Blog >> felújítás

>> SzervizG-Burt // Alfa 155 2,0 ts 8v "GRÉTA" // 2011-08-29

Ezúttal az eredeti motor szétszedésére került sor:) Teljesen még nem végeztem vele, de már nincs sok, csak a dugókat kell kivenni belőle. A lánc laza volt, tömítések gatyák. Ráfért már egy kis törődés a motorra. Visszajött a másik hengerfej a gépműhelyből, 1mm síkolva lett, szelepvezetők, szelepszárszimering cserélve. Összesen 45ezret fizettem, de ebben benne van egy új gyűrűszett is. Csömörön Gutyánék csinálták, korrekt, gyors, pontos munka, csak ajánlani tudom őket. Holnap remélhetőleg össze is lesz rakva minden, utána csak a csavarokat kell nyomatékra húzni és mehet a menet:)

>> SzervizFairlane // Alfa 155 1.8 TS, 8V // 2011-04-26

Ja, ha már bőrfestés, akkor az ülések világos pókhálósra kopott részei is kaptak egy kis feketét. Javított, de azért sajna vannak csereérett részek, pláne a sofőrülésen....

Száradás után az egészet átdolgoztam terpentinben feloldott echte originál méhviasszal. Fényéveket puhított rajta...

>> SzervizFairlane // Alfa 155 1.8 TS, 8V // 2011-04-26

Gondoltam egy merészt, és újrafestettem a kormányt.

Kellékek:
- Bőrfesték (cipőkellékes-bőrös boltból)
- Foltbenzin (festékbolt)
- Kompresszor és megfelelően finom szórópisztoly.

Elég hülye anyag ez a bőrfesték, ecsettel, szivaccsal festve csíkoz. Kevés kell belőle egyszerre, ha nem hangyahajszálnyi vastag réteget visz fel az ember, megfolyik. Meglehetősen híg anyag...

A kormányt leszedés után finoman megcsiszoltam acélgyapottal meg vízpapírral ott, ahol ki volt érdesedve. Eztán benzines zsírtalanítás, majd több réteg festék óvatos fújása, pár órás száradási időközzel. Pár nap múlva bőrápoló gazdagon.


Egész jó lett, egyelőre tartósnak is tűnik, és nem fog ;)

Első három kép bifór, a maradék három áftör :)

>> Tuning és extraNeoEx48 // Alfa 156 1.6 TS // 2011-04-26

Egy hiányzó felnikupakkal kezdődött a történet. Tavasz lévén előkerültek a nyári kerekek, az alufelnikkel. Ezeket a felniket az autó előző gazdái választották, és meg kell hagynom igen kiváló ízléssel. Egyrészt nagyon mennek az autóhoz, másrészt nekem nagyon bejön a felnik "versenyfelni" feelingje, legalábbis én ehhez hasonlóakat FIA, GT és hasonló pályakocsikon szoktam látni.

Viszont hát finoman szólva kicsit látszott már rajtuk hogy voltak használva. Kisebb nagyobb, leginkább a peremen található parkolási sérülések "díszítették". Nem gondoltam rá hogy különösebben foglalkozni kellene velük, de a hiányzó felnikupaktól mégis egy teljes felújításig jutottunk :) Szóval eredetileg a tavasz közeledtével annyi fejlesztést terveztem, hogy a felnikupakokra ragasztanék 4 db. Alfa Romeo matricát. Árulnak ilyeneket műgyantából. Miután feltűnt hogy hiányzik egy felnikupak, elkezdtem utánajárni, hogy hogy lehetne ilyet pótolni, hogy legyen mire felragasztani az emblémákat. Azonban rájöttem, hogy ezek a műgyantás cuccok hát finoman szólva elég "gagyin" néznek ki, csak lehet ilyet gyáriban szerezni.

Lehet. Az alufelniken 60 mm-es nyílás van, és egész véletlenül a 159-es Alfák gyári kerekein is ekkora kupakok vannak. Ebay a segítségemre volt, hollandiából 1 hét alatt megjöttek, kifejezetten baráti áron. Ricambi Originali, gyári, gyönyörűek.
Mondom, ezeket csak nem rakhatom fel a leharcolt felnikre.

