Blog >> szívócső

>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2017-05-18

A régi szívócső elrepedt a harmónikás résznél. Csöri rendelt gyári újat. Ha már szétszedtem, kitisztítottam a fojtószelepet is és géppel reseteltem is.

>> EgyébBomi // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2016-06-14

Úgy döntöttem ,hogy egy kis optikai tuningot hajtok végre a motortérben :) így rendeltem szilikon 76 mm-es átmérőjű könyököt a fojtószelepházra illetve egy 83-76 mm-es szűkítőcsövet a műanyag szívócső csatlakozáshoz. 76 mm-es fém cső volt otthon így azt nem kellet venni, ebből egy kb. 90 mm -es darabra van szükség.
A kartergáz szűrő csak ideiglenes, később a fém csőbe ugyanúgy be lesz csatlakoztatva mint ahogy gyárilag is volt.
Tehát az eredmény : jól néz ki és tuti nem szív fals levegőt a motor!

Egy kis leírás a termékről:
http://importtuning.hu/szilikoncso-szukitocsatlakozo-c-212.html

A TurboWorks termékei megerősített 4-szeres szövetszálú, 5.5 mm falvastagságú szilikon/gumicső. 5.5 bar nyomásnak, -50°C és +260°C hőmérsékletnek ellenáll. Ellenáll továbbá mindenféle olaj, zsír, és egyéb szennyeződésnek. Tökéletesen használható intercooler és szívó oldali csövezésre.

>> SzervizNetBarna // Alfa 147 1.9 JTD Distinctive // 2015-01-18

Miután alaposan körbejártam a témát rászántam magam, hogy szétkapjam a fél autót.
Megpucoltam a légtömegmérőt és a szívócső nyomás érzékelőt.
Az tuti, hogy ha autószerelőnek állnék, akkor biztos nem vállalnék Alfát.

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-05-16

Ellenőriztem a kivett szívócsövet. A két végét lezártam gumikesztyűvel, majd rögzítettem szigszalaggal. Egyedül a kis kartercső végét hagytam szabadon.
Víz alá nyomtam az egészet, sehol semmi buborék, akárhogy mozgatom, hajlítom. Közben a szabad kartercsövön keresztül fújtam is, h kicsit emeljem benne a nyomást, de semmi. Sehol nem lukas a szívócső.
Mielőtt visszatettem volna a csövet, egyrészt megnéztem többször, hogy mi történik gyújtás ráadás után a fojtószeleppel. Ilyenkor valamiféle kalibráció történik, aminek a végén beáll kissé nyitott pozícióba. A kalibárácó során érdekes visító hangot ad, majd kattan egyet és beáll a nyitott pozícióba. Ez elvileg teljesen normális. Ami érdekesebb volt, hogy ez az egész kalibráció jellemzően kétféle képpen zajlik:

- a fojtószelep nyit majd kb. 29mp-ig semmi nem történik és ekkor indul egy zárás, egészen zárt pozícióig majd egy nagy nyitással visszaugrik kissé nyitott állapotba. Ez az egész kb. 10mp-et vesz igénybe, tehát kb. 40mp kell az egész kalibrációhoz (ez az eset itt látható)

- a fojtószelep kalbirálás (zárás, majd visszaugrás) a gyujtás ráadás azonnal elkezdődik, így az egész kb. 12mp alatt megvan.

Erre a BmS-től kaptam magyarázatot:

"A fojtószelep valóban kalibrálja magát, de nem minden esetben történik ez
azonos séma szerint. Számít a leállítás hossza, a hőmérséklet, hogy le
lett-e bontva az akkumulátor, hozzáérnek-e a gázpedálhoz, stb. Általában a
legtöbb fojtószelep kalibráció után várakozó szintre kerül, de mivel ez nem
kevés áramot fogyaszt, jellemzően kb. fél perc után a vezérlők lekapcsolják
azt. Ha ismét hozzányúlunk a gázpedálhoz, ismét jön a "zümmögés". Ez
teljesen normális, és ha a fojtószeleppel van gond (pl. nem tudja
bekalibrálni magát), azonnal hibakódot generál."


A MES szerint a kalibárlás alatt kb. ez történik:
- gyújtás ráadva -> fojtószelep nyitás kb. 6 fokra
- kalibráció indul -> fojtószelep zárás 0 fokra
- amikor elérte a 0 fokot, akkor kattan egyet és visszaugrik 6 fokra (nem egyből hat fokra, hanem egy nagyot nyit és úgy vissza 6 fokra. A nagy nyitás miatt van a kattanás)

Mindeközben zümmögő (a 0 fok elérésekor már visító) hangot ad ki. A fentebb leírtak alapján, a nyitás szöge függhet a hőmérséklettől is, ezt kb. 15C környezeti és motor hőmérsékleten produkálta (a motor is ennyi volt, mert már jó pár napja állt az autó).

Ha mindezt melegebb motornál nézzük, akkor egyértelműen látszik, hogy a nyitási szög már kevesebb.

Ha már le volt véve a szívócső neki is álltam megpucolni a fojtószelep házat belülről. Elektronikusan vezérelt szelepről lévén szó, ez nem olyan egyszerű, mivel kézzel nem szabad mozgatni a szelepet. Ezért asszonyt kértem segítségként, aki gyújtás ráadás után teljesen benyomta a gázpedált, így az ECU kb. 25fokra kinyitja a szelepet. Nem a legkényelmesebb, de óvatosan hozzá lehet férni a kényes részekhez. Volt lerakódás, de nem mondanám, hogy nagyon komoly. Mindenesetre használtam tisztító spray-t is + alkoholos tisztító kendőt, majd kenő spray-vel megfújtam a tengelytöveknél.

