Blog >> 3.2 >> szervizlista

>> SzervizBeeGee // Alfa Spider / GTV 3.2 V6 24v // 2011-01-15

Elérkezett az idő, hogy a tervezett téli megújítást elvégezzem. Illetve a menedzselését :)

Jogos a kérdés, hogy mit akarok felújítani egy 2003-as autón, ami ránézésre teljesen rendben van. Meg amúgy is. Hát, mégis van mit. Egyrészt, az eddigi nemtörődömség nyomait szeretném eltüntetni, másrészt van ami tényleg megfáradt és van amit nekem sikerült leamortizálni. Ma fogtam a gépet és dokumentáltam a mostani állapotot. Csak a képeket nézve eléggé harcos példánynak tűnik, szegény Lola.

Nézzük sorra, hogy meglegyen egy helyen.

Karosszéria

Szélvédő csere
(kavics berepesztette)

Jobbos tükör csere + színre fújás
(garázsajtó győzött)

Hátsó lámpa csere, előtte felpolírozva
(alul berepedt és párásodik, már így vettem)

Lökösön jobb oldali húzásnyom elpolírozása
(szintén garázs..)

Bal oldali ajtó gumi kéderének cseréje
(előző tulaj nem igazán tudott beszállni, ezért a lábával szép lassan kiszakította - gondolom én. További bizonyítékok lejjebb)

Belső

Vezető ülés combtámaszának helyrepofozása
(visszautalnék az előző pontra. Ugye pont ide helyezte a popsiját, mielőtt a lábát nekicsapta a küszöbnek...)

Ajtó kárpitok karcolásainak eltüntetése
(még mindig beszállunk: ...majd a küszöbről lepattanó lába nekicsapódott az ajtóknak)

Az egész már azért nem zavar, mert a teljes belső szét lesz szerelve, a bőrülések fel lesznek újítva (repedések kisimítása, újrafestéssel) és velük együtt az összes műanyag kárpit elem újra lesz festve. És akkor már a kormányt is újrabőröztetem. Itt mondjuk eltérek a gyári designtól, mert a Q2 GT kormány bőrözés mintáját kapja meg: alul felül sima bőr, két oldalt pedig lyuggatott. Fekete varrás azért marad. Ja, a kézifékkart is illik hozzábőrözni. A váltógombot is, de azt csak felújíttatom, mert a belenyomott sebességfokozatokat nem tudják reprodukálni.
Ehhez az egészhez a komplett belsőt ki kell bontani. Adja magát, hogy egy olyan kárpittisztítást kapjon, amit máshogy nem lehetne. Ezt mind az utastérben, mind a csomagtartóban tervezem. A reményeim szerint így kapok egy olyan GTV belsőt, ami olyan lesz, mint 0 km-es korában. Vagy mégjobb, mert


Bőrülések felújítása tehát
(szín marad, de a lakkozás matt-selyemfényű lesz, illetve tapadós. Mert nagyon csúszkálós az ülés most)

Kormány bőrözés
(a fogása kicsit meg fog vastagodni)

Szőnyeg
(Valami applikációt tervezek, ami a kivehető szőnyeget, vagy a sarkait a helyén tartja.)

Műanyag kárpitok
(újra fényezve, és beszerelés közben zajcsillapító dolgok felhelyezése a potenciálisan zörgő elemekre, vagy közé)

Műszaki feladatok

Váltóolaj csere
(próbaképp kapott félszintetikusat, azt visszacseréljük)

Hátsó fék
(esélyes a betétek cseréje, lehet hogy a tárcsa is kivan már)

Első futómű
(Kezd dobolni rossz úton)

Futóműállítás
(így is, úgy is kell)

Motortér
(Szívócsonkok, szelepfedelek és egyéb fém bizbaszok megtisztítása, polírozása, amit éppen igényel. Most eléggé gatyás külsővel rendelkezik. Enni szeretnék róla.)

Motortér tűzfal tömítése
(a felső gumikéder több helyen elszakadt már)

Hát, röviden ennyi. Menet közben még számítok nem várt cserélni, javítani valóra.

Az a célom, hogy egy olyan GTV-m legyen, mintha újonan vettem volna és én tekertem volna bele mind az összes (55K km) kilométert.

Jövőhéten kezdődik a közvetítés.