Blog >> önindító

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2021-09-23

Épp eltelt 3 év és újra nyekk... nem indul... tologatás, majd önindító ki, villanyászhoz fel... szénkefetartókból volt törött és akkor már keféket is cseréltek.
~40.000 km-t bírt.

De ennyi nem elég Bözsinek pont, mint 3 éve...

>> SzervizFerko // Alfa 166 3.0 V6 24V // 2020-12-13

Az önindító elkezdte megadni magát.
Szatyi ajánlott egy szakembert Budakalászon, így sikerült felújítani az önindítót.

Ugyanekkor és ugyanitt a főtengely jeladót is ki kellett cserélni, mert az idő vasfoga ezt is megette.

Km: 191.955

>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2020-08-05

08,01 szombat reggel autó nem akar indulni, rámértem, aránylag jó volt az akku töltetsége, kis töltés, és indult is. Piacra mentünk. Hazaindulván, megint nem akart indulni. Bikázásra sem, viszont lökésre könnyebben indult, mintha indítóztam volna. Így az önindítóra gondoltam, hogy ott lehet a bibi. Barátom közreműködésével sikrült hamar polcról szénkefetartót szerezni az önindítóba. Érdekes, hogy otthonról már könnyen indult újra az autó. A boltnál nem is mertem leállítani. Az önindító csak kettő csavarral volt rögzítve a három helyett, a 147-ből pótoltam, majd abba kell szereznem egyet. Nem igazán volt indokolt a kefék cserélye, de legalább ez a hiba így már ki van zárva.
Összerakás után megint csak nem indul. akkura rámérve alig 11 voltot mértem. Mire kiszereltem és rá raktam a töltőt az már 12,5V mutatott, műszerrel rámérve is annyi volt. Érdekesség, hogy elméletileg viszonylag hamar feltöltődött. Mivel menni kellett a 147 régi akkuját raktam be igaz csak 56Ah-s, mégis simán rúgta be a motort. gondoltam, míg garanciáztatom a másikat bent maradhat.
08,03 Az autó reggel munkába menet könnyedén indul, majd a délelőtt folyamán még volt háromszori indítás leállítás. Műszak végén hazaindulván, az autó még mindíg könnyedén indul, majd kb. tíz centi gurulás után mintha csak elbénáztam volna az indulást és lefullasztottam volna. Hamar újra indítanék, de csak teker, és nem indul. Gyújtás levesz, vártam egy kicsit, majd megint gyújtás, és feltűnik, hogy nem jelezez az izzítás, nincs visszajelzése a víz a gázolajszűrőben lámpácskának, nem világít a tempomat lámpája sem, és az AC pumpát sem hallom zúgni. Még a motorhiba lámpa sem villant fel.
Délután a másik akku garanciába ki lett cserélve, ezt behelyezvén is ugyan az a helyzet. Az AC direktbe kötöttem, az jó... A motorvezérlővel nem tudtam komunikációt létesíteni, sem ELM327-el, sem VAG/COM kábellel. Szinte az összes biztosítékot átnéztem. Az akku körül is, és a kormány alatt is, mind jó. Ami vezetéket tudtam átnéztem, sajnos az én tudományom itt megállt.
08,04 Az autó szervízbe lett húzva, majd ott kiderítik, mi a baja...

Már nagyon a végét járta, ezért a szabim utolsó előtti napját egy jó kis hidegben szereléssel töltöttem.

A 3 csavarból amúgy is csak 2 tartotta, de én annak a kettőnek a kitekerésével is eltöltöttem 2 és fél órát.

1. Kép: régi nyeknyeknyek
2. Kép: a légszűrőt azért leszedtem, mert a konzol útban volt. Így alkalmam nyílt egy ilyen kiváló fotó elkészítésére is...

Aztán nagy nehezen kiforgattam. Szerencsére ment a légszűrőház-karbisor bontása nélkül is...

Elvittem a Kertész utcai Pro-Villbe a régit, kaptam helyette egy teljesen felújítottat... hazavittem, alig ugyanennyi idő alatt pedig vissza is szereltem. A korábban laza alsó csavar ellenoldalára önzáró anyát tettem.