Utánajártam a témának, és úgy döntöttem magam újítom fel őket, mégpedig polírozás segítségével. Miután beszereztem a szükséges eszközöket hozzá (lammellás csiszolókorong készlet, pormaszk, stb.), egy szombati napon nekiálltam a csiszolásnak. A peremmel kezdtem, a felső szürke festékréteg nagyon egyszerűen lejött. Azonban alatta valamilyen fekete védőréteg volt, amit viszont igencsak masszív meló árán lehet csak lecsiszolni. Nagy nehezen addig csiszoltam a peremet, míg már csak a gyönyörű (már szál-csiszolt) tiszta alumínium látszódott. Eltüntettem minden sérülést, és egyre finomabb csiszolófejekkel folyamatosan alakítottam simára a felületet. Azonban rá kellett döbbennem, hogy a fekete réteg miatt túl nagy meló lenne az egész felnit lecsiszolni, ezért alternatívát kellett találnom.

Az interneten gyorsan rákerestem, szoktak-e alufelnit festeni. Szoktak. Van pont erre való festék, és lakk is, a Praktikerben kapható is (ez szombaton komoly pozitívum), úgyhogy gyorsan kiugrottam két flakon ezüstmetál felnifestékért, és egy flakon felni lakkért.

A felnik közepén lévő összes sérülést is eltüntettem, majd maszkolás, és alkoholos zsírtalanítás után jöhetett a festés. Mindegyik felni két réteg festéket kapott, majd 1 nap száradás után 2 réteg lakkot. A felnik eredeti színéhez képest (ami leginkább krómos beütésű volt), a festés után egy gyönyörű, homogén matt ezüst metálos színt kaptam, ami a lakkozás után egy kellemes selyemfényt kapott. Hogy még jobban feldobjam a megjelenést, a perem alatt lévő csavarokat (a szeleppel együtt) lemaszkoltam, így azok az eredeti színükben pompáznak, adva egy kellemes kontrasztot az új színnel.

Ezek után a gumik is ápolásra kerültek, gumiápoló segítségével szép csillogó fekete színt sikerült varázsolni nekik. A szépnek nem nevezhető piros színű szelepsapkákat pedig matt feketére festettem.

A kerekek felrakása előtti utolsó fejezet az eredeti Alfás kupakok felhelyezése volt. Kicsit tartottam tőle, mennyire lesz megoldható a rögzítés. Szerencsére tökéletesen, mintha erre a felnire tervezték volna őket, a sok apró pöcök pont úgy kapaszkodik a felnire ahogy kell nekik. Lehet hogy ezek mind szabványosak ezért ez nem meglepő, de mivel még nem csináltam ilyet nagyon örültem neki.

Ezek után a kedvenc futóműves szervizemben felkerültek a kerekek, új tehermentesítő gyűrűkkel, centírozással, ahogy kell. A biztonság kedvéért kaptak egy kerékőr készletet is :)
Az egész felújítás egyáltalán nem volt drága (a legköltségesebb a 4 felnikupak volt), csak melós, de azt meg rendkívül élveztem :) Összességében nagyon elégedett vagyok az eredménnyel, szerintem igazán megnyerőek.

A képek időrendben szerepelnek.

>> AutóápolásNeoEx48 // Alfa 156 1.6 TS // 2011-04-06

Szerencsére a kocsival együtt vonóhorgot is kaptam, aminek a kerékpárszállítás miatt örülök :) (meg egy kis plusz védelem hátra ugye). Nagyon jó kis Thule vonóhorgos kerékpárszállítót lehet kapni, tervezem egy olyan beszerzését.

Azonban a vonóhorog a kocsin hát finoman szólva optikailag nem a legszebb látvány volt eddig :) Nem rozsdás, inkább nagyon piszkos és korrodált állapotban volt. Úgy voltam vele, hogy legyen az is szép. Úgyhogy fúrógépes csapos lamellás koronggal lecsiszoltam amennyire csak tudtam (egy két részhez nem fértem hozzá, de nem baj, a golyó pl. elég szép lett), majd matt fekete festékszóróval lefestettem több rétegben. Nekem nagyon tetszik az eredmény, a képek a folyamatról lentebb láthatóak :)

>> EgyébLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2011-03-29

Most jött el az ideje. Félig a kényszer vezet rá, de úgy gondolom ennek be kellett következni záros időn belül. Apránként, úgy hogy használom is közben az autót, azt a sok tökéletlenésget helyreállítani nem lehet, csak szenvedés lenne belőle.
Pihenőre megy az autó, határozatlan időre.
Majd leírom bővebben is, de a kényszer ebből annyi hogy gyakorlatilag a torpangatós probléma meg nem oldhatósága, és az ezt követő kompressziómérés melynek eredménye 5,8-7,5 lett, vezetett az azonnali leálláshoz.

>> SzervizBeeGee // Alfa Spider / GTV 3.2 V6 24v // 2011-02-01

Akik ismernek tudják, meg már párszor be is jegyeztem ide, hogy allergiás vagyok a piszokra és a neszekre egy autóban. Úgyhogy most, hogy Lola szét van szedve ízeire, kaptam az alkalmon, hogy kiélhessem kattanásomat. Belső tisztítás Bege módra.