Ezután összeraktam, majd indítás. Első indításnál indító motor teker, de a szokásos idő alatt nem röffent be. Elengedtem. Második indítás, itt kicsit tovább indítóztam és beröffent. Ez a jelenség kísértetiesen emlékeztet arra, amikor a 155 nél benzinszűrő csere után tovább kell indítózni. Szóval, lehet itt akár a benzinnyomás is ludas.

Hagytam alapjáraton járni, semmi probléma. Kicsit pörgettem a motort, simán visszaáll alapjáratra. Majd mentem egy picit a garázsban, semmi probléma. Alapjárat közben mozgattam minden irányba a szívócsövet ill. kisebb levegő csöveket, semmi hatásuk nincs az alapjáratra.

Update 2014-01-01: kb. 5000km óta nem jelentkezett a probléma, szóval, úgy tűnik, hogy a fojtószelep tisztítás segített.

>> EgyébDévid // Alfa 156 2.5 V6 24v // 2013-03-21

Tegnap este élményautózás volt, barátom egy rövid körre kölcsönkérte. Remegő térdekkel szállt ki, és el kellett szívnia egy aktus utáni cigarettát, annyira élvezte.:D
Ma reggel indulnék dolgozni, a kocsi nem indul... Siettem, szóval semmi utánanézés, gyorsan átvedlettem bringás munkába menéshez (mint az esetek 99,9 %-ában, ugyanis ca. 1,5 km-re van a munkahelyem a lakástól). Pár perce hazaértem, ledobtam a táskám és már mentem is ki a kocsihoz. Motortetőt kinyitva láttam, hogy lerázkódott a szívócső. Gyorsan szerszámot ragadtam, és elkezdtem visszarakni, erre a fejemre esett a motorháztető. Gondolom ezt azért kaptam, mert tegnap mást is odaengedtem a volánhoz... Lényeg a lényeg, hogy mikor visszakerült a szívócső, utána szépen indult a kocsi is. Megint bebizonyosodott, hogy ezek az autók nem csak egyszerű járművek, lelkük van. :)

Nekiálltam a légszűrő cserének és lebontottam a szívóágat a csonkig, hogy lecseréljem a fojtószelep tömítést ill. megtisztítsam az LMM, fojtószelep, alapjárati motor hármast, mivel pár hónapja voltak alapjárati problémák. Mikor végeztem és összeraktam, akkor derült ki, h szét van repedve a vastag szívócső az LMM és a fojtószelep között. Így ideiglenesen orvosolni kellett. Erre egy megfelelő méretű gyantás zsugorcső szolgált. :) Most sokkal jobb az alapjárat, de lehet ki kellene cserélni a vízhőmérséklet érzékelőt is a termosztátban...

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2010-04-14

Nos a megoldás egy saválló csövek gyártásával foglalkozó ismerőstől jött. Mivel más megoldást nem láttam gondoltam próba szerencse, nézze meg aztán meglátja mit tud tenni.
Elsőre úgy láttam megrettent, de 2x1,5 óra méregetés, rajzolgatás, próbálgatás után megtalálta a méretet, szöget, úgyhogy elkezdhette legyártani.
Ráadásul a szívócsöveket is bevállalta hogy felpolírozza.
A végeredmény látható, szerintem szép lett, és a féltengely bilincsek is jól mutatnak.

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2010-04-12

Sikeresen beszereltem a gyári légszűrőházat a helyére.
De ahogy az lenni szokott, akadt egy kis probléma, mégpedig az hogy mivel ez az AFM sokkal nagyobb mint a 2.5 AFM-je, és a 3.0 motor szívócsonkja is szélesebb, túl közel kerültek egymáshoz. Lehetetlen közelségbe és szögben..
Ráadásul a galvanizálás sincs még meg, sőt hogy fokozzuk az élvezeteket a nikkelezést sem vállalják, mert nem tudják megcsinálni ilyen felületre.
Aztán az egyik krómozó is visszaadta mondván nem tudja garantálni hogy fél év múlva nem-e fog elszíneződni a hőtől.. Ezek.. :SS

>> SzervizLiquid // Alfa 156 2.0TS // 2010-04-24

Elöregedett a szívócső vége, ami belemegy a folytószelep-házba. A flexibilis résznél kirepedt. Mivel időközben változtattak rajta és a kartergázcső becsatlakozása hátrébb került, így a kartergázcső feszült. később az is elrepedt. Mindkettőt cseréltem gyári újra.
(a szívócső 10000, a kartergázcső 8200ft)
Igazából a szívócsövet már tavaj nyáron kicseréltem, csak nem emléxem pontosan mikor :)

>> Tuning és extraLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2009-11-28

Végre elkészíttettem a szívócső hű mását savállóból. Nagyon tuti lett, már csak azért is mert a gyári végig volt szakadva..
Viszont azt is eldöntöttem hogy visszaalakítom gyári szerűvé a szívóoldalt, úgyhogy rögtön 2 féle csövet is gyártattam.
Az egyik ami a képen is látható ehhez a konfighoz kell, a másik csak olyan "hosszú", ahogy a 2. képen lévő jelölés van. Utána szilikoncsővel fog csatlakozni az LMM fejjel lefelé, hogy le lehessen zárni a motorháztetőt, aztánt újra szilikon cső a légszűrőházhoz ami a gyári helyén lesz. Viszont a házból csak a 16V-é jó, mert annak van kör alakú csatlakozása, a 8V-knek és V6-oknak pedig kocka mert közvetlenül az LMM csatlakozik hozzá.