Blog >> vízcső

Kapott az autó új olajat, szűrőket, vízcsövet (50518111) és cserélve lett a fék vákumszivattyújának a tömítése is. Nem tudom, hogy Svájcban ilyen tiszta a levegő vagy tényleg 5000 kilométerrel ezelőtt volt cserélve a levegőszűrő, ahogy a szervizkönyvben benne van, de olyan volt, mintha új lenne.

Liqui Molly 5W40 Top Tec 4100 6 liter 15290 Ft
Olajszűrő 2800 Ft
Levegőszűrő 3900 Ft
Vízcső 6900 Ft
Tömítés 5500 Ft
Olajteknő zárócsavar + tömítés 2900 Ft
Munkadíj 6000 Ft

Km: 140880

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.6 Ts, SE, Döme // 2017-07-14

Motorszerelés után pár nappal... de még jó időben, jó helyen. ;) Újra jó! :)

>> SzervizDante // Alfa 156 2.0 JTS Sportwagon // 2017-01-14

Kiegyenlítő tartály alsó vízcsövét ki kell cserélni. Új gyári megrendelve, + 2 helyzetjelző izzót elől is cserélünk, mivel egy kiégett.
Desztvíz: 481 Ft
+ 1 liter Selénia olaj 4577 Ft
Vízcső bilincs 550 Ft

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2016-10-05

Nem fiatal az Alfa, na. Erre utalhat, hogy a múltkori csöpögés megszűntetésével nem értünk az inkontinencia-gondok végére. Egyik reggel, munkából hazafelé eldurrant az alsó vízcső. Itthon vettem észre, hogy az autó orrából dől a víz. Utána pár napot állt a technika, mert a szó szoros értelmében csak aludni jártam haza. Hétfőn fogadta egy helyi szerviz.

Volt bennem félsz rendesen, mert nemhogy ismeretlen helyre vittem a szarolaszt, ráadásul nem is olaszautós műhelybe. Azért ide, mert ez van tőlünk 600 méterre, és a lehető legkevesebbet akartam elfolyó hűtővízzel autózni. Persze indulás előtt beleöntöttem pár liter desztvizet, mert jobb a békesség.

A szerviz összességében kellemes csalódás volt. Még hétfőn csörgött a szerelő a diagnózissal, az árral és azzal, hogy mikorra várható a megrendelt vízcső. Két napra rá mehettem a gépért, igaz csak késő délután, de akkor már belefért, aznap nem kellett autóznom. Persze az elvonási tünetek enyhítésére belefért egy kör. A kidobásra ítélt csövet kérés nélkül is megnézhettem: több apró lyuk is volt rajta, amiken nyomás alatt jutott át a víz. Alattomos dög.

A leengedett víz helyett természetesen új fagyállót is kaptam.

>> EseményAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2016-09-07

Egy ideje foltokat hagyott az autó maga után. Egy 12 órás műszak alatt egy tenyérnyi is összejött. Közben a műszaki lejárta is közeledett. Gondoltam, egy füst alatt letudjuk. Ma Várpalotán jártunk. Csöri mester megigazította a bűnös vízcsövet, aztán elvitte vizsgázni. Mármint autóval együtt. Csont nélkül átment. Mármint az autó.

Kilométeróra állása: 163 004

>> SzervizForró // Alfa 155 2.0 ts 16v sport // 2015-08-26

Utóbbi időben észrevettem, hogy a kiegyenlítő tartálynál szivárog a víz. Gondoltam vízcső csere, mert elöregedett. Amint vettem le a régit kiderült, hogy a műanyag csöcs öregedett el, amire rámegy a cső, és mivel le is tört, annak ellenére, hogy finoman szedtem le, így azt is cserélni kellett. Szerencsémre találtam egy jó darabot itt helyben.

Ezen kívül kicseréltem a vezető oldali kilincset is, mert elkezdett elrepedezni, nem akartam megvárni, hogy letörjön, így ugyan még használható, de majd meg kell erősíteni, különben élettartama nem lenne túl hosszú.

>> SzervizTtK // Alfa 159 SW 1750 TBi // 2014-06-25

Persze nem lett jó, ahogy meghekkeltük; az awab-bilincs megette a gumicsövet és megint elkezdett folyni. Szerencsére a garázsban folyt el a hűtővíz, úgyhogy egy gyorsjavítás után (még három centi lejött a csőből+bandázs+új bilincs) Aliék megrendeltek egy új csövet gyorscsatlakozóstól. Beszerelték; ezzel remélem vége a víz-mizériának

Főként a blokkra fogatott, a leömlő mögötti vízcső állapota izgatta már jó ideje a fantáziámat. Most elhatároztam, hogy leszedem. Miután a hűtőt már kiszedtem, beigazolódott, hogy nem lesz egyszerű művelet kibányászni.
Levettem a vízpumpáról is a háromágú gumicsövet, de az is kevésnek bizonyult. Próbálkoztam egy darabig, de be kellett lássam, hogy ennél több bontás kell, mert még ha ki is tudom feszesen szedni, visszarakásnál megszívom, mert össze-vissza fogom sérteni a festését. Végül két opció maradt. Vagy a leömlőt szedem le vagy az akksi tálcát. Nem volt nehéz döntés, a leömlőnek a berohadt csavaroknak biztos, hogy nem állok neki. :) Az akksi tálca kivétele után már egész egyszerűen ki lehetett venni, csak el kellett forgatni.
Mivel ez a cső a leömlő mögött van, ezért ez tisztítás és alapozás után kapott hőálló ezüstöt, mert feketét persze nem kaptam. :) Az alapozás elvileg nem kellett volna, a hőálló festék leírása alapján. Követve a festéken lévő instrukciókat, egy óra száradás után ki lett égetve, de a kis tartályos gázfúvóval nem volt egyszerű feltornászni a hőmérsékletét 160C-ra, majd ott tartani egy darabig. :)
Az alsó vízcsövet még én kezeltem és festettem le a legutóbbi vízcső és radiátor cserénél. Jól bírta rajta a festék, de sajna 1-2 helyen kidörzsölte az ott lévő szervócső védőburkolata és ott elkezdett rozsdásodni, ezért ez is le lett tisztítva majd le lett festve.

>> SzervizSanyiJTD // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2013-07-10

Ahogy a cím is mutatja vízcső csere ment végbe, történt ugyan is ,hogy Balatonra menet szétment (a klíma ventihez picit hozzáért, majd addig dörzsölte míg kiszakadt) Ömlött a víz, majd kifolyattuk az összeset, és Macgyver módszerrel szigszalaggal körbetekertem.
Gyorskötözővel elhúztam a ventitől (ezek álltak rendelkezésre) Lényeg a lényeg, feltöltés után tökéletesen üzemelt, hazahozott (kb 50km-t) :)

Ma sort kerítettem a cserére, azért nem volt túl egyszerű levadászni a hűtő aljáról a csövet, de végül sikerült , jó bontott a helyére, víz bele, melegítés, légtelenítés, nyugodtság van.

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2012-01-20

Miután megvettem az Autót, Csöri kiszúrt egy porózussá vált vízcsövet. Az az olaj kezdhette ki, ami kijutott a régi szelepfedél-tömítés mellett. Azóta halogattam a cserét, de most ennek is eljött az ideje. A csővel együtt új Paraflu is került. (Tegnapelőtt, csak marha lusta vagyok mostanában.)