Próba - teker, indít. Szupi. Reméljük sokáig így marad. 6 hó gari van rá, de én ki nem szedem többször ha elromlik :))))

Azóta próbáltam bemelegedve is (a régi ekkor már nem mutatott életjelet), úgy is jó. Szuper kircsi... :)

Csak maradjon is jó... :)

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2018-08-08

Egyszer csak nem indult. Egy darabig tologattuk, majd jött a műtét. Sajnos csak úgy jött le, hogy ha az olajszűrőt is leszereltem... ami sajna közben kilyukadt... de ezt majd külön blogban... Szóval az indítómotor kijött és egy gyors tisztításon esett át. Azt hittem először, hogy szénkefés. Az egyszerű lenne, bütyköltem már olyat... de szétszedés után konstatáltam, hogy teljesen szépek, épek. Akkor mágneskapcsoló. Irány a villanyos. Másnapra kész is lett. Mehetett vissza a helyére.
248.800 km

>> SzervizPozsi85 // Alfa 159 SW 1.9 8v Jtdm // 2017-03-20

Hidegben, üzem meleg motor nehezen indul. Kaptam a rosszabnál rosszab híreket, hogy porlasztó, meg nem épül fel a nyomás, stb... Ám, az önindító volt a ludas, mert hallhatóan lassabban tekert mint a testvérei, és mivel már majdnem mindig nehezen indult, így mindennek felújítása helyett, az önindítóval kezdtük. Bevált. Később teljesen tisztán láttam, hogy az egész abból adódik, hogy abban az időszakban nem használtam csak szinte városban, rövid távon az autót, és a részecskeszűrőnek ez nem tetszett. Tömött részecskeszűrő -> szar ön9ndítgü -> nehezen indulás. Most jó!

>> SzervizProdyG // Alfa 159 sedan (2.4 JTDM) // 2018-02-27

Megviccelt nemrég az autó és egyszer csak nem indult be (szerencsére épp jó helyen, a ház előtt). A gyújtás még megvolt, semmi hibaüzenet, de aztán a motor már nem röffent be. Kis nyomozás után kiderült, hogy kiment egy nagy 20A biztosíték a motortérben, az akksi mellett. Ha újat raktunk be, azt is kiverte egyből. F03 Maxi-fuse, erről van szó. Itt a fórumon segítettek, mindenféle kapcsolási rajz alapján az önindító lett beazonosítva, amivel érdemes volt kezdeni a nyomozást.
Hamar ki is derült, hogy egy kábel rosszul csatlakozik az önindítóhoz, mert miután megmozgattuk, megjavult a kocsi.
Biztos, ami biztos, elvittem szervizbe a kocsit, hogy nézzék át / rakják rendbe az önindítót, ha már így jártunk. Ez meg is történt, igazából abszolút jó állapotban volt az önindító azt mondták, de kiszedték, kitakarították, megcsinálták, visszarakták...
Remélem több baj nem lesz vele.
Költségem: 20 ezer ft.

>> SzervizRicoe156 // Alfa 156 1.6 TS 16V Progression // 2017-12-12

Önindító felújítása.
Otthon megadta magát a parkolóban :)

Költségek:
Trailer: Ingyen. Allianz Assistance
Felújítás: 20K
Support: 10K

>> SzervizSeriff // Alfa 159 SW 2.0 JTDM // 2017-05-18

Hiányzott épp, mint üveges tótnak a hanyattesés, hogy megmakkanjon az önindító, de hát a jó öreg Bosch nem kérdezett, nem is tekert, szép csendben elhalálozott. Zé cserélte igen rugalmas munkavégzés keretében (este fél10kor diagnosztika, másnap alkatrész beszerzés és csere), köszönet és hála érte.

>> Szervizdr_rock // Alfa 145 1,9 jtd // 2015-08-11

Kezdett haldoklani az önindító, leginkább már üzemmeleg motornál nem akart mindig indítani, csak tekert. Ùgyhogy megelőzendő az ottmaradást valahol, kivettük és ment felújításra. Azóta pöccre indul mindig.
Km: 208.500