és le is. Szilikonnal átfújtam a csúszkákat, így most szinte suhannak, és azt is hangtalanul teszik. Az emelőmotor sem erőlködik többé!

>> Egyébgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-01-20

Szóval kellett egy utód a 166-nak. Sok variáció nem létezett. Kellett a hat henger, meg valami fiatalabb. Sw-t kerestem, ez jött szembe. Jani7212 autója volt. Megalkudtunk, elhoztam. Nem blogoltam nagyon az autóimról, de akkor már nem szakítom meg a Jani által elkezdett folyamatot. Képeken az indulás, és az érkezés pillanatai. Pont ideális idő volt a Q4 hajtás tesztelésére. A kislányom odáig van érte, mert piros. Az első indításkor felkiáltott: aztaaa! Utána megállapította, hogy az autónak "szikla hangja van". Szóval jó kis autó ez, és minden olyan dolog már benne van, amit én is beletettem volna. A többi majd elválik.

Jani blogja az autóról

 
>> Tuning és extraOrosz // Alfa 159 1.9 JTD 16v // 2018-01-22

Nos ahogy régebben a kék bestiánál, megtörtént Skyfall ledesítése is. Elöször a két első helyzetjelző kapott két projektoros fehér ledet, májd hátulra került a rendszámtáblához két nagyobb teljesítményű heatsinkes led, így a külső ledesítés be is fejeződött, nagyon pöpecül néz ki. Ezután következett a beltér: a kilépőfény vörös ledet kapott, a csomagtér szintén fehér ledeket. A belső két egység is fehér ledet kapott, de az első fejegységet még nem sikerült leszednem, így annak a beszerelése még várat magára. Egyedül a kesztyűtartó világítását nem cseréltem még le az első fejegységen kívül, de szerintem azt is meg fogom csinálni a héten. Továbbá kapott még a tolatólámpa egy cree-ledes egységet és a hátsó ködlámpa is és meg kell hogy mondjam, brutális fényük van. De komolyan, megpróbálok majd lőni valamelyik este egy képet, de a tolatólámpa bevilágít a kocsi mögött 3 méteren belül mindent. Egyetlen baj, hogy a can-bus hibát dobál, amit nem egészen értek, mivel mindegyik can-busos led, direkt úgy vettem az S.M.Powerben. No mindegy, erre majd később keresünk megoldást. Ezen felül elgondolkodtam azon, hogy beszerzek majd egy ledes Daytime Running Lightot a ködlámpa helyére, ami persze ködlámpa is egyben, ám ezt majd később tervezem meglépni. Továbbá elvileg péntekre érkezik a 6000K xenon izzó, úgyhogy végre rendesen fogok látni este is.

Vettem egy gyári új tetőcsomagtartót, hogy tudjuk a síléceinket szállítani. A 156-ra kb. 3 perc volt felrakni a gyári tartót, ott a gumik mögött el volt rejte egy akasztó, amire szépen felpattant és nem ezer darabból kellett összelegózni, ezt valahogy nem 3 percig tart felrakni, pláne nem elsőre. Giovanni fejébe beépíteném a tartóját! :)

>> EgyébNGC // Alfa 159 2.0 JTDm SW // 2018-01-11

Felkerültek a Bosch Aerotwin lapátok, a Valeo 3 hónapig bírta, és borzalmas hangja volt. Ugrált a szélvédőn, csíkozott.
A hátsó ablaktörlőre csak gumit vettem, az sem az igazi már, és az is hangos. Amint lesz időm, azt is kicserélem.

Kapott az autó új olajat, szűrőket, vízcsövet (50518111) és cserélve lett a fék vákumszivattyújának a tömítése is. Nem tudom, hogy Svájcban ilyen tiszta a levegő vagy tényleg 5000 kilométerrel ezelőtt volt cserélve a levegőszűrő, ahogy a szervizkönyvben benne van, de olyan volt, mintha új lenne.

Liqui Molly 5W40 Top Tec 4100 6 liter 15290 Ft
Olajszűrő 2800 Ft
Levegőszűrő 3900 Ft
Vízcső 6900 Ft
Tömítés 5500 Ft
Olajteknő zárócsavar + tömítés 2900 Ft
Munkadíj 6000 Ft

Km: 140880