Blog >> féltengely

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.6 Ts // 2016-11-22

A jobb első féltengely csörgött-zörgött... tudtam róla, már a vételnél... jó alkualap volt. A belső csukló volt a bibis. Szerencsére korábbról volt itthon egy jó belsőcsuklós féltengely, így arról gyorsan át is szereltem, új zsírt is kapott a külső csuklóval együtt, ha már kézben volt. Persze ez csak azután ment ilyen könnyedén, hogy a tengely rögzítő csavart leoperáltam... ugyanis azt valami nagyon hozzáértő eléggé szétverte... Hidegvágóval kellett, hogy alakítsak rajta, csak azután tudtam a 36-os dugós kulcsot rákocogtatni... Kapott egy egészségeset. :)

136800Km

Cserélve lett a termosztát, visszacserélték a hátsó kutyacsontokat, féltengely zsírozás is volt, meg haspáncél lemezanya hegesztés is, továbbá az EGR hűtő fedelet is ellenőrizték.
Ja és még futómű állítás is volt.

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2016-10-07

Még tavaly ősszel vizsga előtt észrevettük, hogy a féltengely külső gumiharang szakadt a baloldalon. Akkor nem lazult a csavar egyszerűen sehogy sem.,
Nem rizikóztunk vizsga előtt, hogy esetleg melegítve jön le és viszi magával a csapágyat is, ment úgy vizsgára. Valamint halálra ítéltük azt a féltengely csuklót, úgy hagytuk. Bírja amíg bírja. Egy évig tűrte a kínzást, az utóbbi hetekben már nagyon kerregett kattogott.

Vettem hát bele egy újat. És itt kezdődött a bonyodalom. Az autó szétszedve, Sanyi hív, hogy nem jó az alkatrész. Mert ebből is kétféle van, hála az égnek. A "belső felütésű", ami ránézésre kívül egy zégergyűrűvel rögzül. Ilyet kapni mindenféle márkában. Na ez pont nem jó.
A mi kis TD-nkbe olyan kell, ami a kerék felőli oldalon rögzül egy kis rugós karikával. A harmadik alkatrész lett jó. Kép alapján én szúrtam ki, hogy mintha ott rugós gyűrű lenne, nem zéger. És yess. Persze a leírás szerint ez is belső felütésű. Bármit is jelentsen.
A rögzítő csavar külön tanulságos eset volt. Kb 2m erőkarral sem mozdult. A szerelőm végül kis flexet használt, azzal szabályosan leműtötte a csavart. Hiába, még ez is gyári darab volt, 20 év alatt úgy összeállt a csukló a csavarral, mintha egybe öntötték volna.
Végül sok rohangálás és kemény küzdelem árán, de felkerült az új csukló, friss zsírral, új porvédővel.
Ha a túloldal kiszakad, már tudjuk... flexet neki. Ha menthető a csukló, nem sérül a menet, akkor jó. Ha nem, akkor a cikkszám már örökre feljegyezve...

>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2016-06-03

Bal oldali féltengely csillagot kellett cserélni. Egyúttal a porvédő gumija is ki lett cserélve, nem látszott, hogy baja lenne, de nem sok zsír volt benne.

>> SzervizOrosz // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD 20v // 2016-05-28

A múlt héten több dolog is történt alifval, lássuk is, hogy mik: le lett cserélve a két első kerékcsapágy,így végre hallani fogom a zenét akkor is ha kanyarodok. Zé által ki lett cserélve a jobb féltengely csillag,és csodák csodájára eltűnt a kormányrángatás másodikban kigyorsításnál. Továbbá le lett cserélve a hátsó lökhárító is. Na de miért is? Úgy másfél hónapja történt, hogy egy kereszteződésbe szabálytalanul kanyarodó Passat elkaszált oldalról, majd megállás nélkül elhajtott. Keresnem kellett hát egy hátsó lököst, ami nem volt egyszerű, de egy hónap alatt meglett. Az első amit kaptam nem volt teljes,ezért az vissza kellett küldenem. Amikor a másikért mentem, akkor viszont egy egész kincseskamra tárult a szemem elé. Faceliftes alkatrészek mindenütt...és láss csodát ott lapult az egyik dobozban egy fekete számlapos óracsoport, amire már azóta vadászok amióta hozzám került alfi. El is hoztam a lököst és az óracsoportot is. A lökös meg lett műanyagozva,le lett fújva(ezúttal a radarszemek is színt kaptak!) és immáron gyönyörű a popója alfinak. Az óracsoportnál kicsit gondolkodnom kellett, hogy hogy lehetne a kilóméterórát megoldani, amikor is ügyetlenségem vezetett a megoldáshoz, nevezetesen, hogy amikor épp kiejtettem a kezemből a sebességmérőt, kiesett a számlapos/mutatós része. Így jöttem hát rá, hogy hogyan lehet átrakni ezt a kis egységet egyik testből a másikba, ezzel megoldva ezt a kérdést is.
Coming soon:Jövő héten remélhetőleg bekerül egy turbónyomás mérő a kocsiba, mivel megemeltük a nyomást 1,88-ra, de 1,95ig még lehet húzni rajta, így már szükség van annak figyelésére is, nehogy felrobbantsam a kis szerencsétlent. Aztán valamikor június közepe-vége fele bekerül a nagyobb cooler is, majd szeptember-október fele megkapja az új lengéscsillapítókat is. Végül ha minden jól megy, akkor a legnagyobb projekt is megvalósul: a teljes fényezés. De meglátjuk hogy alakul az év!