Áldozatok:
Kalaptartó, hátsó oldal panelek, kapaszkodó, kézifék- és váltószoknya illetve kilincs illetve küszöbök.

Hogyan:
Első körben mosogató szeres vizes átmosás szivaccsal. Száradás után a Felice gyártó Car Leather Care Kit tisztítójával való tisztítás új kendővel. Ez a termék azért jó, mert olasz, tényleg tisztít és nem fényesít. Színtelen és szinte szagtalan. És a legjobb szakemberek ezt ajánlják, nem csak bőrre :) Másik kendővel felvittem rá a protektort, majd egy harmadik tök tiszta kendővel szárazra töröltem.

Ezzel egészen gyorsan és látványosan lehet haladni.

Aztán a hátsó kárpiton az elvált belső szivacsokat visszaragasztottam, biztos ami biztos. Ehhez vékony, kétoldalas szőnyegragasztó szalagot használtam. Végül felkerültek a textilszalagok minden olyan élre, ami másik elemel találkozik. Ettől remélek nyikorgás csökkenést. Ez szöszölős munka, pláne, ha az embernek életlen az ollója. Ezt a ragasztószalagot a Tesa gyártja, lelőhelye ritka, jellemzően Homasita. Előnye, hogy könnyen felvihető, nyom nélkül eltávolítható és jól formálható, illetve fekete. Tehát láthatatlanul felhelyezhető, eligazgatható.

Az itt szerzet rutint a belső összeszerelésnél tervezem kamatoztatni, mikor is minden drótot, csövet, bizbaszt szeretnék elegyengetni a kárpitok visszahelyezése előtt. Az lesz a kemény..

>> SzervizBeeGee // Alfa Spider / GTV 3.2 V6 24v // 2011-02-01

Eddig itthon általában ha "mester emberhez" fordultam, aki valami speciális vagy nekem speciálisnak tűnő foglalkozást űzött, általában megjártam, mint sokak már. Ismerős, mikor a határidő a duplájára nő, miközben az ár is több lesz valamiért, és a végén még hibát is találsz? Szemét egy érzés, és szemét egy ember.

Most határozottan nem ilyen szakemberrel volt dolgom.

Egy hét plusz a két hétvége telt el azóta, hogy leadtam a bútorzatot. Bő két hetet kaptam munkaidőre, azaz e hét végét, jövőhét elejét vártam. Ehhez képest hétfőn jött a telefon, hogy kész van, sikerült mindent megoldani, amit kértem. Sőt, még többet is.

Azaz combtámasz, bőr restaurálás, ajtókárpit összerugdosások eltüntetése. Ezen felül kérdés nélkül: 3. féklámpa takaró eleme újrafújása és a két kifakult hangszóró fedél is le lesz, ha beviszem, valamint a tipikus-GTV-betegség övcsat által okozott beszakadás eltüntetése.

Mindezt a megbeszélt árban. Illetve vártam még némi plusz költséget a combtámasz-szivacspótlása miatt, de az grátisz lett az apróságok mellett.

Úgyhogy másnak is ajánlom őt.

De hogy ne legyen olyan reklámszagú a történet. Az enyémen kívül vittem még egy piros Spider ülést, csúnyán kikopva az egyik oldalon. Az az ülés valamiért nem sikerült olyan szépen, több helyen észre vehető a javítás nyoma. Csodák nincsenek, fenntartások legyenek.

A terv szerint csütörtökön kerülnek vissza a kárpitok, addig be kell fejeznem a kalaptartó, oldalelemek és egyéb kiszerelt apróságok mély tisztítását és zajcsillapítós előkészítésüket. Jól esik saját kezűleg babrálni ilyen "komoly" dolgokon :)

>> SzervizBeeGee // Alfa Spider / GTV 3.2 V6 24v // 2011-01-21

Első lépés: belső bútorzat elválasztása a karosszériától valamint a műanyag és a bőr részek rövidtávú, de érzékeny búcsúja egymástól.

>> SzervizÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2010-07-20

Vasárnap nem csak a szélvédőnk tört be, de kivillant a "fék rossz" felkiáltójel is. Egyértelművé vált, hogy a már jó ideje tudott fékrendszer-felújítást ne halogassuk tovább.
Hamar kaptam is időpontot, és szépen kicserélték az összes fékcsövet, meg amit még találtak a környéken. Tárcsákat, betéteket azért nem kellett cserélni, hiszen leszámítva a 18 éve öregedő fékcsöveket, azért e egy karbantartott autó. :)