Blog >> gyorsulás

>> EseményBiagio // Alfa 159 Tbi // 2019-10-12

Ma élvezkedtem kicsit a kocsival. 7.4 mp lett a legjobb időm 0-100km/h-ra. Minden gyári, semmi tuning és téli gumival !! :) (tudom, nem ez a legpontosabb mérési mód)

>> EseménySanyiJTD // Alfa GT 1.9 JTDm 16V // 2016-10-09

Már 3. éve ott vagyok, a kedvenc rendezvényem az évben!
A szokásos volt, most is nagyon tetszett. De nincs lámpa ami indítana, de most még ember is alig akadt aki rajtoltatta volna az autókat. Dudára indulni nem csak gáz,hanem rossz is, össze-vissza startolnak a kocsik. Amit én fejlesztenék végre jövőre az legalább 1 vagy 2 fizetett ember akinek olyan bonyolult feladata lenne,hogy elindítsa a versenyezni vágyókat. A többi teljesen rendben van!

Kérem a szervezőket vegyék fontolóra, köszi :)

>> EseménySanyiJTD // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2015-10-12

Résztvettünk az eseményen, nagyon tetszett.
Versenyeztünk elég sokat, korrektül teljesített az autó. Elégedett vagyok vele. Hiba nélkül, az új váltó miatt félreváltás sem volt ,mint múlt évben. Szóval minden klappolt.
Köszönöm itt is Haleszéknek ,hogy megszervezték nekünk.

Youtube csatornámon levő videók

>> EseményHaddel // Alfa 159 sw // 2014-11-10

Mentem egy hegyi felfutót a Krimmler Alpenstrasse-n Sajnos a zenét nem halkítottam le,de igy is hallatszik a gumik sírása a kanyarokban :)

Aztán mértem egy 0-100km/h gyorsulást. Kicsit elbénáztam ,de igy is kevesebb ,mint 8 mp ,úgyhogy nagyon bevált a Manky féle okosítás .:)

>> EseményHaddel // Alfa 159 sw // 2014-10-04

Keddi napon kitaláltam,hogy én el akarok jutni a KUL-ra. Szóltam a főnöknek,hogy hétvégén nem dolgozok. Péntek délben elindultam haza,7 órával, és kb 700 kilóméterrel később már Várpalotán voltam barátaimnál.Másnap együtt mentünk a találkozóra,3 felnőtt,3 gyerek.Mindenki jól érezte magát, a lányok nagyon örültek a repülőknek,a fiuk a szép kocsiknak.
Mentem egy pár futamot a kifutópályán.Teszteltem kicsit a verdát. Szerintem jól megy a teljesítmény optimalizással.Vittem a gyerekeket is gyorsulni,nagyon élvezték,el is neveztek hikomat csigának,mert azokon a futamokon általában kikaptam: )
Összességében tehát nagyon jó találkozó volt,tudtam pár ismerőssel is beszélgetni.Tuti,hogy jövőre is megyek!

>> EseményWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2012-10-11

Avagy első KUL találkozónk. Nem is tudom miért nem jöttünk eddig. Eldöntöttük hogy jövünk, már csütörtökön felmentünk Bp-re rokonokhoz. Szombaton így egy ő másfélórás autózással elértük Kaposújlakot. A pálya végéig magányosan gurulgattunk 150-es tempóval, a lehajtónál a tükörbe pillantva két vidám Alfás villantott hátulról. Ferkoék és George-ék voltak. Egy darabon együtt konvolyoztunk, már ez megadta az alap hangulatot. Nekünk aztán meg kellett állni gyermek-egészségügyi szünetre pár percre. Mire a reptérre értünk, úgy 11 körül már csikorogtak a gumik, ment a gyorsulgatás folyamatosan, közben néha repülők szálltak fel, illetve ijesztgették alacsony átrepülésekkel a jónépet.
Mivel főzéssel mi nem készültünk, a helyi büfé fatányérosát kóstoltuk meg. Finom volt, és akkora adag, hogy még uzsonnáztunk és vacsoráztunk is belőle. Szuper volt. A kávé annyira nem, de ilyen étel után nem számít.
Aztán sétálgatva láttam hogy Ferko melegíti a vasat. Én is még hezitáltam, hogy menjek, ne menjek, aztán csak arra jutottam ha már eljöttünk ide, párszor megkergetem az aszfaltcsíkon a kistraktort. Nem bántam meg. Eddig még sosem gyorsultam így élesben legális keretek közt, mindíg csak spontán lámpától ismeretlenekkel. Hát így jobb, de csak tét nélkül. Sportként nem tudnám értelmezni, játéknak viszont nagyon jó!
És azért ha közvetve is de végképp bebizonyosodott, hogy nem csak érzetlóerőket hoz egy chip tuning. Nekem ez többet ért mint egy teljesítmény mérés, visszaigazolta számomra hogy jól érzékelem én azt, hogy mit tud a kis hergelt 146.
A tankolással is szerencsém volt, megint a luk-nál tankoltam, és nem hiányzott a ménesből egyik paripa sem. Szépen forgott 4500 fölé. A videoról visszanézva nem is füstöl olyan vészesen, csak mint a többi jtd amikor telitalppal megindítják.
Összességében nagyon szuper volt. Három futamot mentem, ízelítőnek elég volt, jövőre visszajövünk!

>> Eseményystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2012-09-01

Délelőtt ismét szakadó esőben indultam, mint tavaly, de bíztam benne, hogy jó idő lesz. Így is lett!
Az idei gyorsuláson sokkal több Alfa Romeo gyűlt össze, mint tavaly. Már-már a régi gyorsulási versenyek hangulatát idézte, de azért volt sok más autó is. A versenyen nem indultam, de a nap így is nagyon jól telt. :-)

>> Eseményystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2011-09-10

Reggel esőben indultunk, és 18 fok volt. Nem fűztem sok reményt a beígért jó időhöz. Hosszú nadrág, fekete póló, nem akartam megint úgy járni, mint AlfaCity-ben. Később 32 fok meleg lett...
Ami nem tetszett a rendezvényen, az maga az Alfa Romeo találkozók feelingje. Na, az nem nagyon volt. Amit viszont minden gyorsulási verseny hoz, az mind megvolt. Annyi volt a különbség, hogy több Alfa volt.
Megfogadtam, hogy az autómmal nem gyorsulok, nem kínozom, nem erre van. Viszont nagyon kevés Alfás résztvevő volt, ezért döntöttem úgy, hogy mégis benevezek. Két futamot mentem Rolibaba ellen. El is váltottam magam, nem lett fényes az eredmény. Úgy terveztem ennyi volt, de a kis létszám miatt, meg hogy még az indulók közül is sokan hazamentek, bejutottam a döntőbe a III. kategóriába. Az első helyhez annyi kellett, hogy megverjek egy 2.0 TS 155-öst. Ezt papírforma szerint hoztam is, az autómnak ezt tudnia kellett. Hát, így nyertem... :-)
De ez volt az első és utolsó alkalom, hogy gyorsulási versenyen indult az autóm, továbbra is családi autóként funkcionál. :-)

Update: A verseny egyik szponzora a Bárdi Autó volt. A Facebookon hirdettek egy játékot a rendezvénnyel kapcsolatban, melyen egy ajándékcsomagot sikerült nyernem, csupa Brembo repicuccal. Ezt 09. 23-án vettem át. :-)

>> EseményEngineCoffeeTables // Alfa 156 2,5 V6 // 2009-08-26

Ez most egy mindent bele blog lesz:)))
Voltunk otthon, Bonnie hazavitt és visszahozott minket, nem is akárhogy.
Utazás:
Hazafelé siettem, és néhol 200km/h feletti sebességel(230 volt a max) repültünk.
Ez meg is látszott a fogyasztásban(10-12l), de sajnos a sok dugó miatt az utazási időben nem.
Visszafelé finoman jöttem, figyeltem az haladás egyenletességre és 10liter alatti fogyasztást sikerült elérnem végig a 2400km alatt!!!!
Otthon:
Megnézettem a klímát, de el van törve egy cső. Nem volt idő kijavítattni, és itt Skóciában nincs rá szükség:(((
A dunaújvárosi Puskás szervízben Puskás Gergő ,Alfacorse cartárs kezei által kapott új hosszbordás szíjjat, fékbetéteket elöre, és felszabályozták az első tárcsákat, és rá pár napra kicseréltük az első Eibach kanyarstabilizátort. Na ez nem volt egyszerü játék, pláne az utána következő futómübeállítás. Minden összejött de Gergő hősiesen állta a sorozatos próblémákat, és nem engedett a minőségből! Szóval otthon, ezentúl én hozzájuk fogok járni.
Race: aug.20.ára jutott a gyorsulási nap, két versenyen is megjelentem, kevés sikerrel.
Kalocsán egy remek társaságban versenyezhettünk, és azt hiszem nagyon erős kategóriában szerepeltem. Az összes alfa közül a 6. legjobb idővel a kategória 5.ként kerültem döntőben ahol Satan cartárs ellen kezdtem és fejeztem be a döntőt.
Délután-este még felugrottunk a Hungaroringre, egy kis elégtételt szerettem volna az elrontott Kalocsai döntő miatt. Itt már a nevezésnél elszurtam, nem volt nálam a forgalmi. Igy mehettem teszt kategóriában. Futottam 3-at a becsület kedvéért, de az első futam után elment a kedvem. 9.9-es 200méterrel teszt kategóriában 13. helyen álltam, az eredeti S2-es kategóriában a 4. helyen kvalifikáltam volna magam a döntőre ha elviszem a forgalmit:((((
Skóciában:
Mivel az autóról aug31.én lejárna a müszaki, igy hazautazás elött kértem időpontot müszakira, és a mai napon el is gurultam a müszakiztató garázsba. Megkapta a müszakit, de hogy????? Az első futómüben középről-balról hallotam már hogy kotyog valami. Ez be is volt kalkulálva, hogy emiatt megbukik(itt Skóciában a bukás után 10napig ingyen újravizsgáztatják az autót). A hiba meglett de a vizsgán átment:))))
A bal első alsó lengőkar a bünős, de a kanyarstabilizátor-ültető rúgó-kemény gátló annyira bekeményíti a futómüvet hogy a gép nem dobta ki hibaként:))))
Már meg is rendeltem az újat és a héten kicseréljük.
Na most ennyi röviden:))))

>> Tuning és extraEngineCoffeeTables // Alfa 156 2,5 V6 // 2009-06-28

Végre idén is eljutottam gyorsulni, és kipróbálhattam a V6-ot negyedmérföldön.
Az időjárás a lehető legjobb volt, 18fok szélcsend borult ég.
Felraktam a yokohama semi-slickeket és elautoztam 150km-re Crailbe.
Rengeteg szép autó volt, de sajnos mind offos:((((
Jellemző hogy a 8 futamból 2x Skyline-al 1x-1x Impreza-val és Evo-val mentem.
Az első 5 futam nem volt valami fényes, inkább ismerkedtem az autóval.
De az utolsó 3 futam már 15,5-15,4-15,5 volt 145-ös végsebességekkel és 2,2-es 60 lábakkal. Sajnos az 1/8ad mérföldes időket nem mérték.
A napot dizelveréssel fejeztem be, egy fabia rs maradt le pár autóval:))))
Legközelebb már otthon lesz race, Kalocsán találkozunk!