>> SzervizOrosz // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD 20v // 2016-04-12

Már úgyis sok ideje nem volt gond a kocsival(haha) ezért csinált néhányat magának. Kezdődött ott, hogy a hosszbordásszíj megnyúlt és nekiállt cincogni amikor bekapcsoltam a klímát, meg le-le állt a szervóm. Aztán valamelyik nap a D.Z. tuningba menet 200 méterre a bejárattól elcsattant valami a kocsiban(nem ijedtem meg,100%ig biztos voltam benne, hogy a szíj az, már számítottam is rá) úgyhogy beérve szervó nélkül varázsolhattam be a kocsit az emelőpadra. Ahol aztán kiderült, hogy a szíj vitte magával a feszítő konzoljának a talpát is, aminek rettenetesen örültem. Hál' istennek Zé megcsinálta a konzolt is és a szíjat is. Igen ám, de egy ideje már elég fura morgás jött a jobb kerék felöl nagyobb tempónál és kanyarodásnál, ami a féltengely miatt volt. Hát hogy hogynem a 200+ lóerő szétnyúzta a kis csillagocskát benne, úgyhogy azt is lehet cserélni. Lassan a kerékcsapágy jön azon az oldalon. Jó lesz ez a nyár is. Na nem baj, legalább a nyári pacskerok fentvannak!

Szíj:5000Ft
Féltengely csillag:36000Ft
Gumi(Dunlop SP SPORT MAXX RT XL 101Y):150000Ft

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td // 2015-10-20

Féltengely külső csuklók érkeztek... Albaautós szállítmány! Sajna a korábban cserélt bontottak haldokolnak, legalábbis a jobbos igen erősen és közeleg a vizsga ideje is...

2015.10.23. Minden a helyére került. :)

A régi külső csuklók nagyok gatyák voltak, de az újak szépek és remélem, hogy sokáig jól is lesznek. A belsők még jónak tűnnek. Mindenesetre azért kimostam és fini új zsírral megtömtem őket (is).

214.470 km

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td // 2015-02-19

Természetesen ha a balos, akkor a jobbos is... és ez volt gatyább állapotban, a korábban említett hangokkal...:( Szerintem ez még az eredeti féltengely volt.

Bontott beszerezve és beszerelve! :)

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td // 2015-02-13

Ősszel próbáltam kicserélni a bal első féltengelyem külső gumiharangját, mert kiszakadt és verte a zsírt, de sajna csak szerszám törés lett belőle, és mire meg lett minden, megjött a xar idő. Gondoltam sebaj, csak kibírja tavaszig és akkor majd orvoslom. Viszont kb. egy hete kezdett elölről furcsa kattogó-ropogó hang jönni a kanyarokban a bal eleje felől. Eszembe jutott az előzmény és úgy vettem, hogy a repedés nagyobb lett, a zsír ki-víz, sós lé be és megtette a hatását. Marklartól gyorsan be is szereztem egy egészséges féltengelyt, amit ma végre a helyére is tettem. DE sajna az a fránya hang továbbra is megmaradt kanyarodáskor... A hétvégén megpróbálok ránézni a jobbosra.

>> SzervizÁdi_3900 // Alfa 156 SW 1.6 // 2015-01-07

Vizsgázni mentünk, előtte kis kivizsgálás. Szerencsére, mert kiderült, az egyik porvédő harang kiszakadt a féltengelyen. Csere megvolt. Más javítás nem votl szükséges, vizsga simán lement. (A vizsga költsége külön szerepel a költségek között.)